NOD Februari 2019

• @LadyB ondertss al een pos ovu test gehad? Die onzekerheid is echt niet fijn. Je kan eventueel bloed laten prikken om te zien waar je vent in je cyclus?

@Elise290 ik snap volledig dat dat een frustrerend moment moet zijn geweest, voor jullie beiden. Hebben jullie ondertss al eens kunnen bespreken hoe hij het verder wil aanpakken? Bijv liever niet op de hoogte worden gebracht van pos ovu test?

@Blondie ik herinner me je ook nog, al was ik toen nog maar pas beginnen schrijven hier. Fijn dat je terug mee komt schrijven. Ik stuur je massa's positieve vibes smile.gif. Dat het nu maar snel aan jullie is, het is jullie gegund.

• @Bieke83 Nee helaas nog altijd gen positieve test. Ik vrees dat ik hem gewoon gemist heb met ziek zijn.
    Wachten nu tot de devil.gif er zijn en dan maar doorschuiven naar volgende maand.
    Ik hoop dat het me dan wel iets meer inzicht zal geven hoe mijn cyclus nu loopt
  • @LadyB Hoe bedoel je gemist met ziek zijn? Gewoon wat minder getest of gaat dat lh hormoon dan minder traceerbaar zijn?
    Voor goed te zijn zou je al 2x per dag moeten testen, maar dat is toch een heel karwei he.
    Ik hoop ook op een duidelijkere volgende cyclus, nu veranderde mijn slijm precies elke dag dus heb bijna 2 weken zitten testen.

@Blondie Wat een lang traject zeg, ocharme sad.gif, hoe sterk ben jij!
    Ik heb ook endometriose. Voor geopereerd in 2014. Was wel uitgebreid, maar niet diep. Gyn zei dat mijn kansen 10% per keer waren ipv de normale 20%. Bij m'n zoontje was ik na 4 maand zwanger dus heb dat een beetje wegestoken in mijn hoofd, maarja blijft een chronische ziekte dus hoop dat het niet terugkomt. Ik wens je heel succes!

@Bieke83 Hij had er zelf precies niks over te zeggen, ben na 2 dagen maar zelf over begonnen, maar hij bleef nogal stil. Denk dat hij geraakt is in zijn mannelijkheid. Hij vond het goed dat ik er niks meer over ging zeggen, maar voor het feit dat hij had waarschijnlijk wel door gaat hebben had hij niet echt een oplossing. Die bestaat ook niet denk. We zullen volgende cyclus wel zien. Ik gok dat volgende eisprong rond manlief zijn verjaardag gaat zitten, dus dat is toch al een goede omstandigheid smile.gif. Hoe is het met jou? 2 keer aangepast. Laatste keer door Elise290 op 11/02/2019 11:00
  • @Elise290 ja teweinig getest met ziek zijn denk ik. Wel elke dag, maar er waren ook dagen bij dat ene dag in de voormiddag en dag erop pas savonds. Dus dan zit er wel veel tijd tussen (maar met ziekte gewoon niet van gekomen of vroeger te testen)
    En ik denk ook wel dat ziekte je eisprong kan beinvloeden. Maar goed, we hebben het daardoor ook maar 1 keer gezellig gemaakt dus echt een hele slechte maand dit (en ik vond vorige maand al zo slecht en mislukt door bloeding na 4dpo 🙄).
    Ik ben nu ook gestopt met testen, ook bijna 2weken getest, het is goed geweest.
    On to the next.

@blondie Ik herinner me jou naam ook nog denk ik, vind het erg voor je dat je hier nog altijd moet meedraaien 😢 ik duim heel erg dat jullie snel toch ook een wondertje mogen ontvangen.
  • @LadyB dan hoop ik voor jou dat de devil.gif snel doorkomen zodat je vol goede moed weer aan een nieuwe ronde kan beginnen. Of dat de devil.gif helemaal niet komen. 1 keer kan voldoende zijn hoor wink.gif

@Elise290 leuk dat je volgende eisprong rond de verjaardag van je man valt bigsmile.gif. Het hele traject om zwanger te worden verloopt toch anders bij een man dan bij een vrouw vind ik. Vooral het praten erover bedoel ik dan. Mijn man is ondertss al helemaal voor ovu testen, dus dat voordeel heb ik wel. Maar als ik op voorhand voor nod zou beginnen testen, dan krijgt die het, dat weet ik zeker wink.gif
    Met mij gaat alles goed ondertss. De 1e wachtweek is gevlogen en komende zondag heb ik al mijn NOD. Ik geloof niet in vroege aanwijzingen, maar het is soms sterker dan mezelf. Momenteel zijn er 2 zaken die enorm tegenstrijdig zijn: (tmi alert) veel witte zalfachtige afscheiding wat in het verleden wees op niet zwanger, en extreem veel puistjes over gans mijn gezicht wat ik ook had toen ik zwanger bleek te zijn in mei. Sowieso is het eigenlijk nog veel te vroeg om al iets te merken. Kan nog alle kanten op dus smile.gif
  • @Blondie , veel succes, hopelijk heeft de operatie geholpen.

@LadyB , herkenbaar... Ik heb bij mijn vorige zwangerschappen nooit een positieve ovulatietest gevonden, maar begin te denken dat dat maar gedeeltelijk PCOS was en gedeeltelijk niet consequent genoeg testen.

Hier er ondertussen een volledig pak ovulatietesten van sensitest door gejaagd. Die eisprong mag zo stilletjes aan komen of ik schuif automatisch door naar NOD maart 😒. De meeste dames beginnen rond deze periode in hun cyclus te testen of ze zwanger zijn en ik zit precies op de paashaas te wachten. Het is dat er hier nog zo veel zijn met idiote cycli, voel mij al niet alleen (dat was in het verleden in NOD-groepen al wel eens anders).
  • Haha @Liv. Mooi verwoord! erg genoeg.

En @Bieke83 ondertussen nog meer zwangerschap symptomen? Nog geen testkriebels?
  • @Elise290 Goh moeilijke vraag. Ik moet zeggen dat het absurd druk is op mijn werk waardoor ik niet in de mogelijkheid verkeer om er te veel bij stil te staan. Maar ja, het volledig vergeten gaat natuurlijk ook niet wink.gif
    Ik twijfel voor de rest ook zo hard aan wat ik voel. Neem nu mijn borsten. Tot voor gisteren waren deze totaal niet gevoelig wat ik als positief zag want ik heb altijd extreem gevoelige borsten voor mijn menstruatie, en dat al van in de 1e wachtweek. Sinds gisteren zijn ze wel ineens keigevoelig. Dus dan denk ik, niet zwanger. Anderzijds heb ik nog niets van spotting gehad, terwijl ik daar vorige keer al 5 dagen voor menstruatie last van had... Maar dat kan natuurlijk nog komen he. Het blijft dus spannend smile.gif

@Blondie jij al nieuws? Je NOD is morgen bigsmile.gif
  • Thanks @Gene ! Sinds deze morgen helaas toch wat last van spotting. Kleine beetjes maar zo beginnen de devil.gif meestal bij mij. 2 dagen voor nod is iig al beter dan vorige keer (5d). Tegelijkertijd zijn mijn borsten zo gevoelig, en op een manier die ik nog nooit heb meegemaakt, namelijk aan de bovenkant. Ik denk dus dat ik niet zwanger ben, maar de puistjes en de atypische gevoelige borsten zijn zo raar... Dus stiekem hoop ik dat mijn menstruatie niet doorzet.

Fijn weekend iedereen! hug.gif
  • @Bieke83 : spannend hoor. Ik snap dat je misschien nu al wil uitgaan dat het niet gelukt is. Is het minst pijnlijk. Maar ik blijf toch ook duimen hoor voorje dat het niet doorzet bigsmile.gif het zou je zoo gegund zijn.
    Fijn weekend!
  • @Bieke83 Ik begrijp wat je voelt. Ik heb ook
    vaak symptomen en dan telkens weer slecht nieuws.
    Hoop dat de spotting nog niets wil zeggen want je hoort
    het genoeg dat het kan.. candle2.gif
  • Eindelijk een ei gevonden. NOD valt dan nog juist in februari. Veel succes aan iedereen die deze en volgende week nog mag testen.

Bruggegirl - eerste kindje - ronde 18 (4de na MK) - Clomid + Pregnyl - NOD 04/02
    LadyB - 2e kindje - ronde 2 - NOD 14/2
    Elise290 - 2e kindje - ronde 2 - NOD 15/02
    Blondie - 1e kindje - ronde 18+ - NOD 15/2 Clomid/Pregnyl 4de iui
    Bieke83 - eerste kindje- ronde ? - 2e ronde clomid - NOD 17/02
    Nananou - 1e kindje - ronde 2 - NOD 22/2
    Karolien - 2de kindje - ronde 1 Clomid en Pregnyl - NOD 23/2
    Xmissyx - 2de kindje - ronde 8 - NOD 25/02
    BabyCo - 1ste kindje - ronde 2 - NOD 26/02
    Liv. - 3de kindje - ronde 3 - NOD 28/2
  • @Liv. Keigoed! Toi toi toi!

Ik heb nog steeds spotting dus om die reden zal ik niet testen. 2 weken terug had ik pos ovu test op zaterdagavond, zondagmorgen en zondagavond. Vandaag of morgen ten laatste zou mijn menstruatie dus moeten doorzetten of de spotting moeten stoppen. Mijn borsten zijn nog altijd extreem gevoelig maar ik heb niet dat typische tintelende gevoel in mijn onderbuik wat ik de vorige keren wel had. Dus mijn gevoel zegt me dat het de devil.gif zullen zijn.
  • @Bieke83 Spannend! Hoop dat bij spotting blijft smile.gif
    @Liv. Super! Veel succes smile.gif
  • Hoewel ik deze morgen super zen was wat betreft de spotting en geen zin had om een testje te doen, kreeg ik vlak voor de middag ineens mega veel stress. Want nog steeds geen menstruatie terwijl ik 2 weken geleden een pos ovu test had op zaterdagavond. Terwijl ik anders altijd 13 tot 14 dagen na de pos ovu test mijn regels krijg. Dus toch maar een testje gedaan, ook vooral omdat mijn man dat een goed idee vond, maar helaas negatief. Urine was totaal niet geconcentreerd maar goed, ik zal de test maar geloven. Ondertss nog altijd geen regels, nog steeds atypisch gevoelige borsten en nog steeds spotting maar minder dan de vorige 2 dagen, denk ik. Ik weet het op de duur niet meer. Mag ik even zeggen dat dit een serieuze mindf**k is?! Ik wilde het even van me afschrijven. Meer kan ik toch niet doen op dit moment. Straks lekkere frietjes gaan halen en zoveel mogelijk mijn gedachten proberen verzetten. Heb namelijk in mijn jeugd door stress een paar keer mijn regels tegen gehouden en heb schrik dat dat ook nu weer aan het gebeuren is.

Hoe gaat het met de rest hier ondertss?

Geniet nog van het lente zonnetje! smile.gif
  • Even het lijstje aangepast.
    Aangezien ik geen ei gevonden heb voor mijn normale NOD, verzet ik hem een week.

Elise290 - 2e kindje - ronde 2 - NOD 15/02
    LadyB - 2e kindje - ronde 2 - NOD 23/2
  • @Bieke83 Wat jammer...maar het is een enorme mindfuck...
    je voelt altijd zoveel en je hoopt steeds dat goed nieuws zal zijn.
    Vorige maand zelf meegemaakt geen regels door de stress (vermoed ik).
    Momenteel probeer ik het was los te laten. Ik schrijf me even niet meer in
    voor het aftellen naar NOD. Ik laat het gewoon op me afkomen. Lastig om
    je telkens weer toe te voegen bij dat lijstje. Ik hoop dat je regels snel doorkomen.
    Blijven volhouden! thumbup.gif
  • @Bieke83 zo jammer sad.gif. Ik heb vandaag ook getest, ook negatief. Hier weinig kans natuurlijk omdat enkel geklust 4d voor ei. Maar ergens blijf je toch hopen. Het is die hoop die ons doet volhouden, maar ons ook net zo zot maakt. En stress.. ja, probeer dat maar eens onder controle te houden, dat is zoals het fantastische advies 'je moet het niet zo graag willen, dan lukt het wel'.

Elise290 - 2e kindje - ronde 2 - NOD 20/02
    LadyB - 2e kindje - ronde 2 - NOD 23/2
  • @Bieke83 , oh bah😢. Je zou voor minder gaan twijfelen. Spotting zegt op zich niet zo veel. Heb het bewust vanochtend niet gepost, maar bij mijn kleinste heb ik 12w gespot. Een negatieve test is ook rot, maar dan weet je tenminste waar je aan toe bent. Normaal mag je op de dag van je NOD eender wanneer testen.

@Elise290 , normaal dat je blijft hopen. Je staat in het lijstje voor 20/2, dan kan je ook nog te vroeg geest hebben, niet?

@Gene , wanneer moet je op follikelmeting? Of was je al geweest?

Ovuleren jullie allemaal snel na jullie LH-piek? Hier is de eisprong pas 2d na een positieve test. De eerste wachtweek gaat hier voorlopig goed vooruit. Ik weet uit ervaring dat ik het rond 8-9d na de eisprong moeilijk krijg. Voorlopig hoop ik dat ik kan wachten met testen, dus ga al maar op zoek naar activiteiten om mij mee bezig te houden...
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld