Druk bezig aan het eerste kindje....

• Ja, mijn laatste maand is ingezet. Ik verlang al, niet zozeer voor de baby (ook wel natuurlijk), maar vooral omdat ik zo benieuwd ben naar een gewone bevalling. Ons meisje ligt nog altijd met haar hoofdje naar beneden en dus wordt de kans groter en groter dat ik vaginaal mag bevallen.

Nathalie, ook eens 'nee' zeggen hoor, zodat je kan rusten.

Sterretje en Mekkie, jullie hebben echt wildebrasjes, ik mag er niet aan denken dat Amélie haar autostoel zou openen. En wat de naam van ons tweede baby.gif betreft ... toch nog even geduld hoor.

Gr, saar.
  • Hihihi Saar, nog ff wachten dus maar wink.gif
    En jaaaaa een bevalling is zooo mooi (keizersnede natuurlijk ook maar anders denk ik). Tja natuurlijk niet pijnloos maar achteraf gezien, echt ik vond het geweldig en zou het echt zo nog een keer doen <3 Ik heb echt weken lang terug liggen denken aan elk detail van die 24 uur durende bevalling. Maar het moment dat je kindje dan echt uit je komt, dat is niet te omschrijven hoor!!!

Nathalie, dat lijkt me dan meteen weer moeilijk voor jou, te weten dat je nooit een natuurlijke bevalling zult hebben.... en dat als je nog een 2e zou willen in de toekomst het ws ook sowieso niet zo gemakkelijk zal gaan aangezien je nu ook via ICSI zwanger bent geraakt.
    Maar.... het resultaat is dan ook prachtig baby2.gif <3
    Die kraamvisite werd ik overigens soms ook wel gek van hoor, het blééf maar doorgaan. Echt een x aan jezelf denken en gewoon een dagje voor jezelf inplannen en lekker gaan slapen smiddags. Je hebt het hard genoeg nodig!!!!

Sterretje, geen blush.gif hoor! Hartstikke tof toch dat jullie er weer voor gaan. Maar ik kan me wel voorstellen dat er mensen in je omgeving zijn die het allemaal wat snel vinden??? Of valt dat mee? Ik vind dat je gewoon moet doen waar je jezelf goed bij voelt! Wens je dan ook veel succes en hoop dat het snel raak is thumbup.gif pregnant.gif

Moedergevoel, nou als Kayleigh dan net zo'n wildebras als Sophie wordt houd je hart dan maar vast hoor wink.gif want af en toe tired.gif
  • ja, probeer ik ook hoor, eens gaan slapen, maar wat doe je als je man al zaken gaat regelen. Bezoek die hij toelaat, zoals zijn baas die nog eens wil komen. Ik heb het hem nog duidelijk gezegd, we doen een babyborrel voor iets he, iedereen moet maar daar naartoe komen.
    Toen ik het hoorde was ik toch behoorlijk pissed-off !!
  • Nathalie, daarvoor zou ik ook wel boos zijn. Wij hebben daar afspraken rond gemaakt: niet meer dan 1 iemand per dag en als ik nood heb aan een dagje rust, dan eens geen bezoek. En bij Amélie is dat allemaal goed gelukt, dus nu verwacht ik ook geen problemen.

Mekkie, net dat vind ik ook moeilijk, ik ben al niet 'natuurlijk' zwanger geworden, dan ook nog eens een keizersnede. Ik hoop nu dus echt op een 'natuurlijke' afloop.

Wij zijn dus weer vreselijk aan het twijfelen over de naam voor ons baby.gif . En het zijn twee totaal verchillende namen: twee mooie namen, maar de ene is eerder 'gewoon, veilig' (hoort bijna iedereen wel graag), de andere is eerder 'speciaal' (je bent ervoor of net niet). Moeilijk hoor, ik wil volgende week echt wel beslissen. Want ik heb toch al twee nachten pijnlijke harde buiken gehad.

Gr, saar.
  • hallo dames,

effe snel een korte update over onze situatie;
    ik ben gister weer bij de gynea geweest voor de fm+pregnyl. Er zaten 2 grote follikels klaar, dus dat was weer prima. De pregnyl is dus weer toegediend en we weten weer wat ons straks te doen staat... wink.gif
    Dit is ook meteen onze laatste poging met Clomid+Pregnyl voorlopig. De gynea heeft me aangeraden om in de zomervakantie eventjes een pauze in te lassen, en dan tegen september eens op gesprek te gaan in een vruchtbaarheidskliniek. Ik heb haar ook gevraagd hoe het eventueel zit met andere hormonen zoals bv Menopur ofzo. Zij kon mij zelf niet daarmee verderhelpen, aangezien ze niet voldoende ervaring had met het toedienen van Menopur. En om nog een paar pogingen met eventuele andere hormonen te proberen, heeft volgens haar weinig zin, aangezien ik heel goed reageer op de Clomid... Ze vermoed dat het probleem ligt in de 'samenwerking' tussen zaadcel en eicel...
    Maar weer even afwachten en hopen dus. candle.gif
    Mocht het deze keer dus niet lukken, gaan we effe een pauze inlassen, want ik moet toegeven dat ik daar toch ook wel nood aan heb. Het is me de laatste weken allemaal wat te veel geworden. Ik hoef nog maar een zwangere vrouw te zien, of ik begin al te huilen... En dan heb ik nog net dat geluk dat er momenteel in mijn directe omgeving heel veel vrouwen zwanger zijn, of net bevallen zijn. Het lijkt wel of iedereen aan de volgende fase in zijn leven begonnen is en om de één of andere reden mogen/kunnen wij dat niet... Ik weet dat ik positief moet blijven en erin moet blijven geloven, maar het wordt wel heel moeilijk.

Heeft iemand van jullie trouwens ervaring met zo'n pauze na een aantal maanden hormonen geslikt te hebben? Ik vraag me af of mijn lichaam weer een tijdje nodig zal hebben om te herstellen of niet?

Zo, dames, dit was m'n korte update. Ik hou jullie natuurlijk op de hoogte over alle nieuwe ontwikkelingen. Aan de hoogzwangeren onder jullie; héél veel succes en aan de kersverse mama's; geniet van jullie spruitjes!

Veel liefs,
    Svea
  • hoi hoi,

Svea, wat goed dat je erover gepraat hebt met je gyn.
    Ik heb wel ervaring met een pauze met hormonen, maar wilde zelf niet toen. Het was gedwongen, omdat het sperma van mijn man was verslechterd. Ze wilden toen 3 maanden geen behandeling doen, omdat ze de kans wilde geven om het zelf te laten herstellen. In die tussentijd zijn wij een ander ziekenhuis gaan zoeken en heb ik later een kijkoperatie gehad. De eerstvolgende keer dat ik weer een behandeling had was het IUI, dus inseminatie van mijn man z'n zaad, maar verder hetzelfde als wat jij hebt gehad. Met hormonen zoals Menopur, maar dan Puregon. Die keer was het raak!!!
    Ik vond het dubbel, die pauze was wel lekker om 'mijn lichaam weer even terug te krijgen' maar ik wilde zelf eigenlijk wel verder. Ik denk dat het voor mijn lichaam wel goed is geweest.
    Denken ze bij jou dan nu aan evt. IVF, of aan IUI eerst? en heb jij ooit een samenlevingstest, een Hsg foto of een kijkoperatie gehad?
    Heel veel succes ermee en hopenlijk is het helemaal niet meer nodig en is het nu raak!!!

Nathalie, doe maar zo rustig aan hoor, met de visite. Ik merk dat ik het ook wel redelijk zat ben. Bij ons is het heel langzaam op gang gekomen, omdat iedereen zei: eerst de directe fam, dus ik kom later wel. Maar nu komen ze dus nog steeds veel, maar niet elke dag hoor. Ik slaap nog steeds veel met Ruben mee. Hij is in de ochtenden wat makkelijker snel in slaap te krijgen dan in de middag/avond, dus daarom slaap ik vaak na de ochtendvoeding gewoon nog een 'rondje' mee met hem.

Mekkie, wat een doerakje, dat ze de gordel losmaakt zeg! ik zou me ook rotschrikken! Ik zat te denken, misschien een kartonnen koker van een keukenrol of toiletrol over de sluiting schuiven ofzo??? misschien een raar idee, maar ik kan niets anders bedenken.
    Ruben heeft trouwens al redelijk een ritme, heeft in de nachten vaak 6 uur ertussen en een enkele keer al iets langer. Overdag meestal 3 of 4 uur. Hij heeft wel last van kramjes, sinds 2 weken. Daardoor rommelt hij vaak tussen 21:00 uur en 0:00 en soms al vanaf 18:00, dan laat hij zich bijna niet te slapen leggen en wil alleen maar zuigen. Dan blijf je dus elke 5 min de speen erin doen. Maar ja, ik ben super trots op mijn mannetje, hij groeit zo super snel.
    Hij kan nu ook lachen, zo lief <3

Ik ben erg moe, dus stop er weer mee.
    Liefs en een dikke zoen voor iedereen.
    Rainbow en Ruben baby2.gif
  • hallo meiden,

wat is het stil hier.
    hoe gaat het met iedereen?
    hier gaat alles op rolletjes.
    kayleigh heeft haar eerste bult al.
    ze is namelijk erg ruw en is dus met haar hoofd op de rooster gevallen toen ze in haar zwembadje zat.
    we waren net niet snel genoeg.
    dus met het gevolg dat ze nu een mooie bult heeft.
    ze begint ook al langzaam stappen te zetten als je haar vast hebt.
    dus we zijn benieuwd hoelang het duurt voor dat ze uit haar zelf begint te lopen.
    voor de rest is het hier rustig.

groetjes dawy & kayleigh
  • Hier ook rustig.
    Deze maand goed kunnen klussen, maar'k voel niets speciaals en temp blijft ook op 36,7...zal dus wel niets zijn.
    Blijven oefenen zekers? candle.gif
  • hallo dames,
    morgen is het weer dag 31 = NOD!! Duimen jullie mee??? candle.gif
    nervous.gif
  • Jaaa Svea mijn duimen doen gewoon pijn van het omhoog staan thumbup.gif wink.gif hug.gif

En ook voor Katrien alvast thumbup.gif

Sorry dames maar k heb zo weinig tijd meestal om online te komen. Ben afgelopen donderdag flink beetgenomen door de kaakchirurg, heb een onwijs dikke blauwe wang (inmiddels meer geel). Doet echt pijn horror.gif

Met Sophie alles prima is alleen boos omdat ze nu niet buiten mag spelen maar ja t regent de hele dag cry.gif
    En over anderhalve week komt ons vakantiekindje, een meisje van 6, logeren, voor drie weken lang. Ben benieuwd!!
  • ik duim ook goed hoor.
    kweet dat ik niet veel meer langs kom, maar tis zo druk, amai.
    Over de middag (en soms nog een stuk in de middag) doe ik nog een slaapje mee met Luka. Ik lees wel steeds alles, maar niet veel tijd om te antwoorden.
    vandaag naar de prenatale les, tzal weer zwaar zijn. Tegen dat ik thuis kom ben ik pompaf en moet ik regelrecht naar mijn bed.
  • enne svea,

meid ik ben nog steeds mijn duimen blauw aan het draaien.
    laat ons even iets weten.

groetjes dawy & kayleigh
  • hey meiden,
    voorlopig nog niks te melden... Maar ik heb wel last van de fameuze krampen. Dus ik durf eigenlijk nog niet te hopen. Vorige maand was ik ook 1 dag over tijd, dus het zou wel kunnen natuurlijk...
    Ik hou jullie op de hoogte!!!
  • Hoi,

Ik kom ook nog ff piepen.
    Gisteren op jaarlijkse controle bij gyn geweest en volgens hem ben'k niet zwanger, hij zou dan kringen ofzo zien??? Dacht dat ze zo vroeg niets konden zien maar tsja...waarschijnlijk dus op naar de volgende ronde.
    De nacht van vrijdag op zaterdag vertrekken we op vakantie dus dan ga'k hier een weekje niet komen disappointed.gif .

Groetjes en thumbup.gif
  • hallo dames,
    hier ben ik weer. Jammer genoeg weer zonder goed nieuws... Onze 6de poging met Clomid+Pregnyl zit er op en heeft helaas niks opgeleverd.
    Net als vorige maand, was het deze keer dag 32 die het slechte nieuws bracht. cry.gif

Voor deze maand is er dus niks meer gepland van behandelingen of iets dergelijks. Gewoon effe niksen... Alhoewel ik het toch niet zo maar uit mijn hoofd ga kunnen zetten natuurlijk, maar ik denk toch dat het me goed gaat doen, om effe spontaan te vrijen, ipv NU MOETEN WE!

Ik denk dat ik tegen augustus/september eens een afspraak ga maken in een vruchtbaarheidskliniek voor wat meer uitleg betreffende IVF. Ik mag mijn gynea dan ook bellen voor een verwijzingsbrief. Ik heb hier eigenlijk nog niet echt goed bij stil gestaan, omdat ik hoopte dat het niet zover zou moeten komen, maar helaas staan we nu toch op dat punt.

Naast dit slechte nieuws, wacht er mij vandaag ook nog goed nieuws. Mijn schoonzusje staat op het punt van te bevallen van mijn metekindje baby.gif baby2.gif . Ze zou vannacht of vanochtend naar het ziekenhuis moeten dus ik wacht vol spanning op het telefoontje. Alhoewel dit natuurlijk supernieuws is, heb ik toch (op dit ogenblik) een overwegend slecht gevoel hierbij. Ik gun het hun van harte en ik zal mijn best doen om een heel goede meter te zijn voor dat spruitje, maar op dit ogenblik is het voor mij gewoon heel confronterend dat zij al moet bevallen. Terwijl we samen aan het proberen waren, 9 maand geleden. We zagen het helemaal zitten; samen zwanger zijn. Ondertussen is zij al aant bevallen en ik ben nog geen stap verder. Er komen nu deze zomer tal van momenten aan, waarvan ik vorig jaar dacht 'dan ben ik ook zwanger, dan heb ik ook een mooi buikje'. En nu zijn die momenten plots heel dichtbij, zonder dat ik er zelf bij heb stilgestaan.

Allemaal heel confronterend en heel frustrerend. Maar ja... we staan ervoor en we moeten er door hè. Je gaat je soms gewoon afvragen waarom WIJ hier mee te maken krijgen. Waarom WIJ niet zoals iedereen gewoon spontaan zwanger kunnen worden. Maar dat soort vragen stel ik mezelf beter niet, want ik word er alleen maar depressiever door...
    cry.gif
    Ik ga nu in ieder geval proberen tot rust te komen in de 'pauze' en te genieten van mijn weekje verlof dat er aan komt. Nog 2 weken werken en dan gaan we een weekje naar zee. Effe er tussenuit... Ik kijk er al naar uit!

Bedankt voor jullie geduim in ieder geval!! Veel succes aan iedereen en een hele fijne vakantie, met hopelijk wat zon!!!

Veel liefs
    Svea
  • Heel veel sterkte Svea, ik werd echt ff stil bij't lezen van je verhaal...
    Het is natuurlijk een fijn moment en een hele eer om meter te worden (mijn metekindje is ondertussen al 7,5 jaar...) maar langs de andere kant begrijp ik dat het ook moeilijk voor je is. Waarschijlijk zal je schoonzus dit ook wel begrijpen vermits jullie samen probeerden?
    Probeer in ieder geval van jullie rust en vakantie te genieten en wie weet... candle.gif thumbup.gif
  • Svea en Katrien erg jammer cry.gif

Fijne vakantie Katrien!

Svea ik hoop dat je het ff van je af kunt zetten hoor, t lijkt me echt zo onwijs moeilijk. Mijn schoonzusje stond ook voor de keuze met mijn zwager IVF of niet maar uiteindelijk werd ze alsnog spontaan zwanger na hele lange tijd oefenen. Maar zij zei ook ik zou net zo lief van een flat afspringen als ik niet zwanger zou kunnen worden...

Nathalie ja t is erg vermoeiend dus rust maar lekker uit nu je nog verlof hebt he! Wanneer moet je weer beginnen?
  • Ff vanop vakantie: hiernog steeds geen devil.gif en temp zelfs vandaag op 37...spannend!
  • Positieve test!!! pregnant.gif
  • hallo allemaal,

@Katrien; gefeliciteerd!!!!

Afgelopen vrijdag is mijn schoonzusje dus inderdaad bevallen van een prachtig dochtertje; Yliana. Ik ben natuurlijk, als trotste meter, haar al elke dag gaan bezoeken. Onvoorstelbaar wat zo'n klein mensje toch teweeg kan brengen hè.

Ik vind van mezelf dat ik me sterk heb kunnen houden het afgelopen weekend, maar gisteravond kwamen de emoties natuurlijk toch weer boven. Ik ben superfier op mijn metekindje en ik gun het mijn broer en schoonzus van harte, maar mijn hart breekt als ik dat klein dutske in mijn armen hou... Echt een dubbel gevoel. Ik probeer mij er weer over te zetten, maar het wordt er gewoon niet gemakkelijker op...
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld