NOD April 2019

• @Liv. Ga je best niet naar huisarts bloed laten trekken ?
    Ik heb dat nog niet laten doen, maar nu begin ik me wat onzeker te voelen, morgen toch eens langsgaan.
  • @Elise290 , ik zie voor mezelf het nut niet zo in van zo’n bloedtest nu. Dit is 100% zeker geen goed lopende zwangerschap... Een thuistest is supergevoelig. Als daar een lijn staat, ben je zwanger. Individuele testen naast elkaar leggen om te checken of er progressie is, is niet zo slim (want dan word je zot van een verdund plasje of test met minder verf), maar als je 10 dagen na je eisprong een lichte streep krijgt, zou er 5 dagen later wel een duidelijke moeten staan. Dat is hier niet het geval. Een huisarts kan nu enkel bevestigen dat ik niet zwanger ben. Dan geef ik dat geld liever uit aan sushi eens de maandstonden doorkomen. Als die maandstonden na het weekend nog op zich laten wachten, ga ik wel naar de huisarts, want dan zou er reden zijn om te gaan vermoeden dat het misschien op de verkeerde plaats zit. Maar voorlopig dus niet aan de orde. Ik hoop gewoon dat het niet te lang meer duurt, want word er vervelend van dat ik nog niet opnieuw kan proberen zolang mijn lichaam lastig doet. Als de streep wel goed gevorderd was, zou ik wel bloed hebben laten trekken, trouwens. Niet voor het HCG, maar voor de andere checks (schildklier, vitamines, enz).
  • Succes allemaal 😄
  • Ik zit immiddels op dag 36 van mijn cyclus en nog steeds ge tekens van menstruatie wat op komst is... iemand hier ervaring mee met zo’n lange cylcus? Ik heb vandaag voor de zekerheid nog een test gedaan zoalst ik vermoedde is deze negatief..
  • Ja, ik. Was jij net gestopt met de pil? Het eerste half jaar is dat niet abnormaal. Begin te temperaturen volgende cyclus, dan weet je tenminste waar je zit in je cyclus.
  • Mijn lichaam lijkt niet in gang te schieten na de spiraal...
    Normaal vandaag eisprong maar ben al enkele dagen ovulatietesten aan het gebruiken en die blijven witter dan wit, ook niets van andere signalen
    Nod 18/04 zal te voorbarig geweest zijn
  • Hier een goede echo. Zit goed op schema en wrs maandag inseminatie.
    3de keer goede keer? Veel succes iedereen!
  • Hallo,

Ik kom hier graag meepraten als dat goed is smile.gif
    Ik ben spijtig genoeg ook al een tijdje bezig voor een eerste kindje. Deze maand 4de inseminatie (cyclus gisteren gestart). De eerste twee inseminaties gebeurde zonder medicatie. De derde met Clomid, maar daar reageerde ik heel slecht op, dus ik mag nu overschakelen naar spuitjes Bemfola (niet veel uitleg over gekregen en ik vind er ook maar weinig over terug).
    Mijn Nod is ongeveer 29/04.
  • @Kalis Welkom! Ik heb mijn 3de inseminatie deze cyclus.
    Ik gebruik menopur dus kan je daarmee niet helpen.
  • Vandaag eisprong en inseminatie... dan gaan we de verschrikelijke wachtweken weer in.
    Hoe ist met iedereen?
  • @Liv. Ik heb 7 maart mijn spiraaltje laten verwijderen. De gynae zei toen dat men xylxus onmiddeljk terug in gang zou schieten. De laatste x zijn lijn regels gestart op 28 februari. We zijn nu dus al 40 dagen verder en er is nog steeds niks opkomst.. K heb ook geen idee hoe lang het nog zal duren voor het allemaal terug in gang gaat schieten..
  • @Gene Bedankt en succes vandaag!
    Ik heb vrijdag pas mijn eerste follikelmeting
  • @Gene Heb je vandaag je inseminatie gehad? Hoe ging het? Ik heb vandaag ook inseminatie gehad, de 6de. Dit is de 3de inseminatie na mijn operatie aan endometriose. Hopelijk mag het deze keer eens gelukt zijn, want we zijn er al zo lang op aan het wachten he @Gene ... Onze tijd mag echt wel komen nu. Mijn inseminatie was vandaag echt pijnlijk. Had een andere gynaecoloog en het lukte niet meteen, dan is die wat extra materiaal er bij gaan halen. Soort van priem waar die mee zat te wringen en een klem voor op mijn baarmoedermond brrr deed dat pijn zeg! Sprong bijna van de tafel af, haha. Juist weer de eerste utro opgestoken. Echt een pretje... Not 😣
    Liefs x
  • @Blondie Alles verliep heel goed. Eigenlijk nooit pijn van
    en verloopt steeds heel vlot. Ja moet ik straks ook gebruiken
    utro shocked.gif. Hopelijk 3de keer goede keer en bij jou 6de keer goede keer.
    Ik had zondagavond hevige eisprong pijn en dacht dat we te laat waren.
    Nochtans was mijn ovulatietest nog geen knaller op zaterdag.
    De arts zei dat het ook van de spanning kan zijn. Tis moeilijk
    om het hele proces los te laten. Je hebt het niet in de hand.
  • @Lientje16 en @Lisa95 , frustrerend, dat wachten. Hopelijk hoeven jullie niet lang meer te wachten op dat ei.

@Gene en @Blondie , fingers crossed!

@Kalis , die medicatie is hetzelfde als Gonal-F (follitropine), dus als je meer informatie wil, zal je het waarschijnlijk sneller vinden onder die naam.

Ik ben vrijdag eindelijk beginnen bloeden, na de hele vroege miskraam. Ben in ieder geval gerustgesteld over mijn progesteronwaardes, want mijn lichaam heeft toch bijna een week geprobeerd een zwangerschap te ondersteunen die nooit goed gezeten heeft (nooit duidelijke strepen). Op naar een nieuwe poging, maar ik sla vanwege die vertraging wel april over, mijn NOD zal naar alle waarschijnlijkheid de eerste of tweede week van mei zijn. Ik lees hier wel af en toe verder mee en hoop op heel wat goed nieuws.
  • @Gene ik vind de eerste dagen de utro nog wel meevallen, maar daarna begint de pret dan denk ik soms dat er meer utro in mijn slipje ligt dan in mijn baarmoeder... haha. Ik probeer zoveel mogelijk nog te gaan liggen na het opsteken. Ik ben daar best wel wat duizelig van, heb jij ook bijwerkingen van de utrogestan?
    @Liv. dankjewel 😘 Ik duim ook dat voor jou de volgende poging snel zal zijn, ik wens je veel succes 🍀
    Veel succes aan iedereen 🍀🙏
  • @Blondie Ik heb gisteren eigenlijk heel wat last gehad van de iui...
    menstruatiekrampen en wat bruinverlies dus mss hebben ze wel iets
    geraakt. Mijn broek deed zelf zeer op mijn buik. Eerste keer dat het zo aanvoelt.
    Ik ben wel vaak emotioneler door die utrogestan en ook pijnlijke borsten na
    een paar dagen. Ik denk dan altijd dat mss goed nieuws is maar dan stopt dat
    paar dagen voor NOD.

@Liv. Bedankt dat je ons blijft volgen! Ik hoop dat je snel goed nieuws
    krijgt. candle2.gif
  • Ik had vandaag een afspraak, follikel van 18mm. Pas morgenavond pregnyl en dan maandag IUI. Lijkt me wat laat, maar we blijven positief en blijven hopen wink.gif
  • @Kalis Ja, idd wel wat laat. Is er een reden voor?
    Je bloedwaarden mss nog niet hoog genoeg?
    Ze zullen wel weten wat ze doen zeker. Veel succes!
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld