NOD Februari 2019

• Aanpassing nod

Bruggegirl - eerste kindje - ronde 18 (4de na MK) - Clomid + Pregnyl - NOD 04/02
    LadyB - 2e kindje - ronde 2 - NOD 14/2
    Elise290 - 2e kindje - ronde 2 - NOD 15/02
    Bieke83 - eerste kindje- ronde ? - 2e ronde clomid - NOD 17/02
    Liv. - 3de kindje - ronde 3 - NOD 21/2
    Nananou - 1e kindje - ronde 2 - NOD 22/2
    Karolien - 2de kindje - ronde 1 Clomid en Pregnyl - NOD 23/2
    Xmissyx - 2de kindje - ronde 8 - NOD 25/02
  • @Bieke83 : ik begrijp je teleurstelling ... had ook niet gedacht dat hij maar 14 mm zou zijn ..
    Wanneer moet je nu nog eens teruggaan? dit wordt dan idd een langere cyclus.
    Maar idd als de gynaecoloog er niets negatief inziet, moet je je zeker geen zorgen maken. Misschien juist goed dat hij op het gemak goed rijpt!!
    en moest de eisprong dit weekend vallen, is het mss makkelijker om het gezellig te maken.
    Ik wil testen vanaf zaterdag (zondag, maandag en dan dinsdag laatste keer -> is het dan niets dan stop ik met utrogestan en wachten op MS ...)
    Zondag hebben we familiefeest en maandagavond nieuwjaarsreceptie op het werk van m'n man ... (dus daarom dat ik hoop zaterdag al iets te zien moest ik zwanger zijn) Maar das wel héél vroeg hé. Vorige keer pas op NOD tuurstreepje dusja ...
    Hoewel ik hier wel zie dat er veel voor hun NOD al positief testen ...
  • @Bieke83 Wat jammer maar niet opgeven... een eitje groeit 2mm per dag
    dus tegen eind van de week kan het al goed zijn en dan heel weekend
    tijd om je best te doen. candle2.gif
  • Late eisprongen zijn in ieder geval net zo goed een kans (mijn kindjes waren hele late eisprongen), maar ik ben mee dat je liever wil zien dat er een rijpe follikel klaar zit. Moet je nog terug voor een tweede follikelmeting, Bieke?

Dikke knuffel, Missy, hopelijk heb je al terug wat moed kunnen verzamelen. Was jij ook van plan deze maand ovulatietesten te proberen? Veel succes in ieder geval, met deze ronde en bij de gyn.

Hier aan het wachten op de eisprong, maar met een lange cyclus duurt dat misschien nog even. Mijn NOD in het lijstje is een wilde gok. In de tussentijd wacht ik (on)geduldig af.
  • Bedankt @Bruggegirl, @Gene en @Liv.
    Idd, een tragere cyclus hoeft geen probleem te zijn, en wij zijn van plan om er voluit voor te gaan smile.gif
    Geen 2e follikelmeting. Gynae vindt dat niet nodig. Hij is er dus echt gerust in dat mijn eisprong nog zal komen. Hij heeft me wel verzekerd dat hij me geen maanden zal laten proberen zonder resultaat. Hij zei dat als ik niet snel zwanger word, dat ze gaan regelen dat ik via fertiliteit verder kan. Dat was overigens al zo afgesproken hoor, dus dat was geen nieuwe info voor mij. Alleen, wat verstaat hij onder snel? Ik heb iig nu weer een voorschrift voor clomid, en een doosje is in mijn geval goed voor 2 maanden.
  • Hey dames,

Mag ik ook gezellig mee kletsen?
    Ik ben zelf sinds december gestopt met de pil.
    Net mijn regels gekregen dus we gaan dadelijk vol goede moed aan de 2de ronde beginnen.
    Het zou ons eerste kindje worden. Spannend happy.gif

• @BabyCo Tuurlijk, welkom! Zet je maar mee in het lijstje, zo kunnen we mee aftellen naar je NOD smile.gif
    Alvast veel succes deze ronde!

Ik ben ondertussen al wat meer bekomen van de teleurstelling van maandag, dat er een follikel klaarzat van slechts 14mm. Ondertussen zou het toch al wat gegroeid moeten zijn, en het streepje op de ovu test zag er al wat donkerder uit. Ik gebruik digitale ovu testen, maar als je het staafje er nadien uitklikt, zie je streepjes zoals op een gewone ovu test. Nu moet het eitje ook niet te snel springen hoor. Ik hoop op een pos test zaterdag of zondag. En morgen passeer ik langs Kruidvat voor extra testen, zodat ik niet ineens zonder val. En allicht kom ik dan ook thuis met nog enkele extra zwangerschapstesten wink.gif
  • @Bieke83 Begrijpelijk. Bij mij zijn net de 12 ovulatietesten die ik besteld had toegekomen, al spijt van dat ik er niet meer gekocht heb, want ja mss moet ik toch maar 2/d gaan beginnen testen tongue.gif. Je kan nooit genoeg testen in huis hebben.
  • @BabyCo : Welkom hier en veel succes deze ronde smile.gif

@Bieke83 : ik had ook zo'n digitale gebruikt vroeger ( en idd handig dat je toch streepjes kan zien). Maar testen met enkel streepjes vond ik te moeilijk te interpreteren. wink.gif
    Blij dat je positief bent en er met volle moed tegenaan gaat! smile.gif
    en zoals @Elise290 zegt : NOOIT genoeg testen in huis. wink.gif
  • @Elise290 en @Bruggegirl de buit is binnen: doosje ovulatiestesten (7 stuks) en doosje zwangerschapstesten (2 stuks) van het huismerk van Kruidvat bigsmile.gif. Daarmee heb ik nu 9 zwangerschapstesten in huis, dus daar ben ik nog wel een tijdje mee zoet.
    Met ovu testen heb ik zo'n beetje een haat liefdes verhouding. Maar het is voor het goede doel. Ik heb namelijk nog eens goed in mijn app zitten kijken, en de 2 keer dat we zijn zwanger geworden, hebben we het eigenlijk helemaal niet zo vaak gezellig gemaakt dan de andere maanden. Vandaar dat ik nu absoluut goed wil zitten qua timing. Maanden dat we het om de 2 dagen hebben gedaan, hebben bij ons nooit het gehoopte resultaat gebracht.
    En omdat ik ook niet 100% vertrouwen heb ik ovu testen (je zal je piek maar eens missen...) ben ik van plan om 2x per dag te testen. Dat heb ik nog nooit gedaan. Eens benieuwd of ik daar niet volledig zot van ga worden wink.gif
  • @Bruggegirl Jij gaat bijna testen geloof ik? Toi toi toi! thumbup.gif
  • @Bieke83: idd vanaf vandaag wil ik iedere dag testen tot aan NOD. Net getest. Maar spierwit ..
    Het is natuurlijk nog 4 dagen voor NOD. Maar toch heb precies een slecht voorgevoel ...
  • @Bruggegirl , hoe veel dagen na je eisprong zit je nu? Ik duim heel hard mee dat je gewoon later positief test (dat deden er in de NOD-januarigroep uiteindelijk ook 2)

@Bieke83 , veel plezier dit weekend. Ah, ik wist dat echt niet dat je die streepjes met een digitale ook ziet. Gebruik je die clearblue met 1 hormoon? Ik heb die met 2 hormonen overwogen (die ook oestrogeen opvolgt), maar pff, die kostprijs. Hier vorige maand voor de eerste keer ooit een LH-piek gevonden door 2x per dag te testen. Nu de vakantie voorbij is, lukt me dat wel niet, dus zal het terug 1x worden (ik heb dipsticks van sensitest en dat is op het werk toch net even een brug te ver). Ik plak ze trouwens op een papiertje, om de evolutie te zien, want een echte knaller krijg ik hoe dan ook niet.

Welkom, @BabyCo . Veel succes!

Mijn zoektocht naar een rijp ei is begonnen, maar ik verwacht de volgende week eigenlijk nog geen duidelijke streep te zien op de ovulatietest. Met mijn lange cycli. Maar toch maar op tijd beginnen, er moest eens een verrassingsei klaar zitten 😊.
  • @Liv : ik vermoed ongeveer 10/11 dagen na eisprong. (Als ik effectief 36 uur tel bij de pregnyl spuit dan zou hij moeten gesprongen zijn de nacht van maandag (21 januari) op dinsdag rond 2 uur ...
    Het kan dus wel dat ik nog veel te vroeg ben. Ah zal de verhalen nog eens gaan lezen daar, mss dat ik iets vind om me aan op te trekken.
    Inderdaad, maak het maar af en toe gezellig, je lichaam kan iedere cyclus vanalles anders doen dus smile.gif

@Bieke83 : deed ik ook 's morgens testen en 's avonds testen. had ook gezien dat dat beter was om zo zeker niet de piek te missen wink.gif je kunt maar proberen hé.

Ik moet deze namiddag naar de gynaecoloog om de volgende stap (menopur spuitjes ipv clomid) te bespreken. Heb deze week de goedkeuring van de mutualiteit ontvangen...
    Wat denken jullie?? moesten ze bloed trekken zouden ze dan al iets kunnen zien?? van ok tgaat niets zijn, of er is mss toch nog een kans maar HCG stat nog laag??
    Zou ik dat vragen?? ik maak mezelf echt ziek altijd dat wachten en die 18 rondes telleurstelling al ...
  • Mijn NOD is voor 26/2. Nog even geduld dus.

Ik zie dat er hier veel met ovulatietesten bezig zijn. Doen jullie dit al van het begin? Ik ben aan het twijfelen om
    het misschien ook eens te proberen maar mijn periode is wel heel stabiel dus ik kan het denk ik wel vrij goed inschatten.

Met welke test hebben jullie goede ervaringen?y
  • Bruggegirl - eerste kindje - ronde 18 (4de na MK) - Clomid + Pregnyl - NOD 04/02
    LadyB - 2e kindje - ronde 2 - NOD 14/2
    Elise290 - 2e kindje - ronde 2 - NOD 15/02
    Bieke83 - eerste kindje- ronde ? - 2e ronde clomid - NOD 17/02
    Liv. - 3de kindje - ronde 3 - NOD 21/2
    Nananou - 1e kindje - ronde 2 - NOD 22/2
    Karolien - 2de kindje - ronde 1 Clomid en Pregnyl - NOD 23/2
    Xmissyx - 2de kindje - ronde 8 - NOD 25/02
    BabyCo - 1ste kindje - ronde 2 - NOD 26/02
  • @Bruggegirl Heel eerlijk, ik test ten vroegste 1 dag voor nod omdat ik de 2x dat ik zwanger was ook maar een licht streepje zag rond mijn NOD. In mei was ik er zondag van overtuigd dat ik zwanger was. Test was neg. Dinsdag dacht ik toch echt zwanger te zijn. Nog neg. Uiteindelijk vrijdag pas pos getest, en dan nog geen knalstreep. Of ze al iets in je bloed kunnen zien, zou ik niet durven zeggen. Heb je uiteindelijk bloed laten prikken deze namiddag? Ik duim iig keihard voor jullie!

@Liv. Ik gebruik de clearblue dus 1 hormoon opspoort en de 2 leest vruchtbare dagen aangeeft. Die andere geeft de 4 meest vruchtbare dagen weer en geeft ook een knipperende smiley dacht ik? Ik denk dat ik daarvan alleen maar nog meer in de war zou raken van wanneer het meest gunstige tijdstip is smile.gif. Op het werk zie ik me ook nog niet aan de slag gaan met ovu testen wink.gif. Lange cyclussen zijn zo frustrerend he! Overweeg jij bijv geen clomid om je cyclussen wat vlotter te laten verlopen en wat beter te kunnen opvolgen?

@BabyCo goh, ik ben destijds begonnen met ovu testen op aanraden van de gynae. Ik heb onregelmatige cyclussen (PCOS) en zo zou ik beter kunnen inschatten wanneer mijn vruchtbare dagen zijn. Maar na enkele maanden heb ik het opgegeven omdat ik het echt beu was. Nu ben ik er terug mee begonnen omdat ik clomid neem maar geen pregnyl krijg om mijn eisprong in gang te zetten en omdat ik toch wel echt zeker wil zijn van mijn eisprong. Maar ik zou het nu niet direct aanraden als je pas bezig bent. Mannen vinden het soms wel intimiderend als je er zoveel mee bezig bent. Sommige mannen althans. Maar volledig up to you, je moet vooral doen waar je je goed bij voelt. Mijn favoriete testen zijn de digitale ovu testjes van clearblue, de roze variant.
  • @Bieke83 : amaai, 1u30 moeten wachten (ze had een bevalling ...) saai zo alleen zitten wachten.
    Ik had het haar gevraagd vanaf wanneer kan je zien in je bloed, maar had m'n zin nog niet heel uitgesproken en ik moest al wenen. Dus ze zei tga kantje boortje zijn, maar als je graag wil kunnen we bloed nemen. Dus heb dat dan maar gedaan.
    Ze vroeg dan ook : "ist lastig?" en eerlijk : ik maak me echt ziek de laatste weken.
    We starten nu volgende ronde meteen met inseminatie (iui). moet dinsdag om 4 uur op gesprek bij de vroedvrouw om alles uit te leggen. Heb vanalles van papieren meegekregen en het contract.
    op hoop van zegen !!
  • @Bruggegirl Pfff zo lang moeten wachten zeg. Uiteraard ben je dan emotioneler wanneer het eindelijk aan jou is. En uiteraard word je ziek van alle spanning en emoties. Wat een rollercoaster is het ook, een kindje willen en keer op keer die teleurstelling. Nu moet je deze ronde nog niet opgeven hoor. Je zit nog enkele dagen voor je NOD dus het is nog steeds mogelijk smile.gif. Wanneer krijg je dan de uitslag van je bloed?
    Wel goed dat je zoveel info meekrijgt over inseminatie. Zo weet je toch een beetje waar je aan toe bent. Al hoop ik dat je het niet nodig gaat hebben thumbup.gif
  • @Bieke83 : Ja zat al de hele tijd te denken wat ik zou zeggen wat ik zeker moest vragen .. en dan duurt het zo lang kwam ik nerveus. iedereen zat daar ook met twee en ik alleen ..
    Inderdaad, ben wel blij dat ze dan meteen inseminatie voorstelde (normaal ging het eerst nog 3 keer menopur en gewoon zijn -> nu meteen menopur en iui) zal misschien ook al voor wat minder stress zorgen tijdens de vruchtbare dagen.
    Bedankt voor de steun wink.gif ik mag morgen tegen de middag bellen voor het resultaat. Ik weet wel dat ik er misschien niet te veel van mag verwachten. Maar stel dat het resultaat 0 is .. dan denk ik ergens dat het op z'n minst iets hoger had moeten zijn.
    voel je nog steken enzo? spannende dagen bigsmile.gif hopelijk een heel romantisch en gezellig weekend! ik duim voor je!
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld