NOD maart 2019

• @Bruggegirl Dat klinkt als een lekker gerechtje ! Dat zou hier zeker ook in de smaak vallen smile.gif. Morgen heb jij terug controle zeker? thumbup.gif

@Gene Ik probeer elke maand om niet te leven als een zwangere, maar dat lukt dus echt niet. Zeker die 2e wachtweek... dan begin ik te letten op wat ik eet, drink, durf ik geen buikspieroefeningen meer doen of gewichten tillen... Ik hoop dat ik dat toch ook een beetje ga kunnen loslaten nu.

Ben nu dus bezig aan 3e ronde clomid. Dag 2 vandaag. Deze keer heb ik er precies meer last van. Ik ben zo emotioneel. Ik heb al zitten huilen, serieus! Omwille van stress op het werk, waar ik normaal goed mee om kan maar nu dus totaal niet. Omwille van die zwangerschapsaankondiging van maandag. Ik hoop dat dat niet de ganse maand zo gaat zijn!
  • @Bieke83 : ja idd dat mooie weer geeft ook meer op om weer eens wat gezonder te doen he. wink.gif
    Net meting gehad. Rechts helemaal niets te zien sad.gif begon al nerveus te worden. Links dan ook niet opt eerste zicht maar dan precies wel. Enkel beetje een rare vorm (meer jelly bean achtig) maar die was 15 mm. Dus nu nog eens bloed nemen. Maar ze denkt zondag mss pregnyl en dan dinsdag inseminatie. Hopelijk 👍🏼

Ps wat die buikspier oefenen betreft. Ik doe Piloxing (dans box en pilates. Maar alle oefenen worden in square gedaan en enorm op buikspieren. Laatste kwartier op een matje met echt crunches,... en was ook heel bang dak dacht mss is da een reden. Maar heb het vorige maand gevraagd aan de gynaecoloog. En ze zei nee das zeker geen probleem als ke da graag doet kan je day zeker blijven doen. Als op een bepaald moment de buik in de weg zit ga je zelfs wel voelen of je nog kan doordoen ... dus nu geniet ik weer meer van de Piloxing 👍🏼
    Die hormonen keer op keer nemen iedere maand blijft een lastig proces he’ dikke knuffel. Hopelijk voel je je vandaag beter
  • @Bruggegirl Dat is al wat beter nieuws he! Ik duim voor jou dat allemaal goed loopt
    dinsdag! Zeiden ze ook iets van onthouding? Komt goed smile.gif
  • @Gene : idd al beter nieuws, was echt al bang toen ik de echo eerst zag. Want jah ondertussen herken je alles zelf ook hé.
    Baarmoederslijmvlies wel niet echt veel bijgedikt 7mm. misschien is dat mijn maximum fzo?
    2-3 dagen onthouding. We zullen deze avond dus nog eens ons best doen. En dan zal het tot de inseminatiepoging zijn ...
    Ik had wel gevraagd aangezien m'n man volgende keer paar dagen misschien naar buitenland moet. Stel dat het nu 6 dagen is of 7 dagen is da dan erg (ofja verminderd de kwaliteit dan ? ) neee zeker niet zei ze. tis pas alst zo maar een dag zou zijn, dat de hoeveelheid wel een stuk lager kan liggen...
    Dusja das ook goed wink.gif
  • @Bruggegirl Mijn baarmoederslijmvlies werd beter doordat ik het wat langer menopur gebruikte.
    7mm is zeker oke voor 15mm eitje. Kan nog allemaal beter worden. Ik heb elke maand 11mm
    en nog niet zwanger en als ik 8-9mm had in juni wel tongue.gif
    Goed dat je het gevraagd hebt ivm onthouding smile.gif
  • Morgen inseminatie ... Blijkbaar is mijn lichaam voor de eerste keer zelf bezig met de eisprong en is de Pregnyl zelfs niet nodig smile.gif Spannend zeg!!
    Langs de andere kant ook wel wat nerveus omdat je nu niet zeker bent over het tijdstip van de eisprong. Kan vanacht mss ook nog ? = te laat inseminatie. Nuja wachten éh .
  • @Bruggegirl Tof dat je eisprong spontaan komt. De duimen staan hier omhoog thumbup.gif
    Merci trouwens voor de verduidelijking over de buikspieroefeningen. Een hele geruststelling smile.gif.
  • @Bruggegirl , succes!
    Misschien een rare vraag. Maar hoe weet je zonder MM of je oculeert of niet?
    Soms twijfel ik of er wel een eisprong was.

Ik schuif trouwens opnieuw door. MS vroeger dan verwacht.
    Nieuwe NOD nog steeds maart. (26 maart)

Groetjes!
  • @-mama- : Bedankt!
    bedoel je zonder de pregnyl? Zat ik eigenlijk echt wel mee in. Zeker omdat ik anders niet uit mezelf ovuleer. en voor het hele medische traject had ik héle onregelmatige cyclussen dusja.
    Ik had gevraagd of ik anders morgen of vandaag bloed kon laten nemen zodat ze aan de waarden kunnen zien dat de eisprong gepasseerd is. Maar dat was niet nodig zeiden ze ..;
    deze morgen wel opgestaan met iets gevoeligere tepels. En dat had ik vroeger (voor het hele medische traject) wel na m'n eisprong.
    Ik denk dat je anders alleen kan weten door opvolging van bloedwaardes en echo's ... shocked.gif

Jammer dat je doorschuift. Vroegere eisprong dan mss? Héél veel succes! wink.gif
  • Eens een eicel rijp is, ovuleer je normaal wel...

Ik lees hier verder mee, maar het heeft geen zin mij in de lijst te zetten. Met mijn cycli is mijn volgende nod pas midden april sad.gif.
  • @-mama- tegen mij is gezegd dat je doorgaans wel eisprong hebt bij cyclussen van een normale lengte, dus tss 27 en 35 dagen. Als ze langer duren bestaat de kans dat er geen eisprong is, maar dat hoeft daarom nog niet zo te zijn. Bloedafnames sn echo kunnen hierover idd meer duidelijkheid brengen.

@Liv. Jammer! Maar schrijf maar gezellig in het maart clubje mee ondertss smile.gif

Ik zit een beetje in een dip momenteel. Extreem druk op het werk en er zijn daar wat dingen gebeurd waar ik me niet zo goed bij voel. Ik heb dus de afgelopen dagen totaal niet aan het zwanger worden gedacht. Bizar eigenlijk. Ik hoop dat ik snel uit deze dip kom, want die stress gaat de werking van clomid zeker niet bevorderen...
  • @Bieke83 Mss is de stress vh werk een betere stress dan van de zwangerschapswens? Ale, omdat je dan minder met het zwanger worden bezig bent?
    @Liv. Stom eh. Was daar gisteren ook wat boos voor. Ik vind dat die eerste week snel gaat omdat je met die maandstonden zit, en dan is het bij een gemiddelde cyclus eigenlijk nog maar een paar dagen en je moet het al gezellig maken. Hier voelt het aan als weeeeken wachten. Eisprong is rond dag 27..

Ik had net een paar dagen klik gemaakt om het was los te laten en mijn hoop op zwanger zijn wt te verschuiven naar de zomer, kondigt mijn schoonzus gisteren aan dat ze 3 maanden zwanger is. Ben suuuuper blij, kijk er zo hard naar uit, maar wel enorme opflakkeren van godverdomme ik wil ook een mini-leventje in mij. Heb uitgerekend dat ik graag tegen hun bevalling in de veilige zone wil zitten dus dan zou k zwanger moeten raken in mei tongue.gif. Kweet et, je mag er zo niet mee bezig zijn, maar dat komt vanzelf. Weet ook van 3 vriendinnen dat zij ook nu gaan beginnen proberen, zou leuk zijn moesten we allemaal wat gelijk vallen.
  • @Bieke83 Mijn cyclus is rond de 26 dagen. Al enige tijd ondertussen.
    Op dag 25 had ik wat roze bloedverlies. Dag 26 bruin, dag 27 niks, vandaag dat 28 ook niks meer.
    BM-hals is terug hoog en gesloten.
    Geen maandverband nodig gehad, zelfs geen inlegkruisje.
    Deze morgen een zwangerschapstestje gedaan omdat ik het allemaal wat vreemd vind. Spierwit, geen 2e streepje te bespeuren.

Normaal heb ik ook "vruchtbaar slijm" tijdens mijn eisprong. Deze cyclus geen van dit soort slijm opgemerkt.

Herkenbaar voor iemand?
  • @-mama- Ik heb dat ook vaak voor. Je wil gewoon of positief test of regels
    en niets ertussen. Hoop dat ze snel doorkomen of mss toch nog late innesteling
    en positieve test?

@Bieke83 Hoop dat je snel wat meer kan relaxen.

Hier aant aftellen naar NOD maar heb voor mezelf al uitgemaakt dat niets zal zijn.
    Ik heb al 2 dagen af en toe krampen en voor de rest niets dat zou wijzen op goed nieuws.
    Zou teveel geluk zijn om eerste inseminatie prijs te hebben. Ik schrijf mijn rondes
    er zelf niet meer bij want het is te confronterend gewoon.

Ik duim voor alle wachtende en voor de klussers!
  • Ik lees ook terug mee. Dinsdag slecht nieuws gehad dat het hartje was gestopt op 7 weken. Gisteren is alles opgewekt met pilletjes. Over 2 wk controle. Als dan alles terug proper is krijgen we groen licht. Dus nod eind maart of mss begin april.
  • @Diedy ; Wat verschrikkelijk meid!! sad.gif pff dat je dat nu ook nog moet meemaken !! Dikke dikke dikke knuffel!
  • @diedy Wat een verschrikkelijk nieuws! Ik voel met je mee... het is soms zo
    oneerlijk. Hoop dat je snel weer goed nieuws krijgt.

Ik moet morgen gaan voor bloedafname maar vermoeden dat toch negatief
    zal zijn... dan stop ik met utro en regels afwachten.
  • @Diedy , heel veel sterkte.

@Bieke83 , stress staat een zwangerschap niet in de weg (zie alle vrouwen in de MMM die zwanger worden). Maar hopelijk snel minder stress, zonder je te vervelen. Dat je met een goed gevoel kan aftellen naar je NOD.

@Gene , fingers crossed toch.

@-mama- , probeer een cyclus te temperaturen? Dan zie je echt wel of je ovuleert, maar kansen zijn inderdaad iets van 95% dat je ovuleert als je een eerder korte cyclus hebt. Uit eigen ervaring weet ik dat doorbraakbloedingen er zelfs in lange cycli niet zomaar zijn en dan is dat vaak bruinverlies en geen echte maandstonden.

Mijn nieuwe cyclus is vandaag eindelijk begonnen. Ik zet al mijn hoop op een normale cyclus...
  • Zoals verwacht schuif ik door naar NOD april.
    Ik lees en schrijf mee maar zet me niet meer in het rijtje.
    Ik laat het op me afkomen wink.gif Veel succes nog
  • @Diedy verschrikkelijk sad.gif
    @Gene stom, het had gekund eh, hopelijk volgende keer!
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld