NOD februari 2018

• Nog mama's die de tijd met hun kindjes die er al zijn voorbij vinden vliegen... maar als je dan denkt aan een volgende wondertje, de tijd opeens heel traag lijkt te gaan? 't Is zo raar dat ik naar die NOD uitkijk met gemengde gevoelens. Langs de ene kant kan je niet wachten want dan kan het zover zijn, langs de andere kant kan het ook weer, hop, naar de volgende NOD zijn... Als het zover is, spookt toch die 'wat als' weer ergens in je hoofd... Langs de ene kant vind ik het fantastisch en langs de andere kant ook heel emotioneel... Moeilijk om het allemaal te verwoorden..
    Elke keer als er iemand met het nieuws afkomt dat er een kindje op komst is, ben ik kei blij en enthousiast om meteen erna te denken, ik wil ook...
    Plots lijkt heel de wereld rondom je zwanger.... zo voelt het (misschien heeft het feit dat ik 30 ben er ook veel mee te maken goofy.gif ) ... Dan gaat mijn hartje echt uit naar de mama's die het zo moeilijk hebben met een kindje maken. En prijs ik mezelf gelukkig dat ik al één wondertje heb.... en is het ok die 'nog niet'... gek toch hoe je gedachten en gevoelens kunnen kronkelen? Of ben ik hier alleen in?
  • @liemke1709 toen L. Zo klein was had ik dat echt og niet. Ik was net blij van die buik verlost te zijn. Bovendien was L. Een refluxbaby waar ik meer dan genoeg werk mee had. Na 6maand begon het te kriebelen en na 10 maand was ik er terug klaar voor. Nu heb ik dat wel maar dat is omdat ik al 8 rondes verder ben. Ik verlang terug naar de schopjes en de bolle buik...
  • @liempke1709 het gaat heel hard ik kan me nog heel goed herinneren toen we voor de 1e gingen ik was toen 24 na 3 jaar lukte het pas mijn dochter is toen 5 weken te vroeg geboren en door groei achterstand was ze maar een kindje van 30 weken de babytijd ging heel hard en de jaren daarna leek de tijd stil te staan omdat ze autisme heeft en heel ons leven draaide om haar nu 10 jaar later ben ik pas toe aan een tweede wonder angst voor vroeggeboorte en angst voor dat ze eventueel iets mankeren achter me gelaten ....nu pas 4 maanden bezig met in mijn achterhoofd dit duurt nog wel even en de 1e ronde was het raak helaas is dit met 6 weken mis gegaan en sindsdien komt die angst steeds weer boven zo rond me nod want dan hoor ik ineens die zwanger die zwanger en ik stiekem boos als ik hoor hoelang ze bezig zijn geweest dan denk ik in mezelf grrr😠 hun wel en ik niet ..daarna als me ongesteldheid weg is krijg ik weer frisse moed .
    Maar ergens achter in mijn hoofd speelt het toch...bang dat het weer zo lang duurt en ben al 37 ...
    Hopelijk mogen we hier allemaal heel snel een wondertje verwachten😙
  • @Jeeminee ai 3j is lang. Heb je destijds hulm gezocht? Veel sterkte met mk..

Mijn banner is niet juist. Mijn vruchtbare periode is begint volgende week. Met eisprong ergens tussen donderdag en zaterdag gok ik. We gaa er terug voor candle2.gif
  • @diedy ik heb hulp gezocht en ik ben onderzocht door de gynaecoloog en alles was goed bij mij ...dit is toen in april geweest en in december zwanger geraakt mijn partner wou zijn eigen niet laten onderzoeken toen hij was van mening dat je dan geen echt man bent mocht het aan hem liggen ... (militair van beroep) inmiddels gescheiden en nu alweer 6 jaar een nieuwe partner ...wij hebben het niet over onderzoeken gehad mocht dit ook lang duren ...hij is heerlijk nuchter hierin het komt wanneer de tijd daar rijp voor is ...maar ikzelf zou nu wel eerder hulp vragen...
  • @diedy word een druk weekje voor je hihi ik ook volgende week vruchtbare week ...hoe merk jij dat je eisprong komt?
    Bij mij aan mijn borsten zoo gevoelig en rond het springen van ei heel waterige afscheiding maar wanneer het ei echt springt nog niet kunnen ontdekken ..
  • Dat ie eraan komt voel ik aan mojn boermoedermond (meestal 6d nadat ie open gaat) en dag voor de eisprong heb ik meestal barstende hoofdpijn. Dus hij is nogal moeillijk te missen
  • Oké ik heb me nog niet verdiept in het voelen van me baarmoedermond ...maar weet wel dat die lager komt te liggen omdat bij mij vrijen rond de eisprong gevoeliger is dan normaal...dat ga ik eens doen vanaf morgen kijken of me dat lukt
  • @Jeeminee ik vind dat zeer gemakkelijk. Je voelt zo precies wanneer je vruchtbare periode is. En die week hebben we dus sowieso regelmatiger seks dan anders. Ik had maar 2 cyclussen nodig om regelemaat erin te vinden. Je mag natuurljjk niet vies zijn van jezelf
  • Iemand die ik ken is sinds december uit elkaar van haar partner en is nu zwanger van de nieuwe partner. Niet dat ik in die situatie zwanger wil zijn, maar zo jaloers en kwaad dat het bij ons maar niet wilt lukken. Een andere kennis ook gelijk zwanger en van een tweeling, zo frustrerend soms... En ik vind het tegelijkertijd soms zo moeilijk om te genieten van onze kindjes als het druk is in de vruchtbaarheidsbehandeling pfff... Als het dit jaar niet wilt lukken(gelukkig duurt het jaar nog lang) dan kan het ook zijn dat we wel stoppen met behandelingen en dat we gewoon gaan genieten van onze twee kindjes die we al hebben... Het moest er eens uit wink.gif
  • @diedy ik ga het proberen te voelen volgende week 😊

@Claudia82 pfff nu al zwanger van de ander ...soms denk waar ben je mee bezig hoelang heb je over je 2 andere kindjes gedaan?
  • @diedy en alle andere dames die de groene dagen ingaan: succes! Nog speciale truuks op het programma? smile.gif
  • Geen trucs. Gewoon regelmatig seks.
  • @Jeeminee : Van mijn oudste waren wij de tweede cyclus na pilstop zwanger, dus op de natuurlijke manier. Van de jongste na de eerste iui-behandeling maar dan waren we zelf al meer dan een jaar aan het proberen. En nu vorig jaar februari begonnen. Eerste iui was weer raak, maar misgelopen toen ik 7 weken was. Daarna hebben ze bij mij een ziekte ontdekt, trigeminus neuralgie, en ik mocht niet de medicatie nemen en zwanger zijn dus besloten om mij eerst te laten opereren. Dat was een hersenoperatie, dus echt zwaar vond ik. En dan in oktober terug begonnen met iui. Dus nu hebben we voor het derde kindje 4 iui pogingen gedaan maar met die operatie enzo lijkt het alsof we er al veel langer mee bezig zijn
  • Sorry dat ik even kom inbreken... Ik kan best begrijpen dat lang wachten op iets wat je zo erg graag wil ontzettend frustrerend kan zijn. Maar vergeet niet dat het bij koppels die sneller zwanger zijn, daarom ook niet allemaal goed loopt. Ons kindje is gestorven... je kan wel raden wat graag ik er enkele maanden langer over gedaan zou hebben en ons kindje gewoon bij ons had kunnen hebben. Hoewel ik jullie soms wel kan begrijpen, vind ik het best ook wel dubbel soms. En op een tweelingzwangerschap zou ik ook niet al te jaloers zijn, deze lopen ook best wel eens mis.
    Hopelijk is het binnenkort aan jullie & krijgen jullie een kerngezonde baby, dan is het het wachten ongetwijfeld waard geweest...
  • Ik begrijp anoniem wel, maar ik vind dat alle (bijna) mama's het recht hebben om hier neer te pennen hoe zij alles ervaren. Jouw reactie, anoniem, doet sommige mama's misschien voelen alsof ze het recht niet hebben om hier af en toe eens alles van zich af te schrijven... Misschien niet je bedoeling hoor...

In ieder geval, iedere mama haar verhaal en ik ben heel blij dat ik er mee in mag delen candle2.gif
  • @ claudia82 heftig hoor! Hopelijk ben je goed hersteld...
    @ anoniem ik snap je wel hoor ! Maar uiteindelijk vraagt niemand er om en wil iedereen uiteindelijk een gezond kindje
    Ik heb er ook niet om gevraagd om een kind met beperking en ziekenhuis in en uit wat ook heel zwaar is ...
    Maar ik ben super blij met haar en kan en wil ze niet missen !
    En ik vind het fijn dat ik hier van me af kan schrijven dit is niet beledigend bedoelt hoor en ik wens je veel sterkte met het verwerken van je enorm verlies ..het gaat er in mijn ogen om het maakt niet uit we hebben allemaal hetzelfde doel voor ogen .
  • @anoniem heel heftig wat jij meemaakte en ik wens je veel sterkte.
    Niemnd zou zijn eigen kind moeten begraven . Vreselijk.

Maar hier zijn we gewoon om te ventileren. En sommige zijn langer bezig dan andere en ja dat steekt. Tuurlijk bestaan er ergere dingen maar dat neemt niet weg dat we ons zo voelen. Hier ronde 8 en ik hoop echt dat het ook eens aan mij mag zijn.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld