Druk bezig aan het eerste kindje....

• Ik eet eigenlijk geen gerookte zalm meer omwille van het risico op listeria-bacterie. Heel miniem misschien, maar ik laat het voor wat het is tot na de zwangerschap.
  • ah, dat ken ik niet die bacterie. Tja, veel is er niet meer over dat ik kan eten he ponder.gif
  • hoi meiden,

Wat is het hier stil zeg.

Nathalie, tjonge jonge, je hebt het wel extreem zwaar met het eten zeg. Het voelt ook zo onlogisch, dat je niet 'gewoon' brood mag eten enzo. Maar goed, ze zullen het wel weten en gelukkig komt het einde voor jouw zwangerschap ook in zicht. Kun je het je al voorstellen, dat je binnenkort eindelijk je droom krijgt?
    Ik hoop dat het voor jou echt een roze wolk zal zijn, want dat heb je wel verdiend. (kleine kans op die roze wolk, maar ik gun hem je wel wink.gif ).

Saar, jij schiet ook alweer heel hard op zeg. Hoe gaat het verder bij jou? veel last van kwalen, of gaat het goed en hoe denk je dat Amelie het zal vinden, een zusje erbij?
    Inderdaad geen zwaargewicht. Ons mannetje was bij geboorte 3370gr en hij werd bij 31 weken 1700gr en bij 34 weken 2200gr geschat.

Moedergevoel, hoe gaat het met Kayleigh? Wat is het snel gegaan eigenlijk he? nu ineens zo'n grote meid, terwijl jij toch ook wel even hebt moeten klussen voordat het raak was. Heerlijk he, dat je haar nu hebt om mee te knuffelen <3

Svea, ik gun het jou zoooooooo ontzettend, dat jij dit gevoel ook mag meemaken. Hoe sta je er nu in? Voelt het goed deze ronde?
    Zoals Saar al schreef, ik had ook geen resultaat met Clomid, maar wel met FSH hormonen, zoals Menopur, ik had dan Puregon, maar das net zoiets. Het enige verschil is dat je moet spuiten i.p.v. slikken en iets meer follikelmetingen, maar daar wen je ook aan en ik had er veeeeeel minder bijwerkingen van enzo. Maar kijk maar waar jij je lekker bij voelt. Ik kreeg ook altijd advies van iedereen om me heen die vond dat ik zo lang met die hormonen aan de gang was, maar je kunt het alleen voor jezelf bepalen, hoe lang je een bepaalde behandeling trekt en wanneer je echt bij de arts aan de bel trekt enzo.
    Ik hoooooop in elk geval dat het deze ronde raak is voor jullie!!!

Sterretje, hoe gaat het met jou? Gaat het goed met je?

en met jou? Mekkie?
    Je vraag altijd zo lief naar anderen, maar hoe is het nu met jou en je kleine meid?
    Hoe is het met je gezondheid? trek je het allemaal, de verzorging enzo, zeker nu ze zo vlug als water is?
    Ik merk nu hoe zwaar het lichamelijk is, om zo'n hummel te verzorgen en ik heb er erg veel respect voor hoe je dat allemaal doet!! thumbup.gif

En hoe is het met de anderen?

Hier gaat het goed. Ik begin gelukkig mijn draai een beetje te vinden. Ik heb behoorlijk veel tranen gelaten, zoveel emoties. En het besef dat het nu eindelijk gelukt is. Dat we een zoontje hebben en dat onze droom is uitgekomen. Maar dan weet je nog niet hoe je ervoor moet zorgen nervous.gif .
    Gelukkig gaat de bostvoeding steeds beter en afgelopen nacht heeft hij ruim 5,5 uur geslapen, dus dat was super.
    Vandaag was mijn man naar cursus, dus kon ik alvast proefdraaien voor volgende week. Dan begint zijn gewone werk weer en 'sta ik er alleen voor' met Ruben.
    Het ging eigenlijk heel goed. We zijn naar de Prenatal geweest en de supermarkt, met de bus, dus meneertje heeft zijn eerste busritje er al opzitten. En ik heb een foto ervan gemaakt bigsmile.gif blush.gif
    Ik was zo trots op hem, want hij heeft grotendeels geslapen.
    Mijn man was ook helemaal gerustgesteld dat het goed ging, want hij ziet er best tegenop om weer aan het werk te gaan. Hij is bij elkaar zowat 3 weken thuis geweest, dus das best een overgang.

Ik ga er weer vandoor.
    Liefs en tot snel,
    Rainbow, trotse mama van Ruben baby2.gif
  • hallo rainbow,

hier gaat alles prima.
    heerlijk hé dat knuffelen met Ruben dat heb ik met Kayleigh.
    wel een lekker mannetje rainbow!!!
    Kayleigh is al echt een grote meid,maar is ook een pittige tante en ze weet het allemaal wel aan te leggen bij iedereen.
    alles wat ze ziet is heb en ze heeft het.
    vooral mijn vader is daar heel erg in.
    en dan heb je mijn opa en oma nog.
    alles wat Kayleigh doet is prima maar ik probeer haar nu al een beetje in toon te houden maar dan zeggen hun weer dat we ons niet zo aan moeten stellen want het is hun poppetje en prinsesje.
    en dat weet Kayleigh maar al te goed en dan is ze pas 8 maanden.
    dus er staat je nog wat te wachten.

maar ik ga je verlaten en ik ga lekker vroeg slapen want morgen hebben we communiefeest.

groetjes dawy & kayleigh
  • Rainbow, leuk dat alles zo goed gaat. Ja, zo'n babytje knuffelen, heerlijk hé.

Geen idee hoe Amélie gaat reageren op de baby, nu heeft ze in ieder geval nog geen interesse.

Nathalie, jij bent de volgende hé. Moet je nu vaker op controle? Ik moet nu terug op 34 weken en vanaf dan om de 2 weken op controle.
  • Sorry druk hier en veel pijn de afgelopen dagen dus ik houd het ff kort drunk.gif

Rainbow jij denkt ook altijd aan iedereen, vind ik ook altijd lief van je. Ik zal binnenkort eens wat uitgebreider schrijven (ook over mezelf wink.gif )/
    Fijn dat de bv steeds beter gaat.

Hoe is het verder met iedereen?

Svea in de groene dagen? Klus ze thumbup.gif
  • Alles goed hier, wel nu en dan eens een pijnscheut, maar das normaal, zeker?
    Morgen terug op controle; twas 2 weken geleden. ik weet niet wanneer ik terug zal moeten, ofwel binnen 2 weken, maar dan moet ik bijna bevallen he, dus tzal wel volgende week zijn.
    Donderdag mijn laatste werkdag!! Kzal er toch niet om geven hoor, wel zit ik dan alleen thuis, maar elke dag van West-vlaanderen naar Brussel weegt toch op je he.
    gisteren heb ik over de middag een uurtje geslapen en om 20.00 was ik weeral in slaap aant vallen in de zetel. Kben dan maar mijn bedje in gekropen en heb geslapen tot 5.00 deze morgen !! schitterend.
  • hoi hoi,
    tis inderdaad een paar daagjes stil geweest hier. Ondertussen is iedereen weer in haar pen/klavier gekropen en heb ik alweer heel wat verhalen moeten lezen voor ik bij was!
    Gelukkig lees ik alleen maar leuke dingen, dus dat is super!
    Rainbow, écht een knap ventje hè! Nog eens proficiat!! Kan mij écht inbeelden hoe je je voelt. Ik hoop ook dat ik dat gevoel zal mogen meemaken...

Ik ben afgelopen vrijdag weer bij de gynea geweest voor de follikelmeting. Er was 1 rijp eitje dus dat was alweer beter als de vorige keer. (toen waren het er 2) Ze heeft me dan weer de Pregnyl gegeven en daarmee wisten we ook wat ons dit weekend te doen stond... blush.gif
    Ik heb op aanraden van mijn zus dan toch de temperaturen bijgehouden om te kijken wanneer ik precies mij eisprong heb. Maar ik kom er eigenlijk niet echt wijs uit... Vrijdag had ik de Pregnyl, dus in principe zaterdag = eisprong. Zondagmorgen was mijn temperatuur dan effectief 0.5°C hoger als normaal, maar deze morgen was hij alweer terug gezakt. (normaal = 36.6° / zondag = 37.1° / maandag = 36.7°)
    Ik lees overal dat je temperatuur normaalgesproken hoog zou moeten blijven na de eisprong tot aan je maandstonden. Hoe komt dit dan??
    Wilt dit dan zeggen dat ik mijn eisprong toch nog niet gehad heb of hoe moet ik dit zien??
  • hoi hoi,

Svea, dat temperaturen vind ik ook altijd lastig te interpreteren. Ik heb het in totaal bijna een jaar gedaan, maar het neemt heel erg nauw.
    Zo mag je niet eens naar de wc voordat je de temp meet en moet je elke dag precies om dezelfde tijd meten enzo. En laat naar bed gaan kan al van invloed zijn op de temp.
    Ik zou lekker op de pregnyl vertrouwen, want die doet het zowiezo goed. Ik hoop heel hard voor je, dat het deze ronde raak is.

Ik ben doodop, dus houd het even kort verder.
    liefs allemaal,
    Rainbow, trotse mama van Ruben baby2.gif
  • hoi,

Nathalie, goch, wat schiet het op! nu echt de laatste loodjes (of mss ben je al bevallen). spijtig dat je zo op je eten moet letten, maar gelukkig komt het einde in zicht. nadien zal je het nog gaan missen wink.gif ...

Saar, gaat het nog? hoe gaat het mde kaartjes en dergelijke?

Mekkie! wat groeit Sophie ook hard zeg. Ongelooflijk dat ze qua ontwikkelnig ook erg goed op Alexander lijkt. Telkens jij iets vertelt dan zit ik precies in dezelfde fase...wel prettig! bigsmile.gif

Moedergevoel, idd, je meisje groeit als kool. tijd gaat veel te snel hé....ik heb daar toch moeite mee hoor disappointed.gif

Rainbow, wat een schattig zoontje dat jij hebt! en die tranen achteraf, ik denk dat dat perfect normaal is. Ik had dat ook. het lijkt allemaal onwerkelijk. zelfs na Anaïsje had ik het even moeilijk, maar dat was meer omdat alles zo snel was gegaan en ik nog niet echt afscheid had kunnen nemen van deze zwangerschap. maar alles is nu weer toppie hoor! lichamelijk was ik ook erg vlug hersteld en dan lijtk het alsof er niets is gebeurd en dat is toch ook wel raar!
    khoop dat alles goed met jullie gaat en jullie jullie draai (pff al die jullie's) snel zullen vinden.

Svea, ik temperatuurde ook veel, maar het is zoals Rainbow zegt, het is erg moeilijk want je bent van zoveel dingen afhankelijk. met pregnyl had ik ook steeds zo'n rare temp curves. en een temperatuursstijging van 0,2 is al voldoende op te spreken over "verhoogde temperatuur". ik zou gewoon op pregnyl vertrouwen hoor en ik duim reuze hard voor je.
    ik heb trouwens ook menopur gehad (en HRF pompje) en daar reageerde ik ook merkelijk beter op.
    thumbup.gif voor je hoor en hoop dat je een februari 2009 kindje mag verwelkomen.

Hier alles goed hoor voor het ogenblik. Anaïs is bijna weer 4 maanden en is nog steeds erg rustig en gewoon vrolijk. Ze kan echt een lange tijd liggen kijken naar haar draaiende mobiel en het entertainment van haar broertje is blijkbaar fantastisch goofy.gif ....
    ik ervaar alles als zeer goed te doen. ik kom overal waar ik wil en doe wat ik wil....dus voor mij gaat alles toppie!

allé meisjes, hou jullie goed!

tot later;..

liefs,
    sterretje
  • Neen, nog niet bevallen....
    vandaag op controle, ik laat het jullie allemaal weten hoe het is geweest. Kheb wel elke dag enkele keren last van pijn in mijn onderbuik, een zeurend gevoel maar ook steken.
    We zullen zien he. Normaal moet ik nog 2 dagen gaan werken,dus mag het nog wat blijven zitten hoor...nog een weekje...
  • wat leuk Nathalie, klinkt als flink indalen...
    ik duim voor je!

Svea, ik keek nog efjes naar mijn temp kaartjes van vorig jaar en ik had dat dus ook....eerst 0,5 omhoog en dan weer wat zakken. in de cyclus dat ik zwanger werd daalde mijn temp zelfs enorm 3 dagen voor nod en op nod steeg die dan weer met 0,2
    raar hé!

ik wou je dit gewoon meegeven. ik denk wel adt je eisprong is geweest hoor...
    duimen draaien en weer 2 weekjes geduld hé!

hou je goed

liefs,
    sterretje
  • Ben net terug van de gyne. Mijn bloeddruk was terug aan de hoge kant (13/9) en daarom heeft hij me doorverwezen naar het ziekenhuis om een half uur aan de monitor en bloeddrukmachine te liggen. Dan hebben ze beslist om mij pillekes te laten nemen om mijn bloeddruk wat te laten zakken.
    De baby is aan het indalen en de baarmoederhals zou al wat verweekt zijn.
    Het zou nu ongeveer 3kg200 wegen, volgens de machine.
  • Nathalie, nu moet je waarschijnlijk nog vaker op controle? Hopelijk krijg je geen zwangerschapsvergiftiging. Vanavond ga ik naar het Serruys, mijn zus is vanmorgen bevallen. 't Is toch weer keizersnede geworden, jammer, maar de baby stelt het goed, een meisje: Ticia.

Sterretje, fijn je nog eens te horen. Met ons alles ok, alleen super moe, ik wou dat ik wat meer thuis was ipv full-time werken.

Svea, na je eisprong zakt de temperatuur 1 of 2 dagen en daarna gaat ze weer naar omhoog. Vlak voor je maandstonden zakt hij weer en als dat niet zo is (dus hoog blijft), ben je waarschijnlijk zwanger.

Zo, ik ga weer verder werken, zodat ik op tijd naar huis kan, op baby-bezoek. bigsmile.gif
  • ah, zo Saar, proficiat he. Mooie, speciale naam trouwens.
    neen, ik heb een volgende afspraak binnen 2 weken, als ik niet bevallen ben. Zo zei de gyne het. Ja, als er geen problemen zijn, hoef ik niet vlugger te gaan he.
  • Nathalie, loop je nog steeds rond?
  • yip, kdenk ook dat het d-day is voor nathalie !!

thumbup.gif
  • jaaa ik vroeg het me ook al af Nathalie bigsmile.gif thumbup.gif
  • inderdaad al effe geleden dat Nathalie nog iets geschreven heeft... SPANNEND!!! party.gif
  • hoi hoi,

Nathalie, klopt het???
    Spannend hoor.
    Als je nog niet bent bevallen, dan alvast heeeeeel veel toi toi toi.
    En anders: laat je maar lekker verwennen!!
    liefs, Rainbow
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld