in september gestopt met de pil

• in oktober gestopt met de pil

Ik zou in september stopeen met de pil, eigenlijk eerder als maar ik durfde niet. disappointed.gif
    Ik ben een paar jaar aan de pil geweest en daarvoor had ik een cyclus van 30 dagen en later van 28 dagen. Omdat ik twee keer een persisterend follikel heb gehad ben ik aan de pil gehad, op aanraden van de gyneacoloog. Ook omdat ik het zelf wilde hoor, want als ze met een naald door je eileider heen prikken word je niet echt blij hoor.
    Ik oktober dus uiteindelijk gestopt. Omdat mijn man graag kinderen wil en ik op deze manier makkelijker kan wennen aan het idee. Mijn homeopaat vond het ook beter en bovendien was ik er liever niet aan begonnen omdat het uiteindelijk hormonale rotzooi is.
    Dus gestopt. Echt zo bang geweest, de eerste menstruatie kwam meteen weer van rechts en dat is dat kant waar het 2x fout is gegaan.
    Gelukkig ging alles goed en had ik meteen een cyclus volgens het boekje nl. 28 dagen.
    Behalve dan deze maand, toen was ik opeens een dag of 6 te vroeg. Het was gepland rond de 10e januari. Niemand weet dat ik gestopt ben, behalve dan de homeopaat en mijn man. Toen ik aan de pil begon steeg mijn gewicht en nu daalde het dan ook weer iets. Niet veel, maar natuurlijk ziet een moeder zoiets. Zij denkt dat iedereen tegenwoordig een eetprobleem heeft, dus je begrijpt hoe ik me voelde. Ik kan haar toch niet gaan vertellen dat ik gestopt ben? Ik ben me nog steeds geestelijk aan het voorbereiden op kinderen en mijn moeder begint bij het woordt "oma" al spontaan te stuiteren. Bovendien kan ik in het dorp merken dat "men" vindt dat het tijd wordt, ik ben tenslotte bijna 2,5 jaar getrouwd. Kortom, de druk is hoog. upset.gif
    Ik vind het dus erg prettig om jullie verhaaltjes te lezen vooral omdat ik wel kinderen wil, maar het gewoon niet durf.

Groeten,
    Conny
  • Dag Conny

dat gevoel ken ik ook. ik zou het aan iedereen willen vertellen dat ik ga stoppen, maar zoiets hang je natuurlijk niet aan de grote klok. Mijn moeder huiverde ook bij het idee dat we aan kinderen zouden beginnen....want ze vindt het geen tijd meer. Ze is nochtans al twee keer oma van mijn zus haar kinderen. Nu ben ik haar er al een beetje op aan het voorbereiden door schattige kinderkleertjes aan te wijzen in de winkel...Ze zegt nu toch al van jullie moeten het weten h?...dus ze is al wat aan het bijdraaien. Toen ze een tijdje geleden aan haar vriendin vertelde dat ze nog maar 2 kleinkinderen had, moest ik toch even lachen....

Groetjes en veel succes
    kathleen
  • Hoi Kathleen,
    Mijn moeder gaat niet stuiteren uit bezorgdheid hoor, meer een stuiterend tijgetje (Poeh-beer). Ze vindt dat het echt tijd wordt, mijn vader wordt in februari 65 en zij wordt in mei 62 geloof ik. Al haar kennissen zijn oma, behalve zij, maar ja, daar komt bij dat al haar kennissen allang getrouwd waren en kinderen hadden voordat zij verkering kreeg met mijn vader. Ze is op haar 28e getrouwd en rond haar 35 kwam ik (als 2e kind, maar eigenlijk kind nummer 4.)
    Mijn schoonvader is 71 en mijn schoonmoeder wordt 66. Kortom OPA & OMA Tijd!

En ik wil het ook echt wel en ik wil ook niet langer wachten, maar ben gewoon zo bang dat mijn leven finaal verandert!
    Ik ben bang om mijn lichaam te zijn groeien tot het formaat van het gemiddelde Michelin-popje en ik ben bang voor de bevalling en ik ben bang dat ik de verantwoordelijkheid niet aankan, dat ik na 2 jaar tot de conclusie kom dat ik het eigenlijk niet leuk vind en dat ik er altijd als een kamerolifantje uit zal blijven zien en niet meer in mijn mantelpakjes naar het werk kan. Bovendien doet de geschiedenis van mijn moeder er ook geen goed aan, ik wil niet twee kinderen verliezen! (ik heb het nu niet over een miskraam)

Maar ik wil wel een kind voor mijn 30e en liever zsm, ik kan me bij voorbaat al opgeven voor adoptie, maar daar zal mijn man niet zo blij mee zijn, want hij wil juist iets van onszelf en ook daar zie ik tegenop. Mijn man is 2 meter en ik ben maar 1.67, dus dan ben ik weer bang dat ik een kind krijg dat zoooooo groot is dat het helemaal niet kan. Dom h?? Ik weet ook wel dat ik volkomen normaal & gemiddeld ben, en dat ik met 1750 gram gestart ben, dus dat zegt helemaal niets.

Hoe krijg ik mijn hoofd stil? Ik zeg iedere keer stoer dat ik nu echt stop met condooms, maar ook al weet ik dat ik niet in de "vruchtbare periode" zit durf ik het toch niet. Stom h?. Ik vind mezelf zo’n loser....

Groeten,
    Conny
  • Dag Conny

Dank ben ik toch blij dat ik niet alleen met al die twijfels zit.

Mijn ouders zijn ook rond de 65 en ik zou het niet aankunnen als zij er niet meer zouden zijn moest ik (hun jongste dochter) een kindje krijgen...

Ik heb ook wel schrik voor hoe het allemaal gaat zijn, maar er zijn zoveel zwangeren op deze wereld, dus waarom zouden wij het niet aankunnen!

Ik hoop dat we snel zwanger zijn, en dat we al onze zorgen aan de kant kunnen schuiven...

Groetjes
    Kathleen
  • Hallo,

Aan kindjes beginnen is denk ik voor iedereen een angstaanjagende periode. Iemand die geen angst heeft voor de bevalling is uitzonderlijk. Natuurlijk gaat je leven veranderen en je zal een heleboel moeten opgeven, maar je moet ook denken wat je ervoor in de plaats krijgt.
    Het is inderdaad zo dat er al heel veel vrouwen zijn bevallen en zij hebben het ook gekunnen. In sommige culturen komen er zelfs geen dokters bij te pas. Ik denk dat je op dat moment over oer-krachten beschikt en je moederinstinct neemt de bovenhand. Op zo’n momenten kan je bijna alles aan denk ik.
    Het loopt allemaal wel los...ik zou zeggen probeer er niet te veel aan te denken, maar eigenlijk ben ik de verkeerde persoon om dat te zeggen.

We komen er wel, beetje bij beetje! wink.gif

Veerle
  • Dag dames

alles goed?
    Zoals jullie misschien wel weten stop ik deze maand met de pil, en heb ik ze niet altijd nauwkeurig ingenomen. In de eerste week ben ik ze eens vergeten en heb ik buikgriep gehad, met alle gevolgen van dien. Gisteren was het mijn ongidag en pas deze morgen zijn ze erdoor gekomen. Ik was al een beetje te enthousiast en mijn ventje ook. Maar het vervelende van de zaak is dat ik nu krom loop van de buikpijn, steken, krampen...ik weet echt niet wat het is.Het bloedverlies is er wel,maar ik heb al gehoord dat dat toch niet altijd een teken is. Moet ik testen, of ben ik wat te enthousiast...of toch beter een dokter raadplegen?

sorry dat ik jullie lastig val met mijn problemen, maar ik weet echt niet bij wie ik anders terecht kan...

Groetjes
  • Hallo,

Leen, hoe is het ondertussen met jou? Ik zou toch nog even wachten met testen. De kans dat je zwanger bent is toch eerder miniem h?. Toch kan ik heel goed verstaan dat je wil testen om zeker te zijn. Ik ben ondertussen al twee weken overtijd en ik heb reeds 2 keer getest, maar niet zwanger.
    Conny, die gevoelens zijn normaal denk ik. Bij de ??n is dat al wat heviger dan bij de ander.

groetjes

Veerle
  • Dag Veerle

Ik heb nog niet getest, en ik denk ook dat ik het niet zal doen. ik denk dat die buikpijn te maken had met mijn regels en eens een pilletje te vergeten. Misschien dat ik wel eens bij de dokter ga om bloed te trekken. Ik heb al gehoord dat dat nodig is als je stopt met de pil. Gisteren ben ik aan mijn laatste pilstrip begonnen. Ik vond het zonde dat die er lag te liggen, na deze stop ik er definitief mee.

Hoe is het nu met jou? Heb je nog verder getest of wacht je af?

Groetjes
  • Leen,

Je moet geen bloed laten trekken als ge stopt met de pil hoor. Alleen foliumzuur beginnen te slikken (tegen een open rugske)

Ik heb wel vier maanden buikpijn gehad, vanaf nu gaat het beter. Mijn lichaam heeft dus blijkbaar vier aanpassingsmaanden ondergaan. Ik ben hiermee naar de gyn. geweest en die zei dat ik me geen zorgen moest maken. Dus.. doen we dat maar niet he?

Maar klus er maar op los (doen wij hier ook allemaal) en dan geraken we er wel (vroeg of laat)

Groetjes,
    Liesje
  • Hallo Hallo,

Leen, toch nog een strip nemen? Ik had ook nog 1 strip liggen en ik had met mijn ventje afgesproken dat ik die nog ging opnemen en dan gingen we stoppen. Maar die strip ligt er nog steeds hoor wink.gif

Ik zou als ik jou was toch bloed laten trekken als je stopt met de pil. Gewoon om te weten of je immuun bent voor toxoplasmose. Dat is toch wel belangrijk naar een eventuele zwangerschap toe.

Ik heb dus net een afspraak gemaakt met de gynae. Volgende week donderdag mag ik gaan. Ik ben nog steeds niet ongi geworden maar heb al twee testen gedaan die negatief waren. Toch wil ik wat duidelijkheid rond het onregelmatig ongi worden (in 5 maand tijd maar 3 keer ongi geworden).
    Hopelijk is het een beetje goed nieuws upset.gif

groetjes

Veerle
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld