Druk bezig aan het eerste kindje....

• Dag meisjes,

Ik dacht van : ik start maar even een nieuwe topic want ondertussen kan ik echt niet meer volgen...
    Sommigen onder jullie zullen mij al kennen, andere dan weer niet, dus bij deze :
    Ik ben Zwanneken, 25 jaar en we gaan voor ons eerste kindje. Op 7 juli 2005 heb ik mijn laatste pil genomen dus ik zit nu in mijn 2de cyclus. Ik hoop dat we dit jaar nog zwanger worden...
    Op 21 oktober trouwen we en ik zou het bijzonder mooi vinden moest ons kindje worden verwekt op huwelijksreis... romantisch...
    Ik begin even een nieuw lijstje :

Druk bezig:
    Zwanneken, 1ste kindje, 2e cyclus (Oost-Vlaanderen)
  • Hoi Zwanneken,

Leuk dat je een nieuw topic opent. Ik krijg soms ook het gevoel dat ik er een aantal topics al zo oud zijn en de mensen daar elkaar zo goed kennen... Nu beginnen we gewoon met een schone lei. Ik zal me ook even voorstellen:

Ik ben Jacky, 29 jaar en 20 mei 05 het mirena- spiraaltje laten verwijderen. Mijn vriend en ik zijn dus momenteel druk bezig met ons eerste kindje smile.gif Momenteel zit ik in mijn 3e cyclus en ik ben nu mijn nod aan het afwachten (nod op 31-08-05). O ja ik kom uit Gelderland.

en een aangepast lijstje:
    bigsmile.gif
    Druk bezig:
    Zwanneken (25), 1e kindje, 2e cyclus, nod 10-09-05 (Oost-Vlaanderen)
    JackyB (29), 1e kindje, 3e cyclus, nod 31-08-05 (GE, NL)

Groetjes Jacky
  • Hoi,

Ik kan soms ook niet meer volgen in de andere topics...
    ik ben Sara, kom ook uit Oost-Vlaanderen en wordt maandag 25 jaar. Sinds juli zijn we ook begonnen voor een eerste baby.gif , we zitten dus nu in de tweede cyclus. Mijn nod is 28/8... het is dus spannend momenteel.
    Vorige maand ging ik veel te veel op in het "zwanger worden" en was de teleurstelling er wel als de devil.gif er door kwamen (7 dagen te laat!). Nu ben ik er veel minder mee bezig geweest. Maar we hebben ook veel minder geklust dus ik denk niet dat het deze maand gelukt is. Ik heb ook totaal geen symptomen, terwijl ik er vorige maand van barstte. Zal wel ingebeeld geweest zijn!!

Sara (25), 1e kindje, 2e cyclus, nod 28-08-05 (Oost-Vlaanderen)

Groetjes en ik hoop dat we alle drie gauw zwanger zijn!

Sara
  • hallo,

ik ben Maya 22 en van limburg.

EERSTE CYCLUS
    8 mei gestopt met de pil
    13 mei mijn regels gekregen ( blush.gif bruin/zwarte afscheiding)
    23 mei weer een bloeding gehad blush.gif helderrood,maar de dindsdagavond was het weer gedaan;
    veel symptomen: opgezwollen en pijnlijke borsten, opgeblazen gevoel, bijgekomen in gewicht, misselijk ...
    1e cyclus 61 dagen

13 juli regels gehad
    2e cyclus nog niet gedaan maar zit toch al aan 44 dagen.
    blush.gif erg pijnlijke tepels, lijkt wel of ze eraf wille schieten blush.gif

De eerste cyclus waren we er allebei ook heel veel mee bezig, de teleurstelling was dan ook veel te groot upset.gif

Maya (22), 1e kindje,2e cylcus, Nod 26 of 28/8 (limburg)Aangepast door maya op 25/08/2005 13:37
  • Hey,
    Mag ik er ook bij? Ik ben Iris, ben 28 jaar en woon in Belgisch Limburg. M'n vriend en ik zijn bijna 4 jaar samen en wonen al 2.5 jaar samen. Ik ben in april gestopt met de pil, ben net ongesteld geweest en ga nu naar m'n 5de cyclus.
    Zwanneken, goed klussen h? meid dan kunnen we snel een zwanger-lijstje beginnen wink.gif
    Misschien is Maya je al voor, ik zie dat haar NOD voor de deur staat, wel lange cyclus h?, ik duim in ieder geval voor jullie allemaal.
    groetjes
    Brum

Brummelke (28), 1ste kindje, 5 de cyclus, nod 20-08-06(Limburg)
    Maya (22), 1e kindje,2e cylcus, Nod 26 of 28/8 (limburg)
  • @JackyB : welkom! Spannend ?. Ik zie dat je NOD steeds dichterbij komt... ik duim voor jou. thumbup.gif

@sara : ik begrijp wat je bedoelt hoor sara, ik was vorige maand ook 5 dagen overtijd en ik begon meteen te fantaseren... Ik denk dat dat niet meer dan normaal is. Mijn cyclus was in 1 keer ook 5 dagen langer nu, dus heb ik mijn banner aangepast (van 28 dagen naar 32). Volgens mijn banner ben ik dus nu in mijn vruchtbare periode maar ik durf mij er niet op te fixeren want volgens mij klopt dit niet helemaal stel nu dat mijn cyclus wel degelijk maar 28 dagen bedraagt, dan is mijn vruchtbare periode al gepasseerd. horror.gif ik word er soms stapelgek van...

@maya : zoals je ziet ben je niet de enige die wat teleurgesteld is, ?. Ik denk dat we er als vrouw automatisch al meer met bezig zijn omdat het tenslotte ook over ONS lichaam gaat. Wij voelen alles, wij maken ook alles bewuster mee, en dat maakt het zeker niet gemakkelijk op. In ieder geval... niet opgeven...

@brummelke008 : welkom! Ik hoop inderdaad dat we ons lijstje vlug genoeg mogen aanpassen. Voor iedereen hier in het lijstje trouwens... kben benieuwd. Als we elkaar af en toe een hart onder de riem steken, lukt dit zonder twijfel. wink.gif
  • Hoi hoi meiden,

Ook ik wil graag bij julie komen kletsen. Lijkt me erg gezellig.
    Zal me even voorstellen: Ben nicole en ben 22 jaar. Heb 6,5 jaar een relatie en woon 2,5 jaar samen. We zijn bezig aan de 3e cyclus en mijn nod is 4 september.

De vorige keer dat ik ongi werd was de teleurstelling het grootst. De andere keer dacht ik al dat het niet raak zou zijn, omdat het de eerst keer was.
    Nu kan ik niet wachten tot het sempember is.

Ik wens julie ook allemaal veel succes!!!!!!!!!!

Brummelke (28), 1ste kindje, 5 de cyclus, nod 20-08-05(Limburg)
    Nicole (22), 1e kindje, 3e cyclus, nod 04-09 (brababt- nl)
  • Hoi

Ik ben Tammy, ben 26 en woon in Oost-Vlaanderen.

Sinds begin juli ben ik gestopt met de pil. Wij kijken ook h??l erg uit naar ons 1ste kindje! Toen mijn vriend me duidelijk maakte dat hij er klaar voor was, kon mijn geluk niet op! Hij stond er immers al jaren nogal weigerachtig tegenover.

Nu maar hopen dat het vlug raak is! bigsmile.gif
    Stiekem hoop ik dat ik tegen kerst of nieuwjaar mijn familie het blije nieuws kan melden... maar ja, dat zou wel erg snel zijn h?..

Heb mezelf voorgenomen om me er nu niet te hard op te fixeren want dan is de teleurstelling nog zo groot.. sad.gif

Doet me deugd om de verhalen van andere meiden te lezen, zo heb je toch wat steun aan elkaar h
  • Hey meisjes,

Het ideale moment om me hier ook aan te sluiten. Ik ben op 24 juni gestopt met de pil en zit nog steeds in m'n eerste cyclus, ondertussen 61 dagen. Aangezien ik wat ongerust werd (want ik was niet zwanger en uit temperatuur kon ik geen eisprong afleiden) ben ik woensdag bij de dokter geweest om bloed te laten prikken. Vandaag de resultaten gehad, waaruit blijkt dat mijn cyclus ondertussen gestart zou zijn en ik waarschijnlijk in het begin van cyclus zit, heel misschien is eisprong juist geweest maar dokter dacht eerder dat die nog moest komen. Vanavond dus maar snel geklust! Hopelijk met resultaat.

Ik ben 27 jaar en ik hoop eigenlijk op nieuwjaar het goede nieuws aan mijn familie en vrienden te kunnen meedelen ... liefst eerder natuurlijk, maar nieuwjaar is ok.

Mijn zus is een week later dan mij gestopt met de pil en al zwanger. Dat maakt het natuurlijk niet makkelijk. In mijn omgeving lijkt iedereen trouwens zwanger te zijn.

Groetjes, Saar.

Ik vul het lijstje even aan (Tammy, ik zet je er bij h?):

Tammy (26), 1e kindje, ??? cyclus, nod ??? (oost-vlaanderen)
    Saar (27), 1e kindje, 1ste cyclus, nod ??? (oost-vlaanderen)Aangepast door Saar op 26/08/2005 23:10
  • Saar, het is inderdaad best moeilijk om in je omgeving te zien dat er zoveel zwanger zijn. Dat is hier in de omgeving namelijk ook zo.
    Het ergste vind ik dan nog dat dat vaak mensen zijn waarbij het in 1 keer raak is of waar het helemaal niet gepland was.

Vanochtend had ik wat bloed bij het afvegen. Dit vond ik erg raar, want mijn cyclus is heel regelmatig en heb dit nog niet eerder gehad. Wie weet wat dit zou kunnen zijn?

groetjes nicole
  • @Tammy : in de eerste plaats welkom, het is altijd leuk om iemand nieuw te zien. Het is inderdaad leuk om samen te beslissen om voor kinderen te gaan. Wanneer je stopt met je pil te nemen voel je je toch al een beetje anders, niet?

@Saar : Ik begrijp best hoe je je af en toe voelt, hoor. Bij mij is mijn schoonzus ook zwanger van haar tweede kindje dat binnen nu en 2 weken zal geboren worden. En dat is inderdaad ook niet altijd gemakkelijk om dat te zien. Raar hoe een mens op sommige dingen reageert.

Al heb ik sinds gisteren al fantastisch nieuws gekregen! Ik ben gisteren meter geworden van een gezond jongetje, Bindert genaamd. baby.gif Hij woog 3,7 kilo en was 51 cm groot. Een mooi ventje al zeg ik het zelf. Ik ben reuzefier op mijn petekind!
    Ben gisteren zo snel mogelijk naar het ziekenhuis gereden om hem in mijn armen te houden. Dat maakt alles toch al een beetje goed, al kriebelt het natuurlijk nog harder om er zelf eentje te hebben.
  • hoi allemaal,

Ik zou het ook leuk vinden om mee te kletsen.
    Ik ben 30 en we zijn bezig voor ons eerste kindje.

We zijn gestart begin juli met echt proberen, maar al in januari gestopt met de pil. Om de cyclus regelmatig te krijgen en de 'troep' uit mijn lichaam te laten gaan.
    Heeft nog niet erg veel resultaat, want ik heb nog een hele onregelmatige cyclus. Vorige maand, onze eerste ronde, was mijn cyclus uitgerekend 44 dagen! erg lang dus.

Lucky, bij jou kan het een innestelingsbloeding zijn. Als het kort aanhoudt. Het zit namelijk mooi halverwege je cyclus. Ik thumbup.gif thumbup.gif thumbup.gif voor je!!

Rainbow (30), 1e kindje, 2e cyclus, nod 04-09 (Noord Holland, nl)
    Saar (27), 1e kindje, 1ste cyclus, nod ??? (oost-vlaanderen)

de gegevens in het lijstje zijn gebaseerd op mijn gemiddelde cyclus van 35 dagen. Ik kan mijn nod ook al vandaag krijgen, of 14 september, of iets daar tussenin.

groetjes allemaal,

Rainbow
  • Amai het wordt hier al gezellig druk, fijn joch!
    Meter Zwanneken proficiat h?!!
    Lucky, ik dacht ook meteen aan een innestelingsbloeding toen ik je stukje las. Is het bij die ene keer bloedverlies gebleven?
    Ik zie dat er nog meiden zijn met een onregelmatige cyclus, ik heb dus niet te klagen, mijne schommelt tussen 27 en 35 dgn. Nu had ik m?n vruchtbare dagen berekend voor de korste en langste cyclus en ik heb alles ertussen op de kalender ma groen gekleurd bigsmile.gif , mijn ventje schrok wel even, want ?t is van 1 tem 12 september. We gaan proberen om de dag te klussen tongue.gif . Tja we moeten er iets voor over hebben h?.
    All? ik ga eens zien naar mijn schatteke hij ligt op bed met hoofdpijn, hopelijk geen voorbode van een griepje of zo want dat kunnen we wel missen met zo ne ?marathon? in het vooruitzicht.
    Liefs
    Brum
  • Hoe gaat dat bij jullie, om de dag klussen? Ik ben niet altijd in de stemming hoor en heb dus ook een lange periode waartussen ik mijn vruchtbare periode kan hebben.

groetjes,
    Rainbow
  • banner testje
    lukt het nu?

groetjes
  • Ha meiden,

Hoe is het met jullie? Ik begin nu toch wel langzaam een beetje gespannen te raken. Ik wil gewoon graag weten waar ik aan toe ben. Natuurlijk hoop ik dat ik zwanger ben, maar ik ben vooral bang dat de devil.gif doorkomen.

Vreselijk dat afwachten... Hoe gaan jullie daar mee om?

Groetjes

Jacky
  • hallo

kan ik er ook nog bij ?
    ben marina 24 jaar 16 augustus was ik 2 jaar getrouwd, woon ook in belgisch limburg
    ben eind maart met de pil gestopt en ben er eind april aan begonnen, ik zit dus in mijn 5de cyclus
    heb het deze maand met ovulatie testen geprobeert

marina (24),1e kindje,5e cyclus, nod 4of 5/9 (limburg-b)

groetjes marina
  • Hey dames, gezellige drukte hier. Goh, ik moest zoeken om onze topic te vinden, ik was al vergeten waar die stond. Maar hier ben ik dus ...

Brummelke: om de dag klussen vind ik soms ook wel veel annoyed.gif , in de week toch, als het zo druk is op het werk ... Moest je nu nog weten wanneer je klusperiode is: no problem, maar als je het niet weet. Deze week hebben we er dus 1x 4 dagen tussengelaten (en dat in 2 maanden) en ik vrees dat ik dan mijn eisprong gehad zal hebben ... horror.gif
    Maar nog niet panikeren ...

Lucky: misschien is dit inderdaad een innestellingsbloeding? Ondertussen nog symptomen?

Zwanneken: superfijn h?, meter worden. Ik zou ook trots zijn hoor! Deze namiddag mogen wij 'mama en papa' spelen: we mogen met het dochtertje van m'n nicht gaan wandelen aan zee. Ze is anderhalf jaar. Dat zal raar doen hoor, wij met de buggy op stap en zo'n kleintje erin ... blush.gif

Rainbow: naar het schijnt zou teunisbloemolie helpen om je cyclus regelmatiger te krijgen. Ik ben er zo'n maand geleden mee gestart en ondertussen zou m'n cyclus toch gestart zijn, of het daardoor komt weet ik niet ... maar het is een natuurlijk product, dus het kan geen kwaad ...

Jacky: jou nod komt dichterbij, inderdaad spannend! Ik thumbup.gif voor je hoor, dat de devil.gif niet doorkomen h?.

Groetjes, Saar.

Lijstje, op volgorde van NOD:

marina (24),1e kindje,5e cyclus, nod 4of 5/9 (limburg-b)

• Hallo,

hier nog altijd geen devil.gif , heb wel gisteren en eergisteren bruinverlies gehad maar een heel klein beetje.

verder heb ik zo van die symtoompjes: gezwollen en pijnlijke borsten, aders zie je goed liggen op mijn borsten, opgeblazen gevoel, raar gevoel in mijn buik, lage rugpijn, steekjes in mijn Re zij, misselijk da had ik gister ook al. upset.gif
  • zwanneken, een dikke proficiat met de geboorte van je petekindje! ikzelf ben ook meter van een flinke jongen. Hij is ondertussen al 3 jaar.
    ja, de dag dat ik de pil achterwege liet was echt wel super. ik vond het echt belangrijk dat hij er ook voor 100% achter stond. Anders begin je er niet aan h?.

Saar, ik begrijp je, bij mij is dat namelijk ook zo. Het afgelopen jaar was het bij ons in de familie en vriendenkring echt een babyboom. Had het soms wel moeilijk (vooral toen mijn vriend nog geen kinderen wou, een paar maanden geleden heeft hij me gezegd dat hij er echt klaar voor was) Dat moment zal ik dus nooit meer vergeten! Was echt emotioneel toen..

Rainbow, gelukkig heb ik een regelmatige cyclus en weet ik dus vrij goed wanneer mijn eisprong is. Op die vruchtbare dagen is het bij ons dus druk bigsmile.gif
    Volgens mij moet je doen waar je je goed bij voelt, Als je geen zin hebt zou ik het ook ni forceren.

Jacky, spannend h?. Houd ons op de hoogte h?. Hopelijk goed nieuws h? meid! Mijn NOD is 20 september, is nog een tijdje..
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld