Druk bezig aan het eerste kindje....

• Saar, ik had dat aan het begin ook, dat ik wel 10 voedingen per dag had.
    Het is vanzelf minder geworden, omdat hij meer per keer kan drinken.
    Ook Ruben is gewend om gelijk eten te krijgen als hij wakker is. Ik laat hem wel even met rust totdat hij echt begint te piepen, zodat hij ook leert om zichzelf te vermaken.
    Dat deed ik eerst niet, de eerste dagen lag hij bij ons op de kamer, toen gaf ik hem direct eten als hij wakker werd, nog voordat hij van zich liet horen. Toen hij naar zijn eigen kamer ging hoorde ik hem pas later, pas als hij echt een klein beetje begon te huilen. Dat scheelde een hoop, want daarna kon ik met minder voedingen af. Blijkbaar was dat genoeg voor hem en was het verder gewoon zuigbehoefte.

Ik zit nu op de 6 voedingen per dag en soms 5 of 7.
    Als hij uit een flesje drinkt, dan zit hij op zo'n 150 cc per voeding, maar ze zeggen dat de hoeveelheid bij borstvoeding niet zoveel zegt, omdat de concentratie heel verschillend kan zijn. Soms kunnen ze aan een paar slokken al genoeg hebben, omdat er heel veel voedingstoffen inzitten.
    Ik merk wel, dat de frequentie over de dag heen heel ongelijk is. 's morgens kan er wel 6 uur tussen zitten todat hij weer komt en aan het eind van de middag en begin van de avond is het soms 2 uur. Je voeding is dan van slechtere kwaliteit, zeggen ze, omdat je dan al de hele dag actief bent.
  • ik was en ben ook anti speen maar ieder zijn eigen mening hoor!!! Ik heb sophie in t begin ook veel op mijn pink laten zuigen. Toen ze 12 weken oud was, spoog ze m radicaal uit en sindsdien wilde ze nooit meer op mijn pink of wat dan ook zuigen. Ze duimt ook niet dus het is niet gezegd dat een niet-speenkindje wel gaat duimen, of andersom. Een speen kun je makkelijker afpakken das waar maar vergis jezelf niet ik heb het gezien bij vriendinnen dat ze hun kindje de speen ook niet afgeleerd kregen. En ik vind baby's met een speen al geen mooi gezicht maar kinderen van 7 jaar met een speen? dat vind ik verschrikkelijk. Met dat horrorbeeld in mijn hoofd ben ik er gewoon nooit aan begonnen. Ik dacht, wat ze niet kent kan ze ook niet missen. Maar nogmaals, ik veroordeel niemand hoor dus als jullie je kids wel een speentje geven, prima natuurlijk!

Phoe sophie slaapt nog niet, zaterdagavond sliepen ze allebei pas om 12 uur horror.gif ze heeft last van haar laatste doorkomende kiezen achterin en hele rode open billetjes zo zielig. maar ik ben echt kapot. Overdag even rusten is er ook niet meer bij want sophie slaapt meestal nog wel even maar kimberly natuurlijk niet. Verder alles oke hier maar wel pittig hoor met zo'n kindje erbij soms. t is toch een kind met een heel verleden he... Maar ze is onwijs lief hoor!
  • @ Rainbow: ik had de uitslag een dag later en alles was perfect volgens de dokter. Hcg was 11625 (ik was toen bijna 6 weken), volgens haar dus ok. Nog een paar daagjes wachten en maandag mag'k naar gyn. Zal toch blij zijn als'k van hem hoor dat alles ok is.
    Ikzelf ben vooral heel erg moe...voor de rest ervaar ik nog niet zoveel.
    Leuk om jullie verhalen te lezen van tutje of niet en voedingen...beetje voorbereiding wink.gif
  • hallo meiden,

kayleigh heeft van begin of aan alleen de speen gekregen als ze moe was en ging slapen.
    Nu nog steeds maar meestal halverwegen spuugt ze de speen uit.
    Maar voor de rest heb ik Kayleigh geen speen gegeven.
    Ik ben ook niet dol op die spenen maar soms zijn ze dan wel handig.
    Kayleigh heeft nu de fase dat ze met een fles pap of wat pudding aangelengd met was melk pas naar bed gaat en dan pas gaat slapen.
    Maar mijn zusje en mijn broertje(die overleden is)deden dat ook heeft mijn moeder verteld.
    Dus het zal wel een familiekwaaltje zijn.
    Nou meiden ik ga even nog snel dweilen en dan ben ik klaar op een machine was na dan maar ik heb er nu nog een aan staan.
    En dan lekker de was buiten hangen.
    Dat vindt ik zalig als ik de was kan buiten hangen in plaats van binnen of in de droogtrommel.
    Nou meiden ik spreek jullie weer snel.

groetjes Dawy & baby.gif Kayleigh
  • inderdaad, ik ben anti-tutje maar misschien dat ik er toch mee begin, stillekes aan zo, omdat hij inderdaad erg op zijn hand zuigt.
    Vandaag zijn we bij kind en gezin geweest op controle en voor zijn eerste spuitjes. bij de eerste keek hij zo naar mij, van wat is dat, mama help. Zo zielig, en dan de tweede, toen was het kot te klein natuurlijk. Maar toen kwamen ze met het siroopje, oh, het was direct over met wenen, zo lekker dat hij dat vond. Maar natuurlijk was zijn honger direct gestimuleerd he. Hij wou de borst, dus weer wenen.
    Hij slaapt nu al een ganse tijd, kvind het zelfs raar, kben da niet gewoon he.
    Normaal zit ik toch ook aan 10 à 12 voedingen op een dag hoor. Dus ja....
    Hij is veel gegroeid, hij weegt nu 4kg490 en is 57 cm lang. goed he. Tis zo'n lieveke.
    Jaja, ik ben echt babyverliefd en kvind het zo geestig ! goofy.gif
  • Inderdaad, Rainbow, overdag kan Estelle makkelijk 4u tussen de voedingen laten (voormiddag), maar avond ... constant aan de borst. Denk ook dat dit gewoon haar 'weenuurtjes' zijn, vanaf 20u tot 23u. De papa loopt nu met haar rond. Als ik haar aanleg, drinkt ze uiteindelijk niet zoveel. Best vermoeiend, want zo kan ik nooit vroeg gaan slapen. En nu is ze zo boos dat een tutje niet gaat.

Mekkie, Amélie heeft ook een tutje maar krijgt het enkel om te slapen. Inderdaad, geen zicht om een ganse dag met een tutje rond te lopen. Nu Estelle er is, vraagt ze hem ook wel eens overdag en dat kan ik voorlopig natuurlijk niet weigeren.

Met Sterretje alles ok en ik denk dat ze nieuws heeft, maar ik laat het haar zelf vertellen. Ze is nog maar terug van reis.

Gr, saar.
  • Saar kan me voorstellen dat dat zwaar is die avonden. Weet nog dat Sophie dat ook zo erg had. Die kon rustig van 6 tot 12 blijven huilen en niets hielp dan echt... Heel vermoeiend want dan ben je zoooo MOE en val je gewoon bijna in slaap naast je kind soms nervous.gif

Spannend Sterretje nieuws?? Ik zal ns ff terug zoeken naar dr profiel dan hihi wink.gif

Vandaag weer lekker met de kids naar t strand geweest, doen ze het allerliefste allebei!!
  • heel herkenbaar die weenuurtjes. Hier is het net zo, van 18.00 tot 22.00-23.00, het varieert een beetje. En het enige wat hij wil is de borst, maar ik moet dan eten maken, zelf eten, in dit warme weer graag een douchke pakken, enz.
    en de papa komt zelf ook meestal laat thuis, ongeveer 21.00.
    Nu mag hij mee naar een trouw (voor de wet), eind van de maand is het voor de kerk.
    Ik heb hem zo'n schoon pakje aangedaan, wel een 62 en ietske te groot, maar tis zo schattig. een rood poloke en een jeansbroekje met witte zokjes. zo lief!!
  • he sterretje,

wat lees ik nu bij saar.
    dus ik ben maar eens snel op zoek gegaan.
    Meid van harte proficiat met je pregnant.gif .
    Geniet er maar lekker van en natuurlijk van je andere 2 kids.

kayleigh heeft haar 1e tandje door.
    nou weten we ook waar ze zo ziek van was.
    weer een opluchting.

nou meiden ik ga maar weer eens snel.

groetjes dawy & kayleigh
  • Naar de kinderarts geweest met Estelle. Het schijnt dus normaal te zijn, die weenuurtjes in de avond. Aangezien Estelle zo flink groeit (+500 gram in 10 dagen en al +3,5 cm), kan het ook zijn dat ze 'onverzadigbaar' is 's avonds en dan mag ik eens proberen een flesje kunstvoeding bij te geven. Gaan we vanavond eens proberen.
  • hoi, dag iedereen!

lol, Saar. ik heb idd nieuws bigsmile.gif
    ik ben opnieuw zwanger. khad het deze cyclus niet verwacht omdat het op clomid was, maar dan blijkbaar toch "prijs"...
    19 augustus weet ik of alles goed is content.gif
    kben super in me nopjes, maar wel erg moe. eerst geen kwaaltjes maar nu toch plots erg misselijk en vermoeid. maar dat gaat er met de glimlach in (ja of uit natuurlijk tongue.gif )

Saar, ik hoor nog hoor van mensen dat hun kindje zo'n weenuurtje had. een vriendin van mij heeft dna ook 1 flesje bijgegeven 's avonds en dan ging het perfect. vlot doorslapen en alles. het kindje was natuurlijk wel ouder dan Estelle.

Nathalie, 't is niet altijd even makkelijk kindjes en zeker niet met dit warme weeR. anaïs wil ook constant drinken en slaapt niet zo goed 'snachts ook.

Rainbow, alles goed met je? hoop dat ruben het erg goed doet en jullie je draai wat vinden...

moedergevoel, gefeliciteerd met kayleigh haar tandje bigsmile.gif , altijd een trots moment.

mekkie, hoe gaat dat in zijn werk zo'n vakantiekindje? kzag het op je banner staan, maar weet niet goed wat ik mij erbij moet voorstellen!
    hopelijk ook alels goed met jullie...

ik ga vlug wat rusten want vanavond uit eten met vrienden nervous.gif

tot later
    wave.gif
  • Proficiat Sterretje!!!
  • Sterretje gefeliciteerd <3
    Ik heb gelijk ff je profiel bekeken, maar je had toch al wel heel vroeg positief getest? Of weet je niet zeker of je cyclus helemaal klopt?
    Nou geniet ervan!!!! bigsmile.gif

Saar, ik hoop dat het snel beter gaat met die huiluurtjes hoor! Ging het vanavond beter met wat kunstvoeding erbij?

Katrien, hoe is het met jou?
  • @ Mekkie: alles goed, vanavond voor de 1e keer m'n broek moeten open zetten dat hij niet meer dicht ging... upset.gif .
    Maandag mag'k eindelijk naar gyn en dan gaat hij precies kijken hoever ik ben...
    Vind het allemaal spannend maar tegelijk angstig dat alles wel goed blijft gaan... thumbup.gif
  • ieps,

dag iedereen....bedankt voor de felicitaties

Katrien, van mij was dat ook zo bij mijn eerste zwangerschap. rond de 8w begon alles te spannen bigsmile.gif

mekkie, ja, dat is het vreemde dat ik zo vroeg heb getest.
    mijn ovutest was pas duidelijk positief op zondag en dus denk ik pas maandag (of zelfs dinsdag) mijn eisprong te hebben gehad...
    enfin ja, misschien maak ik deze keer sneller hcg aan!
    gisteren trouwens 270 en dus goed gestegen.

hoe gaat het nog met de rest?
    groetjeeessss
    sterretje
  • Hallo allemaal,

goh seg! wat is het hier stil? Iedereen is zeker aan het genieten van een verdiende vakantie??

IK HEB NIEUWS!!! Check my banner!!!! bigsmile.gif pregnant.gif

Ik heb er dus 6 pogingen (!!!) opzitten bij de gynea en heb het deze vakantie gewoon nog eens zonder meer geprobeerd. Jullie raden het vast al; het is gelukt!! Ik was nu al meer als een week over tijd en heb vanmorgen mijn moed bij elkaar geraapt om een testje te doen. En wat blijkt... er kwam al na 10 seconden zwanger op te staan!!!

Het is ons dus eindelijk gelukt. Nu nog een bloedonderzoek gaan laten doen bij de huisarts en dan afspraak maken bij gynea.

Ik moet toegeven; ik ben DOLgelukkig, maar ik besef op dit ogenblik nog niet dat het effectief gelukt is. Dat er een klein wondertje in mij zal groeien en dat we +/- april 2009 een eigen spruitje zullen hebben... Natuurlijk eerst nog effe afwachten of alles goed loopt, maar we mogen toch al dromen hè...

Ik hou jullie in ieder geval op de hoogte over het bloedonderzoek!!

Groetjes!
    een dolgelukkige Svea pregnant.gif
  • SVEA,

meid van harte gefeliciteerd met je pregnant.gif
    geniet er lekker van.

groetjes dawy & kayleigh
  • Proficiat Svea, geniet er maar van!!! pregnant.gif party.gif
  • svea wat superrrr!!!

hoe is het met de andere net-zwangeren? Katrien? en Sterretje?

En alle baby's?

Hier ok maar zooo druk. Heb de banner van onze pleegdochter ff veranderd in timmetie. Beetje en schuilnaam dus! t gaat met ups en downs met haar. Vandaag haar eerste schooldag gehad.
    Met sophie gaat alles prima, nog even en ze wordt alweer 2. Wat gaat dat hard!!!! Ben nog druk aan t denken wat we haar zullen geven tongue.gif
  • HOERA!!!!!!
    SVEA IS pregnant.gif hug.gif thumbup.gif
    Wat fantastisch bigsmile.gif baby2.gif baby.gif
    Ik ben echt super blij voor je.
    Ik hoop dat je een prachtige bloeduitslag krijgt en dat je echt kan gaan genieten van het wonder dat in je groeit.
    Ik begreep het niet helemaal, maar bedoel je nu dat je deze poging helemaal geen behandeling hebt gehad, of wel hormonen?
    Wat een leuke tijd om een baby te krijgen (ik kan erover meepraten). Lekker voorjaar en zomer, heerlijk met zo'n kleintje. En je bent niet zwanger in de hete zomer, das ook errug lekker.
    Meis, geniet ervan, want het is je van harte gegund.

liefs, ook aan alle andere meiden natuurlijk.
    Rainbow, trotse mama van Ruben baby2.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld