Nod juli 2019

• @Bieke83 Ja, bij mij morgen of overmorgen NOD.
    Ben al met mijn hoofd bij IVF, en zoals misschien jullie ook dit weekend dat artikel over de corona-test van de VUB gelezen. Wil dit echt persé! Mijn vriend moest deze ochtend toevallig in het fertiliteitscentrum zijn voor bloedafname en vroeg ernaar. De verpleegster hoorde het in Keulen donderen, dus dat voorspelt niet veel goeds… Ze ging het navragen en ons opbellen.
    @Gene spannend, komt goed!
  • @Kalis Mijn hart sloeg ook een tel over toen ik over de corona test hoorde op het nieuws afgelopen weekend. Verdubbeling van de kansen, dat zou toch mooi zijn! Maar mijn man had direct zoiets van, dit zal allicht nog niet beschikbaar zijn voor het grote publiek. Hebben jullie ondertussen meer info ontvangen van de verpleegster?

Ik zit op dag 3 na laatste pilletje duphaston. Vanaf vandaag zouden de duiveltjes dus kunnen komen, maar het kan net zo goed nog een week duren. Geduld is een schone deugd...

Hoe gaat het hier voor de rest met iedereen? Mijn man en ik hebben eindelijk ons zomerverlof ingepland. We zullen 10 dagen weg zijn in september. Ik kijk er al naar uit! Tegen dan hebben we denk ik 2, mss 3 pogingen iui achter de rug, en dan hebben we al eens een pauze verdiend.
  • Eindelijk! Twee weekjes geleden getrouwd en deze maand beginnen we aan kindjes. Zo lang op moeten wachten! Mijn NOD van 15/7 is maar een schatting, aangezien ik mijn cyclus nog niet 100% ken. Ben een week geleden gestopt met de pil, dus valt af te wachten hoe snel mijn lichaam zich aanpast aan een cyclus. Fingers crossed!

Diedy - ronde 4 - 3de kindje - NOD 7/7
    Lydia - ronde 1 na 3MK - eerste kindje - NOD 7/7
    Eli05 - ronde 1 - 1ste kindje - NOD 15/7 (vermoedelijk)
  • @Bieke83 Ja, het zal inderdaad niet voor meteen zijn dat de test voor iedereen beschikbaar is. Jammer!
    Wij vertrekken zaterdag een week naar Spanje met vrienden. Normaal gezien ben ik dan al terug aan de pil. Vanochtend weer een knalwitte test, dus hopelijk snel regels.
    Ahum, het kan ook zijn dat je in september zwanger op reis vertrekt he bigsmile.gif
  • Hoe gaat het met iedereen?
    En het traject in de ziekenhuizen... Zijn er al eitjes gespot?
    Hier de 2de dag op rij een smiley. Dus we blijven het gezellig maken.
    Ik sta er licht positief à neutraal in. We zien wat komt. Volgende maand valt mijn eisprong tijdens mijn verlof en ik kan me daar helemaal in vinden smile.gif
  • @Diedy Hier al een goed bol buikje en pijn aan de eierstokken.
    Ik heb gelijk ook veel vruchtbaarslijm. Aangezien ik al
    7 dagen spuit zet voor eigen cyclus stil te leggen vraag ik
    me af hoe dat kan. Ik vind ook nergens iets van op internet.
    Morgennamiddag afspraak vr de eitjes smile.gif Spannend!
    Veel klusplezier
  • Veel succes @Eli05 ! En proficiat met jullie huwelijk bigsmile.gif! Ik hoop dat je cyclus vlotjes op gang komt. Ben je van plan om extra hulpmiddeltjes te gebruiken om inzicht te krijgen in je cyclus (ovu testjes, temperaturen, ...)

@Kalis Zwanger tegen sept, dat zou zo mooi zijn happy.gif. Maar ik kan het me oprecht niet voorstellen op dit moment. We zullen zien. Zijn de devil.gif ondertussen doorgekomen bij jou?

@Diedy Leuk eisprong tijdens verlof. Of deze ronde zwanger worden, ook geweldig natuurlijk smile.gif

@Gene Alvast veel succes voor je afspraak morgen!
  • Veel succes @Gene ik hoop ook goed follikels!
    @Bieke83 als je al zolang probeert lijkt goed zwanger zijn een utopie he. Maar de volhour won't..ooit zal je een kindje hebben.
    Succes aan alle anderen bigsmile.gif eigenlijk ben ik blij dat mijn eisprong er is. Het valt vrij goed en volgende maand valt ook goed. Ik hoop wel nog steeds zwanger te zijn voor de verjaardag van mijn dochter. Ze zal midden augustus 3 jaar worden... Dat zijn met deze poging bij... Nog 2 pogingen
  • @Gene ik heb weer iets bijgeleerd. Ik wist niet dat je moest spuiten om je eigen cyclus stil te leggen. Ik dacht eerder dat je in je natuurlijke cyclus moest (bij)spuiten om zo meer dan 1 eitje te laten groeien.
    @Bieke83 hier nog niets, en ik zit er echt op te wachten zodat ik kan bellen voor mijn afspraak vast te leggen
    @Diedy veel plezier wink.gif
  • Nieuw hier

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier. Ik ben 26jaar en wij zullen in juli voor de eerste maal proberen zwanger te worden.
    Ik kom hier terrecht op aanbevelen van een vriendin van mij die veel aan deze gesprekken gehad heeft
    Ik heb al veel van jullie gespreken teruggelezen en vind jullie verhalen echt heel moedig ik hoop dan ook dat jullie snel
    allemaal geluk mogen hebben!

Groetjes
  • @Bieke83 @Diedy Mercikes!
    @Kalis Ja ik spuit er 2 op een dag. Nu wel gestopt met gonapeptyl
    die zorgt voor gelijke groei maar ook dat je uit jezelf geen eisprong aanmaakt
    want anders zijn er mss al eitjes weg voor je pick-up wink.gif

@mm Welkom en veel succes!
    Laat je vooral niet afschrikken door onze verhalen wink.gif
    We zitten hier al ffkes maar de volhouder wint smile.gif
  • @Gene bedankt! Ik vind het best wel spannend heb ook van dichtbij meegemaakt (mijn zus, en beste vriendin) dat ze moeilijkheden hebben gehad beiden miskramen gekregen en ivf behandelingen nodig gehad. Ik heb ze kunnen doorheen het proces steunen. Maar ergens ben je ook wel bang dat je dit ook kan meemaken. Ik weet wel dat ik hier niet te veel mag aan denken maar het is soms sterker dan mezelf
  • @Gene wanneer mag je gaan?
    @'M M' succes! Hier was mijn 1sye heel vlot. Het is dat 2de waar we veel obstakels van hebben.
  • @Bieke83 ik heb ovulatietesten aangekocht van Sensitest. Ik hoop daarmee een beetje zicht te krijgen op mijn cyclus! Vind het allemaal super spannend! Ben benieuwd hoe lang we erover gaan doen, vooraleer we zwanger zijn. De ouders van mijn man hebben er 5 jaar over gedaan, dus ik hou mijn hart een beetje vast!
  • @Eli05 die van sensitest vind ik goed! Welke heb je gekocht? De gewone of de gevoelige?
    Als die van sensitest positief zijn, doe ik altijd ene van cb. Dubbel check bigsmile.gif die van cb heb ik eens gekocht aan de helft van de prijs. 10 testjes maar genoeg voor 8tal rondes tongue.gif
  • @Diedy heb de gewone gekocht. Een beetje om te voorkomen dat ik zo snel in het proces 'te enthousiast' ga bezig zijn met zwanger worden. tongue.gif Ben nu al gelijk een zottin dingen aan het opzoeken en producten aan het vergelijken, voor het geval als ik dan eens effectief zwanger ben... Ben al 1,5 jaar aan het aftellen tot we gingen beginnen aan kindjes, dus zo heb ik mijn gedachten proberen te verzetten. Maar wil dus vermijden om ook in overdrive te geraken over het zwanger worden. Genoeg mensen die al hebben gezegd dat je daardoor de kans vergroot dat het niet zo snel lukt. Waarschijnlijk wishful thinking in mijn geval blush.gif

Ook gratis zwangerschapstesten van Sensitest erbij gekregen. Maar heb in promotie onlangs ook een digitale CB zwangerschapstest gekocht, voor het geval de testen van Sensitest iets positiefs zouden aangeven!
  • Met de gewone kreeg ik geen streep. De gevoelige wel. Je zijt maar wat werkt voor je!
    Een goede voorbereiding is alles. Toi toi !
  • @Gene Al nieuws smile.gif?

@mm Welkom en veel succes! Vooral positief blijven. De kans dat je binnen het jaar spontaan zwanger wordt is nog altijd groter dan de kans dat je medische hulp gaat nodig hebben, al snap ik je bezorgdheid goed, zeker als je het van dichtbij hebt meegemaakt. Toi toi toi!

@Eli05 Altijd leuk, de 1e ovu en zwangerschapstesten kopen bigsmile.gif. Ik vind het ook heel handig om een app te gebruiken om alles in bij te houden.

@Kalis Menstruatie al doorgebroken? Hier nog niet, maar sinds vandaag (dag 5 na laatste pilletje duphaston) wel barstende hoofdpijn, gespannen pijnlijke borsten en bij momenten geniepige krampen in de onderbuik. Dus ik verwacht dat het toch wel voor een van deze dagen zal zijn.
  • Tis nog beetje te vroeg om echt al beeld te zien van hoeveel.
    Stuk of 5 grote die je duidelijk kon zien de rest was nog te
    klein dus nog even verder doen. Is ook nog maar dag 6
    dus heb nog tijd. Punctie zal dan ten vroegste woensdag zijn smile.gif
    Ik voel het al spannen nu dus zal alleen mr erger worden tongue.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld