Druk bezig aan het eerste kindje....

• hoi lieve meiden,

Hoe is het met jullie?

Sterretje, hoe gaat het met je kleine meisje? Wat een heftige tijd hebben jullie zeg!!

Mekkie, gaat bij jou alles goed. Wat is Sophie alweer groot!!!

Hebben jullie mijn banner al gezien???
    IK BEN MISSCHIEN ZWANGER!!! Ik heb gisteren middag en vanmorgen een testje gedaan en beide gaven een heel licht streepje, maar wel een streepje.
    Morgen ga ik langs de fertiliteitsafdeling om te vragen om een bloedtest.
    Zoals jullie misschien weten hebben we de afgelopen maanden zoveel mogelijk rust geprobeerd te houden. Mijn cyclus heeft zich gestabiliseerd van 44 en 38 naar ineens 28 dagen. Ook vorige maand merkte ik, dat mijn eisprong mooi optijd was door het vruchtbare slijm.
    Toen dus flink geklust en het lijkt er nu dus op dat het zomaar ineens gelukt is.
    Het zaad van mijn man was afgelopen januari ineens een heel stuk beter dan de afgelopen 4 jaar en zelf ben ik vitamine B12 gaan slikken. Geen idee of het mee heeft gespeeld, maar wie weet.

Ik ben enerzijds er al heel erg mee bezig dat ik echt zwanger ben, maar anderzijds hebben we ruim 4 jaar geleden een vroege miskraam gehad, met 6 weken. Natuurlijk ben ik daar nog erg mee bezig en daarom ga ik morgen dus vragen of ze me willen prikken.
    Ik hoop ook op een vroege echo, maar dat zal niet voor de 9 weken zijn, want de afdeling gaat met vakantie als ik nog net geen 6 weken zal zijn. Voor die tijd doen ze geen echo's, want het zegt gewoon nog niet genoeg.
    Oh, ik ben zo hard aan het hopen en probeer zoveel mogelijk afleiding te vinden, maar dat is best moeilijk.

Zou het dan echt zo zijn.....?????????

liefs, Rainbow
  • oooh Rainbow, ik hoop het zo voor je dat het dit keer goed mag gaan!!! candle.gif En natuurlijk vanuit hier alvast een heel voorzichtige felicitatie hoor <3 hug.gif
    Echt heel tof voor je!!!
    Hoe staat het eigenlijk nu met je werk en zo?

hier weinig nieuws. Nog altijd in afwachting op hét telefoontje. Maar oh wat is dat wachten moeilijk....
  • hoi hoi,

Mekkie, dank voor je lieve reactie.
    Gisteren heb ik HCG laten prikken. Toen was die 60. Dit was voor nu nog wel goed, maar het moet wel hard gaan stijgen de komende week. Vrijdag moet ik terugkomen en weer prikken. Het kan dus zijn dat ik iets later een eisprong heb gehad dan ik dacht en het kan ook zijn dat het toch te weinig HCG is. Voorals nog moest ik er vanuit gaan dat het goed zit, want voor hun ben ik nu echt zwanger, zei ze.

zo spannend!
    liefs, Rainbow
  • Hoi meiden,
    even een update. Mijn HCG is vandaag gestegen naar 400 dus goed voor 4,5 week. Ik heb mijn eisprong waarschijnlijk dus 3 dagen later gehad dan ik dacht maar verder goed. Heel spannend natuurlijk.
    Vrijdag de 16e krijg ik een echo. Nog geen hartje natuurlijk maar hopelijk een mooi vruchtzakje.

Hoe is het met jullie?

Liefs, Rainbow
  • Superrrrrr Rainbow. Het is je zooo gegund!!! hug.gif hug.gif hug.gif
  • Hey Rainbow,

Meid van harte gefeliciteerd met je pregnant.gif
    Het is idd een gift.gif .
    Geniet er maar lekker van en hou ons op de hoogte.

Dikke hug.gif van moedergevoel en Kayleigh
  • Hoi hoi,

Moedergevoel, wat leuk om van je te lezen! Hoe is het met jou en met Kayleigh?

En Mekkie, hoe is het met jullie?
    Heb je vaak contact met de pleegzorg trouwens, om te vragen hoe het zit, of niet? Ik gun je in elk geval snel een lief kindje dat het bij jullie heel goed gaat hebben.

liefs, Rainbow
  • Rainbow, hoe gaat het nu? Heb je nog een keer bloed laten trekken om je hcg te laten bepalen?

Moedergevoel, ik zie dat jullie kinderwens weer wat uitgesteld is? Is daar een speciale reden voor? (ik heb zelf ook mijn handen vol aan sophie dus wat dat betreft begrijp ik je wel wink.gif )

Rainbow, we hebben weinig contact met pleegzorg. We staan nu bij 2 instellingen ingeschreven (en dat is vrij uniek!). Heb beiden pas nog eens gebeld, maar er was geen speciale reden waarom het zo lang duurt (net als zwanger worden kan het heel snel gaan en heel lang duren.....). Maar oh oh dat doelloze wachten... Hoop echt dat het ons nog eens gegund zal zijn (al is het voor een kindje natuurlijk altijd een hele nare ervaring he).

Morgen afscheid van sophie bij de peuters (donderdag nog schoolreisje maar morgen mag ze trakteren). Hoop dat ik het droog houd, en dat terwijl sophie blij is bij die "babyachtige peuters" weg te zijn wink.gif
  • hoi hoi,

Mekkie, ja we hebben inderdaad nog laten bloedprikken.
    Eerst was het dus 60, achteraf gezien was dat nog voor de NOD.
    Met 4,4 week was het 360 en met 5 weken en 3 dagen was het al 19710.
    Als het goed is, gaat het nu dus goed.

Precies met 5 weken hebben we een echo gehad. Ik was dus nog maar 5 weken en dacht zelf dat ik verder zou zijn, maar gezien mijn hoge HCG heb ik me voorgenomen om me geen zorgen meer te maken. Het heeft toch geen zin en dan geniet ik er ook niet van.
    10 aug hebben we een 2e echo en 25 aug mogen we voor het eerst naar de vk. Ben benieuwd hoor.

Ik heb het eigenlijk nooit durven vragen, maar is het een bewuste keuze om niet voor een 2e kindje van jullie zelf te gaan, of kan het niet? of wil je het niet zeggen, dat kan natuurlijk ook.
    Wel dubbel he, inderdaad, dat je zelf heel graag een pleegkindje wil, maar dat het dan voor het kind heel verdrietig is. Maar als het in jullie warme gezin komt dan zal het daar zowiezo veel aan hebben.
    Succes ermee!!!
  • Hallo meiden,

We gaan er weer voor als ik mijn NOD heb gehad.
    We gooien de pil in de wilgen en we wagen nog een gokje.
    Dan zullen we wel zien waar we belanden.
    Maar ik hou jullie op de hoogte.
    Voor de rest is hier alles prima.
    Kayleigh is een hele leuke,lieve meid met een eigen willetje en we hopen eigenlijk dat als ze een brusje krijgt dat ze dan misschien rustiger wordt.
    We zien wel.

Dikke kus moedergevoel bigsmile.gif
  • Rainbow, super dat het allemaal goed mag gaan tot nu toe!! Enne, inderdaad lekker gaan genieten ervan hoor <3 Heb je niet te veel last van allerlei kwaaltjes? En weet Ruben het eigenlijk al dat hij een brusje krijgt?

Moedergevoel, spannend!!! Hoop dat je snel terug zwanger mag worden hoor! Bij Kayleigh duurde het best een tijdje, toch?
    Enne, sophie is ook mega mega druk. Echt slopend soms. En dan het weinige slapen dat ze doet. Dat breekt me wel eens op. Het gaat tenslotte 7 dagen per week door. Maar goed, Sophie start in september op de basisschool, dus krijg ik ook wat meer rust. Wellicht vind ik het straks hartstikke stil ineens wink.gif

Rainbow, wat het pleegzorgverhaal betreft. Je mag het me gerust vragen hoor! Ik ben niet snel in verlegenheid gebracht wink.gif
    Maar het is idd een bewuste keuze. Eigenlijk al toen we ons vorige pleegkindje in huis hadden ("timmetie") besloten we voor pleegzorg te gaan. er zijn zoveel kindjes die het niet goed hebben thuis, dat we er graag op zijn minst eentje willen helpen een beter leven te geven, voor zover dat mogelijk is.
    Het is wel heeeeeel moeilijk, dat lange wachten. Elke keer als ik hoor van iemand die (weer) zwanger is, krijg ik de kriebels. Niet dat ik zo verlang naar een zwangerschap, gek genoeg, maar wel naar een telefoontje van pleegzorg. Dat zou ik toch zachtjesaan wel heeeeel graag willen. Heb wel eens aan een zwangerschap gedacht hoor. Maar pleegzorg trekt (momenteel) toch altijd nog meer. Maar zeg nooit nooit.... (wat onze angst overigens wel een beetje is, is weer zo'n druk en bewerkelijk kindje als sophie. Natuurlijk vinden we haar het liefste leukste kindje van de wereld, maar ze heeft ons echt al heel veel slapeloze nachten bezorgd en dat is best zwaar hoor).

En dan nog wat. Op school zeiden ze dat haar praten toch wel erg achter blijft en dat ze wat doof lijkt. Dat idee hadden wij ook al. Het verschil met andere kindjes wordt groter, zelfs wij verstaan haar regelmatig niet eens. En dan het schreeuwen, dat ze doet. Ze praat eigenlijk zelden op een normaal volume. Zowel voor haar als voor ons frusterend om altijd te moeten zeggen: "Sophie, een beetje záchter, alsjeblieft". Ook klinkt het zeer vaak: "Wat zeg je, mama?". Dus bij het cb maar aangegeven dat het niet zo lekker loopt. Doorverwijzing gehad naar de huisarts. Hij heeft een verwijzing voor de KNO gegeven, voor hoortesten etc. Hij vermoedt zgn. glue-ears (lijmoortjes; vocht achter de oren agv eerdere oorontstekingen). Ook heeft ze een verwijzing gekregen voor de logopedist. Deze is echter nog op vakantie. Maar bij de KNO arts kan ze komende week maandag al terecht. Dus dat gaat lekker snel!
  • Hallo Mekkie,

Bij Kayleigh heeft het idd lang geduurt voor dat ik zwanger wa van haar.
    Bijna 2 jaar.
    Kayleigh is ook slopend ze is de hele dag in de weer,maar ik hoop dat ze dadelijk als ze een brusje heeft wel rustiger wordt.
    Ze vindt baby's helemaal geweldig.
    Ze geeft ze altijd kusjes en dan doet ze ze heel voorzichtig over het voorhoofdje aaien.
    Dadelijk gaat Kayleigh als ze 3 jaar wordt 4 morgens al naar school.
    Dus ook weer een stuk stiller 's morgens in huis.
    Maar ik werk wel 's morgens behalve de woensdagen dan heb ik lekker vrij.
    en in de weekeinde natuurlijk.
    maar als het weer zolang duurt dan ben ik pas zwanger als kayleigh naar de basisschool gaat.
    dus dan is dat ook weer anders.
    we zullen wel zien waar het schip strand.
    maar ik hou jullie op de hoogte.
    bij kayleigh is het slapen ook een ramp met het gevolg dat bij ons de moeheid opbreekt en de sex ook ver te zoeken is want madam slaapt meer bij ons in bed als in haar eigen bed.
    ze wordt 's nacht helemaal over haar toeren wakker en dan blijft ze zo erg overgeven dat je 's nachts het bed uit moet om alles schoon op te trekken en de vloer etc. schoon te maken.
    en madam kruipt dan bij ons in bed en slaapt daar door tot een uur of 9.
    en als ik dan eens vrij heb is ze me ook nog altijd vroeg wakker.

nou maar ik hou nu op met zeuren en ga aardappelen schillen.
    ik heb net de strijk gedaan dus dat heb ik alweer gehad voor vandaag.

groetjes dawy
  • Oeh Dawy, dat overgeven en zo s nachts klinkt wel heftig??? SOphie heeft ook heel lang heel slecht geslapen s nachts. Uiteindelijk bleek dus dat ze astma heeft. Sinds ze er medicijnen voor heeft gaat het gelukkig wel een stuk beter met haar.
    Hee, maarre, ik zie dat het moment nu voor jullie is aangebroken he. Spannend!!! Dus ik zou zeggen: klussen maarrrrr <3 thumbup.gif tongue.gif

Rainbow, hoe is het daar?????

Nou Sophie moest gister naar de KNO arts. Ze kreeg een gehoortest (vergelijkbaar met de babytest, alleen dan iets langer) en de uitslag was onduidelijk. Het was niet goed, maar ook niet meteen slecht. Er kwam gewoon niets uit, terwijl er normaal gezien gewoon meestal uitkomt dat alles goed is. Beetje balen dus, want nu moet ze aankomende maandag voor een uitgebreide test naar het ziekenhuis. Deze test duurt ongeveer een uur, en daarvoor moet ze zeer stil liggen (een apparaat meet dan of de geluiden wel goed aankomen in haar hersenen). Omdat dat voor een peuter natuurlijk niet te doen is, moet ze hiervoor onder narcose. Best wel heel spannend dus! We zijn er denk ik wel de hele dag zoet mee. Want naderhand moet ze natuurlijk ook nog uitslapen en zo. De maandag erop krijgen we de uitslag, daarna vertrekken we meteen op vakantie (normaal duurt het allemaal wat langer, maar de KNO arts wilde er nogal haast achter zetten> Of dat nu een goed of slecht teken is, weet ik ook niet....)
  • hoi meiden,

Mekkie, wat heftig allemaal ineens zeg. Kan me voorstellen dat het dubbel is dat de arts er haast achter zet, maar in elk geval fijn dat er niet nog maanden overheen gaan. Natuurlijk is het ook het fijnste als er iets gevonden zou worden, dat ze er zo jong mogelijk mee aan de slag kunnen. Wel spannend hoor. Ik vond het met Ruben ook wel heel heftig toen hij onder narcose ging, maar juist voor die kleintjes is dat wel zo lekker, dan krijgen ze er ook niet teveel van mee. En als het goed is, wordt het een goeie narcose ervaring, omdat het ernaar uitziet dat ze geen pijn zal hebben bij het wakkerworden toch? In elk geval heel veel toi toi toi ermee!!

Dawy, leuk joh, dat jullie er ook weer voor gaan. Ik hoop dat jullie deze keer niet lang zullen hoeven wachten, dan zijn we samen lekker zwanger.

Hier is het goed. Ik ben helemaal gelukkig, want we hadden vandaag de echo en het zag er prachtig uit. Het hummeltje is nu 9 weken en we konden het al zien bewegen. Zo fantastisch dat zo'n klein wurm van 2,4 cm al zo compleet kan zijn. Ik was er echt weer even stil van.
    Nu nog 2 weken werken en dan lekker op vakantie. Daar ben ik ook 12 weken, dus ik neem de doptone mee, zodat ik mezelf af en toe even gerust kan stellen (als het al lukt, want dat is natuurlijk afwachten).

Ik ga nog even verder met koken.
    liefs, Rainbow
  • Moedergevoel, spannend daar zie ik thumbup.gif thumbup.gif Hoe is t met je?

Enne, Rainbow hoe voel jij je? Alweer bijna 12 weken!!! <3

Gelukkig was de uitslag van de hoortest goed. Wel moet ze nu met logopedie starten en over een maand of 2 terugkomen voor een nieuwe gehoortest (niet onder narcose hoor!). Wellicht zit door haar astma ook alles sneller dicht, zei de KNO arts.
  • hallo mekkie en rainbow,

allereerst wil ik even mededelen dat hier op dit moment geen devil.gif te zien is.
    ook moet ik vertellen dat ik mijn eisprong heel duidelijk heb gevoelt dus hebben we goed geklust.
    ik ben ook wat moe,moet vaker plassen en ik heb pijnlijke(.)(.).
    dit kan natuurlijk ook allemaal inbeelding zijn of nervous.gif .
    we zulen wel zien.
    als er morgen nog niets is breng ik mijn plasje even langs de huisarts.
    en dan zullen we wel zien waar toe het lijd.
    ik heb geen last van ongikrampen maar ook dat wil niets zeggen.
    ook heb ik mijn hubbie nog niets vertelt pas als ik het 100% zeker weet dan vertel ik hem het.
    dus meiden thumbup.gif voor me.

@mekkie,gelukkig was er niets te zien aan de hoortest.
    hopelijk gaat het op het moment een beetje beter met Sophie.
    geef haar maar een dikke hug.gif van ons.

@rainbow, meid het begint al aardig op te schieten bij jou. tongue.gif
    Alweer 12 weken wat gaat het toch snel.
    we wachten natuurlijk op een echo van jullie wonder wink.gif

zo ik ga even koken en spreek jullie snel weer en hopelijk met goed nieuws. bigsmile.gif

groetjes moedergevoel
  • wieeeeh spannend Moedergevoel mijn thumbup.gif staan omhoog!
  • Hallo meiden,

Gisteren avond kwam de devil.gif op bezoek.
    Nou we gaan gewoon voor de 2e ronde en we klussen er maar op los.
    ik ben gisteren ook geen test laten gaan doen want ik had ineens krampen en dat heb ik eerst even afgewacht.
    dus het is maar goed ook dan.
    maar we houden moed.
    Hopelijk duurt het niet zolang als bij Kayleigh maar je weet maar nooit.

Zo en hoe gaat het voor de rest hier?
    ik moet morgen nog werken en dan heb ik 3 weken heerlijk vakantie bigsmile.gif
    dus tijd zat om te klussen wink.gif
    nou ik ga maar even strijken en dan even naar de winkel en dan lekker koken.

groetjes dawy & kayleigh
  • aaah moedergevoel k was gister al komen kijken en nu ik zag dat je iets gepost had ook weer meteen. Jammer van de devil.gif maar t was natuurlijk pas de 1e ronde dus niet getreurd he (al is het altijd jammer natuurlijk!) sadhug.gif
    Fijne vakantie alvast!
  • Rainbow hoe is het met je zwangerschap?

En moedergevoel? Druk aan de klus? thumbup.gif

Hier alles prima. sophie vindt het super op school, heeft al een hoop speelafspraakjes, dus er verandert best wel wat als ze ineens 4 zijn en naar school toe gaan. Ze worden ook zo snel groot nervous.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld