NOD Januari 2019

• @gene : super goed! smile.gif 2 keer kans hihi. Laat ons hopen dat het effect heeft die menopur. ik duim alvast. Hou idd die positieve vibe maar vast bigsmile.gif ik heb er ook een goed gevoel bij voorjou! smile.gif
    Jij krijgt ook steeds je pregnyl 's avonds pas hé? hmm ik vind het vervelend. Ze hebben daarstraks gebeld met bloedresultaten, ga niet zelf een eisprong maken dus pregnyl is weer nodig, ze stelde voor morgen avond. dus beste moment donderdag morgen ...
    Als ik dan vroeg ja moet da altijd 's avonds zei ze : thohja als da echt beter uitkomt voor jouw mag je mss dan woensdag morgen hem zetten? Ma ze klonk niet super overtuigd.
    Wat denk jij?? toch best morgen avond? (heb wel liever 's morgens een goede meting en daarna pregnyl ipv : "net nog niet goed genoeg dus doe maar gewoon morgen, zonder verdere controle..."

@bieke83 : had het gezien in NOD december, had mee gehoopt voor jou dat het prijs was en dat et nog een innestelingsbloeding was.
    Jammer dat je je hier moet komen aanmelden! maar ik duim voor je mee!!
    Inderdaad dag 15 a 17 zou ik ook héél laat vinden.
    De allereerste keer dat ik moet gaan zeiden ze ook dag 10 v/d cyclus eerste meting. Nu ga ik al op dag 12 pas, maar dat is omdat ik weet dat ze niet héél snel groeien bij mij en anders moet ik 3 keer terug keren.
    dag 12 was bij mij vandaag goed, dus hopelijk heb je op 28 december ook meteen goed nieuws en kan het klussen beginnen!!
  • @Bruggegirl Jouw eitje was toch 17mm al? Bij mij kijken ze nooit naar bloed. Als het 17mm is krijg ik
    altijd een spuit soms ‘s middags na de echo soms ‘s avonds. Hoe vroeger je u spuit zet hoe sneller
    je eitje springt. Mijne was nu ook 17mm dan groeit dat door tot rond de 20 en dan springt hij
    woensdagochtend. Het is voor jou dus ook al de ideale moment. Stel dat ik spuit zet om 10 uur vanavond
    dan 33u later dus eitje zou woensdagochtend rond 7u springen. Vanavond en woensdagmiddag
    ons best doen. Hoe sneller je het zeg hoe korter je cyclus nee?

@Bieke83 Je hebt gelijk dat je vroeger een echo vraagt...voor een eerste keer. Je weet nooit
    hoe snel je lichaam reageert op clomid. Stel dat je overstimulatie hebt en je hebt veel eitjes en
    vroegere eisprong...Veel succes deze ronde smile.gif
  • @gene : bij mij nemen ze altijd bloed, vervelend want tis toch altijd hetzelfde smile.gif m'n lichaam zorgt niet zelf voor de eisprong.
    ja idd, ik had ook gedacht mss morgenochtend --> eisprong woensdag avond. ideaal moment. en dan is m'n cyclus 1 dag korter dan verwacht. Zou héél goed zijn.
    Eerste ronde was alles zo duidelijk, HOP 19 mm -> oke spuit en gelukt. en nu al 3 de keer dat zo is van "ahya, kom anders morgen eens" sad.gif twijfel dan zo en maak me nerveus.
    Wij hebben gisteren alvast eens ons best gedaan. Dus nu slaat m'n planning op hol ;') morgenavond en dan toch donderdag morgen héél vroeg.
    Misschien beter toch morgenochtend spuit zetten en dan morgenavond & woensdagavond .. tongue.gif wat een regeling altijd (control freak zeker)
  • @Gene en @Bruggegirl Bedankt voor jullie reactie. Nu ben ik zeker blij dat ik heb aangedrongen om vroeger op controle te mogen. In principe zou ik enkel clomid moeten nemen, geen pregnyl. Hebben jullie ooit rondes gehad met enkel clomid? Zou het dan zin hebben om dan bijv ovulatietesten te gebruiken? Ik vraag me echt af hoe accuraat ze kunnen zijn bij het bepalen van de eisprong alleen ahv een of meerdere echo's?
  • @Bruggegirl Heb dat ook wel ze. Je wil het ook doen op de juiste moment maar de
    keer dat ik zwanger was dan was ik minder op de hoogte en bleek dat ik onze 2de keer
    seks eigenlijk al na de eisprong was ook. Ik denk dat je wel wat speling hebt. Je mag ook niet
    elke dag... je moet met veel rekening houden he. Ik ga hem deze avond zo laat mogelijk zetten
    in de hoop dat woensdagmiddag nog oke zal zijn smile.gif
  • @gene
    @bruggegirl
    Het was misschien niet zo duidelijk verwoord (of ik heb het zelf niet goed begrepen). Maar mijn gynaecologe vertelde mij (voor het plaatsen van mijn spiraal) dat je baarmoederslijmvlies daar de hormonen erg wordt uitgedund.
    Je menstruatie is volgens mij toch het opgebouwde baarmoederslijmvlies e.a. dat naar 'buiten' komt. Maar ik dacht dus dat, aangezien ik nu maar heel licht mijn menstruatie gehad heb, mijn baarmoederslijmvlies nog heel dun is.
    De vraag was eigenlijk: hoe lang duurt het tegen dat je baarmoederslijmvlies weer goed aandikt. Of wordt dat gewoon elke cyclus opnieuw opgebouwd?

• @anto Ja denk wel dat het nu weer wordt opgebouwd. Na mijn curretage zeiden
    ze dat ook maar had maand derop al goed slijmvlies.
  • @Anto : ik denk ook dat je slijmvlies zich snel terug kan opbouwen. aan het begin van mijn cyclus zie ik op de echo idd niets en is hij ook heel dun, als ik paar dagen later terug ga is er soms al 2mm bijgekomen. Dus tegen de eisprong zou hij zeker al genoeg kunnen gedikt zijn!

@gene : ik ben deze middag achter mijn spuit geweest is dan beetje tussen beide, niet 's morgens en niet 's avonds. Ei zou dan springen rond 12u nacht van woensdag op donderdag. Dus vanavond en woensdagavond laat ons best gaan doen smile.gif
    Jullie ook succes wink.gif en plezier. Kunnen we dan weer samen 2 weken op die stomme wachtbank
  • @Bruggegirl Ja onze NOD loopt gelijk 3 januari!
    Hoe dik was jouw slijmvlies? Met clomid altijd rond de 8mm
    en nu 10mm dus wel blij smile.gif Wij een rustavond vandaag wink.gif
  • Maandag was het ongeveer 7mm maar ze zeiden dat het goed was. Is eigenlijk nog nooit veel dikker geweest. Dus vermoed tegen de eisprong wel nog iets dikker. Vandaag veel last van slijmverlies. Dus teken dat het tijd is voor de sprong zeker 👍🏼
    Alle we gaan nog eens positief doen!! Hop hop we gaan ervoor. Maar dan hopelijk wel een nieuwsjaarsgeschenkje🤞🏼🕯
  • @Bruggegirl Is zeker goed. Zoals ik zei heb ik ook altijd zoiets...
    Jaja vanaf morgen loslaten wink.gif candle2.gif
  • @Gene en @Bruggegirl Maak het maar heel gezellig met jullie ventjes de komende dagen wink.gif

Morgen neem ik mijn 1e pilletje clomid. Ik heb beslist dit 's morgens te doen omdat ik teveel schrik zou hebben het 's avonds te vergeten. Al heb ik hier en daar al wel gelezen dat je minder last hebt van de bijwerkingen wanneer je het 's avonds neemt. Ervaren jullie dat ook zo? Wanneer zijn bij jullie de bijwerkingen begonnen en hebben jullie daar toen de volledige cyclus last van gehad?
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld