NOD maart 2019

• Hoe gaat het nog met iedereen?
    Ik waarschijnlijk maandag testen dan kan ik stoppen met utrogestan.
    Heb er niet echt een goed gevoel bij. Ik ben ziek thuis met hoge koorts
    en redelijk wat stress gehad op het werk...
  • Hey @Gene , balen!
    Hopelijk snel beter. Misschien ben je toch wel zwanger en weet je lichaam niet goed hoe te reageren.
    Hoop doet leven.

Hier nog 9x slapen voor ik ga testen. Ik moet het zi dien.
    Anders kan ik me niet bedwingen en test ik onnodig vroeg.
  • @-mama- Ik had last van mijn borsten en zeer huilerig maar nu is dat over.
    Probleem met al die hormonen is dat je om den duur niet weet
    of het van de hormonen is of iets anders. Ik zou doodgraag zwanger
    willen zijn zodat ik even weg kan op onze school. Mijn dokter wou me
    wat langer thuis schrijven zodat ik eens kan ontspannen maar ja
    werken zorgt net voor afleiding.
  • Inderdaad @Gene, hormonen doen iets gek met een mens.
    Je schrijft "bij ons op school". Ben je ook leerkracht? (kleuter, lager,..?)
  • @-mama- Ja ik sta in het kleuteronderwijs dus als ik zwanger ben
    mag ik meteen stoppen.
  • Succes morgen, Gene!

Hier druk activiteiten aan het zoeken om mij mee bezig te houden tot eind volgende week. Ik zit nu 5 dagen na mijn eisprong en ben wel heel kalm op zich (zo’n gevoel dat dit niet onze maand gaat zijn), maar dat wachten is saai tongue.gif. Ben al zo blij dat het een korte cyclus is en ik ondertussen nog geen bloed gezien heb. De afgelopen maanden had ik enkele dagen na mijn eisprong al last van bruinverlies. Er komt een hele drukke week aan, dus het wachten zal na het weekend wel beter gaan
  • Mijn test is negatief maar ja had er me wel aan verwacht.
    Het zal dus doorschuiven worden naar april groepje.
    Succes nog aan iedereen!
  • Bah sad.gif
  • @Gene heel erg jammer! Ik zit ook in het april groepje nu en tis er nog eeeeeerg stil
  • @Diedy Dank u. Had wel verwacht veel stress en zoveel koorts.
    Wat denken je zou er nog iets meer schelen met mij of is het van
    het te graag te willen? Stress op het werk? We zijn nu weer bijna een jaar na mijn miskraam.
    poging 8 en laatste poging menopur. Dan moeten ze verlengen...
    Ik zal wat lawaai komen maken maar pas als regels echt doorkomen.
    Wel al menstruatiekrampen shocked.gif
  • @Gene het laatste waar ik in geloof in zoiets als teveel stress. Anders zouden bepaalde delen van de bevolking waar oorlogen enzi zijn geen kinderen hebben. Iets te graag willen is net een goed ding. Hier is dat ook zo. En geloof me... Mijne zoontje kwam er nadat ik elke dag van mijn cyclus ermee bezig was...
    Je hebt gewoon pech dat je niet snel zwanger geraakt... Niet meer en niet minder. En dan nog eens de vette pech van een miskraam.
    Ik ben al ook 2j bezig en 2xhoorde ik ook al... Dikke pech. Das niet leuk te horen en al zeker niet als je zolang bezig bent. Maar dat betekend wel dat ooit die baby komt. Want het kan! En dat is een klein hengeltje waar je u aan moet optrekken.
  • Eens met Diedy over die stress. Elke keer opnieuw maar 1/5 kans. Maar ik kan me voorstellen dat het heel frustrerend moet zijn als je elke keer 1-2 eicellen ziet rijpen en dan toch geen positieve test vast mag hebben.
    Zouden ze gewoon verder gaan met IUI en menopur als dat niet het gewenste resultaat heeft binnenkort?

Het is hier in het algemeen wat stilletjes, niet enkel in het aprilgroepje. Elk jaar zijn maart en april de maanden dat de meeste mensen beslissen toch even net iets minder hun best te doen om dat kerskindje toch maar aan iemand anders over te laten. Ben benieuwd of er in mei terug meer mensen op zoek gaan naar hun ei bigsmile.gif.
  • @Diedy Dank u dat je het zo omschrijft voor mij. Tranen stonden even in mijn ogen.
    Elke keer denk ik tis de stress, ik wil het te graag, ik ben ziek, ik heb pijn aan mijn
    nek...maar ja tis een feit heb pech dat ik niet snel zwanger word. Gewoon hopen
    dat als het nu lukt het een plakkertje is.

@Liv. pff nee ze doen nu sowieso 6 pogingen inseminatie en
    nadien ivf. Wel gevraagd ivm die menopur want begin daar nu wel
    aan laatste keer en dat kunnen ze nog eens 6 keer verlengen en nadien
    is het gedaan. Geeft me wel wat schrik want stel dat ivf nodig is zijn mss
    al mijn menopur pogingen erdoor. Ik heb ook maar 4-5 ampulles nodig
    per maand. Toch telt dat als volledig menopur kuur en je hebt recht op veel meer.
    Ik kom daar totaal niet aan. Is mss wel te pessimistisch om daar al aan te denken.
    Zal dat even vragen aan de gyneacoloog of het niet beter is terug over te schakelen
    op clomid en sparen voor als ivf moet maar denk niet dat ze dat gaan doen.
  • @Gene ik denk er hetzelfde over, te graag willen en stress gaan echt geen zwangerschap tegen! Je kan er idd gewoon niks aan doen. Er kan fysiek iets mis zijn, maar als alle onderzoeken in orde zijn is het idd gewoon pech. Verschrikkelijke pech sad.gif. Maakt het niet onmogelijk, maar wel een extreem zware weg er naartoe. Ik wou dat je dit niet moest doormaken. Babytje komt er wel, volhouden!

Ik heb een positieve zwangerschapstest. Na 4 maanden, ik kan niet klagen. Had 5 dagen een positieve LH test, de cycli ervoor maar 1 dag, zou het daarmee te maken hebben? Met de kwaliteit van de eisprong? Wie weet he. Had vorige keren ook na een paar dagen licht bloedverlies in mijn slijm . Deze keer niet en had vanaf een week na ovulatie dagelijks wat steekjes in m'n baarmoeder. Luisteren naar lichaam zeggen ze dan, als je het weet idd, maar vaak is het ook gewoon zo onduidelijk.
    Iedereen echt nog heel veel succes hier!
  • @Elise290 Wauw proficiat! Je hoort bij de gelukkigen maar daarom
    misgun ik dat niemand. Geniet ervan.
  • Ik breek nog eens even in...
    @Gene je bent er echt niet 'te veel' mee bezig! Mijn gyn zei niks aan te trekken van zo'n reacties. Als het lang duurt en er wat hulp nodig is, MOET je er gewoon mee bezig zijn. Medicatie, timing, de best mogelijke omstandigheden... Romantisch is dat niet meer nee, maar je doet toch alles wat je kan? Ik heb het er met Diedy ook al over gehad, hoe hatelijk die woorden 'gewoon pech' wel niet zijn. Maar helaas zit jij ook in dat clubje sad.gif
    Hopelijk vind je wat troost in het feit dat er nog vrouwen in dat 'pech' clubje zitten en dat het meestal toch goed afloopt. Elke maand kan de goede zijn, en had je maar een glazen bol om te weten wanneer, dat zou al zoveel zorgen wegnemen!
    Ik kreeg soms te horen 'zodra je zwanger bent vergeet je die lastige weg om zwanger te worden'. Dat is hier voorlopig helemaal niet zo. Maar het zal het wel waard zijn. En daar doen we het voor. De moed niet opgeven, probeer te focussen op de kansen die er wel nog zijn. Misschien is de volgende behandeling wel hetgene wat goed werkt voor jullie.
    Je kan ook eens kijken bij de verdwaalde ooievaar, daar heb je meer lotgenoten in de MM
    Veel succes en hou je goed x
  • @Gene Ik begrijp jouw bezorgdheid en frustratie! Maar die baby komt er... Ik was er ook constant mee bezig, dat is ook normaal als je in het fertiliteit parcours zit! Ik duim voor jou!!!
    Menstruatiekrampen heb je ook bij het begin van een zwangerschap. Succes meid!!!

@Elise290 Proficiat!
  • @Minie @Lydia Dank u dat jullie hier nog komen binnenvallen om mij te steunen.
    Super lief! Ja ik zie dat het bij jullie ook goed komt maar ja de angst blijft.
    Heb genoeg vriendinnen die ook behoorden tot dat clubje en die daarna
    onverwacht zwanger waren of zelfs van eerste poging. Ik laat de moed nog
    niet zakken maar blijft toch moeilijk.
  • @Elise290 proficiat me je zwangerschap hé!

@Liv. jij op het wachtbankje dus. Het was vrijdag zeker hé! Ik duim mee.

@Gene Pff, klote zeg. Weeral een maand opschuiven sad.gif

Ik zit heb weer eens een laaaange cyclus. Ik ben niet heel erg regelmatig maar je zal altijd zien. De maanden dat het niet kon, altijd mooi 29 tot 31 dagen. En nu het wel kan, vorige maand 40 dagen en deze maand ook al weer aan 35 en nog steeds niet ongi. Nu ja, vorige maand kon ik gewoon niet zwanger zijn, maar deze maand in principe wel. Ik weet wel niet meer wanneer we allemaal geklust hebben, gewoon ook omdat ik dacht dat het gewoon toch niet lukt dus was ik al aan het focussen op de IUI. Maar we hebben wel geklust, zeker en vast blush.gif

Stel nu zeg, ik zit maar te hopen dat ze komen zodat ik een afspraak kan maken voor een folikelmeting, maar mss komen ze wel helemaal niet? Ik ben weer mijn Eigen kop aan het zot maken hé! I know
  • @Gene Ik breek even in. Als je bang bent om je Menopur pogingen voor IVF (laten we hopen dat je daar niet moet geraken) op te gebruiken, kan je steeds voorstellen om deze rondes zelf te betalen. Mijn Menopur kostte +/- 250-300 euro per cyclus, ik nam een ampule van 1000 IE, veel goedkoper dan afzonderlijke ampules. Je moet bij IVF heel wat meer opspuiten (en kost dus ook heel wat meer dan) Tis maar een ideetje...
    Heel veel succes!
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld