NOD maart 2019

• @Bieke83 Hier een verschrikkelijke dag op het werk. Verbaal aangevallen door
    een labiele collega en zodanig over mijn toeren dat directie mr nr huis heeft gestuurd.
    Enige dat ik kan denken is hoe kan ik zwanger worden als ik telkens overstuur
    geraak door zo’n mensen. Ik ga nu wat proberen rusten en ontspannen maar
    niet gemakkelijk. Af en toe moeten we halt toe roepen. Het is niet niets wat we
    elke keer door moeten. Dikke knuffel!
  • @Gene Dat is zeer heftig zeg! Is dit al eerder gebeurd? Vreselijk lijkt me dat, uiteraard raak je overstuur, dat zou iedereen hebben. Dikke knuffel!
    Ik heb identiek hetzelfde gedacht als jij: hoe kan ik zwanger worden met zoveel stress en in mijn geval nu ook angst? Bij mij komt daar ook nog het gedacht bij: is het wel verstandig om nu zwanger te worden? Moet ik er niet eerst voor zorgen dat de stress serieus mindert? Maar ja, hoe doe ik dat? Overwegen om van job te veranderen? Lijkt me ook een zeer slechte timing nu.
    Ik besef in ieder geval dat ik daar nu even niet aan mag denken en dat ik gewoon tot rust moet komen. Niet zo makkelijk, maar vandaag lukt dat toch al wat beter dan de vorige dagen.
  • terug !!!

hey allemaal, na 7 maand eindelijk terug seg. Wat ben ik blij hug.gif

@Bruggegirl ik lees dat je intussen zwanger bent? proficiat hoor !!! Ik mag van de gyn volgende maand ook starten met IUI. Hopelijk heb ik evenveel geluk als jij hé! Maar na anderhalf jaar ben ik bijlange zo positief niet meer als in het begin, maar allé, we doen terug mee én we helpen de natuur een handje. Dus hopelijk dan toch nog voor mijn 40 ons kindje love.gif
  • @Bieke83 Ja ze heeft al ruzie gehad met verschillende collega’s...
    Was net mijn uitgerekende periode 14-15 maart en dan zo’n dag! Deze week
    een goed gevoel over deze cyclus 2 eitjes, goede inseminatie en dan dat erbij.
    Ik ga naar de ostheopaat en psycholog voor mijn stress dus ik doe er ook echt
    iets aan maar samenwerken met labiele mensen daar kan ik zelf niet veel aandoen.
    Ik sta in het onderwijs dus direct meegedeeld dat ik niet meer zal samenwerken
    met die persoon vr mijn gezondheid ofwel laat ik me thuis zetten.
    Ik denk altijd er worden ook vrouwen zwanger tijdens oorlog en andere stressmomenten.
    Ik probeer nu gewoon te rusten.

@Dottemie welkom terug! Fris je even ons geheugen op welke
    weg je al hebt afgelegd? Welkom in het iui clubje wink.gif
  • @ gene

Wel, sinds 1 jaar en 4 maand zijn we aan het proberen om zwanger te raken. Ik heb nogal variërende cycli van tsn de 30 en 40 dagen dus al snel ovulatietesten gekocht om wat gerichter te klussen. Gezien onze leeftijd, ik word dit jaar 39, mijn partner 45, zijn we vorige zomer als eens naar de gyn geweest voor een 'kleine' check-up. Zijn sperma is toen getest en alles was oké. Omdat we toen nog geen jaar aan het proberen waren was het logisch dat we de natuur nog een beetje tijd gaven en had de gyn gezegd, als het in het najaar, dus na een jaartje, nog niet lukt om een stapje verder te gaan. In September echter is mijn partner in een moeilijke periode verzeild geraakt en door de medicatie die hij nam had hij geen zaadlozing meer. En ik moet je niet vertellen dat dat een zwangerschap onmogelijk maakt hé! sad.gif
    Ik heb het toen wel heel lasting gehad. Ik moest zwanger willen worden plots loslaten en jullie weten ook wel dat als dat gevoel er eenmaal is, tja, dan wil je het liever gisteren dan vandaag en loslaten en niet weten wanneer het terug kan was een moeilijke
    Na nieuwjaar is hij zijn medicatie beginnen afbouwen en sinds deze maand werkt alles weer zoals voorheen blush.gif
    Ik heb wel vorige maand bij de gyn al een hsg onderzoek laten doen, bloedonderzoek enz... Alles is oké dus kunnen we er terug vol goede moed tegenaan. Maar gezien onze leeftijd mag ik dus wel volgende maand al starten met IUI.
  • @Gene O bah je uitgerekende datum, da's sowieso altijd een kl*te dag. Ik hoop dat je dan idd niet meer zal moeten samenwerken met die persoon.
    Da's trouwens een goede opmerking, dat vrouwen ook zwanger worden tijdens oorlog en andere stress momenten. Ik zal dat in gedachten houden smile.gif

@Dottemie Er breken dus spannende tijden aan voor jullie bigsmile.gif. Veel succes met de iui!
  • In wachtweken

Hey iedereen,

Ik heb woensdag mijn eerste IUI gehad. Samen met Clomid en Pregnyl.
    27/3 mag ik zwangerschapstest doen. Spannend!

• @RominaC Welkom! Ik ook woensdag inseminatie gehad.
    Veel succes smile.gif
  • @RominaC Veel succes! thumbup.gif

Hier sinds deze middag spotting. De afgelopen maanden was dit steeds de voorloper van mijn menstruatie dus ik verwacht dat dat nu niet anders zal zijn.

Veel succes nog aan iedereen in het maart clubje! bigsmile.gif
  • @Bieke83 Wat jammer om te horen! sad.gif
    Ik zou kunnen zeggen mss innesteling maar bij
    mij is dat ook altijd teken van menstruatie.
  • @Gene Ik heb de vorige maanden keer op keer gehoopt dat het idd innestelingsbloed was. Nu hoop ik daar niet op. Op zich is dat wel positief, want die hoop creëerde ook altijd keiveel spanning en wat stress. Wel weet ik dat het evengoed een zware klap zal zijn als de menstruatie doorbreekt...
    Ik heb beslist me voorlopig niet toe te voegen aan het volg NOD lijstje. Ik ga je voorbeeld dus volgen smile.gif
  • @Bieke83 Ik vind het minder confronterend als ik het niet zie staan
    en ik me er niet telkens moet bij zetten. Bij mij helpt het wink.gif
  • Ik mocht van de gynae nog een 4e ronde proberen met clomid, maar heb beslist dit niet te doen. Ondertussen ligt mijn afspraak bij fertiliteit vast, begin mei. Dat wil zeggen dat ik nu dus een (welverdiende wink.gif) break neem van het zwanger worden en effe vollen bak ga genieten van het leven de komende weken, om er dan in mei weer volop voor te gaan, met de nodige ondersteuning.
    Nog véél succes aan iedereen hier bigsmile.gif thumbup.gif happy.gif
  • @Bieke83 Jammer dat je doorschuift maar geniet toch van die break!
  • Al 2x een hele reactie getypt en elke keer werkt de site tegen smile.gif. Korte versie dus nogmaals opnieuw:

@ Diedy, super dat jullie verder kunnen. Op naar een nieuwe kans!

@Gene , wauw, opnieuw zo’n goede reactie, fingers crossed dat er minstens 1 blijft plakken. Succes in de wachtweken. En bah voor je collega, hopelijk ondertussen al wel bekomen.

@Bieke83 , jammer. Ik wens je een rustige, ontspannen maand zonder stress toe en een verrassingsplus tijdens het wachten.

@Elise290 , Al meer zicht op je cyclus?

@RominaC , veel succes in de wachtweken!

@Wish4 , dikke knuffel. Ik kan me voorstellen als het altijd snel ging, dat het heel raar aanvoelt om en paar maanden te moeten wachten. Veel succes met de nieuwe ronde.

@Dottemie , welkom terug en veel succes. Ik kan me je post en je teleurstelling nog herinneren toen jullie op die manier op pauze gingen. Fingers crossed voor de IUI.

En over mij: Ik zit in mijn wachtweken *doet een klein vreugdedansje*. Deze maand soja geprobeerd en al een eisprong op dag 20 van mijn cyclus. Dat is de kortste cyclus (inclusief die met clomid) die ik in de afgelopen 6 jaar gehad heb!!! Ik ben zo blij. Het lijstje nog eens opgezocht, want voor mij is het voorlopig nog echt fijn om mij te kunnen toevoegen smile.gif. NOD zit nog steeds op de grens tussen maarten april, maar tegen 31/3 ga ik waarschijnlijk al wel op een test geplast hebben.

Bruggegirl - eerste kindje - ronde 19 (5de na MK) - eerste IUI met Menopur + Pregnyl - NOD 11 maart - zwanger
    Lydia - eerste kindje - ronde 17 ( 8 na MK) - 1e clomid en pregnyl - NOD 12 maart - zwanger
    Elise290 - 2e kindje - ronde 3 - NOD 29 maart
    mama- 2e kindje - ronde 6 - NOD 29 maart
    Liv. - 3de kindje - ronde 4 - NOD 31 maart
  • Mag ik even mijn hart luchten?

Ondertussen zijn we 6 maanden aan het proberen voor baby 2.
    Bij ons 1e kindje ging het allemaal redelijk snel en was ik in ronde 2 zwanger.
    Natuurlijk had ik verwacht dat een volgende zwangerschap dan ook vlot zou lopen.
    Niet dus...

Langs alle kanten komen de vragen:
    "En,... nog geen 2e"
    "Ik dacht dat jullie ze kort op elkaar wilden"
    "Willen jullie misschien maar 1 kindje?"
    "Ik had echt verwacht dat er snel een 2e zou volgen"
    Enz...

Dit is zooo frustrerend.
    Ik probeer me niet te focussen op zwanger worden. (Wat sowieso al héél moeilijk is)
    Maar die vragen van buitenstaanders maken het er niet gemakkelijker op.

Nog dames hier die het wachten beu zijn, de "vragen", bemoeienissen,...
    Ik voel soms alsof mijn lichaam me in de steek laat.
    De 2 wachtweken zijn ook weer aangebroken. Dan voel ik me altijd al wat sip. Bang om wéér teleurgesteld te worden.

Groetjes!
  • Het is niet abnormaal te moeten wachten, maar de wachtweken zijn inderdaad eerder twijfelweken. Komt vast goed, maar in je hoofd allicht moeilijk tot het zo ver is. Ik ben mij ontzettend bewust dat er echt elke ronde maar een kans van 20-25% is, dat helpt tegen de teleurstelling.

Ik neem mensen dat soort vragen niet kwalijk. Ze zijn nieuwsgierig en hebben het beeld in hun hoofd van ‘het’ gezin met 2 kindjes, 1,5 tot 2,5 jaar uit elkaar. Ik moet bekennen dat ik zelfs na alle issues die we zelf gehad hebben ook nog durf vragen aan mensen of er plannen zijn voor een eerste, tweede, derde kindje. Wij waren heel open over onze issues en dan pas kom je er achter hoe ontzettend veel koppels lang moeten wachten op hun positieve test of een zwangerschap die gewoon goed verloopt, zelfs als ze geen problemen hebben. Als iemand er bij ons naar vroeg, antwoordde ik gewoon ‘dan moet het wel eerst lukken’. Dit is overigens enkel een probleem bij een eerste of een tweede, bij een derde krijg je die vraag niet meer (want dat valt niet in dat ideaalbeeld van het gezin met 2 kinderen 😉).
  • @Bruggegirl Hoe is het met je? Besef doorgedrongen? Aan het genieten?
    @Bieke83 Vind het zo jammer dat je je zo voelt. Idd even goede pauze nemen emotioneel.
    @Gene 1w geleden inseminatie gehad zeker? Al een gevoel van stijgende HCG? Hoe is het op het werk?
    @Liv. Lief dat je het vraagt. Ik heb vorige week 4 dagen een positieve LH test gehad, wat voor mij de eerste keer ooit is. Was altijd maar 1 dag een licht streepje, en nu dan blijkbaar wel met een piek. Nu dat plots hogere waardes in het bloed? Lijkt me wel een goed teken . Heb daardoor mss wel iets te vroeg het gezellig gemaakt, maar wel vaak. Dus jammer genoeg heb ik er nu een goed gevoel bij en heel erg veel hoop. Ik voel echt een gigantische teleurstelling om de hoek leuren spijtig genoeg. We zullen het volgende week weten.
    Kortste cyclus ooit Whoop Whoop, soja it is dus smile.gif.
  • @Liv. Goed dat je eens een korte cyclus hebt. Kan me niet voorstellen wat het is
    maar als het super lang is duurt het wachten nog langer dus wel goed om eens
    minder lang te moeten wachten.

@-mama- Ik kan er ook niet goed tegen hoor dat ze het vragen maar
    ondertussen weten ze al dat ze niets moeten vragen na mijn miskraam
    en fertiliteitsweg. Ja, ze weten waarmee we bezig zijn maar je bent wel af van de vragen.
    Zou zeker nog niet wanhopen na 6 maand er zijn heel veel die na die 6 maand zwanger
    geraken. Perfection takes time wink.gif

@Elise290 Pff weet niet wat ik moet voelen. Ik voel iets en tis gezn leuk
    gevoel maar of het van zwangerschap is. Mijn borsten staan in brand maar
    kan ook van de utrogestan zijn. Ben emotioneel en beu tegen mijn vriend.
    Ik heb al elke maand iets anders gevoeld...
    Goed dat je een lh-piek hebt gehad en goed kunnen klussen!
    Veel succes he smile.gif
  • @Elise290 : Lief dat je het vraagt! Eigenlijk nog steeds niet goed doorgedrongen, raar om te zeggen maar was het precies zo gewoon die telleurstelling iedere maand dat het echt raar is. Voel me goed, nog steeds geen kwaaltjes! Dus hoop morgen op een goede eerste echo waar een vruchtzakje Mét vruchtje te zien is! smile.gif Als dat goed is dan vertellen we het aan mijn ouders en broer dit weekend.
    Lees nog alles hier mee met jullie, maar durf niet altijd goed reageren. Hoewel ik er zelf 2 jaar over gedaan heb, wil ik nu ook niemand kwetsen met m'n banner ...
    TOP dat je er zo'n gevoel bij hebt! Ik hoop met je mee dat het raak mag zijn. Rare cyclussen zijn zo frustrerend hé. Voor ik in fertiliteit stapte had ik soms cyclussen van 18 dagen en soms 58. Om zot van te worden.
    Veel succes! Duim binnen een dikke week voor een positieve test.

@Bieke83 : zooo jammer voor je sad.gif had echt gehoopt dat met goed nieuws ging komen. Ik versta dat je wat adem wilt nemen. Geniet van je maand rust en doe alles wat je graag doet en anders niet zou kunnen ! Ik denk aan je in mei en duim keihard! smile.gif knuffel!
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld