Druk bezig aan het eerste kindje....

• Beste wensen voor het Nieuwe Jaar. Moge het een heel vruchtbaar jaar worden voor iedereen die dat wenst!!

Kusjes,
    Svea
  • Wij hebben vandaag de laatste echo (30-weken) gehad. Alles was in orde, hebben zelfs'n 3D-echo van het handje meegekregen, lag met arm voor het hoofdje, dus lag niet ideaal voor daar'n echo van te hebben. Het ligt al met't hoofdje naar beneden, dus perfect! Nu is het zo'n 1,360kg. Het zal dus tussen de 3 à 3,3kg worden. Niet zo zwaar, maar dat zou wel ok zijn.
    Het geslacht was ze zeker van, dus we konden beginnen met de naam op het doopsuiker <3 !
  • k was het topic ff kwijt maar ik ben er weer tongue.gif

iedereen nog de beste wensen he!!

Voor de zwangeren dat alles maar goed mag gaan en voor de klussers (elke) dat die ook snel zwanger mogen worden thumbup.gif
  • hallo meiden,

goh, wat blijft het hier rustig seg... Iedereen is zeer druk in de weer met de kindjes, de kindjes op komst of de kinderwens?
    Hier is het van het zelfde hoor. We zijn volop bezig aan onze baby-uitzet! Nog 10 weekjes te gaan, dus we kunnen al bijna aftellen.

Binnen 2 weekjes mogen we weer terug naar de gynea en dan zou ze ons ook al een gedacht kunnen geven over het geboortegewicht en lengte. Heb voorlopig dus ook nog geen kleertjes gekocht, je weet maar nooit!

Ik hou jullie weer op de hoogte! Veel succes aan iedereen!!

Groetjes
    Svea
  • @ Svea: er was al lang niemand meer geweest dus ja... Bij jou nog alles ok? Hier wel, hoewel het fysiek wat zwaarder begint te worden... Ik mag de 19e terug naar de gyn, ben dan 36 weken...begint spannend te worden! Nog tot de 20e werken en dan verlof...
  • Hello ladies,

effe een korte update tussendoor:

we zijn gisteren weer bij de gynea geweest voor de check-up. Alles was weer dik in orde; ons kleintje groeit goed, beweegt goed en zit volledig op schema volgens de gemiddelden.

Het zou dus ook geen uitzonderlijk grote of kleine baby worden. Gewoon heel normaal; +/- 3.400 kg en normale lengte. We kunnen dus beginnen kleertjes te kopen volgens de 'normale' maten voor pasgeborenen.

Volgende afspraak nu binnen 3 weken, en zo begint het steeds dichter en dichter te komen! Spannend hè... Zijn deze week ook op rondleiding geweest in het ziekenhuis, op de afdeling Materniteit. Op zich niks bijzonders, maar wel leuk om te weten waar je straks terecht komt.

@Katrien;
    voor jou is het écht niet meer lang nu hè. Onvoorstelbaar toch hoe snel het voorbij gegaan is. Nog een paar daagjes werken en dan zit het er op voor jou voor de komende maanden. Geniet er maar van in ieder geval en probeer je maar goed uit te rusten tegen dat je je baby'tje in je armen kan sluiten! Alvast veel succes in ieder geval!!

Zo, ik ga weer wat werken. Ik hou jullie op de hoogte over eventuele nieuwtjes en kom natuurlijk ook wel weer eens 'piepen' om te kijken of iemand anders nog nieuws heeft.

Heel veel liefs,
    Svea
  • @ Svea: goed dat je kleintje op schema ligt, dat van ons zou ook tussen de 3 en 3.4kg uitkomen zeiden ze op 30 weken. Ook niet superveel, maar gewoon ok zeiden ze.

Mijn verlof is inderdaad eindelijk begonnen, maar goed, want afgelopen week was er eigenlijk teveel aan. Heel veel last van voorweeën en echt niet meer kunnen... Was dan ook niet verbaasd de donderdag dat kleintje goed was ingedaald en ik al'n beetje opening had... Deze week is het nog krokusverlof, vanaf de 2e maart gaat m'n bevallingsverlof dan in. Zelf hoop'k dat ons kleintje toch nog ff blijft zitten zodat ik zelf ook wat terug tot rust kan komen en nog wat kan voorbereiden hier in huis.
  • Katrien gefeliciteerd met jullie dochter Nena.
    Wat een plaatje en geniet er maar lekker van.
    Sorry dat ik hier zo weinig kom maar ik heb het zo druk met kayleigh.

Nou met gefeliciteerd

XXX dawy & kayleigh
  • Hey Katrien!!
    Van harte gefeliciteerd met jullie dochtertje Nena! Wat een goed nieuws zeg... Is het toch nog snel gekomen voor je hè.
    Hopelijk is alles goed verlopen ook voor jou. Rust nu maar lekker uit en geniet maar van je kleintje. We lezen het hele verhaal hier nog wel eens.

Heel veel liefs,
    Svea
  • Katrien, gefeliciteerd met jullie dochter Nena <3

Zo te lezen kwam ze nog sneller dan verwacht, maar je schreef de dag voor de bevalling hier nog dat je veel last had van voorweeen. Toch een teken van de naderende bevalling, zo achteraf gezien bigsmile.gif
  • Hoi,

Bedankt allemaal. Het is idd heel snel gegaan...te snel om er tegoei bij stil te staan in feite!
    Om half 1 wakker geworden met weeën (dacht dat het weer voorweeën waren...). 10 na 1 m'n man dan maar wakker gemaakt en gezegd van: ik ga de was nog ff ophangen, misschien mindert het dan... In de wasplaats beneden aangekomen brak m'n water. Maar ja...hoeveel is dat...is het dat wel? Terug boven hem maar opgeroepen...ik ga nog in bad gaan, misschien mindert het dan... En is die broek echt nat of...je weet het niet hé! Na 10' in bad ging het me ook niet meer, eruit en toen kreeg ik het echt kwaad. Tussen 2 weeën in nog snel de laatste dingen bij elkaar zoeken en toen ik over de grond kroop van de badkamer (sorry dames...) toen had m'n man ook door dat het echt hoogtijd was. Hij het laatste in de koffer gedaan, hem aangekleed, mij snel helpen aankleden. Terwijl ik beneden in de bureau m'n schoenen probeerde aan te krijgen hij de auto intasten (en de drank in de kelder niet vergeten...die mannen toch!). Thuis voelde ik haar hoofdje al en hoopte ik echt het ziekenhuis nog te halen... Om 20 na 2 naar het ziekenhuis vertrokken, half 3 daar (binnengereden zoals de ambulance!). Op de arbeidskamer aangekomen ging de vroedvrouw toch ff voelen omdat ze misschien dacht dat'k toch al ver was...nog net m'n broek uitgekregen en toen kreeg m'n man de opdracht om heel snel dat bed naar de verloskamer te helpen duwen want het kon voor elk moment zijn...volledige ontsluiting dus! Snel een gyn gebeld en in de verloskamer aangekomen zagen ze haar hoofdje al. Weet het zelf niet maar m'n man denkt dat'k een keer of 3 persweeën (met dan 3 keer lucht happen tussenin) heb gehad en toen was ze er al...om 5 na 3...
    Een eerste 1cm per uur...hier dus zeker en vast niet!!!

Ondertussen zijn we dus'n dik weekje thuis en m'n man is vandaag terug werken... Het is superfijn, maar het valt toch zwaar, zeker met BV. Zou niet anders willen, maar het vraagt toch veel van je. Je krijgt niets gedaan en wat rust is zelfs al moeilijk...maar ja...het lukt ons zeker wel!
  • Wauw katrien, dat is zeker snel zeg bigsmile.gif
    Gelukkig dat je toch nog op tijd in de verloskamer gekomen bent. Je moet er niet aan denken dat ze al in de auto gekomen was horror.gif
    De bv wordt waarschijnlijk vanzelf makkelijker. Het kost sowieso allemaal veel moeite, je bent net bevallen, dat vraagt ook veel van je. Ben je niet ingescheurd of zo? (ik had een flinke knip en daar heb ik serieus last van gehad indertijd).
  • Trouwens, leuke foto van je baby.gif Katrien <3
  • @ Mekkie: ik had een heel klein scheurtje met 1 draadje aan de buitenkant, de rest binnenin. Dat begon me vorige week maandag echt te trekken, vrijdag vond de vroedvrouw dat het er goed genezen uitzag en heeft ze het eruit gehaald. Nu merk'k dat het s'morgens geen pijn doet, maar als'k even op ben dat ik het weer voel. Tsja...dat moet allemaal wat genezen hé...
    Thanx voor de foto van ons Nena!
  • Hey Katrien en dochter Nena,

dat is écht wel snel gegaan hè... Goh... Maar ja, beter zo dan dat je daar uren ligt af te zien en dan nog te horen krijgt dat je nog niet genoeg opening hebt. Ik hoop maw dat het bij mij ook zo snel zal gaan! wink.gif Niet IN de auto natuurlijk hè!

Hoe veel dagen/weken ben je nu te vroeg bevallen?

Lijkt me inderdaad nog extra zwaar met borstvoeding. Ik heb uiteindelijk dan toch het besluit genomen om gewoon flesvoeding te geven. Wij zijn op het ogenblik nog volop bezig met ons huisje en hopen er zo snel mogelijk te kunnen gaan wonen. Ik ken mezelf dan ook, en weet gewoon dat ik niet ga kunnen genieten van de BV, omdat ik voortdurend met andere dingen in mijn hoofd ga zitten. Is niet goed natuurlijk want ik moet genieten van ons spruitje, maar ik zeg het: IK KEN MEZELF!! horror.gif

Wij zijn vorige week nog terug geweest bij de gynea. Alles was weer goed in orde. Het kindje ligt nog mooi hoog en ik had nog geen opening, dus het ziet er naar uit dat het gewoon zijn tijd gaat uit doen. Volgende week moeten we weer terug. En dan zijn wij er ook bijna hè. Onvoorstelbaar hoe snel die maanden voorbij zijn gevlogen. Het wordt nu wel heel spannend, maar het is natuurlijk ook een super vooruitzicht dat we binnen een maandje ons wondertje EINDELIJK kunnen knuffelen...
  • @ Svea: ik ben juist op 37 weken bevallen, 3 weken te vroeg dus. Normaal was'k vandaag uitgeteld! Het ging idd zeer snel...beetje te snel om er bij stil te staan...echte emoties hebben we in de verloskamer niet gehad omdat het zo snel ging! Maar natuurlijk is dit wel fijn t.o.v. uren liggen wachten... Heb wel al van een dikke 30 weken heel vaak harde buiken en had toch ook al zo'n 1,5 week zware voorweeën... Een week ervoor ook al 1cm opening en goed ingedaald, maar daar kan je in principe lang mee lopen...
    De BV is zwaar in die zin dat je het niet kan afgeven. Maar vind het langs de andere kant toch ook wel makkelijk. Je moet nooit iets afmeten, opwarmen, uitwassen,...vooral s'nachts denk'k. Nu moet'k haar gewoon nemen en in bed eten geven, anders moest'k beneden flesje gaan maken, opwarmen,... Het heeft allemaal z'n voor- en nadelen hé! Ga binnenkort wel eens proberen af te kolven en eens een flesje proberen zodat ze eraan gewoon geraakt.
    Fijn te horen dat alles goed gaat en nog hoog zit, dat mag nu ook nog eventjes hé wink.gif . En geniet nog maar eventjes van die laatste weekjes met je dikke buik (hoewel'k weet dat die vaak in de weg kan zitten...) en van de tijd met jullie 2! Met Nena erbij is super en we zouden haar niet meer willen missen, maar je hele leven draait er in't begin wel rond en je kan niet meer echt tijd als koppel maken... Maar ik zeg het nog eens...we zouden niet meer anders willen <3 .
  • hej Svea, hoe is het daar? Alles nog rustig in de buik? pregnant.gif
  • Svea loop je nog pregnant.gif rond of...?
  • Hallo allemaal,

effe de tijd gevonden om te reageren.

Jullie raden het al; ik ben intussen inderdaad bevallen van een gezond kereltje: Jesse!

Jesse is geboren op maandag 20 april om 16u47. Hij woog 3.285kg, is 51.5cm groot en stelt het prima. We zijn sinds vrijdag thuis en nu is het natuurlijk effe wennen aan de nieuwe situatie.

Jesse maakt het ons gelukkig niet écht moeilijk. Hij is superflink, slaapt heel goed en drinkt zijn flesjes goed uit. Niettemin heeft de kersverse mama toch al een beetje last van de zogenaamde 'babyblues', maar ja... dat zullen we er maar moeten bijnemen hè. Doodnormaal schijnbaar dus ja...

Ik probeer hier zo snel mogelijk het hele verhaal neer te schrijven over de bevalling e.d. Ik hou jullie in ieder geval op de hoogte!

Heel veel groetjes,
    Svea en Jesse
  • van harte gefeliciteerd hoor Svea;..

neem maar je tijd, want ondanks het feit dat "babyblues" normaal zijn, is het niet makkelijk voor wie er veel last van heeft hé!

hou je goed meid en lucht maar je hart hier van tijd tot tijd want het is helemaal niet evident om mama te worden.
    Ik heb steeds last van babyblues na de bevalling en vind het steeds enorm lastig om me zo te voelen. kben dan ook altijd blij als het wat begint weg te ebben content.gif

veel liefs en hou je goed hé

sterretje wave.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld