Druk bezig aan het eerste kindje....

• He meiden,

Hier is alles prima.
    Woensdag met Kayleigh naar het consultatieburo en dan krijgt ze haar prikje.
    Wij zijn ook bezig met de verjaardag van Kayleigh.
    Wij hebben haar een disney prinses scooty gekocht(op accu)
    We wisten ook niet wat we haar moesten kopen.
    Ben benieuwd hoe ze het gaat vinden.
    Ze heeft wel de doos zien staan. bigsmile.gif
    Maar ze snapt het toch niet dat daar haar cadeau in zit wink.gif
    We hebben et gisteravond in elkaar gezet om te kijken of hij compleet was en niet stuk.
    Hij is echt geinig.
    We hebben de uitnodigingen ook al de deur uit gedaan.
    En nu komt iedereen vragen wat Kayleigh moet hebben horror.gif
    We wisten het zelf niet.
    Iemand een idee?

Groetjes Dawy en Kayleigh.
  • Hey allemaal,

bedankt voor jullie leuke berichtjes!
    Ik ben voorlopig nog niet bij de dokter geweest, gisteren eerst mijn zusje gaan inlichten voor het goede nieuws. Die was natuurlijk ook super enthousiast! Ze had de laatste maanden zo met me meegeleefd...
    De rest van de familie is nog niet op de hoogte, de grote 'onthulling' houden we voor volgende week zaterdag. We houden dan een verjaardagsfeestje voor mijn ventje, en dat leek ons wel een ideaal moment, als iedereen samen zit. Ze zullen verrast zijn!

@Rainbow;
    ik heb inderdaad deze maand geen hormonen genomen. Gewoon op de normale manier en nu lukt het! ON-VOOR-STEL-BAAR!!
    We zijn natuurlijk ook wel juist op vakantie geweest in mijn vruchtbare periode, dus ik denk dat dat ook wel heeft meegespeeld. Geen stress, uitrusten, relaxen, genieten, ... en vooral niet MOETEN!
    Ik had zo gehoopt dat het deze maand zou lukken en het feit dat het nu ook nog écht zo blijkt te zijn is nog niet echt tot me doorgedrongen. Zo'n test is toch wel betrouwbaar denk ik, maar ik zal toch meer op mijn gemak zijn als ik de uitslag heb van de huisarts. Ga ik straks naar toe!

Ik hou jullie in ieder geval op de hoogte!!!

Groetjes
    Svea pregnant.gif
  • @ Svea: super gewoon dat het nu zo is gelukt, maar idd, vakantie en geen stress... Geweldig! En ja, ik denk dat iedereen wel opgelucht is als je je bloeduitslag hebt!

@ Mekkie: hier alles ok, geen last buiten moe zijn. Omdat'k nu nog vakantie heb ga'k dan s'middags ook altijd slapen. 1 september begint de school weer en dan ga'k dat toch missen...(ik sta in't onderwijs). Verder moeten we woensdag voor 1e termijnecho, we zijn dan 11 weken. Moet zeggen dat het toch weer spannend afwachten is of alles ok is... Maar dan zijn we bijna aan de kaap van 12 weken...wat toch ook wel een opluchting zal zijn denk'k!
  • hoi, dag iedereen...

eerst en vooral Svea! van harte gefeliciteerd meis, het is je zo zo zo zooooooooo gegund.
    ook wij hebben de vakantie-energie optimaal benut en tegen alle verwachtingen in raak gescoord hihi.
    probeer er wat van te genieten hé, het komt wel goed.
    zal wel leuk zijn komende zaterdag hihi.
    niet teveel last van kwaaltjes?

Katrien, alweer bijna 11weken. tof hé, de gevaarlijke periode is alweer bijna achter de rug. ik duim voor een goede echo voor je.

Moedergevoel. wat gaat de tijd toch snel, kayleigh wordt ook alweer groot. de verjaardagen zijn voor mij altijd een ramp blush.gif , kword dan helemaal emo.
    succes met de prikjes trouwens

Rainbow, hoe gaat het met Ruben? en met jou uiteraard? heb je je draai al wat gevonden?

Mekkie, lijkt me niet makkelijk met Timmietie maar vaak is dan net het geval als je iets goed wil doen. zucht, ik bewonder je voor je inzet hoor thumbup.gif . ik heb een opleiding in de zorgsector (kben dus psychologe) en vind het niet evident om zo'n keuze te maken als jullie hebben gemaakt. ik duim voor jullie en wens jullie binnenkort wat rustigere momenten samen thumbup.gif
    Sophie, ook alweer bijna 2. van ons heeft alexander een speelhuisje gekregen, hij is er gek op lol...

saar, alles okidoki?

ik ben afgelopen dinsdag voor het eerst op echo geweest (foto's op profiel) en alles is in orde. babytje is 0,59cm groot (of klein) en het hartje klopte al flink.
    nu op naar de 12w
    ik ben erg moe en misselijk van tijd tot tijd, maar ja, we wetn waarom bigsmile.gif

best wel leuk svea dat we bijna gelijktijdig uitgerekend zijn.

kga julllie moeten laten want mijn meissie is wakker..
    wave.gif
  • Hey allemaal,

ik ben deze morgen bij de huisarts geweest voor de bloedafname.
    Heb hem zojuist mogen bellen en

HET IS POSITIEF!!!!!!!!!!!!!!! bigsmile.gif pregnant.gif bigsmile.gif

De verdere details kon hij mij nu nog niet geven, daar mag ik maandag voor terugbellen. Maar het belangrijkste weten we dus wel al!

Een heel fijn weekend aan iedereen! Ik ga er in ieder geval van genieten... thumbup.gif
  • Proficiat Svea, nu kun je er echt van beginnen te genieten hé! party.gif pregnant.gif
  • Hoera!! party.gif pregnant.gif
    Gefeliciteerd
  • Proficiat Svea!! Niet te doen toch hé, de natuur. Wanneer je het niet verwacht ...
  • hallo allemaal,

bedankt voor jullie felicitaties! Fijn dat jullie allemaal met me/ons meeleven! Idd Saar; when you least expect it! wink.gif

Ik heb vanmorgen terug contact opgenomen met de huisarts betreffende de details uit mijn bloedonderzoek. Algemeen genomen was alles prima in orde, aan mijn HCG-waarde konden ze inderdaad afleiden dat ik +/- 6 weken ver ben nu. Voor toxoplasmose heb ik genoeg antistoffen dus daar hoef ik niet mee op te letten. Het enige dat niet zo goed was, zijn mijn antistoffen voor rode hond. Ik heb 6, terwijl je normaal meer als 10 moet hebben.
    Weet er iemand of je hier nog tegen gevaccineerd kan worden tijdens de zwangerschap? De huisarts dacht van niet, maar zei dat ik het met de gynea moest overlopen. Ik ga haar straks bellen om ook een afspraak te maken voor binnen een paar weken.

Heb ik nog zo'n vraagje; hoe zit het met vliegen tijdens de eerste trimester van je zwangerschap? Wij hebben namelijk een reis naar Turkije geboekt voor over een maandje... Moet ik me zorgen maken??
  • hoi Svea,

normaal kan je niet meer ingeënt worden tegen rode hond tijdens je zwangerschap, maar praat er anders eens over met je gyné.

over vliegen moet je je geen zorgen maken en al zeker niet voor zo'n "korte" afstand.
    wij vliegen binnenkort naar stockholm en dat was helemaal geen probleem.

enige wat je in zuiderse landen moet voor opletten was voor salmonella.

wanneer heb je je eerste echo? allemaal zoo spannend!
    wat ben ik blij voor je
  • hoi hoi,

ik heb gisteren gebeld met mijn gynea ivm eerste afspraak en rode hond. Inenten kan dus inderdaad niet meer tijdens de zwangerschap. Zij raadde me vooral aan om op te letten met kindjes die rode hond hebben, MAAR dit komt vandaag de dag maar zelden meer voor omdat alle kindjes ingeënt zijn hiertegen. Als ik twijfels had bij een kindje, mocht in geen geval dat kindje vastnemen of een kusje geven of zo. Dat zal mij nog wel net lukken denk ik.

Ik ging er van uit dat ik pas op 12 weken de eerste keer op controle moest gaan, maar neen hoor... ik mag al over 2 weken gaan! (op 8wkn)
    Allemaal zo SPANNEND!!!! In de tussentijd mocht ik wel alvast foliumzuur nemen.

Het verhaal van de vliegvakantie kan ik dan nog met haar overlopen tijdens de eerste controle. Maar ik vermoed inderdaad dat dit geen probleem zal zijn, maar je weet maar nooit...

Ik hou jullie op de hoogte!! Doe dat nog allemaal goed!!!

Groetjes
    Svea
  • hoi hoi,

Svea, wat heerlijk allemaal he.
    Is het goede nieuws al een beetje ingezonken? Wel fijn dat je al met 8 weken op controle mag komen. Krijg je dan al je eerste echo, of nog niet?
    Vliegen kan inderdaad geen kwaad, zeggen ze. Ook stewardessen vliegen gewoon door.
    Hoe voel je je zelf nu? heb je last van kwaaltjes, moeheid ed. of eigenlijk niet?

Sterretje, hoe gaat het bij jou? Wel gezellig om weer gezelschap te hebben van een andere zwangere op het forum, lijkt mij, of niet bigsmile.gif
    Heb jij veel last van kwaaltjes?
    Een hele fijne vakantie!!

Wij gaan trouwens binnenkort een midweekje op vakantie naar centerparcs. We hebben een mistery arrangement geboekt, dus weten pas 5 dagen van tevoren waar we naartoe gaan. Erg veel zin in.
    Verder is mijn man in totaal straks 2 weekjes vrij, dus lekker even ontspannen en leuke dingen doen.
    liefs en tot snel,
    Rainbow en baby2.gif Ruben
  • hallo dames,

allemaal genoten van het zonnige weekend? Ik in ieder geval wel...

Zaterdag hadden we een feestje met de naaste familie, en daar hebben we het grote nieuws aan iedereen verteld! Ze waren natuurlijk super-enthousiast. Maar ik had niet anders verwacht... wink.gif
    Het grote woord is er dus uit, maar ik kan ondertussen nog niet écht zeggen dat ik het voor 100% besef... ponder.gif

Ik denk dat ik dat pas ga hebben als we volgende week bij de gynea geweest zijn. Als we dan effectief ons wondertje op dat schermpje gezien hebben. Ik kan al niet wachten!!

Rainbow, ik begrijp nu waarom je je een tijdje geleden afvroeg of ik ooit wel het volledige verhaal aan iedereen zou vertellen. Ik vond dat toen een rare vraag, maar nu heb ik inderdaad niet de behoefte om dat allemaal te vertellen. Het doet er nu niet meer toe hoe we er geraakt zijn, het belangrijkste is dat we er zijn!!

In de tussentijd heb ik ook nog niet echt last van kwaaltjes. Buiten zeer gevoelige/pijnlijke borsten en af en toe een 'raar' gevoel in mijn buik. Ik merk wel dat ik erg gevoelig ben voor geuren, ik ruik bijvoorbeeld mijn parfum de hele dag lang! En vanochtend was ik voor het eerst écht misselijk bij het zien van mijn overgebleven dessert van zaterdag. Ik heb meteen mijn man gebeld en gezegd dat hij dat straks maar moet weggooien, want het gedacht alleen al...!! JAKKES!!!
    Heel gek eigenlijk allemaal...

Ik hou jullie in ieder geval weer op de hoogte van bijkomende kwaaltjes of nieuwtjes! hug.gif

Heel veel groetjes,
    Svea
  • hallo Svea,

meid wat fijn dat je familie zo reageerd.
    maar idd we hadden niet anders verwacht.
    meid en die kwaaltjes horen er eenmaal bij maar je weet waarvoor je het doet.
    nou meid geniet er lekker van!

hier gaat alles prima!
    kayleigh heeft 4 tandjes eindelijk door maar is er wel behoorlijk ziek van.
    veel snotteren en echt verkouden.
    de koorts is gelukkig weg!

nou en hoe is het met de rest van de meiden.

nou meiden,groeten van Dawy en Kayleigh.

en dit is van Kayleigh tongue.gif

bnnnnnnnbbbbbbbbbbb
    bbbbbbbbbbbbnnnnnww.

wave.gif
  • Fijn om te horen dat alles goed gaat, buiten wat kwaaltjes, met iedereen.

Gisteren op controle geweest en het hartje gehoord nu, super!

Vandaag ben'k op school flauw geworden voor de klas... Ik voelde me duizelig, ging zitten, 5' zwart voor ogen, kletsnat en bijna geen stem niet meer. Toen'k terug wat begon te zien heb ik het dan maar aan m'n leerlingen verteld... Had nog wat willen wachten maar ja... Hoop echt dat dit niet vaker gaat voorvallen...je schrikt toch ff als je zo voor de klas staat en zoiets voorhebt...
  • Katrien dat heb ik ook gehad in mijn zwangerschap. Ik had een zeer lage bloeddruk de hele zwangerschap door. Wat mij wel hielp was iets zouts eten (zoute drop, salmiak etc). Vaak moeten zwangeren oppassen met zoute dingen ivm hoge bloeddruk maar andersom kan dus ook. Ik weet niet of jouw bloeddruk al een keer gemeten is bij de gyne?
    Voor welke klas sta je?

Met de rest alles oke?
    Hier wel hoor. Sophie praat en praat en praat. Ze zegt álles na. Zooo grappig. Moet wel oppassen wat je zegt soms wink.gif Maar er komen echt hele zinnen uit dat is wel leuk!
    Nog een kleine 2 weken dan wordt ze alweer 2. Wat gaat dat hard!!!

Moedergevoel jij ook bijna een jarige he! 1e verjaardag is echt bijzonder. Ik vond het alleen wel lastig met cadeautjes. Vind het nu iets makkelijker met de 2e verjaardag.
  • @ Mekkie: mijn bloeddruk was de maandag genomen en ok, dus zal wel een plotse bloeddrukval ofzo geweest zijn. Had 45' ervoor nog wat gesnoept, dus dat kon het ook niet zijn. Och ja. Ik sta in het middelbaar, 2e tot 4e.
  • hallo mekkie,
    ja idd Kayleigh wordt ook alweer bijna een jaar.
    ongeloofelijk hoe snel dat 1e jaar is gegaan.
    het was idd moeilijk om voor haar een gift.gif te vinden.
    maar we hebben haar een disney prinsessen scooty gekocht.
    je weet wel een op een accu en we hebben haar wat duplo gekocht.
    ze is dol op duplo dus dat is altijd een geslaagd gift.gif .
    jou sophie is ook alweer bijna jarig.
    hebben jullie al een gift.gif voor sophie?

hallo katrien,
    hopelijk gaat het nu beter met je.
    ja dat lijkt me idd schrikken als je ineens weg zakt en dat je wakker wordt in de klas met je leerlingen om je heen astonished.gif

nou meiden ik ga lekker strijken bored.gif

groetjes dawy & kayleigh
  • Hallo ladies and babies,

alles in orde met iedereen? Hopelijk wel hè...

Met mij (ons) gaat alles prima. Straks mogen we voor de 1ste keer naar de gynea! Spannend!!! Ik ben eens benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren en of ze effectief ook al een echo gaat maken. Hoop van wel!

Het goede nieuws heeft zich ondertussen al goed verspreid. We hadden gisteren een doopfeest, waarop de hele familie aanwezig was en iedereen was op de hoogte, hoor! Niks anders dan positieve reacties natuurlijk. Ik heb zelfs al een eerste kruippakje gekregen van een goede vriendin. Ik was toch wel geëmotioneerd moet ik toegeven...

Enfin, ik zit hier nu op mijn werk de uren af te tellen naar vanavond. Kan bijna niet wachten. Om 21u15 hebben we de afspraak, maar ik ben er zeker van dat ze toch wel weer wat vertraging heeft opgelopen. Zitten we daar misschien een uur te wachten in de wachtzaal... Pff! Maar ja, deze keer zit ik daar te wachten met mijn man om naar ons wondertje te kijken en niet alleen, om naar een eitje te kijken, zoals de vorige keren. Een hele stap vooruit!!!

Morgen vinden jullie hier dus een verslag over hoe het gelopen is en ik hou jullie ook weer op de hoogte over alle nieuwtjes!

Groetjes
    Svea
  • Veel succes Svea!
    Geniet er samen maar lekker van!!!
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld