Druk bezig aan het eerste kindje....

• Wauw Katrien had je gyn toch ff mooi ongelijk wink.gif <3

Gefeliciteerd hoor!!!!! Super!

Svea, voor jou moet het wel moeilijk zijn steeds maar weer nieuwe banners te zien met ooievaars. Ik begrijp ook dat het erg lastig is je metekindje vast te houden. Hoop zo dat het jou ook nog eens gegund mag zijn sadhug.gif candle.gif \

Hej hoe zou het eigenlijk met Sara zijn? Die was toch ook zwanger?

En Saar??? Nog altijd pregnant.gif BIB?
  • katrien van harte gefeliciteerd met je pregnant.gif

groetjes dawy & kayleigh
  • Thanx dames!
    Nu alleen hopen dat alles goed blijft gaan...vandaag was temp wel wat lager...maar we zien het wel...ga me er niet meer mee bezig houden... Zullen morgen of donderdag nog eens een test doen.
    Als we terug zijn van vakantie gyn eens bellen.
  • hoi hoi,

Mekkie, Hoe is het met je?
    Wat goed dat je over Saar begint. Ik heb even teruggekeken en ze is toevallig a.s. vrijdag uitgerekend!!!
    Dus Saar: toi toi toi met je bevallig, of ben je al bevallen? hoe is het gegaan? laat je ons weten hoe het met jullie is?

en Sara is iets van 31 weken, dacht ik net gezien te hebben (hoezo nog dement, want ik heb het net zitten bekijken en nu twijfel ik alweer). Hoe gaat het Sara? Niet teveel last van kwalen en klachten?

Svea, meis, ik leef zo met je mee. Wat ontzettend heftig zeg.
    Ik heb het zelf bijna 2,5 jaar gehad, dat ik moest wachten op een zwangerschap. Enerzijds weet ik dus hoe je je voelt, en begrijp je grote verdriet en frustraties. Ik hoop dat het niet verkeerd overkomt, want ik weet hoe dubbel het kan voelen om zoiets te horen van iemand bij wie het wel gelukt is. Maar ik gun het je zooooooooo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! hug.gif
    Ik hoop dat de vruchtbaarheiskliniek jullie verder kan helpen, want die kunnen in elk geval veel meer dan een gewone gyn.
    Houd moed, want de wonderen zijn de wereld nog niet uit hoor en wie weet heb jij binnenkort zo'n wondertje in je armen. candle.gif candle.gif

Katrien, GEFELICITEERD met je zwangerschap en welkom op de site. Gezellig dat je meeklets.

Nathalie, hoe gaat het met jou en Luka? Valt niet mee he? die vele voedingen. Heeft hij al een beetje een ritme, of nog helemaal niet? en lukt het inderdaad, om zoveel mogelijk met hem mee te slapen?
    Ik doe dat ook hoor, zodra ik hem in de ochtend weer in bed heb, dan spring ik er ook weer in. Zolang als hij het accepteert. Als hij echt wakker is, en in de box gaat, dan sta ik op, maar dat kan vrij laat zijn hoor blush.gif

Sterretje, hoe is het met je? ik las op je profiel (leuke foto's trouwens), dat jullie inderdaad alweer even bezig zijn voor nummertje 3. Balen dat je toch weer via het ziekenhuis moet lopen, maar aan de andere kant: het is al 2x gelukt, dus dit gaat vast snel lukken.
    Hoe gaat het met de bijwerkingen? heb je veel last van de Clomid? Ik werd er zo depressief van, dat ik na 3 maanden moest stoppen, dus ik vind het altijd super knap als mensen het volhouden.
    Ik duim voor je hoor!!

Moedergevoel, hoe is het met jullie? Alles goed met Keyleigh? en met jezelf? Wat gaat het snel he, met je kleine meid. En elke dag verandert er ook zo veel he?

Vergeet ik nu iemand, sorry anders daarvoor.

Hier gaat het goed, op mijn vergeetachtigheid na dan bigsmile.gif .
    Ruben groeit als kool en is al tegen de 6 kilo.
    Hij had wat moeite om op zijn buik te liggen en vindt het nog steeds niet leuk, maar het gaat langzaam beter. Van het consultatiebureau moeten we elke dag een paar keer oefenen.
    Verder is het heerlijk om te zien dat hij elke dag meer kan. Hij lacht al met geluid en maakt ook al kletsgeluidjes als hij je aankijkt of zelf in de box aan het 'spelen' is.
    Hij begint nu zijn handen te ontkekken en afgelopen zondag had hij voor het eerst zijn ene hand met zijn andere vast. Nog wel per ongeluk, maar het gaat steeds makkelijker. Hij zuigt nu ook steeds vaker op zijn vingers als hij bv wakker wordt en de speen is uitgevallen.
    Hij had een redelijk luxe ritme, 1 voeding in de nacht, rond 5 uur, maar helaas was het vannacht weer 2 uur en andere dagen 4 uur. Hopen dus, dat hij snel weer wat gaat verschuiven.
    Binnenkort is mijn verlof afgelopen en moet ik dus weer solliciteren. Ik zit dan nog wel in de W(erkloosheids)W(et) en heb nog even de tijd, maar zal er aan moeten geloven.
    Om heel eerlijk te zijn, valt het me echt enorm zwaar om te denken dat ik moet gaan werken. Als we het konden betalen van mijn man z'n salaris, dan zou ik absoluut thuis willen blijven, maar goed, we hebben ons huis gekocht met het idee dat ik misschien niet zwanger zou kunnen raken. We waren toen al een tijd bezig en hebben besloten dat we ons leven niet wilden inrichten op iets dat misschien bij een droom zou blijven. Daarom hebben we een hypotheek afgeloten op 1,5 salaris, dus zal ik minimaal 3 dagen moeten blijven werken om hier te blijven wonen.
    Gelukkig is mijn man wel 1 dag per week thuis, dus hoeven we Ruben maar 2 dagen naar een gastouder te brengen. Maar nu nog even niet...
    Wat een lang verhaal weer zeg, ik stop er maar mee en ga nog even bij Ruben kijken.
    Liefs en tot snel,
    Rainbow en Ruben baby2.gif
  • hallo rainbow,

ja het gaat allemaal snel.
    als je al ziet dat kayleigh bijna 10 maanden is.
    hier gaat alles zijn gangetje.
    kayleigh probeert nu alleen te staan zonder zich vast te houden met alle gevolgen van dien.
    ze staat nog niet stevig genoeg op haar beentjes om dat te doen en sinds ze begint te stappen(nog niet los)wil ze niet echt meer zitten.
    het is een pittige tante met een eigen willetje ze haalt overal waar ze aan kan de kasten of het speelgoed enz. uit.
    je hebt dus handen en ogen tekort.
    maar wij zouden haar voor geen goud willen missen.
    zaterdag gaan we met haar naar burgers zoo.
    ze is dol op dieren.
    we zullen wel zien.

hoe gaat het met de rest?

groetjes dawy & kayleigh
  • Denk dat Saar inmiddels wel bevallen is, ze is ook al een paar daagjes niet bij de sept 06 mama's geweest waar ze normaal bijna elke dag komt. Spannend dus thumbup.gif

Rainbow, jammer dat Ruben nog niet zo goed op zijn buik wil liggen maar ik denk dat het wel komt hoor. De ene baby doet het nu eenmaal liever dan de andere. Maar stimuleren zal zeker geen kwaad kunnen.Nu maar hopen dat ie het niet te vervelend vindt!
    Kan me voorstellen dat je niet weer aan t werk wilt. Ik ben blij dat ik die keuze niet hoefde te maken omdat ik al jaren WAO/Wajong heb (zieken-uitkering). Ik zou het ook heel erg vinden mijn kindje steeds weg te moeten brengen cry.gif
    Geniet er dus nog maar heel eventjes van!!! Weet je al wat voor soort werk je wilt gaan doen?

Moedergevoel, voor je het weet gaat Kayleigh al stappend het hele huis door bigsmile.gif tongue.gif

Phoe sophie is weer lastig lastig lastig (ze slaapt nog maar zal zo wel wakker worden). Echt geen land mee te bezeilen nervous.gif Soms moet ik echt heel dringend tot 10 tellen hoor. Echt leuk die peuterpuberteit. Had niet gedacht dat het soms zo erg kon zijn.
    Gisteren heb ik wel gelachen. Papa stond onder de douche dus Sophie kijken. Ze stond zelf nog in dr pyjama en trok het douche gordijn open. Dus mijn man zegt: kom maar hoor. Ja dat moet je tegen Sophie zeggen, die stapte met kleren en al onder de douche natuurlijk bigsmile.gif
  • HALLOOO!!!

Hier ben ik dan. Ons meisje is dinsdagmorgen om 5u19 geboren. ESTELLE is haar naam: 3kg100 en 48,5cm.

Het was maandag inderdaad stilte voor de storm. De hele dag amper last en 's avonds begonnen de pijnlijk harde buiken terug (zo rond 22u). Om 0u30 naar het ziekenhuis vertrokken en toen bleek ik toch wel weëen te hebben om de 7 minuten en al 4 à 5 cm opening. Het ging dus heel vlot. Rond 5u had ik 8cm opening. De vroedvrouw ging dus de dokter bellen. Ze was nog maar de kamer uit of ik riep dat ik moest persen. Iedereen moest dus lopen, omdat het plots zo snel ging. De arbeid vond ik goed te doen, het persen vond ik erg lastig. Ik deed alles zonder epidurale. Ben heel gelukkig.

De borstvoeding loopt goed. Estelle heeft soms wel krampjes en dan is ze wel wat lastig. Vooral 's avonds en begin van de nacht. Ben dus behoorlijk moe. Amélie is geïnteresseerd in haar zusje, maar trekt er zich tegelijkertijd niet erg veel van aan. Ze speelt en geniet van de cadeautjes die ze krijgt.

Binnenkort foto's op mijn profiel ...

Gr, Saar.
  • WELKOM ESTELLE!!! baby.gif <3 hug.gif
    Wat heb je een mooie naam gekregen, net als je grote zus!!!
    Heel veel sterkte met je buikkrampjes en geniet maar van je mama's melk.
    Saar, GEFELICITEERD!!! wat heb je dat vlot gedaan meis. Helemaal geweldig. Wat heerlijk joh, nu twee lieve meiden. Wat een geluk!
    Hoe is het verder met jou? veel hechtingen en zwelling e.d. of valt het mee? Doe maar rustig aan met je herstel en laat je maar lekker verzorgen wanneer het kan.

Mekkie bigsmile.gif ha ha, wat super grappig, die kleine meid onder de douche. Kan me nog niet echt voorstellen hoe moeilijk het moet zijn met zo'n peuterpuber, maar als ik het me indenk, dan valt het niet mee. Heel veel succes ermee en veel opschrijven van de grappige dingen die ze doet hoor!

Moedergevoel, ook als zo'n meid met een eigen willetje. Houd haar maar goed in de gaten ja, want ze zijn zo vlug als water. Je hebt nu zeker al overal veilige stopcontacten en traphekjes e.d. gemaakt, of niet?

Hier is het goed. We hebben zo'n heerlijk mannetje. Vandaag ook weer, ik voelde me helemaal schuldig, want we vertrokken naar de winkel toen het eigenlijk bijna etenstijd was. Hij piepte een klein beetje, dus in de auto de speen gegeven. Toen heeft hij eigenlijk helemaal niet gehuild en pas 1,5 later konden we even zitten bij de Hema zodat ik kon voeden. Hij was zo geduldig en blijft dan ook gewoon lachen enzo.
    Hij past alweer in maat 3 luiers, dus even zo'n aanbieding gehaald en een nieuwe slaapzak, want hij groeit zo hard! Maat 62 bovenkleding en 56 broeken draagt hij nu.
    Hij begint nu zo lief te kletsen. Ru en ohw enzo, zo lief en heel veel hardop lachen. Daardoor wordt het eten wel rommeliger. Hij lacht vaak liever dan dat hij eet en probeer dan je gezicht maar eens in de plooi te houden ha ha.
    Net nog even in de box op zijn buik. Dat blijft erg moeilijk, maar het huilen lijkt wel ietsjes later te beginnen, dus hij wordt al langzaam sterker, hoewel zijn hoofd eigenlijk nauwelijks omhoog komt.

liefs en tot snel,
    Rainbow en Ruben baby2.gif
  • Saar proficiat!!! <3

Rainbow, geef jij nu nog bv of de fles?
  • Proficiat Saar!!!
  • he saar en gezin gefeliciteerd met ESTELLE.

ja alles is beveiligd hoor.
    ze kan nergens vanaf blijven horror.gif

groetjes
  • Hey Saar en partner,

proficiat met jullie kleine meid Estelle. Een zeer mooie naam trouwens! Geniet ervan en hou ons op de hoogte hè...

Groetjes
    Svea
  • Saar: proficiat zeg, mooie naam!! Geniet er maar van en rust maar goed uit!
    Rainbow: hier gaat alles goed, Luka heeft zijn ritme gevonden, overdag kan hij elke 2à3 uur eten vragen, snachts kan er 4 uur tussen zitten.
    Hij heeft altijd reuzehonger. Niet te doen. Soms moet ik hem 3 borsten geven. Ik doe altijd afwisselend links, rechts om dan de volgende keer rechts, links te doen. Maar veel keren (zoals vandaag) had meneer niet genoeg en wou hij nog eens de eerste borst besabbelen wink.gif
    Ik heb daar geen probleem mee, als hij nadien maar goed slaapt he.
    Tis eigenlijk wel een braaf manneke. En lachen dat hij echt al goed doet he, echt bewust. Zo geestig.
    Slapen doe ik echt over de middag nog. Als ik dat niet doe voel ik het goed hoor. Zoals vandaag; mijn zus kwam langs en ik had mijn tukje niet gedaan he. Nu ben ik dus bekaf, kan mijn lenzen niet meer in verdragen...
    Maar ja, strakjes dan vroeg mijn bedje in, en morgen moet mijn hubby niet werken, dus.... lang proberen te blijven liggen.
  • hoi hoi,

Mekkie, ik geef nog 100% borstvoeding. Gaat gelukkig goed.
    Merk wel, dat ik goed moet blijven water drinken, want soms is het aan het eind van de dag een beetje aan de weinige kant, lijkt het.
    Je vroeg het misschien omdat ik het had over voeden bij de Hema, of niet? Tja, ik probeer altijd ergens een rustig hoekje te vinden waar het niet heel erg opvalt. Vind het eigenlijk iets heel gewoons, dus zit er niet zo mee, maar ik begrijp wel, dat niet iedereen er graag naar kijkt, dus ik ga er ook niet mee te koop lopen. Maar nu hij nog zo flexibel is vind ik het wel fijn, want dan kan ik wat makkelijker ergens heen.

Svea, heb je al een afspraak bij de fertiliteitskliniek? Ik ben zo benieuwd wat ze gaan zeggen en of ze nog onderzoeken gaan doen enzo.

Katrien, hoe gaat het? merk je al aan je lichaam dat er een hoop aan het gebeuren is daar binnen?

Moedergevoel, ha ha, succes ermee, want je zult er behoorlijk druk mee zijn.

Nathalie, fijn om te lezen dat er al wat ritme inzit. Herkenbaar, van die 3 borsten. Ik heb het nu ook af en toe, aan het eind van de dag vooral.
    Ik maak hem trouwens nu zelf wakker rond 23:15 uur en dan kan hij behoorlijk lang slapen. Echt al de nacht door. Vanmorgen was hij er pas om half 8! Hier gaat het dus ook super met zijn ritme.
    Hoop dat dat zo blijft, want hij was vorige week juist weer vaker om 2 uur 's nachts enzo, dus das even afwachten.

Vandaag ben ik erg moe. Word ook zo moe van het weer, zo rommelig, veel wind en regen. Zo'n gedoe met de kinderwagen en de regenkap enzo.
    We hebben ook wel een beetje teveel gedaan. Gisteren een hele drukke verjaardag en vandaag met een vriendin mee de stad in. Hij kan niet goed slapen in de maxicosi, dus was errug moe ervan. Keihard huilen net en zodra zijn hoofd het kussen raakte toen sliep hij al.
    Helaas moet ik hem morgen toch weer meeslepen, want ik moet mijn paspoort ophalen. Donderdag moet ik mijn WW uitkering aanvragen en heb ik het paspoort nodig, vandaar.
    Dan is het trouwens de eerste keer dat ik Ruben achterlaat bij iemand anders dan mijn man. Mijn zus gaat namelijk 2 uurtjes oppassen, als ik naar het gesprek ben. Best spannend, ook met voedingstijden enzo. Hopen dat ik genoeg kan kolven, want anders moet ze lopen rommelen met ontdooien van andere melk en dat gaat allemaal niet zo vlot. Zeker niet met een hard huilend mannentje.
    Maar misschien hoef ik in die tijd helemaal niet te laten voeden, dat zou het mooiste zijn.
    Nou, ik ga er weer vandoor.
    Liefs en tot snel,
    Rainbow
  • @ Moedergevoel: klussen thumbup.gif

@ Rainbow: nog niet zoveel merk'k. M'n borsten lijken wel iets groter te zijn en bij sommige bh's merk'k dat aan de omtrek... Voor de rest lijkt m'n gezicht wel te glimmen en s'avonds heb'k al'n mini-buikje wink.gif .

Ik heb net zitten bellen. Vandaag mag'k om half 5 bij huisarts bloed laten trekken. 4 aug naar eigen gyn voor controle en 27 aug 1e echo (bbl bij een andere gyn)...spannend allemaal!!!
  • oh, mijn zoeteken heeft zo'n last van de warmte. Deze nacht heeft hij zo goed als niet willen slapen, maar dan wel constant aan de borst willen liggen.
    Mijn borsten zijn precies schuurpapier blush.gif
    Daarnet wou hij ook niet slapen, dus ben ik een wandelingetje gaan doen, en nog geen 3 seconden en meneer was vertrokken.
    Ik zal zien of hij me toelaat deze middag een tukje te doen.
  • Bedankt voor de felicitaties. Hier alles ok, maar toch zo druk met twee kindjes. Vandaag is waarschijnlijk de eerste redelijk rustige dag. Gisteren en eergisteren had Estelle waarschijnlijk een groeispurt. Ze wou de hele dag en avond aan de borst. Niet te doen zeg. Vandaag zit er gelukkig weer 3 of 4u tussen de voedingen.

Rainbow, ik ben geknipt en had vorig weekend wel last van de naad. Er is dan een vroedvrouw langs geweest en die had aangeraden om ontstekingsremmer te slikken en ander maandverband te gebruiken en inderdaad dat heeft geholpen. Voor de rest ben ik vlot hersteld. Ik verkies een natuurlijke bevalling boven een keizersnede.

Nathalie, misschien ook eens een tutje proberen? Ik probeer nu soms wel wat te rekken met een tutje. Niet simpel omdat Estelle dan zo hard zuigt, dat het er niet in blijft. Ik moet dan wat helpen tegenhouden of ik leg er een beertje tegen, ook tegen haar wang, daar wordt ze wel rustig van.

Morgen voor het eerst alleen met de twee kindjes. Ben al benieuwd. Betekent ook dat ik niet meer kan blijven liggen tot 9u. nervous.gif

Gr, Saar.
  • Wel Saar, eigenlijk ben ik niet zo voor tutjes. Ook omdat ze dan verkeerd leren zuigen he. Ik ben dan bang dat de borstvoeding niet meer zo goed zou lukken.
  • Ik geef Estelle soms eens een tutje, borstvoeding lukt nog altijd. Maar dat tutje kan ze niet heel goed. Ik moet er dan bij blijven en het tegenhouden. Ik doe het soms eens als ze te vlug weer wil drinken.

Estelle kan overdag dus niet wakker liggen rondkijken. Als ze wakker is, wil ze altijd meteen aan de borst. Hoe gaan jullie daar mee om? Ik geef Estelle dan ook de borst. Ik zit aan gemiddeld 10 voedingen per 24u. Jullie?
  • Saar, nou, dat lijkt me inderdaad behoorlijk druk, met 2 hummeltjes. Zeker met van die regeldagen zoals vrijdag en zaterdag, maar gelukkig heeft ze dus weer een iets fijner ritme te pakken.

Nathalie, inderdaad zijn daar de meningen erg over verdeeld he?
    Ik was ook tegen een speen (zo noemen wij een tutje in NL). Ik ben er inmiddels eigenlijk juist heel erg blij mee.
    Ik ben er met 3 weken toch mee begonnen, omdat hij zo hard op zijn hand had liggen zuigen, dat er zo'n zuigzoen opzat, zo'n rode nare plek. Toen vond ik dat wel heel zielig en heb toch een speentje gegeven.
    Het voordeel van een speen vind ik, dat je die kunt afpakken en een duim kun je vaak moeilijker afleren. Ikzelf heb daardoor een lelijke overbeet gekregen en moest dus een beugel.
    Ruben heeft er gelukkig geen problemen mee gehad om de borst te blijven drinken. Ze zeggen dat het vaak ook alleen andersom werkt. Baby's leren de borst van niet af, maar vinden een speen of fles vaak moeilijk, omdat het een andere techniek is.

Hoe hebben de andere moeders dat eigenlijk gedaan, met speen en fles enzo?
    Ik heb in de eerste week al geprobeerd om Ruben uit een flesje te laten drinken, op advies van de kraamhulp die we hadden, omdat er kindjes zijn die dat moeilijk vinden. ze zei, dat er moeders waren die weer moesten werken, maar de baby wilde niets anders dan de borst. Moeder kon dus niet kolven, want dat dronk de baby niet.
    Daarom ben ik dus snel begonnen met een flesje en toen had ik ook minder moeite met een speen. Het is echt een hele andere techniek. De speen valt soms uit, omdat ze hun tong heel anders moeten doen. Ik houd hem dus altijd even vast totdat hij hem goed te pakken heeft. Ik heb de allerkleinste, voor kinderen van -2 tot 2 maanden. Die wil hij, maar die van 0-6 maanden valt veel vaker uit, is nog te moeilijk blijkbaar.

Ik heb ook wel vriendinnen die baby's hebben die helemaal niet een speen willen. Ze trekken een vies gezicht of houden hun mond gewoon stijf dicht.

Katrien, heb je gelijk de uitslag van je bloed gekregen? en was het goed? Nog maar een weekje en dan mag je alweer op controle. Voel je je nog goed?

Svea, hoe is het met jou meis? Ik vind de wereld zo oneerlijk en gun jou ook dit grote geluk. Mijn duimen blijven nog altijd voor je draaien hoor. thumbup.gif

Sterretje, hoe gaat het bij jou? Ik kan nu je banner niet meer zien, omdat ik in het andere scherm zit. Ben je aan het afwachten of juist niet? Ik duim hoor!!!

Mekkie, hoe is het met jou?

en Sara? alles goed?

Ik ga nog even op de bank zitten. Vermoeidend he, dat warme plakweer. Hopen dat het snel afkoelt.
    liefs Rainbow
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld