NOD Februari 2019

• Na een week overtijd en gisteren het te laten controleren
    heb ik net vandaag mijn regels. Man man hoe je lichaam
    een mysterie kan zijn!
  • @Gene balen als je lichaam zo met je voeten rammelt sadhug.gif
    Heb je al meer duidelijkheid of jullie met inseminatie kunnen starten?

@Bruggegirl hoe was jouw gesprek met de vroedvrouw ivm inseminatie?
  • @Bieke83 ja wij beginnen aan de inseminatie en zal geen 2de pregnyl
    meer krijgen (was eigenlijk ook niet nodig omdat mijn waarden voor de 2de
    pregnyl hoog genoeg stonden). Ik kan dan niet meer fout testen.
    Spannend!
  • @Bieke83 : ook hier alles goedgekeurd voor IUI. Heb daarstraks m'n pakket spuitjes, menopur, pregnyl gehaald. en dan nog utrogestan bijnemen na de inseminatie.
    Slaagkans is 1/10 zei de vroedvrouw vond dat precies wel laag. Maar ja goed we zien wel. Ken ook iemand die van de 2de poging zwanger was. Dusja.
    Nu wachten op m'n MS vandaag was NOD maar is altijd later van mij en door die utrogestan. Ik denk mss donderdag of vrijdag.
    Bij jou de eisprong geweest gisteren of mss vandaag? smile.gif heb je iets gevoeld?
  • @Gene goed dat de 2e pregnyl niet meer nodig is. Oef!

@Bruggegirl Goed dat alles klaar ligt. Weer een stapje dichter hij het verwezenlijken van je droom smile.gif

Ik had uiteindelijk zaterdagavond een pos ovu test. Enfin 2, eerst een gewone en dan ook nog en digitale smile.gif. Ik ben daarna nog wat blijven door testen. Zondagmorgen nog een pos digitale. Zondagavond pos streepjestest. En sinds gisterenmorgen test ik neg. We hebben ons best gedaan zaterdag en zondag. Gisteren is het er niet meer van gekomen, dus hopelijk was het genoeg. Ik heb verder helemaal niets gemerkt van mijn eisprong. Over een kleine 2 weken weet ik meer tongue.gif
  • @Bieke83 : inderdaad, laat ons hopen dat we er nu eindelijk bijna zijn aan die finish. Ik droom vaak over het moment ik een positieve test vast eb. Maar denk dat ik echt ga wenen van geluk. en misschien nog oprecht gelukkiger zijn wetende hoeveel moeite we ervoor hebben moeten doen.
    Super dat je eisprong is gepasseerd, jullie hebben zeker goed jullie best gedaan. ze zeggen toch meestal dat je meest kans maakt als ze klaarliggen voor de eisprong hé wink.gif nu eventjes geduldig (ahum) afwachten (y) ik duim voorje!!!
    Ik ben altijd blij als de eisprong toch ook gepasseerd is, voelt zoals oef we zijn er weer vanaf van dat geforceerd gedoe. Want das altijd stressen zal het wel lukken deze keer, maar HET MOET, maar ja als het bij m'n man niet lukt.
    Zal nu natuurlijk wel minder zo zijn met inseminatie. We zien wel zeker wink.gif
  • @Bruggegirl Ik kan ook al niet meer wachten om een pos test in mijn handen te hebben! Ik heb mezelf voorgenomen om er echt van te genieten als het zover is. Ik weet als geen ander dat dat niet zo evident is, als het al eens (of in mijn geval 2x) is fout gelopen, maar toch, ik wil het allemaal ten volle beleven, zonder schrik en zonder terughoudendheid. Hopelijk moeten we niet meer te lang wachten he smile.gif
    Ik kan me idd voorstellen dat inseminatie een deel van de stress wegneemt. En dat kan alleen maar pos zijn he.
    Ik zit nu dus in de wachtweken, maar het is zo druk op het werk dat ik er amper bij kan stilstaan. Al een geluk. En seffens ga ik naar blind date kijken, ook goed om mijn gedachten verzetten. Da's echt een programma waar ik vaak naar gekeken heb in mijn jeugd dus ben wel eens benieuwd bigsmile.gif
  • Dag dames, wij gaan hier even een crisis door. Gisteren eindelijk, op dag 25 een positieve ovulatietest. Ik moest gisterenavond werken dus er is niks van gekomen. Zonet wilden we vrijen, maar het lukte niet.. Ik was met een sprankeltje hoop nog wat aan het uitdagen, andere aanpak, even wat knuffelen ofzo, maar manlief werd radeloos, begreep het niet en blokkeerde volledig. Ik wou wat praten en horen wat hij zou willen voor hem op te winden maar hij staarde wat voor zich uit. Ik ben dan super boos geworden. Hij dan ook op mij.
    Vorige maand hetzelfde gebeurd. Toen wou hij nog niet zeggen dat het van de druk komt, maar dat is nu wel duidelijk. Ik zie het even niet meer zitten, zit in een diepe put. Ik ben boos op hem, dat is gewoon zo, kan ik niks aan doen, maar ik kan dat goed verbergen voor hem, want hij kan daar niks aan doen. Maar als hij er dan niet over wil praten of nog even wil proberen ipv zo snel op te geven, dat maakt me razend. Ik weet niet hoe we hier als koppel gaan uitraken voor de volgende pogingen. Ik ben zo boos.
    Laatste vrijpartij was 4 dagen geleden, daarmee zal zwanger worden niet lukken. Ik ben zo verdrietig.
  • @Elise290 Ooh moeilijk seg sad.gif Misschien eens proberen een goed gesprek te voeren op een ander moment? (gewoon aan tafel of in de zetel)
    Het kan voor een man inderdaad stresserend zijn om te moeten presteren onder druk, want het hangt idd van hem af of dat kindje gemaakt kan worden of niet.
    Staat hij even hard te springen voor een 2e als jij?

Hier ook geen geweldige maand. Nog steeds geen positieve test tired.gif Ik test nog even door tot wanneer mijn eisprong zou moeten zijn als vorige maand niet sneller afgebroken was, maar daarna stop ik ermee en hou ik het voor bekeken deze maand. Kan geen 30d lang testen drunk.gif
  • @Elise290 Vorige maand hadden we hetzelfde voor. Ik kon hem
    natuurlijk wel begrijpen we zijn ondertussen 18 maanden bezig en
    hij voelt ook de druk. We zijn allebei opgelucht dat we inseminatie starten.
    Tis soms voor hem ook moeilijk om er controle over te krijgen, alst niet gaat
    en je forceert het dan gaat het nog moeilijker. Wij hebben natuurlijk
    maar 1 kans op een maand...en als net diene dag niet lukt dan is dat balen.
    Je weet nooit dat hij goed zaad heeft dat wat langer overleeft...
    Onlangs zei een vriendin oooh zo leuke periode en zoveel seks maar als
    je zo lang bezig bent als ons is zoveel moeten niet zo leuk.
    Probeer er nog eens met hem te praten hoe je u erbij voelt...
  • @LadyB @Gene Merci voor jullie steun. Ik weet het, ik moet op die moment gewoon heel begripvol zijn, maar das moeilijk als je met je verlangens zit. Hij wilt ook heel graag een 2e.
    Het is niet 1 kans per maand, maar 1 kans per maand en half door die stomme lange cyclus.
    Zullen er idd een andere keer rustig over moeten praten, maarja wat valt er te zeggen?
    Denk dat ik hem gewoon niet meer ga zeggen als ik een positieve ovulatietest heb, ga die blijdschap dan voor mezelf moeten houden. Maar anderzijds zal hij dat wel merken aan mijn gedrag en aanstalten op 2x kort na elkaar het gezellig te maken dus denk niet dat dat veel uitmaakt.
    Geen oplossing dus, dat maakt me zo bang. Frustrerend.
  • @Gene , pff, zo lang voor niets overtijd. Veel succes deze ronde

@xMissyx , hoe is je bezoek bij de gyn eigenlijk geweest vorige week? Hebben ze jullie wat gerust kunnen stellen?

@Bruggegirl , bij een “normale” cyclus voor een normaal vruchtbaar koppel is de kans al maar 20% per ronde en bij IUI zijn er gewoon ook superveel mensen met een heel aanwezige mannelijke factor, dus volgens mij trekt dat de aantallen ook wel naar beneden. Ik ken zowel dames bij wie het heel snel lukte met IUI als die naar IVF zijn overgeschakeld, maar het komt vast wel goed! Op naar een novemberbaby.

@Elise290 , oh nee, dikke knuffel. Dat moet heel zwaar zijn. Ik vrees wel dat je dat heel vaak hoort, dat een man het er moeilijk mee heeft als het echt een “nu of nooit”-momentje is in de cyclus. Ik zou je precies ook aanraden om gewoon af en toe spontaan het initiatief te nemen en hem niet te vertellen wanneer het is omdat je ovulatietest positief was. Dan is de stress er wat af en dan voelen ze zich toch echt minder als een zaaddonor. En als de dag erna dan niet lukt, is het minder erg. Hier ook al enkele dagen niets, omdat de fun er gewoon af gaat als je cyclus zo lang is. Je was nog geen half jaar gestopt met de pil, wel? Want dan wordt je cyclus misschien nog wel korter.

@LadyB , ik doe mee, hier ook nog geen eisprong te bespeuren… En behoorlijk gefrustreerd ondertussen bigsmile.gif.
  • @Elise290 Ja hem niet meer vertellen als je een positieve test hebt kan misschien helpen.
    Ook al weet hij onbewust wel hoe laat het is als je opeens aanstalte maakt, dat kleine verschil van niet bewust weten is misschien al voldoende.

@Liv. Ja frustratie check bored.gif Al een geluk dat in niet in de medische wereld werk, ik zou elke week een bloedtest doen denk ik haha!
  • @Elise290 : Pfff echt niet leuk. Maar begrijp je zeker, hier ook al paar keer zo geweest. Dat het echt niet ging. Eerste keer was ik ook zo van : ALLE DOE HET! en zo vragen: van alle wat is er mis ?? --> natuurlijk de verkeerde aanpak. Maar was gewoon ook zooooooo telleurgesteld.
    Heb dat wel moeten van me afzetten want hij kan er ook niets aandoen sad.gif moet niet gemakkelijk zijn. Dat geforceerde gevoel is echt lastig.
    Vorige maand had ik gaan shoppen en een sexy slaapkleedje gekocht (zo babydoll achtig) toen is het hééél goed gegaan.
    Tweede dag voelde ook weer meer geforceerd. (hij dacht wss " ze is daar weer in haar pyjama")
    Dikke knuffel. Ik hoop dat jullie misschien een goed gesprek kunnen hebben en misschien iets kunnen vinden wat de seks eens anders dan anders maakt zodat het minder geforceerd voelt.. Knuffel!

@Liv : Bedoel je dan met "mannelijke factor" dat de zaadcellen niet super zijn ? (dus dat het "probleem" bij beide ligt? )
    Bedankt voor de moed! smile.gif

@bieke83 : Ja ik heb me ook voorgenomen om bij een positieve test echt te genieten en niet van het ergste uit te gaan of mezelf bang te maken (zal sowieso ergens wel ongerust zijn maar denk dat iedereen dat wel heeft) Ik wil ook niet terugkijken en dat ik dan van m'n allereerste zwangerschap niet heb genoten van elk eerste moment. Want dat is sowieso speciaal.
    Allé bijna weekend en dat vliegt meestal voorbij dus dan ik wachtweek 1 al voorbij!! TOI TOI
  • Ja, IUI is zo'n typische waar je meteen naar verstuurd wordt als een zaadstaal niet goed is maar ook niet dramatisch slecht.
  • @Liv. Merci, kan idd alleen maar hopen dat m'n cyclus nog wat korter gaat worden
    @LadyB Ja hij zal het wel door hebben, hopelijk houdt dat onderbewuste het de volgende poging ook niet tegen.
    Maar
    @Bruggegirl Merci! Jammer genoeg kan jij uiteindelijk ervaringen spreken, ik hoop zo dat dit je laatste ronde is!
  • Dag dames,
    Ik heb even getwijfeld of ik wel terug op dit forum zou komen meelezen en schrijven... In het verleden heb ik hier al veel uren gesleten op dit forum smile.gif Ik heb namelijk ook al een heel parcours achter de rug. Ik weet niet juist aan welke ronde dat wij zitten, het zal rond de 18 of 19 zijn denk ik (effectieve rondes bedoel ik dan). Mijn partner en ik gaan ondertussen al 1.5 jaar naar fertiliteit. Heel wat testen moeten ondergaan,... na 3 rondes iui hadden ze besloten om een kijkoperatie uit te voeren. In augustus was mijn kijkoperatie en hieruit was gebleken dat ik endometriose had, ik had het in een zeer uitgebreide vorm en het was dus nodig om dit in een volgende operatie weg te halen. Alweer een klap in ons gezicht. Doordat ik endometriose had was het dus bijna onmogelijk om zwanger te worden. Van augustus tot november heb ik spuiten gekregen die ervoor zorgde dat ik in een tijdelijke menopauze kwam en deze spuiten zorgde er ook voor dat de endometriose wat zou uitdrogen. In november dan mijn grote operatie gehad en alles was goed verlopen. Ik moest daarna lang herstellen en ik moest opnieuw enkele maanden aan de pil gaan zodat alles goed zou kunnen genezen. Dus in totaal weer een half jaar kwijt. Ondertussen ben ik meer dan 2 jaar verder. Vorige week vrijdag zijn we eindelijk terug mogen starten met iui, onze 4de keer dus. Ik hoop dat na mijn operatie alles in orde is en dat ik eindelijk eens zwanger mag worden (en dat uiteraard alles goed mag verlopen). Hopelijk mag 2019 ons jaar worden dames. Bedankt dat ik even mijn verhaal hier kwijt mag.
    Ik sluit me dus graag aan in jullie lijstje!

Bruggegirl - eerste kindje - ronde 18 (4de na MK) - Clomid + Pregnyl - NOD 04/02
    LadyB - 2e kindje - ronde 2 - NOD 14/2
    Elise290 - 2e kindje - ronde 2 - NOD 15/02
    Blondie - 1e kindje - ronde 18+ - NOD 15/2 Clomid/Pregnyl 4de iui
    Bieke83 - eerste kindje- ronde ? - 2e ronde clomid - NOD 17/02
    Liv. - 3de kindje - ronde 3 - NOD 21/2
    Nananou - 1e kindje - ronde 2 - NOD 22/2
    Karolien - 2de kindje - ronde 1 Clomid en Pregnyl - NOD 23/2
    Xmissyx - 2de kindje - ronde 8 - NOD 25/02
    BabyCo - 1ste kindje - ronde 2 - NOD 26/02

Ik wens jullie allemaal heel veel succes!
    Liefs x
  • Veel succes deze maand! Ik lees in stilte mee maar aangezien we nu in een verplichte stop zitten is het schrijven wat moeilijk... Ik leef met jullie allemaal mee, succes dames!
  • @Blondie Hey Blondie, ik herken je naam nog.
    Wat een heftig parcours heb je achter de rug. Hoop dat jullie wens
    snel mag uitkomen. Heb wel al verhalen gelezen dat vrouwen zwanger
    worden met de ziekte dus ik wens je veel succes...
    Ja ik zit hier ook nog.. Wij starten deze maand met inseminatie.
    candle2.gif thumbup.gif
  • Hey @Blondie Wij hebben hier ook lang samen gezeten. Wat duurt het toch snel lang op die manier... Maar alweer een hindernis overwonnen! Hopelijk blijft het nog een tijdje stabiel nu na je operatie en heeft je behandeling nu veel meer kans. De duimen staan omhoog!! thumbup.gif candle2.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld