NOD mei 2018

• Bedankt Karin en succes deze maand!
    @Blondie hoop houden! Ik duim!
  • Welkom aan iedereen die zich toegevoegd heeft, hopelijk kunnen we 2019 allemaal verwelkomen met een babytje op onze schoot !
  • @Nell van ons eerste kindje was ik in de tweede ronde al meteen zwanger.... En nu... duurt het dus wat langer.
    Ik wist dat na twee maanden eigenlijk snel is, dus wilde ik nu gewoon ook er zsm voor gaan omdat het wel even kan duren... en voilà... wel gaan onze 4e ronde in...
  • @liemke1709 ik begrijp wat je bedoelt. Ergens doet het me wel deugd om te lezen dat jullie er ook mee worstelen. Al mijn vriendinnen zijn namelijk sneller zwanger van hun tweede. Ik start nu aan ronde 5. Ik ben precies de enige die er langer over doet. Mijn zoon is al 2 jaar. Mijn man wou niet vroeger beginnen omdat we “duidelijk een vruchtbaar koppel zijn”. Ikzelf wou graag max 3j tussen de twee kindjes. Al is de kans klein natuurlijk dat ik weer opnieuw zo snel zwanger zou geraken, ergens hoop je er toch op he. Ik duim voor jullie deze maand!
    Aangepast door Nell op 12/04/2018 08:59
  • Hier een beetje gelijkaardig. Wat langer gewacht voor het tweede, omdat het de eerste keer al raak was bij ons eerste kindje. Zijn ondertussen al een jaar verder ponder.gif Buren hebben lang op hun eerste moeten wachten, zijn heel snel voor een tweede gegaan en dat was onmiddellijk raak. Een kindje laat zich duidelijk niet plannen smile.gif
  • @Nell onze eerste kwam er direct na verwijderen van het spiraal, geen menstruatie dys, de tweeling 3e ronde zwanger, Lou onverwacht prijs & nu ronde 4
  • Hallo allemaal,

Ik hoop - hoe vreemd het ook klinkt - dat ik in deze topic mag gaan thuis horen...

Na m'n miskraam in februari is volgens mijn gynae m'n cyclus zich aan het herstellen. We zijn nu bijna twee maanden verder, heb tussenin nog steeds wat licht bruin- of bloedverlies (sorry voor de details dames), maar ik hoop toch tegen eind deze maand m'n eerste menstruatie te krijgen. Dit zou betekenen dat de NOD van mijn eerste ronde na MK misschien nog net in mei komt te vallen.
    Ondertussen temp ik, maar die curve is toch wel heel grillig, na m'n vermoedelijke eisprong zelfs maar enkele dagen een verhoogde temperatuur gehad. Iemand ervaring mee?
    Ik overweeg om mezelf ovutestjes aan te schaffen, al was het maar om terug een zicht te krijgen op m'n cyclus, want die lijkt behoorlijk in de war...

Yaena - 31 jaar - 1e kindje - ronde 3 - NOD 4/05
    Liemke1709 - 30 jaar - 2e kindje - ronde 4 - NOD 5/05
    Karin - 38 jaar - 4e kindje - ronde 2 - NOD 5/05
    Bruggegirl - 25 jaar - 1e kindje - ronde 8 -
    Lydia - 28 jaar - 1e kindje - ronde 9 - NOD 6/5
    Mipsie - 25 jaar - 5e kindje - ronde 4 - NOD 6/5
    Blondie - 31 jaar - 1e kindje - ronde 13 - NOD 7/5
    Nell - 30 jaar - 2e kindje - ronde 5 - NOD 9/5
    Jeeminee - 38 jaar- 2e kindje- ronde 7 -NOD rond 10/05
    Do - 31 jaar - 2e kindje - ronde 13 - nod 19/5
    Pumbach - 38 jaar - 3e kindje - NOD ?

Succes allemaal!
  • Bedankt voor jullie reacties @Do. en @Mipsie .
    Klopt, een kindje kan je niet plannen. Een jaar iedere maand die teleurstelling lijkt me vreselijk Do..
    Mipsie, ronde 4 lijkt vermoedelijk ook al lang als je kijkt hoe snel je vorige keren zwanger was.

Maar goed, in mei leggen alle vogels een ei toch? smile.gif

Welkom @Pumbach . Wat vreselijk van jouw miskraam. Hopelijk herstelt jouw cyclus zich snel. 2 keer aangepast. Laatste keer door Nell op 12/04/2018 15:12
  • Hey @Pumbach Hopelijk snel weer een normale cyclus, zodat je weer vooruit kan kijken. Gaat het een beetje met jou?
    Lijkt mij inderdaad geen slecht idee om ovu.testjes te gebruiken. Het kan alvast geen kwaad hé.
    Ik denk er aan om die volgende maand ook nog eens te gebruiken, ik heb de indruk dat mijn cyclus toch nog niet helemaal als voordien was door gebruik van Utrogestan.

@Nell Fijn is het niet, maar je moet positief blijven hé. Het is in die periode ook 2x fout gelopen. Op de duur was ik ook alleen nog maar met zwanger worden bezig. Daarom eventjes pauze genomen in maart & april. Er eens niet mee bezig zijn heeft mij goed gedaan. Maar je ziet... we zijn nog niet halfweg april of ik zit alweer op het forum bigsmile.gif Het is fijn om hier een plekje te hebben om eens te kunnen ventileren. En de positieve testen van anderen tonen dat je de moed niet mag opgeven. Onze beurt komt wel!
  • @Nell , ik hoop idd écht hier te kunnen kamperen voor even smile.gif. Valt echt wel mee hoor, ronde 5, maar ja, dat is theoretisch meevallen hé. We weten hier allemaal dat het in de praktijk vaak heel anders voelt!

@Do. , Dank je, het gaat al wat beter. Zeker de voorbije week verlof heeft me goed gedaan. Ik hoop snel m'n eerste menstruatie na m'n miskraam te hebben, zodat we terug onze kans kunnen wagen! Waarvoor moet je de Utrogestan nemen nu?
  • Ik neem er momenteel geen. Maar omdat het bij mij telkens mis was gelopen vrij kort na de innesteling, had gynae aangeraden om zodra ik dacht zwanger te zijn, Utro te gebruiken. In januari had ik een vermoeden (echt, alle symptomen), maar heb ik toch vrij lang gewacht om al utro te gebruiken, ik wou eerst zeker zijn. Maar toen toch geen positieve test en regels een paar dagen later dan NOD gekregen. In februari hetzelfde (opnieuw lichte bloeding rond periode innesteling en ja... dan ben al direct hoopvol hé). Dan direct utro gebruikt, maar toen zelfs 5 dagen voor NOD mijn regels. Vorige maand waren mijn MS ook niet helemaal op schema en nu lijkt mijn eisprong toch ook later te zijn. Maar zeker ben ik ntrlk niet.
    Momenteel loop ik wel nogal gestresseerd door het werk, wat ook zijn invloed kan hebben. Voorlopig wou ik nog niet testen, omdat het deze maand nog 'pauze' is en ik zou er toch weer te veel mee bezig zijn.
    Is het de eerste keer dat je je temp.meet om je cyclus te volgen? (heb daar totaal geen ervaring mee)
  • Hallo @Do. , inderdaad vervelend als je kop noch staart krijgt aan je cyclus, symptomen etc.

Ik heb nog nooit eerder mijn temperatuur gemeten... Omdat ik zo plots in wachtmodus beland was en het gevoel wou iets om handen te hebben rond het zwanger worden, mja, dan maar hiermee even aan de slag gegaan wink.gif. Omdat mijn lichaam nu zo anders aanvoelt, ik geen symptomen heb die ik anders kon ontwaren in een cyclus etc., hoopte ik hiermee misschien te merken of ik een eisprong had en zo. Maar tot nu toe niets duidelijk... Ik merk wel dat er iets aan het gebeuren is met m'n lichaam, maar het gaat precies allemaal nogal moeizaam...

Ben je dan zeker dat je nu in mei zit, of nog een kans voor deze maand?
  • Hallo iedereen,
    Ik ben ook nieuw hier. Ik lees al even mee maar heb er toch
    nood aan om even mee te babbelen. Er zijn er hier nog
    die al even bezig zijn. Het is mijn 3de ronde met utrogestan.

Gene - 31 jaar - 1e kindje - ronde 10 - nod ?
  • Ik sluit me weer bij aan. Vorig jaar in mei onze eerste positieve test gehad, ondertussen jaar verder en nog steeds geen baby of zwanger. Maar we doen voort!

BLBL - 35 jaar - 1e kindje - ronde 10 (1x MA, 2 x biochemische) - nod +/- 19/05
    Gene - 31 jaar - 1e kindje - ronde 10 - nod ?

• Ik probee e minder mee bezig te zijn...
    Opzich lukt dat redelijk, ik ben terug beginnen werken, vandaag was mijn uitgerekende datum

Maar soms is mijn hoofd toch een echte mallenmolen

Bij de curettage hebben ze in mijn baarmoederslijmvlies en spieren gesneden
    Alhoewel alles er oke uitziet twijfel ik...
    Wie weet dikt mijn slijmvlies gewoon niet goed ?
  • Heel de weg naar een kindje vind ik sowieso al zwaarder dan
    ik had gedacht. Zeker als er complicaties zijn of een miskraam.
    Elke maand dat hopen...en weer volle moed afwachten.
    Je kan alleen maar hopen dat de gynea weet waarmee ze bezig is smile.gif
  • @Mipsie knuffel op deze dag!
    ik heb soms ook het idee dat er iets mis is gegaan met mijn curettage, sindsdien heel lichte ms. En ik ben gewoon bang dat we onze kans hebben gehad. Probeer altijd positief te zijn, maar af en toe sluimeren die negatieve gedachten toch door.

@Gene hier ook 10 rondes bezig na missed abortion en heb net mijn 3de ronde met utrogestan gehad. Morgen bloedafafname bij de gynaecoloog en dan zal ik weer stoppen tot na mijn eisprong. Het is toch maar iets vies bored.gif

• @BLBL voor mij ook de 3de keer met. Ik had vooral last van bloedingen vanaf paar dagen
    na de eisprong. De kansen waren hierdoor minder zei de Gynea. Ik had gehoopt dat ik met die utrogestan
    wel zou geholpen zijn. Ik heb nog last van bruinverlies maar pas paar dagen voor NOD.
    Altijd weer een teleurstelling als dit doorzet... ik neem de orale maar voel
    er me slapjes van, moe en draaiierig.
  • Hier 2 vrij heftige menstruaties gehad na de curettage

Wel vrij pijnloos deze keer
  • @Pumbach Ja, ik laat de maand april bewust voorbij gaan. Vanaf mei gaan we er weer volop voor.
    Vervelend dat symptomen zoveel mogelijke redenen kunnen hebben hé, ons lijf kan ons goed voor de gek houden.

Ik had jou hier liever niet gezien @BLBL, maar je klinkt strijdvaardig! Blijven gaan! smile.gif

Hele dikke knuffel @Mipsie.

Wij hadden zaterdag een babyborrel van het kindje van mijn vriendin. Ik was vorig jaar uitgerekend om rond dezelfde periode te bevallen. Het was best een confronterende dag. Ik had toch gehoopt ondertussen al met een zwangere buik rond te lopen.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld