NOD maart 2019

• @Diedy, veel sterkte met dit grote verlies.
    Hopelijk snel een kindje dat niet enkel in jullie hart maar ook in jullie armen komt wonen.

Hier zijn de MS toch fatsoenlijk doorgebroken. Geen twijfel meer. We schuiven door naar eind maart.
    NOD 29 maart

Groetjes!
    -mama-
  • Bruggegirl - eerste kindje - ronde 19 (5de na MK) - eerste IUI met Menopur + Pregnyl - NOD 8 maart
    Wish4 - 4e kindje - ronde 2 - NOD 16 maart
    Bieke83 - 1e kindje - ronde? - 3e ronde clomid - NOD 24 maart
    Elise290 - 2e kindje - ronde 3 - NOD 29 maart
    mama- 2e kindje - ronde 6 - NOD 29 maart

thumbup.gif candle2.gif
  • @Diedy Ik schrok nogal toen ik je bericht pas. Vreselijk. Heel veel sterkte! sadhug.gif

@Gene zo jammer! Ik blijf echter je houding van 'Ik laat het op me afkomen' heel knap vinden!

@Elise290 herkenbaar, dat net wanneer je beslist het wat los te laten, ineens iemand haar zwangerschap aankondigt waardoor het net extra hard begint te kriebelen wink.gif

@-mama- Jammer, wel fijn dat je nog deze maand je volgende nod hebt thumbup.gif

Ik ben zelf zo blij dat het weekend is! Het is weer een super zware week geweest op het werk, maar ik heb ze weer overleefd. Gisteren avond een goede gin tonic gedronken en dat heeft wel geholpen om te ontspannen smile.gif. Maandag avond mag ik op follikelmeting, maar om de een of andere reden verwacht ik er niet veel van. Waarschijnlijk omdat ik me niet kan voorstellen dat de clomid goed zijn werk heeft kunnen doen de afgelopen weken met alle stress en miserie op het werk. Mijn focus dit weekend ligt dus vooral bij ontspannen en me goed amuseren.

Fijn weekend iedereen!
  • Even mijn NOD aanpassen 11/12 maart ipv 8 maart:

Bruggegirl - eerste kindje - ronde 19 (5de na MK) - eerste IUI met Menopur + Pregnyl - NOD 11 maart

@Bieke83 : Inderdaad ontspan je maar goed dit weekend. Jammer niet hetzelfde weer als vorige week.
    Ik weet niet zeker of stress op het werk de werking van clomid in de weg staat.
    Was mij bij ook altijd wat verschillend. ene keer dag 12 al pregnyl gekregen en andere keer pas dag 19 ... terwijl de hoeveelheid hetzelfde bleef. en de keer van 12 waren de drukste weken op het werk dusja .. (y) ik duim alvast voorje dat er toch al eentje goed aan het groeien is en bijna klaar is wink.gif

@-mama- : veel succes!! goed dat je NOD nog in maart valt .. lijkt het wachten precies iets minder lang.
  • @Bieke83 Ik heb wel nog een baaldag hoor als ik begin te merkrn
    dat het niets is maar ik geraak er wel sneller uit dan anders. Ik geef mezelf
    1 huilmoment en dan mag ik boos zijn en verdrietig maar daarna moet ik
    er weer door he.We vertrekken straks op reis en nu moet ik nergens rekening mee houden. Ik neem mijn menopur
    wel mee maar voor de rest puur genieten.

Ik denk niet dat stress een eisprong zou tegenhouden. Mss wel je regels.
    Tis zo raar een lichaam de ene keer is het sneller dan anders. Ik heb nu
    maar 9 dagen moet spuiten andere keren 12 keer...

Voor alle andere wachtenden veel succes. Hoop dat jullie snel goed nieuws mogen hebben.
    Die teleurstelling elke keer opnieuw is zo hard. Dat blijft bij mij het zwaarst hoe ik elke
    keer opnieuw die teleurstelling moet overwinnen.
  • @Bruggegirl voor jou gaat de laatste wachtweek bijna in. De lastigste week van de cyclus, en ook de spannendste. De duimen staan hier naar omhoog thumbup.gif . Hoe gaat het bij jou trouwens met het gezond eten? Hier slecht. Ben er wel in geslaagd elke dag 2 porties fruit te eten (ik eet dan ook heel graag fruit), maar voor de rest, rampzalig smile.gif. Heb wel genoten van de Chinees, de boterhammen met speculoospasta en de chocola, maar nu heb ik toch terug zin om wat gezonder te eten.

@Gene fijn, vakantie! Geniet ervan!

Ik zit nu op dag 14 van mijn cyclus. En ik heb nog geen ovulatie test bij de hand genomen. Dat ga ik nu ook niet meer doen, morgen mag ik toch op follikelmeting. Het is in zekere zin bevrijdend dat ik nu wat minder bezig ben geweest met het zwanger worden. Ik ga vandaag denk ik mijn nagels nog eens lakken, dat heb ik serieus al anderhalf jaar niet meer gedaan omdat ik ergens gelezen had dat dat een verstorende werking kan hebben op de hormonen. Maar nu heb ik geen zin meer om me dat nog aan te trekken. Ik heb ook maanden geen anti perspirant willen gebruiken, enkel nog deo zonder aluminium zouten. Maar daar ben ik ondertss ook al van afgestapt, omdat ik door de clomid veel meer zweet en dus wel iets stevigers onder de oksels kan gebruiken wink.gif. Houden jullie rekening met dat soort dingen?
  • Bedankt dames. We kunnen niks ander dan doordoen en hopen dat het ons snel gegund is. Ondertussen proberen we al 2j een 2e kindje in ons armen te krijgen. Ja ik ben al 2x zwanger geweest maar nog steeds geen gehuil of een speelkameraadje voor ons 1ste. Maar we geven niet op ooit staat het geluk aan onze kant en zal alles het waard geweest zijn
  • @Bieke83 : Idd morgen al 1 week geleden de inseminatie. Nuja ik was er meteen 99,999 % zeker van dat het niet gelukt is. Dus ga er ook echt vanuit. ben al aant rekenen naar de volgende keer dusja. Ik voel het gewoon. nuja
    Thoooh niet super sad.gif kzeg iedere keer vanaf morgen... vanaf morgen ... maar kga toch altijd de mist in.
    Gisteren had ik slaatje met halumi gedaan een volkoren krakker en surimi salade gemaakt met yoghurt ipv mayonaise. maar 's avonds dan wel canneloni met ricotta en spinazi gedaan met kaassaus (veel kaassaus ;p) en heb me echt massas overeten. daarna zei m'n man ooh gaan we een film kijken en haalde hij popcorn met caramel uit surprised.gif heb daar dan ook nog eens van gegeten. TSSS
    Deze morgen wel appelflap van sandra gemaakt. Eens kijken als ik het vandaag volhoud.
    Binnen 2 weken gaan we op weekend met onze beste vrienden (vossemeren) en dacht gisteren oHNEE zwemmen in bikini ;p dus nu wil ik "crash dieten" voor platte buik tegen dan tongue.gif hahaha.

Ik let er nu ook op veel minder dan paar maanden geleden. Tijdens de wachtweken ga ik wel nog eens iets eten of drinken die normaal niet mag.
    Anders leef je 2 weken per maand extreeem als een zwangere (en doe dat al bijna 2 jaar) ben het ook beu! smile.gif
    Hoe laat is je meting morgen? ik duim alvast voor je wink.gif zou leuk zijn moest het al bijna klaar zijn hé bigsmile.gif
  • @Bruggegirl Ik ben stiekem blij dat het gezonder leven niet alleen bij mij maar moeizaam verloopt. En kaassaus, of eigenlijk elke vorm van kaas, is bij mij echt een guilty pleasure! wink.gif. Weet je, ik wil echt gezonder leven omdat ik me al enkele weken niet zo fit voel (eigen an het einde an de winter zeker?), maar ik denk dat ik het in kleine stapjes ga aanpakken. Dus voor deze week ga ik me focussen op meer water / minder koffie, nog steeds 2x fruit per dag en overdag een portie snack groentjes. En als mijn avondeten dan niet zo gezond is en ik per se nog chocola wil eten, dan is dat maar zo.
    Ik heb thuis zo'n badpak dat de buik plat drukt. Aanrader wink.gif
    Ik hoop dat je de komende week genoeg ontspanning vindt. Je kan nu toch niets doen buiten wachten he. Mijn controle is om 17u45 morgen. Ben benieuwd smile.gif
  • @Bieke83 : hahaha zelfde hier, ik eet altijd meer kaassaus dan pasta wink.gif kzou het zo gewoon kunnen opeten. oops ;p
    ja tis waar, van de een op andere dag alles willen omzwaaien is ook niet goed éh. Wij zijn net nog naar de winkel gegaan en veel fruit gekocht voor smoothies te maken ook. op een leuke manier dan wat vitamienen binnen; heb daarstraks griekse yoghurt met zaden pitten en aardbeitjes gegeten. Zijn ook gaan kijken voor een stomer zo wink.gif groentjes stomen is ook beter hé.
    ah van welk merk is dat badpak? wink.gif
    Het is afsluit van de maand op het werk (ben boekhoudster) dus héél druk wink.gif dat is ook al goed. Donderdag gaan we naar Florence + the machine ... wink.gif
    ik ga aan je denken morgen! laat zeker iets weten. smile.gif

• Bruggegirl - eerste kindje - ronde 19 (5de na MK) - eerste IUI met Menopur + Pregnyl - NOD 11 maart
    Lydia - eerste kindje - ronde 17 ( 8 na MK) - 1e clomid en pregnyl - NOD 12 maart

Ik vond weer de moed om me toe te voegen na de ontgoochelende afgelopen maand... Dosis hormonen moeten aanpassen want ik had 6 rijpe follikels... Nu twee thumbup.gif We hopen op een plakkertje! De zwangerschapsaankondigingen worden lastiger met de maand... Jammergenoeg zie ik nog veel bekende namen... Ik duim! thumbup.gif hug.gif
  • @Bruggegirl Daf klinkt als een goede, drukke week wink.gif. Smoothies zijn lekker. Ik heb dat ook een tijdje gedaan als ontbijt. Je moet dat ook eens proberen met diepvries fruit, lekker fris smile.gif. Het badpak is van hunkemoller. Ze hebben dat model elk jaar wel in hun collectie. Is er zo een met plooien over de buik.

@Lydia keigoed 2 follikels! thumbup.gif
    Ik krijg het ook steeds moeilijker met zwangerschapsaankondigingen. Of wanneer mensen vragen of het niet eens tijd wordt dat wij er ook aan beginnen. Maar... ons moment komt nog, daar moeten we in blijven geloven.
  • @lydia Super goed 2 follikels. Ik had er met clomid ook altijd 2 nu met menopur
    neem ik de laagste dosis en slechts 1 eitje. Hoop altijd op 2 omdat ik denk meer
    kans te hebben dan.

@Bieke83 @Bruggegirl Hier geen gezonde voeding deze vakantie hihi.
    Deze middag all the way gegaan maar ik ga genieten!
    @Bieke83 Hoop dat je bij de volgende echo goede echo hebt!

Vandaag zijn de maandstonden doorgekomen. Had verwacht na vorige maand
    dat het langer zou duren met de utrogestan. Mijn NOD zal kantje boordje maart/april zijn.
  • @Bieke83 : Ja idd drukke week! zalig, gaat de tijd snel. wink.gif ja idd vind ik ook, zeker zo in de zomer buiten in de loungeset wink.gif heb echt super veel diepvries fruit zo van de albert Hein das héél goed fruit.
    Ah zal eens kijken !! Thx! wink.gif

@Lydia : ja idd 2 folikels héél goed, ik duim voor je!!
    ik heb het ook moeilijker met aankondigingen en geboortes en showers ... we moeten sterk zijn, maar mensen weten soms niet hoe je kan doodgaan vanbinnen maar gewoon een glimlach opzetten.

@gene : Moet kunnen smile.gif zeker op vakantie hé. Dan kijk ik er ook niet zoveel achter bigsmile.gif
  • Hoh wat vervelend de laatste tijd dat de site zo vaak plat ligt wink.gif

@Bieke83 : heb aan je gedacht! hoe was de meting ??
  • @Bruggegirl Goeie morgen smile.gif. Idd gisterenavond geraakte ik absoluut niet op het forum, helaas.
    De controle was onverwacht goed, follikel van 20 mm links. 20 mm! Ik schrok er eerlijk gezegd van wink.gif. Volgens de gynae stond deze op springen. Ik heb geen ovu testen gebruikt deze keer, dus al chance dat ik op het juiste moment op controle ben geweest wink.gif
  • @Bieke83 : wauw fantastisch, had het gehoopt voor je! Dus gisteren nog geklust.
    Je ziet geen 1 ronde is het zelfde he met die hormonen...
    Hebben ze bloed genomen fzo om te weten Wnnr ze hem verwachten?
    Succes !!!!! 🤞🏼😄
  • Volgende week dinsdag verwacht ik mijn regels... Ik maak mezelf weer gek 😅 Kdenk alweer vanalles te voelen en ik ga emo-eten van de stress 😅
  • Ik pas even mijn nod aan, nu ik weer een kortere cyclus blijk te hebben

Bruggegirl - eerste kindje - ronde 19 (5de na MK) - eerste IUI met Menopur + Pregnyl - NOD 11 maart
    Lydia - eerste kindje - ronde 17 ( 8 na MK) - 1e clomid en pregnyl - NOD 12 maart
    Bieke83 - 1e kindje - ronde? - 3e ronde clomid - NOD 19 maart

@Bruggegirl Nee geen bloedafname. Mijn gynae is van mening dat wanneer ik via fertiliteit verder ga, ik nog moet dan genoeg van dat soort opvolgingen zal hebben. Soms versta ik dat, en soms ga ik hier totaal niet mee akkoord. Nu zit ik gelukkig in een fase dat ik er zelf ook wat rustiger mee omga dus heb ik wel weer vrede met deze beperkte opvolging. Ben vooral blij dat er een mooi follikel klaar zat en dat mijn cyclus schat ik rond de 29 dagen zal zijn. Heerlijk gewoon smile.gif

@Lydia join the club! Ik heb ook meer lekker en ongezond gegeten dan goed voor me is wink.gif. Jij zit in de laatste werkweek. Heb je leuke dingen op de planning staan om je gedachten te verzetten?
  • @Bieke83 Ik heb deze week een week verlof, dus jammergenoeg veel te veel tijd om ermee bezig te zijn...
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld