NOD december 2018

• NOD december 2018

Jamima - 3de ronde na MK - NOD 01/12
  • Ik kom er ook terug bij 😞

Bruggegirl - eerste kindje - ronde 16 (2de na MK) - NOD 3/12
  • Ook ik ga me aan het lijstje toevoegen, hopelijk een mooi eindejaar voor ons allemaal!

Natoke - derde kindje - ronde 2 - NOD 4/12
  • @Natoke : Inderdaad, zou héél mooi vroeg kerstcadeau zijn.
    Ik vrees dat (moest het niets zijn) ik dit jaar echt niet zal kunnen genieten van de feestdagen, zeker met een hoogzwangere schoonzus .. sad.gif

Duimen voor ons allemaal!
  • @Bruggegirl, ik kan heel goed begrijpen hoe jij je voelt... ik heb in tegenstelling tot jou wel al twee lieve kindjes op de wereld mogen zetten, dus als er maar 1 iemand van ons twee met een positieve test het nieuwe jaar in mag gaan, dan hoop ik oprecht dat jij dat bent.
    Mijn eerste zwangerschap werd ook een miskraam, ik herriner me het nog alsof het gisteren was... ik liep echt op het randje van een depressie denk ik. En dan heb ik niet eens lang moeten wachten vooraleer ik zwanger was. Het voelde alsof heel de grond onder mijn voeten weg zakte. Niemand in de buitenwereld dacht dat er iets veranderd was in mijn leven, terwijl mijn wereld gewoon ingestort was.
    Ook gaat het zwanger zijn nooit meer zijn zoals het zou moeten zijn. Zelfs al heb je nu een positieve test en een perfecte zwangerschap, je gaat nooit onbezonnen gelukkig kunnen zijn, want ook dat doet een miskraam met je... veel liefs van mij en hopelijk samen binnenkort in het 'uitgerekend voor aigustus'-groepje wink.gif love.gif
  • Dag dames ik sluit me ook terug aan.
    De dokter heeft me een week thuisgezet om even
    rust te nemen. Merk dat ik mijn emoties niet meer in de hand heb.
    Ik voel me echt mezelf niet meer en het gaat niet over.
    Mijn bloeddruk staat wat laag en constant gevoel dronken te zijn
    en te vallen. Kon het vandaag op werk niet meer aan.
    Het is momenteel super druk op mijn werk en iedereen loopt
    op de toppen van zijn tenen. Ik voel er mij dus echt niet goed bij
    maar ik ga wel luisteren nr mijn lijf.

Gene - 1ste kindje - ronde 3 na MK - NOD 5-6/12

• @natoke : wauw wat een lieve reactie van je!! Heel lief dat je dat zegt. Pakt me zelfs.
    Je beschrijft het gevoel idd ook heel goed sad.gif voelt echt alsof je alles kwijt bent, verloren en kappot.
    En steeds opnieuw iedere dag opstaan en een masker aandoen want niemand weet dat het niet goed met je gaat.
    Ben echt wat op, kom thuis en leg me Gwn in de zetel, zelfs mijn man zegt dat ik Gwn zelfs niets meer zeg savonds Gwn voor me uit staren,...
    Idd! Hopelijk samen een augustus kindje!

@gene : jammer je hier te zien 😕 neem maar je rust je moet inderdaad aan jezelf denken nu!
    Verzorg jezelf goed. Succes met de menopur en ik duim voor je.
    Veel moed en dikke knuffel
  • @Gene Verzorg jezelf meid, neem alle rust die je nodig hebt. dikke knuffel
  • @gene: Zorg maar goed voor jezelf. Voel je dat een week niet genoeg is, neem dan een weekje meer de tijd om op je plooi te komen. Luisteren naar je lichaam is iets wat we te weinig doen, maar wat heel belangrijk is!
    Ook jou gun ik het uiteraard van ganser harte om over negen maanden een kleintje te mogen verwelkomen! Iedereen trouwens!

• Ik lees alvast een beetje mee. Ik denk dat ik ook weer ga opschuiven... Temperatuur deze ochtend gezakt dus dat ziet er niet veelbelovend uit... Mijn NOD in december wordt dan 11/12, maar ik wacht nog even om mezelf toe te voegen tot ik effectief mijn maandstonden krijg.
    Op 8 december afspraak voor tweede onderzoek bij mijn man en dan de 20ste bij mijn gynaecoloog voor de bespreking van het resultaat. De teleurstelling wordt toch altijd maar groter, hoewel ik had gedacht dat ik nu minder teleurgesteld zou zijn, vermits we nu een vermoeden hebben waaraan het ligt. Blijkbaar is dat toch niet echt zo.
    Veel succes voor iedereen die in de klusdagen zit en voor iedereen die wacht op NOD! Hopelijk mogen er hier nog veel positieve testen volgen! smile.gifAangepast door TieMa op 12/11/2018 12:51
  • Hier al veel gerust want nog steeds last van lage bloeddruk en dus duizeligheid.
    @Bruggegirl Zie jij niet af met die clomid? Heb er echt last van gehad en zo
    huilbuien en me slecht voelen. Vraag me af of het nu echt aan mij ligt. Voel
    me zo een ‘zwakke vrouw’ doordat ik nu thuis moet blijven. Ben constant
    bezig met wat gaan mijn collega’s denken v mij dat ik week thuis ben.

Menopur is een gesukkel maar lukt wel. Gisteren bij de inspuiting spoot
    er weer wat uit. Mijn vriend zet ze altijd. Loopt nog niet perfect maar zal
    oefenen zijn. Vrijdag op dag 8 follikelmeting maar vaak pas op dag 10
    een goed eitje. Met menopur weet ik niet hoe ik ga reageren.

Veel succes dames!

@TieMa Hopelijk moet je toch niet aansluiten bij ons groepje! Ik duim smile.gif

• @Gene : Voel me ook snel heel emotioneel (ben sowieso wel al emotioneel type ..)
    Vroeger had ik zo wel nog kracht, maar laatste keer clomid en nu, pff ben precies echt op. Dooodmoe al van als ik opsta, down, in niets geen zin.
    M'n mama en man zeggen dat ik beter eens ga praten met psycholoog,of naar dokter ga om even rust te nemen... Ik denk er eigenlijk wel over na, natuurlijk in december ben ik zelf bijna 2 weken met verlof dus het werk moet afgeraken sad.gif

Dus ik vindt je zeeeeeker geen zwakke vrouw. Integendeel. Na al die maanden, iedere maand terug opstaan en gewoon opnieuw proberen, vechten voor jullie droom, ondanks de hormonen, alle doktersbezoeken, kwetsende woorden of beelden en ontgoochelingen, toch doorgaan ... Jij bent zeker een sterkte vrouw!!
    ** Courage doesn't always roar. sometimes courage is the quiet voice at the end of the day saying "i will try again tomorrow" **

Start je met menopur doordat je 'teveel' last had van clomid? Of is dit gewoon een volgende stap?
    Ik duim voor je vrijdag hoor!!!!! Je hebt wel steeds snel een eitje klaar zitten. Bij mij pas vanaf dag 14 of later. Dus heb toch altijd langere cyclus dan 28 dagen.
  • @Bruggegirl Dokter zegt dat beetje neerslag is van alles ook.
    Het is niet niets wat we hebben meegemaakt. Van super gelukkig
    naar intens verdriet en dan hup weer die hormonen erbij.
    Na 4 mislukte pogingen clomid stappen ze blijkbaar over op menopur.
    Weet niet wat ik ervan moet verwachten...Vorige keer raak eerste keer clomid+pregnyl...
    Nu bezig aan poging 3 dus ben wel wat zenuwachtiger.
    Merci vr de peptalk!
    Dokter sprak bij mij over begeleiding zoeken maar denk nog steeds dat de hormonen
    alles wat extra lastig maken.
  • Hoi iedereen

Ik voeg me weer toe. Eerste regels na vroege MK begin okt zijn doorgekomen. Ik mag op dag 3 van cyclus starten met clomid. Spannend!

Gene - 1ste kindje - ronde 3 na MK - NOD 5-6/12
    Bieke83 - 1e kindje - ronde ?, 1e ronde clomid - NOD 16/12
  • @Bieke83 : Inderdaad, heel veel succes, hopelijk meteen prijs.

Deze morgen terug eerste meting van deze cyclus op dag 11. 1 dominant eitje van 14 mm --> dus zaterdag terug gaan. Weet niet of hij tegen zaterdag al genoeg zal gegroeid zijn om m'n pregnyl te mogen krijgen. Zou anders wel ideaal zijn zo in het weekend...
    Ben benieuwd.

@gene : Hoe gaat het met jou? Heb je al wat rust kunnen terugvinden?
  • @Bruggegirl Is al goed nieuws he! Hoop dat zaterdag goed moment is.
    Ik ga morgen op dag 8 want int weekend kan ik niet gaan... ben benieuwd.
    Gisteren wel wat druk op buik en gelijk wat steken ook dus hoop op goed nieuws.
    Voel me al beter maar zie wat tegenop tegen die wachtweken die zo lang duren.
    Probeer elk klein dingske dat ik voel te analyseren en kan niet loslaten.
    Denk dat ik in mijn hoofd moet houden dat niet zo snel zal gaan deze keer.
    Moet weer opnieuw tellen hé. Voel me hier echt als ene die hier maar
    blijft steken in die NOD groepen.
  • @Gene : inderdaad, hoop ook o goed nieuws zaterdag. Meestal heb ik wel een langere cyclus dan 28 dagen (ook met clomid) we zullen doen
    Zal morgen duimen voorje. Is wss weer 's avonds dat je met gaan? (kun je niet in het weekend, of doen ze dat niet in het weekend?)
    Hier beetje hetzelfde eigenlijk .. de week van m'n regels was ik op m'n rustigst .. maar in de wachtweken zoooo nerveus. Ik zeg tegen mezelf ga ervan uit dat het niets zal worden. en toch pfff, keb weer uuuuren aan een stuk zitten googlen naar symptomen dingen die ik voelde. dan zelfs verhalen zitten zoeken van mensen die zwanger waren maar niet echt veel symptomen. Ik was eigenlijk echt een wrak.
    Het is lastig he steeds doorschuiven van groepje .. had ook niet gedacht toen ik me aansloot na paar maanden dat ik meer dan een jaar later hier nog steeds zou zitten.
    Dan zie je ook soms mensen passeren Ronde 1 : en hop positieve test. (NIET dat ik het hen niet gun, maar dat doet ook soms pijn)

Knuffel voor jou Gene !!! Je verdiend het zo. Ik hoop oprecht dat dit je laatste keer proberen is.
  • @Bruggegirl Ik snap soms het hele proces niet. Bij ons
    is alles zo gecontroleerd en dan bij vriendin v mij raak in 2de maand
    ze had lange cyclussen wist totaal niet wnr eisprong was...
    Onze leeftijd heb ik al kunnen loslaten ik ben 32 mijn vriend 40...
    Mijn vriend wou geen kinderen dus dat zie ik als een
    overwinning...wou echt bij hem blijven maar droom
    al heel mijn leven van kinderen.

Hoop voor jou dat deze maand prijs is! Perfecte kerstcadeau smile.gif
  • @Gene : inderdaad, het is soms moeilijk te vatten. Ik begrijp er zelf ook niets van. Vraag me soms af hoe het kan dat als je precies weet wanneer je eisprong zal zijn, het dan toch niets is sad.gif
    Sommigen geraken zelfs zwanger door hun pil heen ...
    Kzou er echt alles voor doen.
    Inderdaad een overwinning dat hij nu toch een kindje wil, hopelijk mag het nu snel gaan komen!!

Iedere maand reken ik uit, moest het nu lukken dan zou het voor "die datum" zijn. En begin ik al helemaal te dromen ... weet dat ik dat beter niet zou doen, maar sterker dan mezelf ..
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld