Druk bezig aan het eerste kindje....

• hey Moedergevoel,
    inderdaad een supergevoel. Ik heb er zo lang naar uitgekeken om iets te voelen en kon me er absoluut niks bij voorstellen. Zelfs toen ik het voor het eerst voelde twijfelde ik nog... Je leest er wel over, maar iedere vrouw omschrijft het op een andere manier. Ik begreep dit eerst niet, maar nu wel. Hetgeen je voelt valt inderdaad niet te omschrijven. Maar het is super! <3

@Elke;
    ik zie dat je NOD er weer is. Hou je ons op de hoogte??? thumbup.gif
  • Hallo, inderdaad, vandaag zijn mijn devil.gif erdoor gekomen. Ik had nu een vrij korte cyclus van 26 dagen. Dus op naar ronde 9, het mag nu echt wel komen hoor. Maar ja, je kan de natuur niet forceren zeker sad.gif

Groetjes.
  • hey Elke,
    wat jammer... Die verdomde devil.gif , ik heb ze ook lang verwenst! Wij zijn zelf bijna 1,5 jaar aan het oefenen geweest (waarvan 6 maanden in behandeling bij gynea), maar uiteindelijk is het toch spontaan gelukt!
    Ik weet dat het moeilijk is, maar probeer de moed niet opgeven; jouw moment komt nog!
    Op naar de volgende vruchtbare periode... thumbup.gif thumbup.gif

Liefs,
    Svea
  • Bedankt Svea, dit geeft wel goede moed !

Groetjes.
  • goh dames,
    wat blijft het hier stil zeg...

Bij ons ondertussen ook geen nieuws meer, hoor. Voel ons kleintje nu elke dag, en is echt wel een super gevoel. Ik kan nu al niet meer wachten tot als hij/zij er is! Zal nog eventjes geduld moeten hebben natuurlijk, maar we zijn toch al in de helft! Het vliegt voorbij!

Ik heb sinds vorige week wel wat last van mijn onderrug. Voornamelijk aan de linkerkant en deze pijn trekt dan door tot in mijn linkerbil... Een vriendin van mij had dit ook en dit werd uiteindelijk bekkeninstabiliteit en zij is hiermee naar de kinesist moeten gaan en had er écht heel veel last van. Ik hoop maar dat het niet zo erg wordt. Ik lig 's avonds al met zo'n warm kussentje ertegen, dat doet wel goed, maar weg gaat het niet. En alle spierzalfjes die ik thuis heb, daar staat op de bijsluiter dat je het niet mag gebruiken tijdens de zwangerschap... Heeft iemand hier ervaring mee en eventueel tips??

Alé, ik ga nog wat werken... Tot schrijfs!!

Liefs,
    Svea
  • Hier een beetje minder goed nieuws...ik was dinsdag naar de arbeidsgeneesheer moeten gaan (elk jaar van school uit) en indien ik geen antistoffen tegen hepatitis A zou hebben zou'k volgens haar moeten stoppen met lesgeven...hoewel het op onze school tot op heden nog niet is vastgesteld, wel in naburige dorpen...
    Net mijn bloeduitslag gaan halen in't ziekenhuis...geen antistoffen...zal dan maandag op school maar eens gaan praten over wat'k nu moet doen... Heb thans helemaal nog geen zin om te stoppen en ik heb ook al gemerkt dat het financieel niet zo super zou zijn...+ zou'k vroeger in bevallingsverlof gaan waardoor'k dit schooljaar nog zou moeten terugkomen...

Gisteren ook bij gyn geweest en met ons kleintje is gelukkig wel alles ok!
  • Ondertussen een tijdje verder...
    Gisterenochtend gesprek met directie gehad en we waren er van overtuigd dat'k vandaag ging stoppen. Personeelsdienst ging bloeduitslagen doorsturen en alles in orde brengen. Alleen financieel moesten ze nog uitzoeken wat de beste regeling zou zijn. De hele dag in de veronderstelling dat het mijn laatste dag was, met tegenstrijdige gevoelens... Collega's zeiden ook al dat ze me niet meer wilden zien, dat'k voor m'n kind moest kiezen,....
    Gisterenavond bleek plots dat'k waarschijnlijk toch mocht blijven werken. De arbeidsgeneesheer had met andere artsen contact gehad en blijkbaar kende zij de wet niet zo goed en viel ik er dus buiten...maar vandaag zou ze nog met iemand anders een gesprek hebben en zou de beslissing vallen...
    Uiteindelijk vandaag toch gaan werken en'k mag nu ook blijven werken. Nu heb'k wel heel wat onbegrip van sommige collega's dat'k niet voor het goed van m'n kind kies etc,... Maar zelf was'k nog niet klaar om te stoppen en wilde ik nog doorwerken. Volgens hun moet'k ziekenverlof nemen (depri laten verklaren ofzo...).
    Och ja...heel wat tegenstrijdige gevoelens en ff doorbijten...
    Maar zelf ben'k uiteindelijk toch blij dat'k nog mag gaan werken...en het is toch ook belangrijk dat de moeder zich gelukkig voelt denk'k...
  • Hallo dames,

alles goed met iedereen? Ik veronderstel van wel want anders lazen we het hier wel hè.

@ Katrien;
    hoe zit het nu op je werk??

@ Elke;
    je NOD komt er weer bijna aan... Spannend hè. Ik duim in ieder geval!! Veel succes!!!

Bij mij/ons weinig veranderingen te melden. Ik heb nog steeds wat last van mijn rug, maar ik merk dat het sinds 2 dagen wat beter gaat. Het wandelen is al niet meer zo pijnlijk. Trappen blijven dat wel, maar ja, dat valt nog mee hè. Volgende week maandag mogen we weer terug naar de gynea. Alweer 5 weken voorbij!!! Ben eens benieuwd om ons kleintje terug te zien en te horen of alles in orde is. Denk het wel, want hij/zij is zeer actief!! <3 Ik hou jullie weer op de hoogte in ieder geval.

Ik wens jullie allemaal een heel fijn weekend. Geniet ervan en tot schrijfs!!

Liefs,
    Svea
  • Dag Svea, leuk om horen dat alles goed gaat. Ja, bij ons is het spannend. Ik heb nog geen rugpijn, maar wel al wat buikpijn, maar ja, dat kan ook heb ik al gelezen als je zwanger bent, dus gewoon afwachten ...

Ik laat zeker iets weten de komende dagen.

Veel succes bij de gynecoloog.

Groetjes.
  • @ Elke: veel succes, we thumbup.gif !

@ Svea: op school zijn de gemoederen wat bedaard en doen we dus gewoon verder. Nog'n weekje en dan is het kerstverlof, dat zal me deugd doen! Maar dat zal voor iedereen wel zo zijn wink.gif .
  • Danku wel Katrien, nog steeds geen devil.gif te bespeuren, normaal is het morgen, maar heb al gehad dat het vroeger was, dus we hopen toch wel.

Groetjes.
  • Ik heb wel lage buikpijn, maar nog steeds niets ...
  • Jammer, ik heb terug slecht nieuws. Gisterenavond zijn de devil.gif erdoor gekomen.

Ik ga deze maand even niet meer op 9maand komen om even mijn gedachten te verzetten.

Maar volgende maand kom ik terug met hopelijk goed nieuws.

Groetjes.
  • Wil iedereen natuurlijk veel succes wensen !
  • Veel sterkte Elke en toch nog veel succes candle.gif thumbup.gif !
  • Bedankt ! Goede feesten !
  • Hallo dames,
    ben vorige week niet meer hier geraakt, dus lees nu pas de laatste reacties.

@Elke; wat jammer meid. Ik wens jullie toch nog heel veel succes met alles. Hopelijk lukt het je om alles even te verwerken. Wij blijven duimen!!! thumbup.gif candle.gif

Ik ben vorige week maandag dus terug bij de gynea geweest en alles was is orde hoor met ons wondertje. Hij/zij groeit goed en heeft deze keer alles getoond. De gynea heeft dus alle orgaantjes onder de loep kunnen nemen en alles was gelukkig in orde. Ik ben ondertussen +/- 7kg bijgekomen, dus dat valt ook nog mee hè. Nu met de feestdagen voor de deur en alle bijbehorende feestjes, zal dat natuurlijk wel wat meer gaan worden, maar ja... Dat had ik ook al toen ik niet zwanger was!
    Mijn rugpijn is ondertussen gelukkig verdwenen. Ik heb er toch een dikke 2 weken serieus last van gehad, maar nu voel ik niks meer. Ik kan er maw weer terug tegenaan gaan!! bigsmile.gif

Ik weet niet of ik hier de komende dagen nog ga kunnen passeren, dus wens ik nu alvast iedereen heel fijne en gezellige feestdagen en het allerbeste voor 2009! Mogen er volgend jaar vele gezonde kindjes geboren worden en/of veel meiden zwanger geraken! xmasblink.gif

Kerstgroetjes!
    xmascontent.gif
    Svea
  • Iedereen de beste wensen voor 2009!
    Met veel baby's en zwangere.

Wensen jullie Kayleigh en mama Dawy
  • Beste wensen!
    Voor de zwangeren: een gezonde, mooie baby en een vlotte bevalling!
    Voor de oefenaars: veel oefenplezier and good luck!
  • Beste wensen voor iedereen en voor iedereen een gezonde baby gewenst in 2009 !
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld