Druk bezig aan het eerste kindje....

• Seva gefeliciteerd met Jesse <3

Ennuh die babyblues hoort er idd wel een beetje bij (voor de een meer dan voor de ander) en het gaat echt wel over. Die hormonen gieren gewoon nog door je lijf bored.gif
    Geef je flesvoeding (k las iets over een flesje geloof ik)? Want dan ben je natuurlijk sneller van de hormonen af dan wanneer je borstvoeding geeft...
    Ben benieuwd naar je verhaal en een foto natuurlijk bigsmile.gif Maar dat komt allemaal wel!

Katrien, hoe gaat het bij jullie?
  • hoi meiden,
    Kennen jullie me nog?

Svea, ik lees net dat je bent bevallen! gefeliciteerd!!! Wat super zeg, eindelijk je wondertje in je armen.

En sterretje, hij hebt er ook een klein mannetje bij. Dat geweldig!!! Hoe gaat het nu met hem, want op je profiel las ik over de zware start die hij heeft gehad.

Katrien, jij ook van harte gefeliciteerd. Mooi he, zo'n klein mensje van je eigen vlees en bloed.

Mekkie, hoe is het met jou? wat goed dat jullie voor het pleegouderschap gaan. Willen jullie voor langdurige pleegzorg, of crisis opvang? en vanaf wanneer zijn jullie er klaar voor?

Elke, je kent me waarschijnlijk niet, maar ik heb hier een hele tijd geschreven. Ruben is ook een IUI kindje, dus bij ons is het gelukt. Ik wens je heeeeel veel succes ermee!!!

Moedergevoel, hoe gaat het met jullie?

Nathalie, ben jij hier ook nog ergens?

en de anderen? hoe is het met jullie?

Hier gaat het goed. Ruben is een heerlijk ventje en hij is afgelopen dinsdag alweer 1 jaar geworden.
    Verder hebben we nieuws, want we zijn weer bezig in de MMM voor een tweede hummeltje. Morgen heb ik de inseminatie van onze eerste IUI. Deze is in mijn eigen cyclus, dus niet zoveel kans als toen, maar toch meer dan bij het zelf klussen.
    Ik ben er dus best wel weer mee bezig. Maar het voelt wel heel anders dan voor ons eerste kindje, omdat de wens om moeder te worden nu gelukkig al is vervuld.
    liefs en geniet er allemaal van, want het gaat oh zo snel, merk ik nu zelf bigsmile.gif
    liefs, RainbowAangepast door rainbow op 07/05/2009 22:20
  • Rainbow we kennen je zeker nog bigsmile.gif
    Wat gaat de tijd snel, Ruben ook alweer zo groot astonished.gif
    Ik had toevallig ergens anders gelezen dat jullie er weer voor gaan (vlgs mij bij een ander forum wink.gif ).
    Spannend hoor, hopelijk is het snel raak thumbup.gif

Wij gaan trouwens voor langdurige pleegzorg. Ben je er bekend mee? Meeste mensen weten nl niet dat er verschillende opvang mogelijkheden zijn wink.gif
    Crisis lijkt me wellicht oooooit nog wel leuk als sophie groter is maar nu zou ze dat echt niet kunnen. Ze heeft nog altijd veel verdriet van het feit dat Timmetie weg is cry.gif (hebben nog wel contact met haar trouwens).
  • Och en dan vergeet ik het nog gewoon ook: Ruben gefeliciteerd met je verjaardag party.gif
  • hey mekkie,

gefeliciteerd met de 3e verjaardag van Sopfie.
    Hopelijk een mooie en gezellige dag gehad met veel gift.gif
    Sorry dat is 3 dagen te laat ben maar alsnog proficiat.

groetjes dawy & kayleigh
  • Dank je Moedergevoel. Sophie had het nu echt wel door dat ze jarig was, zo leuk! Ze heeft ook echt veel cadeautjes gehad tongue.gif

Moedergevoel, jij ook vast gefeliciteerd met Kayleigh, voordat ik het anders vergeet blush.gif

Rainbow, 4 dagen overtijd? Heb je nieuws? thumbup.gif

Sterretje, jij proficiat met je zwangerschap <3

Verder alles goed met iedereen?
  • hoi hoi,

Das lang geleden.
    Hoe is het met jullie?

Mekkie, gefeliciteerd nog, met de verjaardag van Sophie.
    En Moedergevoel natuurlijk met Kayleigh.

Wat worden ze al groot he, onvoorstelbaar.
    Hoe gaat het met de peuterpubertijd? is het heftig of valt het mee?
    Ruben is nu bijna 1,5 en hij kan al behoorlijk duidelijk maken wat hij niet wil, zeg maar. Maar dat is alleen maar goed.
    Verder is hij de liefste schat die je je maar wensen kan. Zo'n heerlijk mannetje.

Inmiddels zijn we alweer 3/4 jaar bezig voor een 2e wondertje, maar het wil nog niet lukken. We moeten nu voor IVF of ICSI, want ik heb alweer 5 IUI behandelingen gehad die niet zijn gelukt. Het was wel even schrikken, omdat ik toch heel hard had gehoopt dat het weer via IUI zou lukken.
    Het wachten is nu op de uitslag van IVF of ICSI en dan op de planning. Er gaat een hoop tijd overheen helaas, omdat de behandeling al zowiezo 2 cycli duurt en bij mij zijn die altijd heel lang. Ze zijn ook nog dicht met de kerst, dus dan wordt het op z'n aller vroegst pas januari, dat ik mag beginnen.

Hoe is het verder bij jullie?

liefs, Rainbow en RubenAangepast door rainbow op 16/10/2009 22:03
  • hallo meiden,

hier gaat alles zijn gangetje.
    Kayleigh gaat nu 2 morgens per week naar school.
    Het bevalt haar goed in het begin was het even wennen zowel voor haar als voor mij.
    Kayleigh is echt aan het puberen met alle problemen erbij.
    maar dat nemen we maar voor lief.
    voor de rest is ze een meisje met een eigen willetje en weet ze precies wat ze wil.
    maar zo voor de rest is ze echt super lief.

maar ik ga eens lekker douchen en dan lekker naar bed want morgen gaat al vroeg de wekker want kayleigh gaat morgen weer naar school.

groetjesb dawy & kayleigh wave.gif
  • hoi hoi,

Moedergevoel, leuk om van je te horen. Wat goed dat ze naar school gaat nu zeg, is dat de peuterspeelzaal? Lijkt me inderdaad erg wennen hoor. Wat worden ze snel groot he?
    Ben je inmiddels wel gewend of blijft het moeilijk om haar weg te brengen?

Volgend jaar gaat Ruben 2 dagen per week naar de creche. Ik zie er als een berg tegenop. Hij is een mannetje die heel rustig is van zichzelf (behalve als hij gefrustreed is als iets niet lukt). Ik hoop daarom, dat hij het gaat redden in zo'n groep.
    Aan de andere kan is het wel goed, want het is natuurlijk mijn eerste kindje en ik merk dat ik er 'bovenop' zit. Hij is gewend dat ik er altijd ben en daardoor piept hij wel heel snel als iets niet gaat zoals hij wil. Als hij straks de aandacht moet delen met zoveel anderen, dan leert hij natuurlijk ook weer wat meer zelf proberen en zelf doorzetten.
    Maar goed, leuk vind ik het nog niet. Het is eigenlijk gewoon noodzaak, dat ik weer ga werken. Nu ben ik aan het zoeken, maar het zijn natuurlijk niet de beste tijden.

Hoe is het verder? Mekkie, hoe gaat het met jou? heb je al zicht op een kindje? Dubbel gevoel lijkt me. Enerzijds wil je graag en anderzijds betekent dat dan, dat het ergens met een kindje helemaal niet goed gaat. Maar ik vind het wel super mooi werk wat je gaat doen. Jullie willen langdurige pleeg gaan doen, toch? of cirisopvang?
    En hoe is het verder?

Hier nog in afwachting van de uitslag IVF of ICSI en van de planning van de behandeling. Waarschijnlijk januari, maar dat hangt van het ziekenhuis en mijn cyclus af.

liefs, Rainbow
  • hallo rainbow,

ik vindt het nog steeds moeilijk om haar daar achter te laten maar het wordt met de keren makkelijker.
    gelukkig maar,want het is niet leuk voor mij maar al helemaal niet voor Kayleigh.
    papa is er wat makkelijker in. content.gif
    ja het gaat reuze snel met die kids.

hier gaat voor de rest alles prima.
    nou ik ga snel even met kayleigh naar de markt en naar de winkel.

spreken elkaar snel.

groetjes mama Dawy & Kayleigh wave.gif
  • hoi meiden,

We schrijven alweer een tijdje weinig hier, maar dat neemt niet weg dat ik jullie GELUKKIG NIEUWJAAR wil wensen!!!
    Ik hoop dat al jullie wensen zullen uitkomen.

Moedergevoel, ik zie op je banner dat jullie overwegen om voor nr 2 te gaan proberen. Zijn er al concrete plannen of nog niet?

Mekkie, hoe gaat het met de pleegzorg? heb je al zicht op een kindje of nog niet? lijkt me best heel spannend, omdat het nog onduidelijker is dan bij een zwangerschap, wanneer er een kindje komt.

Hier zijn we begonnen met onze IVF poging. We hebben 5 IUI's achter de rug en helaas is dat niet gelukt. Nu dus hard aan het hopen op deze IVF. Over een kleine maand is de punctie en dan hopen op een mooi embryotje om terug te plaatsen. Super spannend allemaal.

Met Ruben gaat het goed. Hij had wel errug veel moeite met wennen op het kinderdagverblijf. Hij gaat deze week voor de 2e keer. Vorige keer blijf hij er zowat in. Een uur lang keihard huilen en toen hebben ze me gebeld. Toen ben ik een tijdje erbij gebleven, zodat hij de omgeving kon leren kennen. Donderdag zien hoe het gaat, maar ik hoop dat het beter gaat. Toen had hij ook net de vaccinatie voor de mex. griep gehad dus was daar ook door van slag, volgens mij.

Ik hoop nog wat van jullie te horen.
    Liefs,
    Rainbow en Ruben
  • Rainbow, balen dat de IUI's niet gelukt zijn. Moet echt een enorme teleurstelling voor jullie zijn sadhug.gif Hopelijk mag het jaar goed beginnen met een mooie terugplaatsing binnenkort! thumbup.gif candle.gif

Sophie is ook weer op de peuterspeelzaal nu dus ik ga snel nog ff wat strijk wegwerken wink.gif
    Ze was al gevallen vanmorgen, t is zo spekglad. En ik met de scootmobiel heel voorzichtig rijden, pfff er is bijna geen doorkomen aan.
    Wij hebben nog niets gehoord van pleegzorg. Duurt wel vrij lang, maar ja weinig aanbod (hoe kan dat???). Ik heb er wel hoop op nu het nieuwe jaar weer begonnen is omdat aan het einde van het jaar sowieso altijd het geld op is, dus weinig plaatsingen.
    Ons vorige pleegje K. gaat deze week trouwens verhuizen naar een nieuwe instelling, voor haar ook spannend dus!
  • hoi hoi,

Mekkie, dat was inderdaad een hele grote teleurstelling. Ook wel schrikken, omdat we voor Ruben wel genoeg hadden aan IUI. Dan is het toch wel even verdrietig als dat nu niet voldoende blijkt te zijn. Er is zelfs even sprake geweest van ICSI, omdat het zaad van mijn man erg slecht was. Bij de vorige test was het goed genoeg voor IVF, maar als het op dat moment erg dramatisch is, dan wijken ze alsnog uit naar ICSI.
    Ik heb een voorkeur voor IVF, omdat je dan nog een kleine natuurlijke selectie hebt.
    We zijn nu echt bezig met spuiten, dus dat hakt er wel weer in. Helaas door de kerst heb ik heel lang de pil moeten slikken, dus we zijn al even bezig.
    Donderdag ga ik ook de eicelgroei stimuleren, dus dan wordt het pittiger.

Heb je nog contact met je vorige pleegkindje? of hoor je het via de pleegzorg?
    Wel balen dat het zo lang duurt. Zeker omdat er altijd juist wel kindjes zouden moeten zijn, toch?
    Het is langdurige pleeg wat jullie doen, of niet? dan is de match natuurlijk ook nog heel belangrijk.
    Krijg je dan wel eerst een kennismaking om te kijken of er een klik is?
    Ik ga er weer vandoor. Ruben heeft de dwijl gevonden en is de kamer aan het dwijlen <3
    liefs, Rainbow
  • hoi meiden

Even een update van mijn kant.
    Ik heb na 9 dagen stimuleren mijn punctie gehad. Er zijn toen 12 eiblaasjes leeggehaald. Daarmee is mijn man naar het andere ziekenhuis gegaan, waar ze het lab-werk doen.
    Hij kreeg daarna te horen dat er helaas maar 3 eitjes waren gevonden. Erg weinig dus, als je bedenkt dat er 12 blaasjes waren. Dat was dus wel schrikken.
    Toen 2 hele spannende dagen. Op 3 feb hoorden we dat we de 4e mochten komen voor een terugplaatsing van een embryo. Toen wisten we nog geen details.
    Die hoorden we de 4e in het ziekenhuis. Er was maar 1 embryo ontstaan. De andere eitjes hadden het niet gehaald. Daardoor dus geen keus voor welke werd teruggeplaatst.
    We hebben een 6 cellig emmy teruggekregen. Niet top, maar wel prima.
    Nu heel hard duimen tot de bloedtest op de 17e.
    Ik ga lekker voelen dat ik nu zwanger ben. Ik heb tenslotte een embryo in mijn buik. Als het dan niet goed mag gaan, dan is het vroeg genoeg om heel teleurgesteld te zijn.
    Nu kan ik nog lekker dromen en hopen. Het voelt goed, dus ik hoop dat dat zo blijft.

Hoe is het met jullie?

liefs Rainbow
  • weinig tijd, lees later ff bij maar rainbowwwww wat een mooie banner, gefeliciteerd <3 heart.gif en nu maar duimen thumbup.gif
  • rainbow, ik kwam speciaal voor jou ff hier kijken. Maar wat zie ik nu op je banner???? IVF mislukt? Het vruchtje heeft dus niet willen blijven zitten? Wat vreselijk zeg cry.gif sadhug.gif Echt ik vind het zo erg voor je. Natuurlijk heb je niet veel aan mijn woorden, maar toch.... een hele dikke sadhug.gif
  • oh rainbow toch... sadhug.gif

een dikke dikke knuffel voor je hoor meid....khad je zo graag goed nieuws gegund. cry.gif

sadhug.gif
  • dank voor jullie lieve berichtjes.

Helaas kan ik voorlopig niet verder met een volgende behandeling. Ik moet eerst zorgen voor werk, want we teren nu in op ons spaargeld en dat kan niet zo lang meer.

Ik hoopte dat ik nu zwanger zou zijn, want als ik straks, bij een nieuwe baan, opnieuw al die ziekenhuisbezoekjes moet doormaken, dan gaat dat een stukje lastiger. Maar hopen dat ik snel iets kan vinden, liefts met een jaarcontract...

Ik ben zo bang om weer aan het werk te gaan, omdat ik 4 jaar geleden die burn-out heb gehad. Ik hoop dus, dat het in mijn hoofd allemaal enger is dan in het echt en dat ik nog de puf heb voor mijn gezin en huishouden erbij. Ik vind het zo knap van iedereen die dat zomaar kan.

Hoe is het met jullie?
    Liefs, Rainbow
  • Sterretje, GEFELICITEERD!!! met de geboorte van je kleine hummeltje.
    Hoe gaat het met jullie? en is alles goed gegaan met de bevalling?
    Ik kan de naam van je kindje net niet goed lezen op de banner, maar wel super dat het weer met een A begint. Leuk hoor.
    En wat een mooi verjaardagscadeau voor Aaron. GEFELICITEERD nog met hem.
    Ik wens je een fantastische kraamtijd en heel veel geluk voor jullie allemaal.

Mekkie, hoe is het met jou?

Hier nog steeds weinig te melden. Ik kom hier eerlijk gezegd, weinig, omdat ik probeer om een beetje afstand te houden, maar dat blijft natuurlijk moeilijk als je iets graag wilt.
    liefs, Rainbow
  • Sterretje ook van mij een dikke proficiat met jullie dochter Alyzee <3

Rainbow, ik weet niet of je het meegekregen hebt, maar elders valt te lezen dat Sterretje met (ik meen) 27 of 28 weken zwangerschap was opgenomen in het ziekenhuis ivm dreigende vroeggeboorte. Ik weet uit mijn hoofd nu even niet wanneer ze bevallen is, maar het was nog wel een aantal weken te vroeg (staat bij 'te vroeg geboren kindjes').

Hier wel babynieuws van onze hond: die heeft gister 5 pupjes gekregen. Heb ze allen geboren zien worden, heel bijzonder <3

Verder weinig nieuws. Ook vanuit pleegzorg helaas nog niks. Het wachten begint me aardig te vervelen, maar ja je doet er niks aan he drunk.gif
    Met Sophie alles goed. We zijn al gaan kennismaken op de basisschool. Ze heeft er veel zin in. En alhoewel het stil zal zijn in huis straks, is ze er heel erg aan toe. Het ging een tijdje heel goed, maar momenteel zit ze weer in een 'stoute' fase, vol driftbuien. Nou ja,t zal weer wel overwaaien he nervous.gif Slapen gaat beter s nachts met soms nog wel een flinke terugval. Maar zelden slaapt ze voor half 10 s avonds en is ze om 7 uur uitgerust weer wakker ponder.gif
    Ach ja, verder is het een heerlijke meid, die momenteel errug hard al haar kleren uitgroeit wink.gif

Rainbow, ik heb ook erg met jou te doen sadhug.gif Vind het zo sneu allemaal cry.gif candle.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld