NOD Februari 2019

• Hoi, ik schuif ook door

Bruggegirl - eerste kindje - ronde 18 (4de na MK) - Clomid + Pregnyl - NOD 04/02
    Bieke83 - eerste kindje- ronde ? - 2e ronde clomid - NOD 12/02
    LadyB - 2e kindje - ronde 2 - NOD 14/2
    Elise290 - 2e kindje - ronde 2 - NOD 15/02
    Liv. - 3de kindje - ronde 3 - NOD 21/2
    Nananou - 1e kindje - ronde 2 - NOD 22/2
  • Jammer, Nananou.

Lydia, ik veronderstel dat ze dat gewoon willen gebruiken om je cyclus af te breken nu. Eens je progesteron neemt, rijpen die eicellen niet meer verder.
  • @Nananou Helaas! Hopelijk deze ronde meer geluk thumbup.gif

@Lydia ik neem ook clomid om onze kansen te vergroten, eerder dan dat ik het echt nodig heb. Ik heb zelf weinig bijwerkingen, enkel veel meer moeten gaan plassen, constant volle blaas gevoel en dit nog tot enkele dagen na laatste pilletje. Om die reden neem ik clomid 's morgens, dan houdt dit me niet wakker 's nachts. Af en toe heb ik ook precies een vapeur maar dat valt gelukkig niet vaak voor smile.gif
    Ik neem ook enkel clomid, geen pregnyl. Wil eigenlijk ook graag pregnyl krijgen, omdat alle beetjes maar kunnen helpen, maar mijn gynae vindt dit niet nodig. Dit is mijn 2e ronde clomid en mijn gynae wil dit bij mij maar 3x proberen, omdat we al zo lang proberen zwanger te worden. Wat de stap hierna zou zijn weet ik nog niet.
  • Hallo,

Ik voeg me toe aan het groepje. Van onze dochter ben ik uiteindelijk zwanger geraakt met hulp van Clomid en Pregnyl. Nu gaan we voor een 2de kindje en mogen we direct met Clomid beginnen. NOD zal, afhankelijk van de follikelmeting, rond 23/2 vallen.

Bruggegirl - eerste kindje - ronde 18 (4de na MK) - Clomid + Pregnyl - NOD 04/02
    Karolien - 2de kindje - ronde 1 Clomid en Pregnyl - NOD 23/2Aangepast door Karolien 85 op 26/01/2019 00:00
  • Ik schuif ook door...

Karolien - 2de kindje - ronde 1 Clomid en Pregnyl - NOD 23/2
    Xmissyx - 2de kindje - ronde 8 - NOD 25/02

Ik wil nu zo ontzettend hard vloeken... Zoveel mensen bij NOD januari die zwanger zijn en ik schuif weer door... Sommige zelfs al na hun 2de ronde 😭 niet dat ik het hen niet gun... Integendeel... Maar ik begin het gevoel te krijgen dat het zo moet zijn bij ons... Dat we geen kindje van ons mogen hebben... Een vriendin zegt mij dat het is omdat mjjn vriend al wat ouder is (hij is 39) en omdat hij ee' gastric bypass (woog rond 160 kg voor zijn operatie) heeft laten uitvoeren... Dat er grote kans is dat hij onvruchtbaar is... Ik moet het nog gaan geloven op den duur... Volgende week afspraak bij gyn. Zal zien wat er daar gezegd wordt... Hebben al voor onszelf uitgemaakt dat we alleszins GEEN ivf willen doen (met alle respect voor de mensen die het wel doen, het is gewoon tegen onze principes, maar iedereen zeker hun eigen keuze hierin!) voel me gewoon zo verdrietig 😭
  • @xMissyx ik begrijp uw frustratie. Voor mijne zoon heb ik 1j geprobeerd. Lange lange maanden. En wat heb ik ook gevloekt en net triestig gevoeld dat ander wél snel zwanger waren. Ik wou ook geen medische molen... Maar hoelang een jaar lang is werd tegen ons gezegd dat dit perfect normaal is. Heb je nu niks aan dat weet ik. Maar ronde 8 wil niet zeggen dat het nu niet natuurlijk kan. Geef jezelf de tijd om verdrietig te zijn en te balen.
  • @xMissyx Ik begrijp je heel hard. Als het nu niets is dan starten we aan ronde 19.
    Als je ziet dat er veel telkens doorschuiven en jij blijft elke keer achter dan is dat
    zeer pijnlijk en frustrerend. Je denkt wanneer is het eens aan mij? Ja onze tijd komt nog.
    Wij waren zwanger na 11 maanden dus het kan zeker nog natuurlijk. Mijn vriend rookt en
    drinkt toch regelmatig alcohol en alles is goed. Soms heb je dan mega gezonde mannen die slecht zaad hebben.
    Dikke knuffel. Ik begrijp je verdriet!
  • @xMissyx : Ik begrijp je verdriet ook sad.gif wij zitten in ronde 18. Het is zoooooo frustrerend en oneerlijk.
    er is niets niets wat ik liever zou hebben dan dit. en doe alles wat ik kan, probeer gezond te zijn, practisch niets meer drinken, we doen zoo hard ons best tijdens de vruchtbare dagen. en toch steeds die telleurstelling.
    Extra hard als je ziet (ookal gun je het hen idd, niemand zou moeten doorstaan wat wij doorstaan of soms nog erger) hoeveel er plots zoo héééél snel zwanger zijn.
    Als het deze ronde niets is, val ik echt in zak en as.
    Dikke knuffel!
  • Dank je voor jullie begrip en troostende woorden meiden. Doet echt deugd. Ik heb wel al een dochter uit een vorige relatie en daar ging het heel snel (in ronde drie) maar wil zo graag een kindje van ons twee... Wij schelen 14 jaar, maar zien elkaar ontzettend graag. Zou zo graag nog 1 keer zwanger zijn. 1 boeleke van ons... En overal in mijn omgeving is het een zwangerschapsaankondiging hier, bevalling daar,... En ik... Pfft... Vandaag wordt echt een uithuildag zeg maar. 😭 En dan met volle moed aan de volgende ronde beginnen... Ik weet wel dat 8 rondes nog niets wil zeggen, maar toch... Lijkt zo lang... Ga vandaag veel werken aan mijn handwerk. (ik brei en borduur). Ben bezig aan een kleedje voor de dochter. Veel succes iedereen deze ronde 😘
  • @xMissyx 8 rondes is ontzettend lang hoor, mag je zeker wel zeggen! (Medisch gezien idd 'normaal', maar ik bedoel emotioneel) Plus wat is ook 8 rondes, voor de vrouwen met een cyclus van 25 dagen is dat 7 maand en voor iemand met een cyclus van 35 dagen is dat 10maand. Ook al groot verschil. Maar als je iets super graag wilt is het idd moeilijk als je geduld op de proef gesteld wordt. Het is ook super oneerlijk, die natuur is iets raar.
    Ik zit nog maar in ronde 2, want konden niet eerder proberen door mijn werk, maar het verlangen is er al sinds de zomer dus ik ben me er ook al in aan het opjagen.
  • @xMissyx dikke knuffel! Ik worstel met hetzelfde verdriet en dezelfde angst. Of ongeveer dan toch. Ik weet oprecht niet hoeveel rondes wij al bezig zijn. Gestopt met pil eind sept 2016. En nog steeds is onze wens nog niet in vervulling mogen gaan. We zijn al 2x zwanger mogen worden, eerste keer was na 20 maand proberen, 2e keer in okt. Helaas liep het beide keren fout. Mijn angst is dus niet zozeer niet zwanger worden, maar eerder niet zwanger blijven.
    Het gaat met ups en downs maar ik geloof er wel nog in. Baaldagen horen erbij, huil maar goed uit op zo'n dag. En daarna, vol goede moed er terug voor gaan!
    Laat je trouwens niet bang maken door anderen. 39 jaar is echt nog niet te oud voor een man. Kijk maar naar al die celebrities die nog kinderen verwekken op hun 50 of zelfs 60 wink.gif
  • Dank je wel iedereen voor de troostende woorden. Zoals ik al zei heb ik gisteren er alles uitgegooid. Vandaag voel ik mij alweer een stuk beter. Ik weet wel dat 39 nog niet echt oud oud is om kindjes te krijgen, maar het is vooral ik combinatie met zijn operatie waar ik een beetje bang van ben... We zullen zien wat de gyn volgende week zegt.
  • @xMissyx als deze operatie invloed zou hebben op de vruchtbaarheid van je vriend, zouden ze dat volgens mij ook wel zo tegen hem gezegd hebben ten tijde van de operatie. Dit lijkt me toch belangrijke informatie die ze dan zouden delen? In ieder geval, bespreek het idd allemaal met je gynae binnenkort, en in de tussentijd nog niet panikeren hoor. Fijn dag je je beter voelt vandaag smile.gif

Ik ben gisteren gestart met ovu testen. Gisteren en vandaag negatief, wat me gerust stelt dat mijn eisprong niet voor mijn controle zal plaatsvinden morgen. En nu maar hopen dat de clomid deze keer even goed zijn werk heeft gedaan als vorige keer en dat er een mooie follikel klaarzit.
  • @xMissyx ik hoop echt dat het snel lukt voor jullie 🤞🏻 Na zo lang geduld gehad te hebben verdien je dat wel!
  • @Bieke83 : hoe was de meting? Of mag je pas deze namiddag gaan?
    Veel plezier alleszins de komende klusdagen wink.gif

• @Bruggegirl het is pas vanavond om kwart voor 8. Mijn geduld wordt nog een beetje op de proef gesteld wink.gif
    Ik hoop dat er een mooie grote follikel te zien is, hoewel je dat natuurlijk nooit weet op voorhand he. Ovu test was nog neg deze morgen wat ik wel pos vond. Dat het eitje maar eerst goed groeit!
    Hoe gaat het nog met jou ondertss? De laatste wachtweek is ingegaan voor jullie thumbup.gif
  • @Bieke83 : Ooh ja idd laat je afspraak. Nog eventjes geduld.
    Ik duim ook voor een grote folikel! Goed dat je idd nog geen positieve ovu test hebt. Kunnen ze nu eerst nog eens kijken en dan vanaf morgen mag het gaan komen zeker wink.gif
    laat zeker iets weten.
    Oh, wachten wachten wachten. Ik loop de muren op éh!! Deze ronde heb ik gewoon zoveel hoop ... maar tot nu toe nog niets gevoeld of symptonen. Nuja ik denk dat de innesteling pas vanaf vandaag kan gebeuren ... dus ook nog wat vroeg natuurlijk. ik test woensdag sowieso om te kijken of de pregnyl uit m'n lichaam is. als ik dan dit weekend al zou testen moet ik niet twijfelen.
  • Bedankt voor de steun iedereen! Ook veel sterkte aan degenen die het moeilijk hebben.

@Bieke83 Hoeveel eitjes heb jij dan met de clomid? Neem je een heel pilletje?
  • Ik ben lichtjes teleurgesteld. Vandaag op dag 15, zat er een follikel klaar van 14 mm. Vorige keer, op dag 12 had ik er al een van 18 mm. Ik heb schrik dat mijn lichaam al te snel went aan clomid. Ik herinner me in sept dat ik een follikel van 14 mm had op dag 13, dus zonder clomid, en de gynae vond dat toen tegenvallen. Nu was hij positief en verwacht hij mijn eisprong dit weekend.
    Maar goed, ik ga de moed niet laten zakken. Als de gynae pos is moet ik dat ook zijn. En als het niet lukt, doen we volg keer nog eens hetzelfde.

@Lydia ik neem idd 1 pilletje clomid per dag. Maar geen pregnyl, of utrogestan, en dat vond de gynae voorlopig ook nog niet nodig in mijn geval. Terwijl ik soms echt wel alle opties zou willen. Maar ja, je moet ergens beginnen zeker he.

@Bruggegirl je niet vastpinnen op symptomen wel of niet voelen. Dus je bent van plan volg weekend te testen? Spannend happy.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld