NOD februari 2013

• Bij mij hebben de kruidvat ovulatietesten wel gewerkt .
  • Stefanie, hoe werken de kruidvat testen dan? want de sensitesten, kunnen een eisprong aangeven tussen de 2 en 9 dagen! ponder.gif
  • Hallo,

Even een kleine bijkomstige informatie over de ovulatietestjes.
    Ovulatietesten geven de stijging van het hormoon weer waardoor een eisprong uitgelokt wordt. Na een positieve ovulatietest treedt de ovulatie op ongeveer 36 uur tot 48 uur. De lichaamstemperatuur kan niet de dag na de ovulatie stijgen maar ook pas de dag daarna. Dat maakt waarom het soms lijkt alsof de ovulatie pas 5 dagen later optreed, terwijl die wel de 3e dag na de positieve ovulatietest heeft plaatsgevonden.
    Wat er wel kan zijn is mensen met PCOS die kunnen positieve ovulatietestjes hebben omdat het lichaam Probeert om de ovulatie te laten optreden, maar dit niet lukt, en worden de ovulatietestjes terug negatief, om nadien terug eens te proberen een ovulatie uit te lokken met positieve ovulatietestjes.
    Ook kan het lichaam een eisprong willen maken, maar door ziekte dit even uitstellen. Dit heb ik persoonlijk meegemaakt, dat mijn ovulatietestjes precies positief waren, gedurende 4/5 dagen om nadien terug negatief te zijn en dan na een week waren ze terug positief, gelukkig ben ik blijven doortesten want pas dan was mijn uiteindelijke ovulatie.

Het is dus niet zo dat een ovulatietest vals positief is, het lichaam is wel degelijk een ovulatie aan het voorbereiden, maar enkel de temperatuursstijging kan uitwijzen of die daadwerkelijk heeft plaatsgevonden. En deze temperatuursstijging kan dan nog eens pas 2 dagen Na de eisprong plaatsvinden.

Wou dit even meedelen omdat er veel dames vragen hebben over de effectiviteit van ovulatietestjes.

Succes ermee!
  • @anoniem heb dit vorige maand ook meegemaakt, dat ik vier a vijf dagen positief testte en dat ik twee weken later pas mijn eisprong had wss omdat ik er teveel stress van kreeg... ik geloof ook in de ovulatiestickjes omdat die perfect werkte bij mij eerste kindje...mijn ovulatie was toen 24 u ongeveer na mijn superpositieve test... ik blijf er wel bij dat die van sensitest het beste zijn samen met die van cb maar dat die vant kruidvat niet echt betrouwbaar zijn zoals ik hoor van vele mensen content.gif
  • ja ik heb ook iets voor gehad, ik heb positief getest ma blijkbaar zou mijn eisprong toch reeds gepasseerd geweest zijn, want een week later had ik al mijn devil.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld