Druk bezig aan het eerste kindje....

• ja nathalie meid hoe is het?
    ben je idd aan het bevallen of ben je misschien al bevallen?

spannend!!!
  • hoi mensen,

hier ergens anders op het forum zag ik dit berichtje staan :

"Nathalie en haar man zijn van dinsdag de gelukkige ouders geworden van een zoontje LUKA. Ze had vernauwing in haar bekken, dus is het een keizersnede geworden..."

met dank aan Nancy van het forum "kippensoep"...

Nathalie (en ventje uiteraard), van harte gefeliciteerd met jullie zoontje. mooie naam trouwens. Geniet er maar van. herstel maar rustig en we horen we hoe het allemaal is gegaan.

dikke proficiat nogmaals

wave.gif
    sterretje
  • uppie
  • Ik las het ook net ja, proficiat!!!

Groetjes! hug.gif
  • Waw, Nathalie, fantastisch. Proficiat hoor!
  • nathalie en man van harte gefeliciteerd met jullie zoon.
    geniet er maar lekker van.

groetjes dawy & kayleigh
  • Hallo iedereen, hier ben ik dan eindelijk.
    We zijn van gisterenavond thuis.
    Dinsdagmiddag zijn inderdaad mijn vliezen gebroken. Maar toen ik het ziekenhuis binnen ging, wou de gyne voor de zekerheid toch dat er foto's van mijn bekken genomen werden. Daar zagen ze dat ik een vernauwing aan mijn bekken heb, dus werd direct besloten om een keizersnede te doen.
    Tja, ne mens rekent daar niet op he, dus voor mij was dat eventjes stressen.
    Alles is goed verlopen en het is een schat van een baby (en een mooitje ook, maar ik denk dat iedere mama dat zegt wink.gif )
    Wel heb ik sedert een paar dagen problemen met mijn hormonen. Ik zit zeg maar met de babyblues en ben ook wat oververmoeid. Dus bij het minste begin ik te wenen.
    Maar als ik genoeg rust, dan zal dat wel beteren.
    Ook kwam de borstvoeding, door de keizersnede, maar niet op gang. En ik begon natuurlijk te panikeren dat de kleine Luka niet genoeg te eten zou hebben.
    Nog een geluk dat er een organisatie bestaat zoals 10de maand. Ik had daar een folder van liggen en heb die gisterenavond gebeld (ik stond op het punt om terug naar het ziekenhuis te gaan). Die vroedvrouw hoorde direct dat er iets was en is dan ook binnen het uur langs geweest en heeft me een nieuwe aanlegtechniek geleerd en het gaat al veel beter.
    Nu komen die toch al 3 dagen na elkaar eens kijken hoe het gaat en helpen met het aanleggen, badje geven, temperatuur meten, pamper verversen enz. Je kan er echt alles aan vragen.
  • Tja, Nathalie, de eerste weken is het wat hectisch. Maar je komt er wel hoor, laat je maar goed helpen, dan lukt het wel. Hoe komt het dat ze je bekken wilden meten? Hadden ze al meteen een vermoeden? Dat doen ze toch niet standaard? Ik ben vorige week op controle geweest en had ernaar gevraagd en gynae zei dat dat niet nodig is als ze geen vermoeden hebben van 'te nauw' bekken.

Veel succes met jullie zoontje hoor, mooie naam trouwens!
  • wel, de gyne vond dat het een grote baby was volgens mijn gestalte. Ik ben zelf maar 1.57m groot en de baby woog op 37 weken al 3.200kg (volgens de echografie).
    Hij wou zeker zijn en ik had een fotosessie gepland voor vorige donderdag. Maar Luka vond dat hij dinsdag op de wereld moest komen. Dus moesten we dinsdag (met gebroken vliezen en 3-4 cm opening) nog die foto's laten maken. Daar zagen ze dan dat mijn bekken 10cm breed was, wat echt te weinig is voor een normale bevallen, gelijk wanneer ook.
    Tja, het zit me nog steeds heel hoog dat ik een normale bevalling niet heb kunnen meemaken.
  • Ik snap je, ik heb ook een ks gehad bij amélie en nu hoop ik op een natuurlijke bevalling. Het is mijn droom om dit ook mee te maken. Luka ziet er inderdaad een stevige baby uit. Hoeveel woog hij bij de geboorte?
  • party.gif Hoera!!! Nathalie baby2.gif
    GEFELICITEERD!!!
    WELKOM Luka, wat zie je er mooi uit en wat heb je een mooie naam gekregen!!! party.gif

Nathalie, wat herkenbaar, wat je schrijft over die hormonen en die tranen enzo. Voor mij was de eerste week een soort 'schock' ik heb de helft niet echt meegemaakt en was volledig overspoelt door alle emoties.
    Ook de gedachte dat je eindelijk je mannetje hebt, waar je jaren op hebt gewacht, daar schiet ik nu nog vol van als ik eraan denk.
    Ik hoop dat je snel een beetje aansterkt.
    Kan me voorstellen dat het erg wennen is, de gedachte dat je een keizersnede moest ondergaan, maar je hebt hem wel zelf op de wereld gezet hoor!!! Wees er maar heel trots op.
    een dikke knuffel van deze kant en ook van Ruben voor Luka.
    liefs, Rainbow en Ruben
  • Hey Nathalie en man,
    een dikke proficiat met jullie baby2.gif LUKA! Zeer mooie naam trouwens. Inderdaad jammer dat je geen 'normale' bevalling hebt kunnen meemaken, maar dat maakt het er natuurlijk niet minder speciaal op hè. Geniet maar van je zoontje en hou ons op de hoogte hè.

Met mij voorlopig nog geen vooruitgang. Ik blijf precies een beetje hangen in hetzelfde straatje... disappointed.gif
    Zondag was het de gevreesde dag 31, maar dat ging vrij goed. Niks te zien, maar ik had wel buikpijn dus vermoedde wel iets. Maandagavond waren ze er dan wel uiteindelijk, de devil.gif . Tuurlijk weer een nieuwe teleurstelling en maar weer proberen om opnieuw de moed bij elkaar te rapen en er nog eens voor te gaan.
    Ik heb nu de afgelopen cyclus ook nog telkens 's morgens op hetzelfde tijdstip mijn temperatuur gemeten en het volgende begrijp ik niet:
    ik heb op vrijdag de Pregnyl gehad, waardoor ik in principe op zaterdag mijn eisprong krijg. Zaterdagmorgen temperatuur normaal, zondagmorgen temperatuur verhoogd. Dat weekend zijn we er dus weer voor gegaan. Mijn temperatuur is vervolgens hoog gebleven tot afgelopen maandagmorgen. In principe zeggen ze toch dat je eisprong altijd 14 dagen voor je NOD is geweest. Dus als ik vanaf maandag 14d terugtel, dan klopt dat toch niet met de Pregnyl én het temperaturen... Ik kan compleet niet meer volgen!

Dit is nu de laatste Pregnyl kuur die ik nog thuis heb liggen. Na deze poging hebben we er 6 pogingen opzitten met Clomid+Pregnyl. De gynea gaf zelf vorige keer al aan, dat we hierna naar een vruchtbaarheidskliniek kunnen stappen voor meer info over IVF e.d. Ik denk zelf dat ik daar misschien mee ga wachten tot na de zomervakantie. Misschien een afspraak maken voor september ofzo en dan tijdens de zomermaanden gewoon nog eens zonder 'MOETEN' proberen. Dat heeft misschien ook wel effect... Who knows! Ik heb alleen wel schrik dat ik dan mijn hele hormonenhuishouding weer in de war ga sturen. Ook wou ik nog eens met de gynea bespreken of ik nog andere hormonen kan proberen, zoals bv Menopur. Ik weet het allemaal effe niet meer... sad.gif Iemand tips??
  • Ik heb altijd gehoord dat je eenmaal je een keizersnede gehad hebt, je altijd een keizersnede moet hebben. Kwestie van de vorige wonde niet te laten openspringen tijdens het persen.
    Misschien toch best eens navragen bij de gyne.
    Luka woog bij de geboorte 3.160kg.
  • Nathalie, dat klopt niet hoor, eens keizersnede altijd ks. Wel zijn ze alerter en als er iets niet goed loopt, grijpen ze meteen in. Mijn zus had de eerste keer ks, de tweede keer natuurlijk gestart maar toch overgegaan op ks.

Svea, ik zou ook menopur proberen. Je eisprong zal de zaterdag of de zondag geweest zijn. En die 14 dagen staat niet vast hoor, dat varieert van 10 tot 16 dagen. Alles daartussen is normaal.
  • ah zo, dan ben ik inderdaad verkeerd geinformeerd. Maar ja, bij mij zou het zoiezo toch niet gaan, natuurlijk bevallen disappointed.gif
  • nathalie, hoe gaat het daar met jullie 3tjes?? lukt het wat? niet te veel babyblues?!

Saar, mooie foto's hoor! schattige buik ook, niet zo heel dik hé...wel zeer mooi!

Svea, ik zou ook voor menopur gaan hoor! ik heb hier 2 menopur creaties lopen. allé, 1tje lopen en het andere ligt in het park content.gif
    ik reageerde wel goed op menopur en was van mijn zoontje in de eerste ronde menopur zwanger, van mijn dochtertje in de 2e.
    allé, voor alexander nam ik clomid 100mg en dan bijgestimuleerd met menopur (3w ongeveer) en dan onmiddellijk zwanger, geen pregnyl gekregen.
    van anaïsje hormonenpompje en dan bijgestimuleerd (5dagen maar), pregnyl daarna utrogestan en ook zwanger....

hoop voor je dat het zal lukken hoor!
    thumbup.gif
  • Nathalie bij deze nog van harte gefeliciteerd met jullie baby2.gif
    k was op vakantie vandaar nu pas mijn reactie blush.gif
    mn vriendin heeft trouwens hetzelfde als jou, te smalle bekken dus al 2x met een ks bevallen en nu zwanger van de 3e. De gyn zegt wel dat ze hierna beter niet meer zwanger kan worden omdat ze maar voor 3x garantie geven dat het goed gaat met een ks. Maar ik weet niet hoe dat in Belgie is? in ieder geval hadden ze haar ook maar rond laten lopen met gebroken vliezen vanaf donderdagsavonds en pas dinsdag kregen ze door dat de baby er écht niet uitkwam en hebben ze een ks gedaan omdat haar bekken te smal bleek. Bij de 2e hebben ze eerst nog allerlei onderzoeken gedaan en bij nr 3 zeggen ze nu eindelijk gewoon dat het een keizersnede moet worden...
    Hoe is het verder? Nog zo'n last van je hormonen? Komt vanzelf wel goed hoor!!! maar kan wel even duren helaas...

Rainbow, hoe is het met jullie? Begin je al een beetje te wennen aan het moederschap? Heeft Ruben al een beetje een ritme te pakken of nog niet? Bij Sophie was dat vanaf een week of 6. Op het cb zeiden ze dat ik haar in een ritme moest dwingen weet nog dat ik he-le-maal van slag was want dat lukte dus niet. Een dag geprobeerd zo, daarna lekker weer op mn eigen manier en voila, ineens kwam er een ritme in!

Saar, bij jou gaat het ook opschieten he!! Ben echt zo benieuwd naar de naam. Wordt het weer zo'n mooie Franse naam? <3 Of verklap je nog niets wink.gif

Sterretje, wat zie ik? gaan jullie er weer voor?! thumbup.gif

Hier alles wel oke, vakantie in de Ardennen was super! Sophie is echt wel bijdehand hoor. Vanmiddag had ze dus weer de autogordel los gemaakt. Voor de zoveelste keer horror.gif Je schrikt je rot. k weet ook niet hoe ik dat moet voorkomen. Iemand een idee?
    Ze heeft vandaag een klein glijbaantje gehad voor in de tuin. Ze vindt het geweldig. Alleen t is echt op z'n Sophies: Ondersteboven achterstevoren op zijn kop erop gaan hangen tired.gif
  • hoi mekkie,

ik zou me ook rot schrikken als kayleigh haar autogordel los kreeg. horror.gif
    anders moet je eens navraag doen in de winkel waar je het autostoeltje gekocht hebt misschien dat hun een oplossing weten.
    of je moets iets bedenken waardoor ze niet aan de sluiting kan komen.
    bijv. in de vorm van een hulst.
    ik weet het anders ook niet zo snel.
    ik lees dat sophie een echte wildebras is smile.gif
    kayleigh is ook zo gek als een deur niet normaal wink.gif
    hoe wilder je met haar doet hoe leuker dat ze dat vindt.
    ze houd niet echt van dat friemelen en dat voorzichtige gedoe.
    maar ik ga even wat eten.

groetjes dawy & kayleigh wave.gif
  • hoi mekkie en moedergevoel,

dat van dat autostoeltje ken ik maar la te goed. hier is er ook eentje die dat met plezier doet. ik ben naar de winkel geweest met hem en heb letterlijk ALLE autostoelen geprobeerd maar hij kruipt uit allemaal.
    ik heb nu wel de tobi van maxi cosi en daar kan je de riemen wat harder aantrekken. maar ja een paar weken wist hij ook weer hoe dat te omzeilen.
    ik weet niet goed hoe hier mee om te gaan. dus iedereen die tips heeft is dus meer dan welkom thumbup.gif

mekkie, leuke vakantie gehad?!
    onze vakantie komt ook bijna in zicht. 11/7
    en ja, blush.gif , wij gaan voor nummer 3...
    kheb wederom geen cyclus die op iets lijkt dus een tijd geleden terug naar de gyné geweest en dus zit ik weer volop in de hormonenhandel...

alles goed met iedereen anderS?

Saar, ik ben ook best wel benieuwd naar de naam! bigsmile.gif
    nog een beetje geduld hé. maar dat is nu net NIET 1 van mijn specialiteiten.

wave.gif
  • het gaat hier wel, maar Luka is nog steeds zijn draai aan het zoeken. Dat betekent 's nachts veel uit bed, en overdag wil iedereen langskomen he (kind en gezin, vroedvrouw, schoonouders enz.) terwijl ik dan eigenlijk wat wil slapen. Daardoor heb ik nu barstende hoofdpijn. Maar ja, vanavond hoop ik dat mijn ventje vroeg thuis is, dan kan ik vroeg mijn bedje in.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld