Medicatie in wachtweken

• Medicatie in wachtweken

Ik zit nu in m'n "wachtweken" maar ben sinds vannacht goed ziek... De griep blijft op het werk en in mijn omgeving goed rondhangen dus ik vrees dat ik het ook zitten heb. Ik zou graag iets koortswerend of een pijnstiller nemen, maar durf niet goed. Moest het deze ronde raak zijn... wil ik niet dat er iets misloopt doordat ik medicatie nam.
    Weet iemand van jullie of je medicatie mag nemen (en welke dan) tijdens die stresserende wachtweken? Is dit dan al schadelijk voor het kindje?

Liefs,
    Leenie
  • Ik zou even de dokter van wacht bellen met deze vraag dan ben je zeker
  • Dafalgan mag, brufen of zo zeker niet, neusprays ook niet, keeltabletten ook niet. Eigenlijk bijna niets behalve dafalgan, zo zegt mijn huisarts als er kans is dat ik zwanger ben en ziek ben. En ben momenteel ook ziek.
  • Dafalgan code├»ne raden ze bij zwangerschap aan....ale onze huisarts toch...

Thee met honing....

En verder ja, griep is sowieso uitzieken...hier momenteel ook meebezig.... sad.gif

Sterkte!!

En fingers crossed!
  • Bedankt dames! Ik heb net een dafalgan genomen en kruip nu mn bed in. Uitzieken, idd!
    Ik ga morgen sowieso langs de huisarts als het niet beter is dus ik ga haar hierover ook eens uitvragen smile.gif

Het is zo spannend,.die wachtweken... ik probeer op zoveel mogelijk te letten (geen koffie, geen alcohol, geen medicatie, letten op je eten...) en dan is het toch altijd dubbel teleurstellend als die ms erdoor komen...
  • @Leenie
    Wat heeft de dokter gezegd? Is het schadelijk tijdens je wachtweken?

Zover als ik weet, is het pas schadelijk van het moment je positief test.
  • @Jump egg Jump! : Ik was de dag nadien genezen dus ik ben niet naar de dokter geweest... Maar binnenkort moet ik gaan, dus ik ga het haar zeker vragen en ik houd je op de hoogte smile.gif
  • @Leenie heb je enig nieuws?
    Zijn je ms ondertussen doorgekomen?
  • Ik ben ziek en in mijn wachtweken.. tijdens die weken geldt volgens mijn ha hetzelfde als tijdens prille zwangerschap. Er is dus heel weinig dat ik mag nemen, paracetamol mag voor de rest uitzieken.
  • Ik denk dat het ook afhangt in welk stadium van je wachtweek je zit. Natuurlijk zou ik geen anti-biotica nemen maar zoiets als sinutab of zo in de eerste dagen van wachttijd, denk ik het ok is. Zelfde als een paar tassen koffie.
    Er zijn veel mensen die niet eens weten dat ze zwanger zijn en het enkel te weten zijn gekomen doordat hun MS uitbleven. Als aan al die kindjes iets moest mankeren, denk ik dat de helft van de bevolking niet 100% in orde is wink.gif
  • Met het laatste deel ben ik zeker akkoord, maar als je weet dat je zwanger kan zijn neem je toch geen risico? Ik zeker niet, na 4 miskramen...

Sinutab ed mag je zeker niet nemen. AB wel bepaald amoxicilline mag wel. Als ik maandag niet beter ben word dat opgestart. Want koorts hebben is ook niet goed.
    Koffie vind ik dan weer een heel ander geval, 1 tas per dag kan geen kwaad. Ik vermijd veel koffie, alcohol en medicatie. Dit op aanraden van dokter,gyn en prof...
  • Eens als je echt zwanger bent, zou ik ook geen risico's nemen. Maar in de wachtweek als de test negatief is...

Ah dat is goed om te weten. Ik dacht dat sinutab niet zo erg is vermits het gedeeltelijk uit parecetamol bestaat. En dacht dat anti-biotica veel erger was. Goed dat ik niet voor dokter heb gestudeerd bigsmile.gif

Hopelijk word je snel beter! Proficiat trouwens met je zwangerschap!
  • Ik weet niet ofik zwanger ben, zit in mijn wachtweken...
    ik heb geschreven, als je weet dat je zwanger KAN zijn...
  • Ik had ook een vraagje, hoewel ik het betwijfel of ik zwanger ben zou het misschien wel kunnen. Niks is zeker tot wanneer ik aan NOD kom.
    Maar ik heb helse pijn in de rug (niks met zwanger zijn te maken want heb dit om de zoveel tijd wel eens) En ik kan me behelpen met een voltaren 75 (pil)
    Nu staat er in bijsluiter dat dit mag genomen worden tot de laatste 3 maanden van zwangerschap.
    Ook werkt voltaren bloed verdunnend en kan je dus bloedingen krijgen.
    Zou dit een reden kunnen zijn van het bruinverlies die ik nu heb? Heb nog maar 1tje genomen omdat ik werken moest en de pijn echt niet meer kon.
    Ik neem zeker niet elke dag eentje integendeel, zal het rapper verbijten dan ene nemen maar nu kon ik niet anders.

Voltaren neem ik meestal in mijn periode voor ms kwaaltjes als rugpijn en hoofdpijn.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld