eerst onderzoek naar voorweeën?

• eerst onderzoek naar voorweeën?

dag dames,
    wie heeft er voor een 2° zwangerschap eerst onderzoek van baarmoeder laten doen (om te zien of er geen vliesjes of onregelmatigheden waren die vroegtijdige weeën kunnen opwekken?) Zou met contrastvloeistof zijn?
    Bij eerste zwangerschap weeën die ook opening veroorzaakten vanaf 23 weken en 3maand in ziekenhuis gelegen aan de remmers tot bevalling. Iemand die dit ook gehad heeft en toch voor 2° zwangerschap durft gaan of testen heeft laten doen?
    groetjes,
    Anja
  • Hoi,
    Heb bij mn eerste zwangerschap hetzelfde gehad, heb ook lang in het ziekenhuis gelegen en ben uiteindelijk bevallen op 35 weken.

Mijn tweede zw was geen probleem, ik ben wel op 20 weken moeten stoppen met werken.

Mijn derde zw is ook niet van een leien dakje gegaan, op 23 weken terug verkorte bmh en veel harde buiken. Opnieuw moeten rusten, op 33 weken terug naar het zh voor weeenremmers en op 37 weken bevallen.

Ik heb geen onderzoeken laten doen, mijn gyn heeft daar ook niet op aangedrongen.

groetjes,
    maya
  • heb ook op dat vlak een 'moeilijke' zwangerschap gehad, maar heb nog nooit van die tests gehoord, maar denk niet dat mijn gyne zomaar zo een test zou doen, tenzij bij vroeggeboorte, wat bij mij uiteindelijk (gelukkig maar) niet het geval was..

klinkt wel interessant, bij herhaaldelijke voorweeen
  • Ik ga volgende week naar dokter en ga eens kijken of hij terug over zo'n onderzoek spreekt. Hij zei dat ik dat beter eens zou overwegen voor ik opnieuw zwanger word. Zou foto's nemen zijn van baarmoeder nadat er contrastvloeistof ingebracht wordt. Zo zien ze eventuele onregelmatigheden, wat ze eventueel op een gewone echo niet kunnen zien. Of het veel uithaalt, I don't know. Als je een gevoelige baarmoeder hebt, ja, wat doe je er aan, hé. Ik moest maar naar mijn buik kijken en ik hij werd al hard ! Had wel een héél beweeglijke baby. Kan een visieuze cirkel zijn, hé: de baby beweegt, buik wordt hard, daardoor gaat de baby terug bewegen omdat hij daardoor stress heeft blijkbaar, dus terug harde buik, enz enz...

Mayake, met een 2° zwangerschap zoals de jouwe, kan ik nog leven. Thuis vanaf 20 weken en rusten, ok. Maar terug in ziekenhuis, liever niet. Heb jij de 2° keer en 3° keer niet in ziekenhuis gemoeten? geen weeremmers nodig of was lage dosis met pilletjes voldoende?
    Hoe doe je dat eigenlijk: rusten en al een kindje rondlopen hebben. Mag je die dan ook niet optillen? is wel moeilijk, denk ik.

groetjes,
    Nancy
  • anja bij mij was dat ook met de beweeglijke baby, ik moest er ook maar naar kijken en die buik werd hard.. ach.. je vergeet dat na een tijdje he..

hier is het zo verlopen:
    op 17 weken harde buiken beginnen krijgen, op 27 weken platliggen met 3x per dag utrogestan vaginaal, op 33 weken na routinemonitor hebben ze geconstateerd dat ik in arbeid aant gaan was, had om de 2-3 min weeen, baxter tractocyl gehad, niet effectief, dan de rest van de tijd prepar baxters, op 35 weken naar huis, en dan nog tot 38w5d uitgehouden na veeeel pijn en veeel voorweeen..

mijn gyne geeft me veel kans op herhaling, gevoelige baarmoeder, daar kan je idd niet veel aan veranderen he jammer genoeg, enkel je voorzorgen nemen..
  • Hoi Anja,

Bij de tweede zw heb ik enkel 2 dagen in het zh gelegen na een niercrisis tgv hydronefrose.
    Bij de derde zw heb ik van week 34 tot 37 in het zh gelegen. Ik kreeg weeenremmers IV omdat de pilletjes niet hielpen.

Tja, rusten met een of twee kindjes in huis, dat was moeilijk. Kindjes zo weinig mogelijk oppakken, maar van echt rusten kan je natuurlijk niet spreken.

Groetjes
    Maya
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld