NOD Februari 2019

• @Bruggegirl jouw gelukseitje! Ik duim zo hard voor jou. Ik voel
    ook soms steken aan beide kanten. Heel vreemd maar denk dat door
    de hormonen is. candle2.gif
  • @gene : Dankjeee (y) ik hoop er ook op. Straks nog eens gezellig maken.
    Ah toch? ja vind het precies wel héél vreemd. rechts voel ik niets en ben zeker dat het rechts zat. zullen maar denken dat het normaal is zeker tongue.gif
  • @Bruggegirl Ik voelde vorige keer ook vanalles zowel links als rechts terwijl ik toch echt maar 1 folikel had, rechts. Volgens mij idd te wijten aan de hormonen. Veeeeeeeeeeeeel succes!!! thumbup.gif

Ik moet op controle volg maandag, op dag 15 van mijn cyclus. Heb wel al extreem gevoelige borsten en precies vruchtbaar slijm. Is dat niet erg vroeg nu al op dag 8? Gisteren pas laatste pilletje clomid genomen. Och ja, ik ga er maar van uit dat ik deze keer wat feller reageer op de clomid.
  • @Bieke83 : merci voor je reactie. als er nog zijn die dat hebben zal dat inderdaad gewoon van de hormonen komen ... Vind het gewoon vreemd dat ik rechts helemaal niets gevoeld heb. We zullen zien hé
    Vandaag gestart ook met utrogestan. Voorlopig nog geen smerig boeltje, zal nog komen zeker.
    Officieel op de wachtbank dus .... smile.gif

Hmm ja lijkt wel wat vroeg, zou sowieso paar dagen ervoor al beginnen om de twee dagen. Zo mis je hem zeker niet. ik heb nu op dag 14 m'n pregnyl gekregen. ik neem wel clomid 100 ipv 50 ...
  • Ik heb even gewacht met me opnieuw toevoegen tot enkele dagen na mijn vorige ‘nod’, maar geen bloed meer gezien.
    Dus de bloeding diebegon op 4dpo zal dus toch devil.gif geweest zijn.
    Ik tel mijn nieuwe NOD met dezelfde lengte als vorige maand (31d), maar zal wel aanpassen als de ovulatietesten toch iets anders aangeven.

Bruggegirl - eerste kindje - ronde 18 (4de na MK) - Clomid + Pregnyl - NOD 04/02
    Bieke83 - eerste kindje- ronde ? - 2e ronde clomid - NOD 12/02
    LadyB - 2e kindje - ronde 2 - NOD 14/2
    Elise290 - 2e kindje - ronde 2 - NOD 15/02
    Liv. - 3de kindje - ronde 3 - NOD 21/2
  • Ik kwam hier nog eens piepen hoe het gaat smile.gif
    @Bruggegirl de gyn heeft me eens verteld dat die links en rechts nogal relatief is. Op een afbeelding worden die duidelijk aan elke kant getekend, gyn zei dat die in het echt veel meer in het midden achter je baarmoeder liggen. En dan denk ik dat je dat zeker ook in je linkerzijde zou kunnen voelen. Maak je daar maar niet druk om als alle andere tekens zo positief zijn deze maand!
    Toitoi voor een plakkertje! Ook voor @Gene en de anderen natuurlijk candle2.gif
  • @Minie : Dankjewel, ik zal het inderdaad maar als normaal aanzien. Zou raar zijn hé moest hij toch niet gesprongen zijn met 20mm.
    Zal me proberen te ontspannen! wink.gif

Vraagje : Sinds gisteren begonnen met utrogestan. Had langs alle kanten gehoord dat het zo'n smerig goedje is. Maar tot nu toe komt er echt NIETS naar beneden bij mij. Is dat normaal/raar?
  • @Minie Interessant weetje, dat links en rechts relatief is!

@Bruggegirl Ik ben er zeker van dat je eitje goed gesprongen is. En nu is het idd de kunst om het los te laten, te ontspannen en een beetje te genieten van het leven smile.gif. Al een idee hoe je dat gaat aanpakken? Ik kan legpuzzels enorm aanraden wink.gif

Ik was afgelopen weekend in de action, en heb daar 2 doosjes zwangerschapstesten gekocht, de early en de gewone. De eerste keer dat ik daar testjes koop. Man, wat hoop ik deze te kunnen gebruiken binnen een paar weken! Nu loop ik natuurlijk fel vooruit op de feiten, eerst nog aftellen naar de follikelmeting komende maandag bigsmile.gif
  • @Bruggegirl Ik had de eerste 2-3 dagen daar ook weinig last van, komt wel denk ik smile.gif
    Maar wees blij, sommige momenten is dat echt een plakboeltje.
    Het wisselt bij mij soms ook hoeveel er terug komt. Ze zeggen dat jouw lichaam opneemt wat het nodig heeft.

Succes allemaal!
  • Nog iemand het gevoel dat de tijd echt kruipt als je zwanger probeert te worden? Ben zowel op het werk als thuis momenteel superproductief, omdat ik anders precies wat ‘zit te wachten’ tot de maandstonden voorbij zijn, tot de eisprong, tot de NOD...
  • @Bieke83 : Merci! smile.gif Ja afleiding zoeken, tis toch altijd zo verveld hé. Gelukkig zijn het twee heel drukke weken op m'n werk. dus al goed.
    de woensdag ga ik ook naar de piloxing (mix van dans box en pillates) weet niet of ik dat eigenlijk kmag doordoen moestik zwanger zijn?
    M'n man moet wel het hele weekend werken, das minder.
    Maandag eindelijk meting dan voor jou. Kans is groot dat het een mooi groot eitje is hé.
    Ik zit ook enorm voorruit te dromen. Heb nog 2 CB testen, 12 sensitest, en heb net 2v5 gaan kopen i/h kruidvat smile.gif hahah (CB is wel enkel om te gebruiken als ik al een streepje heb)

@sv8 : merci voor je reactie. Gisteren na het sporten was er idd wat zalf mee naar beneden precies. We zullen zien.
    Ik ben wel enorm moe, vraag me af of het van de utro kan komen. had gelezen van wel.

• Hallo, terug van even weg geweest... Het waren zware maanden. Tot de conclusie gekomen dat mijn vorige gynea geen goede aanpak had...
    Dan naar iemand anders gegaan, kijkoperatie gehad en gestart met clomid en pregnyl.
    Pilletjes genomen en vandaag naar de follikelmeting gegaan. 4 follikels van rond de 16mm en 2 van in de 20mm... Een te goed resultaat disappointed.gif
    Iemand dit ook al meegemaakt? Deze maand wordt het dus weer niks... De kans op een meerling is veel te groot en we moeten wachten tot volgende maand en dosis verlagen... Pffff...
    Ik moet nu wel 12 dagen de urtrogestan nemen... Raar... Hopelijk volgende maand beter... Na twee jaar begint het fameus door te wegen..

Succes aan iedereen hier! candle2.gif
  • @Bruggegirl Bij mij ook super druk op mijn werk. En al een geluk! Ik merk dat ik deze maand gewoon veel minder stilsta bij mijn cyclus en de effecten van clomid, en in feite voelt het wel goed. Die piloxing klinkt wel leuk zeg! Waar doe je dat, bij een basic fit ofzo? Ik vraag me ook altijd af of het verstandig is om te sporten na de eisprong. Buikspieren durf ik dan sowieso niet meer trainen, hoewel ik denk dat dat niet zoveel uitmaakt, maar het voelt dan gewoon niet meer goed ofzo.
    Ik ben vollen bak weer beginnen lezen. 2 boeken op een week tijd. Ook een ideale manier om de zinnen te verzetten.
    Vandaag toch wat steekjes gehad en een beetje een ambetant gevoel in mijn onderbuik. De clomid heeft dus naar mijn gevoel weer effect. En de rest zien we maandag dan weer.
  • @Lydia Welkom terug! Ik had me nog afgevraagd hoe het met je ging want is idd al even geleden. Goed van je om van gynae te veranderen. Ik heb zelf geen ervaring met overstimulatie door clomid. Nog maar met 2e ronde clomid bezig. Vorige keer had ik 1 dominant follikel van 18 mm op dag 12. Ik neem 1 pilletje per dag, hoeveel moet jij nemen? Ik kan me voorstellen dat dit echt balen is...
  • @Bieke83 Doet me deugd dat er nog steeds iemand aan me denkt na enkele maanden love.gif Danku!

Het was nu ook de eerste keer. Ik nam 5 dagen lang een pilletje. Volgende maand wordt het een half pilletje...

Jammergenoeg zie ik veel bekende namen sad.gif
  • @Lydia ik vroeg me ook af waar je was en hoopte eigenlijk dat je goed nieuws had.
    Feit dat je gestart bent met iets nieuws is goed nieuws. Ik denk dat het voor jou
    wat zoeken zal zijn met clomid. Op zich wel super goed dat je zo goed reageert op
    hormonen. Ik wens je heel veel succes en hoop dat 2019 jou goed nieuws brengt .
    Je wacht er ook al lang genoeg op.
  • @Bieke : ja helpt altijd al je veel om handen hebt hé wink.gif zeker het weekend is dan ook plots twee dagen die voorbijvliegen. De week zou beter ook zo snel gaan wink.gif
    Ik doe dat in een dansschool hier in Brugge. Echt super leuk. Had niet gedacht. Bijna alle oefenen zijn uit te voeren in squat dus wel heel goed voor je billen wink.gif en dan ook veel buikspier oef op het einde op matjes (daar maak ik me het meeste zorgen over) alhoewel ik ook wel niet denk dat het vanaf dag 1 kwaad kan.
    Amaai twee boeken al wink.gif wat lees je dan zowel? welke gerne? Idd teken dat de folikel(tjes) goed aan het groeien zijn! spannend. (y) ik duim

@lydia : zelfde als gene hier, had ook gedacht dat je misschien goed nieuws had sad.gif jammer te horen van niet.
    Als je geen goed gevoel hebt bij de manier van werken moet je daar idd zeker niet blijven. Goed teken dat de hormonen werken. Natuurlijk jammer en dat versta ik dat je weer een cyclus kwijt bent sad.gif want dat zijn er natuurlijk héél veel.
    Ik wens je alvast alle succes toe! en duim enorm met je mee!!
  • @Lydia Goed dat een half pilletje een optie is, had ik zelf nog niet bij stilgestaan. Jij had dacht ik, als ik het me goed herinner, ook al van jezelf een eisprong? Ik ook, en daardoor had ik de 1e ronde ook wel een beetje schrik voor overstimulatie. Zoals @Gene zegt, goed dat de hormonen aanslaan. Iets te goed in jouw geval, maar da's nu enkel nog een kwestie van de juiste dosis zoeken. Komt helemaal goed smile.gif. Jij veel bijwerkingen van de hormonen?
  • @Bruggegirl Ik heb 'ik krijg je wel' van Sophie Kinsella (enorm grappig!) en 'Medeplichtig van Nicci French gelezen. Het zijn dus vooral thrillers en chicklit boeken die ik lees. Geen hoogstaande literatuur, wel zeer ontspannend smile.gif
  • @Bieke83 Ja ik had normale cycli met eisprong. Maar had verklevingen die nu weg zijn. In theorie lukt het natuurlijk, maar we gaan ervoor met hormonen om het wat te versnellen. Op overstimulatie hadden we helemaal niet gerekend sad.gif
    Ik voelde me rotslecht de 2de en 3de dag met clomid. Nadien ook hoofdpijn. Ik weet niet zeker of het daarvan komt. smile.gif

Ookal kunnen we deze maand niet gebruiken, toch moet ik driemaal per dag utrogestan opsteken. Balen!! En ik snap ook niet waarom... Iemand een idee?
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld