eerste ronde in oktober/november

• Hoe is het bij de gynae geweest? Ga je nu eigenlijk om de 2 weken?

Ik was ook heel blij als die 12 weken eindelijk om waren hoor! Nu lijkst het al wat sneller vooruit te gaan, hehe.. Hoop inderdaad ook dat het kleintje zo braaf blijft bigsmile.gif maar ga ook blij zijn als ik het eindelijk ga voelen bewegen, zal niet altijd even leuk zijn, maar toch..

Volgende week vrijdag eindelijk een weekje verlof, gaat zoooo goed doen! En dan de maandag nadat we terug zijn weer naar de gynae. Fijne vooruitzichten in begin van september dus.
  • Hey,

Het was zeer goed bij de gyn. Ik heb mijn laatste echo gehad en alles zag er uitstekend uit!

verder hebben ze een onderzoek gedaan naar bacterien om te bepalen of je voor de bevalling nog antibiotica moet krijgen. Hoop natuurlijk dat dat niet het geval is. 5 september zal ik de uitslag krijgen want dan moet ik terug naar de gyn. Om de twee weken dus. De eerste keer dat ik zwanger was moest ik op het einde meer gaan. Maar eens je een paar keer zwanger bent geweest word je bij mijn gyn iets minder kort opgevolgd.

Ik kijk ook uit met spanning naar begin september. Maar dan met andere redenen. 3 september is het hier zo ver. Ons Lies moet naar een nieuwe school en onze Vic moet voor de eerste keer naar school. Ben eens benieuwd hoe dat zal verlopen. Ik vrees dat de mama even hard zal staan huilen als de kindjes.Pff ik ben daar niet zo goed in zenne.
    Nu vrijdag mogen we al wel een keer gaan kennismaken met de juffen en de klasjes bekijken.

Een weekje verlof doet inderdaad wonderen he!! Geniet ervan.
    Normaal zou je nu aan de aangename periode van je zwangerschap moeten beginnen he! terug meer energie, beweging voelen, ...

Ik moet me hier soms inhouden om niet te zeuren over de kwaaltjes van de laatste maand. Maar ik blijf wel van plan om het zo lang mogelijk vol te houden!!

groetjes!!
  • Hoi giggles, hoe gaat het ondertussen met jou?? 6 dagen is niets meer eigenlijk, ofwel is het misschien zelfs al zover wink.gif

Heeft ff geduurd eer ik nog eens wat zei, maar drukke tijden gehad op het werk en dan goed weekje Italie geweest. Was enorm leuk, maar helaas morgen alweer werken.

Van de zwangerschap voel ik op zich nog weinig, vind wel dat je mijn buik enorm begint te zien upset.gif Heb al schrik van hoe dik 'em gaat worden sad.gif Morgenavond ook weer op controle, kijk er enorm naar uit en dan 9 oktober de 20 weken echo.

Alvast veeeeeel succes gewenst !! bigsmile.gif
  • Hey,

Zes dagen is idd niks meer he! De kids zijn hier het hele weekend bij de grootouders gaan slapen opdat wij rustig zouden kunnen bevallen. niet dus. Ik heb zowat het hele weekend zitten wachten op die bevalling. Maar daar ga ik nu dus mee stoppen. Gewoon terug het dagelijkse leven oppakken en we zien wel wanneer het begint.
    Bijna even frustrerend als zwanger willen worden.
    We dachten dat het zou kunnen komen omdat we woensdag bij de gyn zijn geweest en hij al heel laag ligt en ik al 3 cm heb. De andere keren ben ik toen in de volgende dagen bevallen.
    Ik heb dat nieuws naar mijn ouders op reis in Frankrijk, geSMSt (van die 3cm) en die zijn onmiddelijk naar huis gekomen. Ook stom he!

Waar ergens in Italie ben je geweest??

16 weken, dan zal het toch geen maand meer duren voor je beweging voelt he!!
    De 20 weken echo is idd spannend he! dan zie je je kindje op zijn mooist he! dan is het nog klein genoeg om helemaal op het beeld te passen!!

Ik ben nu ondertussen 10 a 12 kg bijgekomen. pff, das hetzelfde als bij de anderer kinderen. Dus het zal wel lukken om terug op mijn gewicht te komen. En ik heb echt supppper dik nu, ale mijn buik toch.

Als ik hoop u snel te kunnen zeggen dat ik bevallen ben!!!

groetjes!
  • Net controle gehad en alles was perfect op schema zei ze bigsmile.gif was fijn om zeker te zijn dat alles nog ok is..

Lijkt me inderdaad niet fijn om maar gewoon te wachten en te wachten, maar zo lang zal het normaal toch niet meer duren voor u, hoop ik toch mee smile.gif

We waren in Peschiera del Garda geweest, aan de Zuid kant van het Gardameer, was een mooie omgeving.
  • Hey,

Ondertussen ben ik bevallen van een zoontje. Seppe! Hij woog 3830 g (best wel zwaar dus) en was 51 cm lang!

Vrijdag 14 september ben ik een beetje vocht verloren. De rest van het weekend heb ik geen druppel meer veloren. Op het internet stond dat je constant vocht blijft verliezen als je vliezen gebroken zijn.
    Maar van zondag op maandag ben ik in paniek geschoten. Wat als het wel vruchtwater was? Als het zo was had ik binnen de 24 uur moeten bevallen om het risico op infecties te beperken. Dus ik had eigenlijk zaterdag effe naar het ziekenhuis moeten gaan om dit te laten controleren.
    Enfin ik heb die nacht naar de materniteit gebeld en die zeiden dat ik maandagmorgen moest binnen komen.

Ik heb daar aan de monitor gelegen en daarna deden ze een test om te zien of mijn vliezen gebroken zijn. Die was positief natuurlijk. Mijn vliezen waren waarschijnlijk bovenaan ergens gescheurd want onderaan waren ze nog intact. Om tien uur hebben ze de vliezen ook onderaan gescheurd en ben ik weeen beginnen krijgen.
    En na een vlotte bevalling is Seppe om 13.22 u geboren.
    Uiteindelijk heeft het feit dat mijn vliezen zo lang gebroken waren geen gevolgen gehad.

De borstvoeding is een beetje moeilijk opgestart maar ondertussen loopt dat al super!

Al ze ik het zelf, het is een super schattig, braaf babytje!!

groetjes
  • Eindelijk nog eens op de pc geraakt, had je berichtje al gelezen op de iPhone, maar daar ben ik niet op ingelogd.

Allereerst dikke proficiat e !! Dan is hij toch nog eerder gekomen dan de uitgerekende datum. Van dat breken van de vliezen, je moet het dan maar in de gaten hebben dat je wat vocht verliest, ik weet niet of ik dat zou merken. Maar goed dat je toch nog op tijd binnen gegaan waart enzo. Alles goed en wel afgelopen smile.gif Fijn dat hij zo braaf is ook, alleen hopen dat het zo blijft. Dat mag bij ons ook zo zijn smile.gif

Borstvoeding ga ik ook proberen en hopen dat het lukt en het toch enkele maanden ga kunnen geven. Weet nog niet hoe dat te combineren valt met voltijds werken gaan.

Hier is alles nog heel goed. Ik voel precies af en toe wat, maar ben natuurlijk niet zeker of het dat wel is of niet. Nog ffkes afwachten tot we zeker zijn. Op het werk is het nu wel enorm druk en dan na het werk ook vanalles regelen. Ondertussen hebben we ook de opvang geregeld, gelukkig want daar had ik toch wel even schrik voor dat dat echt een probleem ging vormen.

Geniet nog veel van de kleine Seppe !!
  • Hey,

Seppe is ondertussen al een baby van dik twee maanden.
    Met drie kinderen is het hier een gezellige drukte. Ik was je even uit het oog verloren.
    Hoe is het nu met je?

Het begint hier wel rustiger te worden. De BV loopt goed, Seppe is een super lief en braaf kind!
    onze kinderen zijn hun nieuwe school al goed gewoon en hebben al een hoop vriendjes (en vijanden natuurlijk)
    ons huis is zo goed als af. Er lopen hier al drie weken geen werkmannen meer rond dus dan voel je je meer thuis in je eigen huis.

We zijn onlangs naar de beekse bergen geweest met het hele gezin. Echt super tof. Wij deden dat redelijk veel, gezinsuitstappen maar het laatste jaar met dat huis is dat weggevallen.

Ik ben nog tot half februari thuis. En dan 80 percent werken. Ben eens benieuwd hoe dat zal lopen.

Groetjes
  • Hmmmm, heel raar, ik had hier vorige maand een reactie geschreven, maar deze is blijkbaar niet op het forum geraakt..

Hier alles goed. Het kort enorm af bigsmile.gif maar kan niet wachten. Ik moet nog 3 weken gaan werken, daar ben ik echt wel mee aan het aftellen.. Met de zwangerschap zit ook alles goed. Heb een tijdje gehad dat ik weinig beweging voelde en toen ook paar keer aan de monitor gehangen, maar die tijd is dus al lang voorbij, aangezien ik de kleine nu wel heel goed voel en genoeg. Wel heb ik heel veel last van vocht sad.gif

De doopsuiker en vanalles zijn sinds vandaag ook af, ben ik ook heel blij mee, moest er eerder iets gebeuren, dan moeten we ons dat toch al niet meer in ons hoofd steken. Ik heb wel de indruk dat de baby al aan het dalen is, aangezien ik toch regelmatig steken heb vanonder.

Volgende week ook eens tegoei mijn verlof regelen op het werk, weet wanneer ik stop, maar nog niets van erna. Of het mogelijk is om thuis te blijven tot de kleine naar de creche kan, vanaf wanneer ik eventueel 4/5 kan gaan werken (werk nog geen heel jaar bij deze werkgever) en van die dingen.. We zullen wel zien.

Hoe gaat het met de pagadders bij u??

grtz
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld