Druk bezig aan het eerste kindje....

• Svea, je laat ons wel lang in spanning zeg. Is alles goed met je hummeltje?
    liefs, Rainbow
  • hallo allemaal,

sorry voor de 'late' reactie, maar het was gisteren zo druk, dat ik er niet aan toe ben gekomen om hier iets neer te schrijven...
    Enfin; nu lukt het dus wel!!

We zijn maandagavond (met een uur vertraging) op controle geweest bij de gynea en alles was super in orde!! Ze heeft meteen ook een inwendige echo gemaakt, en het zag er allemaal heel normaal uit vertelde ze. Ons 'garnaaltje' (zo noemde ze het) is nu nog geen 2cm groot, ocharme. Ik vond het toch heel indrukwekkend om dat klein dutske te zien bewegen en dan dat hartje te horen! Nog geen 2cm groot en toch al een hartje dat 2x zo snel als dat van ons klopt. Geweldig hè!
    Ik ben nu dus bijna 9 weken ver en ben officieel uitgeteld voor 17 april 2009. Super allemaal!

Voor de vliegvakantie van volgende week was er inderdaad geen enkel probleem. Alleen opletten met zonnebaden ivm zwangerschapsmasker en met welke medicatie ik meeneem.

De volgende afspraak staat dan weer binnen 4wkn op het programma en dan zou ze al een echo op de buik kunnen maken zei ze. Dan kon ze ook al de nekplooimeting doen en nog een bijkomend bloedonderzoek.

Ik zit nu elke dag te kijken naar dat fotootje van ons wondertje! Onvoorstelbaar. Zo klein, we hebben het nog maar 1 keer gezien, maar toch ben je er meteen verliefd op!

Hoe is het met de rest van de zwangeren hier en met de baby'tjes en mama's??

Heel veel liefs aan iedereen van een dolgelukkige Svea!!
  • Hoera!! gefeliciteerd met het goede nieuws.
    Wat prachtig he? om dat hartje te zien knipperen. Wat een WONDER he? dat hartje dat is ontstaan door jullie liefde voor elkaar.
    Echt het wonder van het leven <3
    Ik ben zo blij voor je.

Een dikke knuffel van Rainbow en Ruben baby2.gif
  • Svea, proficiat met het goede nieuws. Geniet maar, want voor je het weet ben je bevallen.

Hier alles ok. Estelle groeit goed, ze zit zelfs boven het gemiddelde. Amélie is twee jaar geworden. Wat gaat het snel zeg.

Sterretje ligt in het ziekenhuis omdat ze zoveel moest overgeven.

Nathalie, hoe gaat het nog met jou?
  • hoi hoi,

Saar, fijn om weer van je te horen. Lekker zeg, dat Estelle zo goed groeit. Ruben zit ook boven het gemiddelde, vooral in gewicht en niet in lengte hi hi, dus het is een dikkertje dap bigsmile.gif

GEFELICITEERD party.gif Amélie!!! Alweer 2 jaar HOERA!!! Wat is dat snel gegaan, onvoorstelbaar.

Sterretje, ik begrijp dat je dit nu dus niet kunt lezen, omdat je in het ziekenhuis ligt, maar ik wens je heeeeeeeeeeeeeel veel sterkte. Wat vreselijk balen zeg, dat je zoveel last van overgeven hebt. Is dat een soort allergie voor de zwangerschapshormonen? Dat schijnt te kunnen namelijk.
    Ik hoop dat je heeeel snel opknapt en dat je dan kunt gaan genieten van het wondertje in je buik. Heel veel sterkte en ook aan je man, want die heeft het nu natuurlijk ook super zwaar. hug.gif

liefs, Rainbow en Ruben baby2.gif
  • Rainbow, had je dat ergens anders gelezen van sterretje? Of lees ik er nou overheen? blush.gif

Sterretje, veel beterschap in ieder geval. Hopelijk ben je snel terug thuis bij je andere kindjes sadhug.gif

Rainbow mooie avatar foto trouwens van Ruben. Wat een prachtig kereltje is het toch <3

Svea, super om te horen dat alles oke was. Ik vond die echo toen ook zooooo bijzonder. Ik kon gewoon NIET geloven dat dat echt in mijn buik zat <3

Saar ik had je bij de sept mama's al gefeliciteerd maar bij deze ook ngo van harte hoor bigsmile.gif party.gif

Sorry dat ik zo weinig langs kom maar t is zooo druk met 2 kindjes die allebei veel aandacht vragen. Sophie zit in de driftbuien fase (gistern zei ze zelfs mama is stom nervous.gif ) en slaapt zeer weinig. Al langere tijd met fases dat ze overdag niet slaapt, en dat wordt steeds vaker. Ook smorgens héél vroeg wakker en s avonds niet in slaap te krijgen. Tja...
    Timmetie vraagt natuurlijk ook best aandacht want ze heeft behoorlijk veel te verwerken. Maar verder gaat het heel goed met haar! Ze heeft het ook goed naar haar zin op school maar t is wel heel vermoeiend hoor voor haar die lange dagen (ze blijft ook over, omdat ze verder weg op school zit nl op het speciaal onderwijs voor kindjes die moeilijk leren. Haar iq is ook vrij laag; zit net op de grens verstandelijk gehandicapt tot 'gewoon' zwakbegaafd).

Morgen sophies kinderfeestje, wat is het jaar weer hard gegaan!!! party.gif
  • Ha, mekkie, die driftbuien-fase kennen we hier ook: NEE, NEE en NEE! Die fase duurt hier trouwens lang. Grrr ...

Sterretje is ondertussen terug thuis maar nog 'zwak'. Ik weet het via een ander forum.
  • hoi, dag iedereen....

hier ben ik dan!
    het klopt idd dat ik in het ziekenhuis heb gelegen omdat ik niets meer kon binnenhouden. geen drinken en geen eten.
    tgaat al wat beter met me, maar kmag niet veel anders eten dan beschuitjes of ik hou het niet binnen.
    ach, 't zal wel voorbij gaan. maandag terug op controle! we horen het dan wel.
    met baby trouwens alles tip top in orde.

Saar en Mekkie, gefeliciteerd met de verjaardagen van jullie dochtertjes hé! wordt harstikke leuk...

Mekkie, leuk dat het goed gaat met Timmetie. is toch een ganse aanpassing en zeker niet makkelijk voor jullie! ik duim dat alles voortreffelijk blijft gaan.

Svea, magisch als je je kleintje op dat scherm ziet. nu bij ons 3e blijft het zelfs even mooi. smile.gif we schelen maar een klein weekje. wordt nog leuk bigsmile.gif

hier ook de 'neen' fase en die blijft maaaar duren. niet te doen, soms word ik er helemaal horror.gif van.

Rainbow, idd een erg mooie foto van Ruben. wat worden ze toch vlug groot! hoe gaat het met je trouwens?

Katrien, hoe gaat het met jullie?

kga jullei moeten laten, mijn kereltje roept

tot strakjes mss wave.gif
  • Sterretje fijn dat je er weer bent. Hopelijk gaat het nu langzaam aan weer een klein beetje beter sadhug.gif

Sophie is vandaag jarig, feestje zaterdag was heel leuk. Maar heb het zoooo ont-zet-tend in mijn rug. Denk dat het weer scheef geschoten is want het straalt door mijn hele been heen. Gelukkig kan ik straks naar de fysio en de visite die om half 4 zou komen, komt dan iets eerder zodat ze ff op sophie kan passen als ik weg ben.
    Ik kan niet lopen, niet staan, niet zitten, niet liggen. Kon mezelf niet eens omdraaien in bed vannacht. Niet bukken, kan helemaal niks. En dan net vandaag drunk.gif nervous.gif horror.gif

Sorry dus dat ik even niet op jullie reageer.... k kom snel weer langs hoor! wave.gif
  • @ Sterretje: oei, dat is wat minder het ziekenhuis, hopelijk voel je je nu heel wat beter!

Hier nog steeds alles goed!
  • hallo meiden,

@mekkie,nog gefeliciteerd met Sophie.
    wat erg van je rug ik hoop dat het nu beter gaat.
    doe maar lekker rustig aan ook al weet ik dat het niet altijd kan.

@sterretje,hopelijk gaat het nu wel weer wat beter met je en met de kleine.
    maar gelukkig zit hij lekker warm daarbinnen.

@katrien,
    he meid hoe is het met jou?
    en met die kleine uk ook alles goed.

hier gaat het prima.
    kayleigh zet zo nu en dan wat pasjes los maar zodra ze door heeft dat ze zich niet vast heeft laat ze zich vallen.
    maar we zullen wel zien.

en hoe is het met de rest van de meiden?

groetjes dawy & kayleigh
  • Hallo dametjes,

hé Sterretje; wat jammer dat je je zo slecht voelt. Als ik dat lees besef ik dat ik écht wel geluk heb. Ik ben compleet niet ziek, dus ik mag echt niet klagen. Ze zeggen gelukkig wel dat dat normaal na de 3de maand +/- voorbij is, dus het einde is in zicht voor je (hopelijk)! Rust maar lekker uit, dan komt alles in orde! hug.gif

Fijn te lezen dat het met de rest van de dames ook allemaal goed gaat, op wat lastige kinderkuurtjes en vermoeidheden na...

Met ons gaat ondertussen nog steeds alles prima. Ik werk vandaag mijn laatste dag voor de maand september. Vanaf morgen ben ik in verlof en vanaf zaterdag vertrekken mijn man en ik een weekje richting Turkije. Ik zal dus waarschijnlijk effe niet meer hier langskomen. Maar geloof me vrij; als er wat te melden valt, horen jullie het wel.

Ik ga in ieder geval genieten van een weekje platte rust en jullie horen alle verhalen dan wel weer na de vakantie!

Heel veel liefs,
    Svea
  • svea een fijne vakantie toegewenst en geniet er lekker van.
    gelukkig heb je nergens last van.
    had ik ook niet.
  • Hoera Kayleigh is 1 jaar geworden.
    We moeten het vlees nog klaar maken en dan is alles af.

Hoe is het hier met de meiden?
  • Proficiat moedergevoel!

Hier nog steeds alles ok!
  • Moedergevoel, gefeliciteerd met Kayleigh haar verjaardag!
  • Kayleigh nog van harte gefeliciteerd met je 1e verjaardag party.gif
  • hallo meiden,

bedankt voor jullie felicitaties wink.gif
    we hebben het reuze gezellig gehad en gelukkig goed weer.
    Kayleigh vondt het allemaal geweldig maar de lege dozen vondt ze leuker dan het papier of het gift.gif
    maar het was ook wel een vermoeide dag.
    we lagen dan ook al vroeg in ons bed blush.gif
    maar het was zeker voor herhaling vatbaar bigsmile.gif

hoe gaat het hier met iedereen en de kids?

groetjes dawy & kayleigh
  • Hallo dametjes,

allereerst een dikke proficiat aan Kayleigh voor haar 1ste verjaardag!! Wel een beetje te laat, maar ja...

Wij zijn ondertussen weer terug uit vakantie. Hebben er een lekker weekje zonnen in Turkije op zitten en ondertussen zijn we weer terug aan het bibberen in het koude België. Brrr...
    Met ons gaat ondertussen nog steeds alles prima. Volgende week mogen we terug naar de gynea, dus ben eens benieuwd hoe het met ons wondertje gaat daarbinnen.
    Ik hou jullie in ieder geval weer op de hoogte van alle nieuwtjes!

Heel veel groetjes,
    Svea
  • Fijn om te horen dat alles goed is Svea! Naar de gyn gaan is altijd leuk, lekker je kleintje zien of horen.
    Wij zijn afgelopen maandag nog geweest, enkel het hartje gehoord, maar het zit al zo'n 2cm onder m'n navel, groeit goed bbl!
    De 28e hebben we 20-weken echo, daar kijk'k enorm naar uit! Een weekje later dan weer op controle bij mijn gyn. Het begint hier al'n echt buikje pregnant.gif te worden, leuk!

Groetjes en goed weekend!
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld