40 en zwangerschapswens

• hallo,
    jullie gaan me misschien allemaal nie normaal verklaren, maar ikzelf heb 6 kindjes, die allemaal gezond zijn, maar sinds 3 jaar had ik nog een kinderwens, toen was ik 37. Er met mijn man over gesproken, maar die zag een 7de kind toen niet meer zitten
    En moet zeggen, had me er toen ook bij neergelegd, en mijn kinderwens verdween eigenlijk wel een beetje, tot voor kort, nu al 2 maanden lag ik wakker snachts met die opkomende kinderwens, maar hoe moet ik dit nu aan boord leggen, ben nu 40, is dit wel verstandig, nu gaat mijn man zeker niet willen,
    vorige week was dan ook het moment om mijn spiraaltje te laten vervangen, en kan jullie zeggen, de twijfels s'nachts lieten me gewoon niet met rust, en hoe zou ik het aan boord brengen bij mijn man. Die zou me volledig gek verklaren dacht ik,
    raar maar waar: dacht bij mezelf: mocht ik nog een meisje of jongen hebben zou ik die... noemen, en wat raad ge, moest mijn twee zonen gaan ophalen van kamp, en die zei me , kijk mama hier is mijn liefje,ze noemt.... net dezelfde naam als in mijn gedachten, en die naam zag ik ook staan,,in de wachtkamer van de gynecoloog. Konden dit tekens zijn?!
    Nu ge moet weten dat een vriendin van mij die kanker gehad heeft, hme eens vertelde, dat zij de tekens in haar leven nu volgt, want iedereen krijgt tekens in zijn leven, en voor mij was dat die naam die op nog geen 2 weken tijd overal opdook, en daardoor heb ik dus gekozen om mijn gevoel te volgen, de tekens te volgen.
    Dus heb ik voor mezelf besloten , dat ik het echt nog wel wou, en dat ik niet zo veel tijd meer had om te beslissen om wel of niet zwanger te worden. Nu mijn man nog kunnen overtuigen, had er niet veel hoop op, maar moest het toch proberen. Zenuwachtig als iets begon ik er dan maar over, mijn hart in mijn tenen van de zenuwen. Maar al bij al viel het goed mee.
    In eerste instantie vond hij me er te oud voor, maar ik vertelde dat ik wel eerst zou vragen aan de gynecoloog of dit nog wel verantwoord was, en na veel gebabbel met mijn man en de gyne hebben we dan toch wel besloten om ernog voor te gaan mits enkele afspraken. Dus spiraaltje eruit en niet meer vervangen.YES!!! En hoe raar het ook klinkt, ik kreeg toen een heerlijk gevoel over mij, die ik niet kan verklaren of uitleggen. Dolgelukkig kwam ik de dokterspraktijk buiten, en gedaan met slapeloze nachten.
    Mijn man heeft nog wel een beetje schrik dat er iets mis zou lopen, maar ik ben er gerust in dat de gynecoloog me hierin 100% zal opvolgen, heb er alle vertrouwen in, EN had eigenlijk nooit durven dromen dat mijn man akkoord ging zijn. Ik weet ook wel dat we niet zo goede commentaar zullen krijgen van de buitenwereld, maar heb ondertussen al geleerd dat dit er het minste toe doet wat anderen zeggen of denken, onze kinderen komen niks te kort, en zijn verzorgd .
    Ikzelf ga niet meer werken, maar mijn man verdiend genoeg om ons gezin te kunnen onderhouden. Dus alle achterklap van: NOG EEN zal me echt worst wezen.
    Nu nog hopen dat het vlug lukt, want zoveel tijd heb ik nu ook weer niet. Dus duimen jullie mee. Thanks
    wink.gif
  • Hey Bibi,

Wauw, 6 kindjes en je wil graag een 7de... Ik wens je alle succes toe dat je wens vervuld mag worden...
    Ik heb ook altijd graag een heel groot gezin gewilt...
    Vroeger zei ik altijd 'ik wil al mijn kindjes voor mijn 30jaar'
    Nu ben ik onlangs 27 geworden en ik begon al even te paniekeren haha... Dus heb ik besloten om geen getal erop te plakken...
    Wij willen ook graag een 4de...

Had je u kinderen allemaal kort op elkaar en is het thuis zo met een groot gezin?

Wij gaan nu al een grotere auto aanschaffen want dat is wel nodig...
    Een grotere woning ook liefst maar daar is nu geen haast naar, eerst zien dat ik zwanger wordt...

ik duim alvast voor je thumbup.gif
  • waaaw nog gaan voor een 7de bigsmile.gif super !! Hopelijk zijn jullie snel zwanger, tegenwoordig start de gemiddelde vrouw wel later met kinderen! Jullie zullen zeker niet laat begonnen zijn als er al 6 rondlopen!! Mag ik vragen hoe oud de kindjes zijn?
  • naampjes weggedaanAangepast door zitte op 26/08/2013 12:38
  • Gezien je leeftijd en het feit dat je al zes kinderen hebt, zou ik het eerlijk gezegd niet risceren hoor.
    De risico's voor moeder en kind zijn vrij hoog op die leeftijd...
    Ik zou het het je afraden.
  • we hebben ons huis moeten verbouwen drie jaar geleden om meer woonruimte te creeren,
    het is hier altijd gezellig druk, heb wel 6 kids maar meestal lopen er hier nog wel meer rond, vriendjes en vriendinnen van de 3 oudste die hier dan komen slapen enz...en ze komen hier graag terug.
    dus ben die drukte wel gewoon, alhoewel ik wel toegeef dat ik op sommige dagen wel eens rust nodig heb.
    Onlangs waren er 4 op kamp, vond het hier veel te rustig, kon het maar niet gewoon worden.
    was even blij met de rust maar nog meer toen ze terug thuis waren.
    Het is hier altijd wel een organisatie hoor want elk kind beoefend een sportactiviteit en zitten nog eens in een jeugdbeweging. en de meeste avonden is het van hier naar daar rijden, maar dat heb ik er graag voor over.
    onze weekends zitten stampend vol, maar dit houdt ons jong.
  • Gewoon doen !!!!
    Anders ga je er binnen 10jaar spijt van krijgen dat je het niet geprobeerd hebt !
  • @ Bibi, volgens mij zijn de risico's minder groot als het om een 6e gaat dan om een 1e op je 40e. Gewoon doen hoor! Ik ken zat vrouwen tussen de 40 en 45 die perfect gezonde kinderen hebben gekregen.

Succes!!! wink.gif
  • correctie: 7e, pardon smile.gif
  • bedankt ladies voor de positieve commentaar
    content.gif
  • bedankt voor de positieve commentaar ladies
    content.gif
  • bedankt voor de positieve commentaar ladies
    content.gif
  • hog ik weet dat er natuurlijk meer risico's aan verbonden zijn maar heb daarover een zeer goed gesprek gehad met de gynaecoloog. dat het ook niet de eerste zwangerschaps is en ik nooit problemen gehad heb met zwangerschappen behalve dan bekkeninstabiliteit en altijd is alles heel vlot verlopen dus ook reden om niet ongerust te zijn. Ik ben nog perfect in staat om een gezond kind ter wereld te brengen wist hij me te vertellen, en hij was ook bij alle bevallingen dus die man kent mijn medische achtergrond wel heel goed.
    wel zullen er ook meer testen aan te pas komen en daar ben ik me heel bewst van, zoals een vruchtwaterpunctie dat zal een feit zijn die ik zal moeten ondergaan enz....
    maar nu nog niet te ver vooruit lopen eerst zwanger geraken van nog een klein wonder.
    wil geen spijt hebben dat ik mijn gevoel niet gevolgd heb, heb het dan tenminste geprobeerd. smile.gif
  • Hoi ook ik heb een bijna zelfde verhaal!
    ik ben 35 en heb 3 gezonde kinderen.
    En ineens besluipt me zo een heel gelukkig gevoel dat mijn man en ik ook besloten hebben om er nog een keer voor te gaan.
    Een laatste kleine in ons armen het lijkt me zalig!
    twijfelde ik voor een 2 jaar terug nog omdat ik mezelf dan te oud zou voelen.
    Denk ik nu warom niet!!!!
    We willen het beide en deze zwangerschap zal dan ook heel bewust door ons andere kids worden meegeleeft.
    Die zijn namelijk alwel 16,14 en 5 jaar oud.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld