NOD maart 2019

• @Bruggegirl: er is weinig wat je nu kan geruststellen, gewoon omdat je het moet loslaten en niets in de hand hebt. Maar hier op 4+2 hcg van 133. Eerste symptomen begonnen pas op 6 weken. En dan nog ging het op en af per dag. Dus dan maak je je weer zorgen als de ene dag je (.)(.) Weer wat meer of minder gevoelig zijn...
    Ook ik ben zo een kluns die steeds bevestiging zocht dus teste elke dag en soms zelfs twee dagen ertussen, maar ook dan ging ik streepjes vergelijken wat dezelfde angst gaf soms... maar met geen overdreven hcg waarden gaat het vaak niet zo snel en komen die symptomen niet zo fel.
    Probeer je angst een beetje los te laten (onmogelijk ik weet het)... ik ben nu toch echt 18 weken zwanger met alle bovenstaande zorgen. Zelfs nog een beetje rozeverlies rond 6 weken dus ook grote paniek.
    Ik hoop dat de eerste weken snel voorbij gaan en dat je snel een mooie echo mag krijgen pregnant.gif
  • Die site werkt ook echt op mijn zenuwen... Maar toch blijven we komen he
    @Gene goed nieuws! Ik duim voor je!!
    @Bruggegirl 2 niks van symptomen gehad en dat waren geen mk. Echt nooit pijn of overgeven...
    Nu opgestaan zoals ik een kater had... Hoofdpijn en misselijk en het werd een mk...

Hier goed nieuws! Alles is proper. We moeten niet wachten. Ik was zo opgelucht. En blij... Er is terug hoop. We mogen door smile.gif
    Ze zag nog geen rijpe follikels. Maar dat dacht ik wel. Net als mij dacht ze aan eind volgende week. Vind ik allemaal goed. Ik was al goedgezind dat er geen curretage moest zijn en geen cyclus afwachten.
  • @Diedy Dat is inderdaad goed nieuws. Ik begrijp je gevoel. Ik straalde
    ook als we weer groen licht kregen. Ik duim voor jullie volgende ronde
    en hoop dat het even snel zal gaan en met een goed vruchtje. Het komt
    goed alleen weten we niet wanneer. Dikke knuffel he!
  • @Bieke83 goed dat je voor jezelf zorgt, ik denk dat vele van ons dat te weinig doen in deze maatschappij.
    @Lydia Ik dacht verdubbelen elke 48u?
    @Bruggegirl Die streepjes zijn niet representatief, echt proberen de bloedname af te wachten. Moeilijk he optimistisch zijn.
    Ik ga er nu al van uit dat als ik zwanger raakt het een miskraam gaat zijn. Maar tis ook omdat het zo veel voorkomt, hier op het forum, maar ook in mijn omgeving. 1op 3 of 1 op 4 afhankelijk van wanneer je begint te tellen is ook heel veel he. Dus tis normaal wat je voelt, probeer er een combinatie van te maken, blijdschap en genieten en een minimale angst. Volhouden, veel succes!
  • @Elise290 ik vind dat een rare opmerking. Elke vrouw is bang voor een mk. Maar het merendeel maakt dat niet mee. Als mijn zoon niet was gestorven dan had ik het ook niet meegemaakt. Het enige dat je kan doen is doordoen opgeven kan ik (nog) niet
  • @Gene : inderdaad morgen nog eens bloedname. Zal meer op m’n gemak zijn als er een goede stijging te zien is. Test is sowieso wel al donkerder dan in juli maar ja. Had precies toch gehoopt op vandaag nog wat duidelijker en niet twijfelen of hij nu lichter is.
    Knuffel terug! Ik duim voor je.

@lydia : Had het nog zo tegen mezelf gezegd, laat mss een keer een dag tussen. Maar ja kebbet niet gedaan en voila nu paniek natuurlijk. Hopelijk is het snel morgen!
    Hoe laat mag je gaan voor bloedname? Weet je dan deze avond meteen al resultaat?
    @Natoke : Bedankt voor je lieve reactie.
    Had me echt voorgenomen “volgende keer als ik zwanger ben ga ik gewoon meteeen beginnen genieten” en kijk nu . Domme koe dak ben.
    M’n zus zegt ook pas vanaf week 7 was ze slecht en had ze dus symptomen …
    Zal straks bellen voor een echo binnen enkele weken. En hopelijk morgen goed resultaat.
    @diedy : bedankt om me wat op m’n gemak te stellen dat ik nog geen symptomen heb. Ik moet positief zijn..
    + super dat je groen licht hebt gekregen . Ik duim echt enorm hard voor! Hoop dat je eindelijk mag beloond worden met een schattig boeleke in je armen! Succes!

@Elise290 : Zou idd kunnen dat hij vandaag iets anders uitslaat door “andere urine” hoop maar dat het dat is.
    Ben niet percé een doemdenker, maar met dat we al zo lang wachten en dan het MK in juli.
    Nuja er blijven altijd veel meer mensen in de uitgerekend groepjes dan dat er (jammer genoeg) terug moeten afmelden
  • @Bruggegirl Als het een geruststelling kan zijn, ik had ook pas echt duidelijke symptomen vanaf de 6e week, en dan direct met alles erop en eraan wink.gif (op een manier dat ik de kwaaltjes al snel vervloekte ook) Daarvoor voelde ik niks. Daar zou ik mij dus niet direct zorgen in maken. Ook de streepjes, ik heb de eerste keer getest toen ik nog maar 3w4d was (ik wist het niet, hoe ver ik juist was, aangezien ik niet wist wanneer mijn ES was geweest). Nadien heb ik nog opnieuw getest, maar het streepje werd ook niet meer donkerder hoor. Ondertussen toch een dikke 10 weken zwanger van een tweeling dus de streepjes zeiden in mijn geval ook niet zo veel.
    Ik hoop en duim mee voor een goed resultaat morgen!! thumbup.gif

Ohja, ik heb nu sinds een dag of 2 minder kwaaltjes, en denk ook direct dat er iets niet goed gaat zijn. Dus ook in het 'zich zorgen maken' ben je niet alleen... We maken onszelf gek, jammer genoeg...
  • @Diedy Is maar gewoon een beschermingsmechanisme hoor. 1 op 3 is toch echt veel. Alles kan, zowel in de positieve zoals negatieve zin.

@TieMa Wauw, een tweeling! Heerlijk. Lijkt me een heel aparte unieke ervaring!
  • @TieMa : Bedankt! ga er dus maar vanuit gaan, max vanaf 6 weken dat ik iets zou kunnen beginnen merken. wink.gif
    Streepje is gewoon nog geen knaller. Maar goed m'n testen zijn nu op, (enkel nog 1 CB) stond daarstraks in de winkel maar heb mezelf kunnen overtuigen er geen mee te nemen, zodat ik me er niet ziek kan in maken.
    Super zeg! een tweeling, zal wel een hélé verrassing geweest zijn. Proficiat!

Net gebeld : 22 maart : eerste echo op 5w+5 dan. (Vooral om te kijken of de ZW wel op de juiste plaats zit deze keer ...)
  • @Bruggegirl dikke proficiat!!! Hopelijk in november/december een heerlijke baby in jullie armen!!
  • @Nananou : Dankjewel !! wink.gif ik wacht de bloedresultaten van morgen af. Indien deze al goed zijn kom ik me aansluiten bij uitgerekend november (zou +- 18 november zijn als het allemaal goed mag lopen smile.gif
  • @Bruggegirl zou super zijn. Hier ook nog een beetje afwachten trouwens, heb de laatste week bloedingen gehad, wel licht, maar ben dus al sinds afgelopen woensdag thuis.. krijg nu progesteron om mijn lichaam een beetje te helpen om de zwangerschap te ondersteunen.
  • @Bruggegirl Ik mocht deze namiddag gaan en ik mag morgen om 17u30 opbellen! Spannend!

@TieMa Proficiat! Een tweeling zeg smile.gif

Bij ons zouden het er ook twee kunnen zijn... Er zaten twee eitjes en ik ben zelf van een drieling. We zien wel!
  • @Gene Lief dat je het vraagt. Het gaat toch nog niet zoals het hoort. Volgens dokter heb ik te lang aan een stuk onder stress gestaan waardoor de adrenaline op de duur niet meer zakt. En nu 4 dagen later slaag ik er nog altijd niet in om volledig tot rust te komen. Maar het is nog maar donderdag, dus ik heb nog enkele dagen tijd om tot rust te komen. Yoga is ondertss mijn nieuwe hobby geworden smile.gif
    Dit geeft een volledig nieuwe dimensie aan de wachtweken moet ik zeggen. Nu wil ik eens niet dat de tijd rap gaat, omdat ik eerst nog wat wil uitrusten.

@Bruggegirl, @Lydia bedankt voor de empathie smile.gif. Al meer nieuws over de (2e) bloedafname?

@Elise290 Ik snap jouw reactie wel hoor. Voor wij probeerden zwanger te worden besefte ik ook echt niet dat het zo vaak fout loopt. Maar gelukkig gaat het vaker goed dan fout, daar trek ik me aan op.
  • @Bieke83 Het is heel belangrijk om tot rust te komen! Geniet ervan! Je bent waarschijnlijk te diep gegaan en je moet nu van verder terugkeren...

Hcg 288 👍👍 Goede start dus smile.gif Hopelijk deze keer een plakkertje!
  • @Bieke83 : Tweede bloedwaardes waren mooi gestegen 155 naar 593 wink.gif Dus al ini mini beetje gerustgesteld.
    Misschien kan je eens langsgaan bij de dokter, een beetje rust zou je goed doen! je kan jezelf niet steeds blijven uitputten en doorblijven gaan. Het is zo'n lastig proces. je moet echt aan jezelf denken nu! Na mijn 2 weken rust enkele weken terug voelde ik me echt goed en positiever.
    Zorg goed voor jezelf!! knuffel!
  • Aan alle mama’s in spe, dikke proficiat en een vlotte zwangerschap gewenst!

Ik schuif weer mee door naar volgende maand...
    We zijn reeds gezegend met 3 gezonde kids en deze zijn telkens in de eerste ronde verwekt, dat ik er nooit echt bijstilgestaan heb dat het dus ook anders kan 😶 hup naar ronde 3 en telkens onzekerder of het nog wel zal lukken.
    Ontzettend veel bewondering voor alle vrouwen die al zo lang proberen en de hoop niet opgeven 👍
    Aangepast door Wish4 op 14/03/2019 22:12
  • @Bieke83 Ocharme sad.gif Is het vooral je werk of alles tesamen.
    Ik zou ook wel eens naar de dokter gaan om even wat rust te vragen.
    Is belangrijk dat je lichaam wat rust heeft en ontspannen is.
    Ik ben er wel zelf geen goede voor want gisteren weer verschrikkelijke dag
    opt werk. Dikke knuffel

Hier wat last van eisprong en pijn in buik. Gevoel dat hij gaat ontploffen.
    Nu wachtweken...jieeujjj

@Wish4 Wat jammer maar hoop dat april voor jou een goede maand is!
  • @Lydia Dat is idd een mooie startwaarde. Ik ben zeer blij voor jou. Geniet maar van je zwangerschap happy.gif

@Bruggegirl Ik kan me voorstellen dat deze stijging in hcg enorm deugd doet. Dit zijn mooie momenten. Geniet ervan content.gif

@Wish4 Jammer. Positief blijven hoor, het komt wel goed! Veel succes in april!

@Gene Ik zit al sinds maandag thuis en het is nu de 2e nacht geweest dat ik redelijk goed geslapen heb, dus ik boek wel vooruitgang denk ik. Alleen kan ik me op dit moment niet voorstellen dat ik me maandag al weer klaar ga voelen om te gaan werken. Ik verwacht tegen begin van volg week ook de devil.gif en ik weet nu al dat dit een zware klap zal zijn, ook al verwachtte ik niet veel van deze ronde gezien alle werkstress. Mijn dipje heeft inderdaad zowel met het werk als met de vruchtbaarheidsproblemen en de 2 MK te maken. Dankzij jullie feedback snap ik nu ook wel dat af en toe op de pauze knop drukken wel eens nodig is. Hoe gaat het met jou ondertss?
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld