30 jaar en gaan voor 1e kindje, wie nog?

• Hey Hetty, Tis een beetje stil bij je??? Ben je al bevallen??? thumbup.gif
  • zou het zo ver zijn voor hetty?
    Hier dochter wel nog snipverkouden.MAAR heeft vandaag voor de eerste keer zelf alleen met de lepel fruitpap gegeten. Ben zooooooooooooooo fier op haar! <3

linda; is jouw dochtertje helemaal genezen?
    hug.gif Maribel
  • Ja ik denk dat Hetty mama is geworden bigsmile.gif . Tis zo stil goofy.gif .

Lieke is weer helemaal beter. Helaas wel al mexicaanse griep op de creche geconstateerd dus ik hoop dat dat haar bespaard blijft.

Wat goed maribel. En tot waar zat de fruitpap goofy.gif . Ik ben nu ook begonnen met kleine beetjes banaan. Ze vind het nog errug vies. Dat gezicht dat ze trekt goofy.gif . Geweldig om te zien. Ze probeert de banaan er met haar tong weer uit te drukken. Ze heeft inmiddels in de gaten dat wanneer ze haar mond stijf dicht doet er niks in kan smug.gif . Ik moet er wel om lachen eigenwijsje is het.

Fijne avond nog wave.gif
  • oh maribel, het begint weer spannend te worden voor je. Ik duim voor je!!
  • haar fruitpap ging in reuzevaart in haar mondje.Ze kon haast zelf niet volgen! dus verdween er veel in haar décolté bigsmile.gif
    Is idd wel grappig hé hoe die kleintjes alle nieuwe dingen ervaren <3
    ja,die mexicaanse griep; bij ons in de creche is er ook al 1tje geweest.
    Hier idd weer spannend! wachten op de devil.gif . En wachten kan ik niet. Gisteren al een neg.zw-testje.Maar het rare is dus dat ik 10 dagen geleden een pos ovu-test had,dag erna een neg. en nu heb ik alweer 3x pos. Weet niet wat het betekend. Heb wel al veel neg.commentaar gelezen over de kruidvat ovu-testjes. Dus zal daaraan liggen.Heb geen symptomen dus zal wel niks zijn.
    Maar je weet nooit hé!

hug.gif maribel
  • hallo,
    nog snel een berichtje voor ik naar werk vertrek. Ik had dezenacht een vreemde droom. Ik droomde dat ik een zwangerschapstest deed en dat die pos. was. Toen ik daarstraks wakker werd zat die droom zo vers in mijn geheugen dat ik ni anders kon doen dan eens testen. En wat zie ik nu? Een heel licht streepje!!Is 2 dagen voor NOD.Dus dat kan hé!!!
    Ik durf nog niet al te blij zijn want voor mijn vorige zwangerschap heb ik redelijk vroeg een mk gehad. En nu verwacht ik dat ergens ook wel.Maar toch voorzichtig blij. nu thumbup.gif dat het goed blijft gaan

hug.gif maribel
  • heeeeeeeeeeeey wat zie ik nou!!!!! party.gif pregnant.gif

gefeliciteerd maribel!!! dus toch he haha
  • hetty waar ben je!!!! Ben zo benieuwd hoe het met je/ jullie gaat!!

wave.gif
  • wat is het hier stil!
    Hetty? Ben je al bevallen?

Ik mag straks voor de eerste keer naar de gyne. Ben benieuwd of ik al een echo zou krijgen. Zou leuk zijn, dan besef ik mss eindelijk dat ik pregnant.gif ben. Want ik geloof het nog niet echt.
    Gisteren mijn laatste werkdag gehad. Als alles goed loopt zit ik weer 1 jaar ongeveer thuis. Wel een raar gevoel hoor!

sadhug.gif maribel
  • Ja super hoor!! Ben heel erg blij voor je! Voel je je goed?

Ben je nu al met zwangerschapsverlof ??? astonished.gif . Jemig een jaar vrij.... lijkt me inderdaad wel erg raar.

Hier gaat alles zijn gangetje. Aankomende vrijdag gaat lieke voor het eerst echt uit logeren. Mama is al errug zenuwachtig nervous.gif . Ik denk dat ik zaterdagochtend erg vroeg ga opstaan om mijn kleine meid weer op te halen. Ze gaat logeren bij de zus van mijn vriend die ook nog eens een eind van ons vandaan woont. Ze heeft zelf drie kleintjes ds ervaring heeft ze zeker....maar toch disappointed.gif . Ik denk dat ik de hele avond aan haar ga denken.... Momenteel is ze echt snipverkouden. Als ze hoest komt er altijd een ahhhh achteraan. Zo schattig <3 . Maribel laat je even weten hoe het bij de gyn was??
  • ja,is niet makkelijk hé je eerste keer je meid moeten missen!Je zal idd heel veel aan haar denken. Maar das normaal hé! <3

ik ben juist terug van de gyn. En weet niet goed wat ik ervan moet denken!Heb echo gehad!!!Alles zag er goed uit voor 5 weken.Juiste plaats in baarmoeder en juiste grootte.MAAR 2 zagen we 2 vruchtzakjes!!!! En het was nog te vroeg om iets in de vruchtzakjes te kunnen zien.Blijkbaar gebeurt het wel meer dat zwangerschap begint met 2 vruchtzakjes en dat er toch maar 1 baby geboren wordt!Maar mss wordt het een tweeling!Daar hadden we dus niet op gerekend hé.We wouden maar 2kindjes. En ons huis is ook niet voorzien op 3 kindjes.Zit even met mijn handen in mijn haar.Weet niet of ik nu blij moet zijn of niet.
    Binnen 2 weken moet ik terug gaan en dan weten we meer.
    Dus nog 2 weken geduld!!!

hug.gif maribel
  • pfff dat meen je niet haha. O jee ik kan me voorstellen dat indien het echt waar is je even heel erg aan het idee moet wennen. 1 Voordeel kun je iig weer lekker gaan shoppen goofy.gif . Wat zei je vriend/ man... Komt het bij jullie in de familie voor??
  • bij geen van de 2 komen er 2lingen voor. Heb mijn vriend nog maar heel even aan de telefoon gehad en straks komen vrienden eten(die van niks weten).Dus we zullen er pas vanavondlaat of morgen over kunnen praten. Hij zei direct: laat het uit hé!Ziet gij da zitten? Dus vind het ni zo pos.klinken.Maar ja, da's de schok waarschijnlijk. We zullen wel zien. Het is nog ni zeker hé! Het ene vruchtzakje was ook duidelijk kleiner dan het andere dus mss zit daar niks in? Afwachten geblazen!!

hug.gif maribel
  • eindelijk

Hai Dames,

Zo hectisch als het is...was ik vergeten om hier te melden dat ik de trotse moeder ben geworden van de mooiste zoon in de hele wereld. Hij heet Roan, weegt 3975 gram en is 55 cm. Hij is op 2 oktober geboren, na een ontsluitingsfase van 12 a 13 uur en een persfase van anderhalf uur (errug vermoeiend...heb ik me echt in vergist). Ik ben met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht met 8 cm ontsluiting omdat in mijn eigen woonplaats alle ziekenhuizen vol zaten. Ik moest naar een andere stad worden gebracht. Het was dus best een risico om te gaan, maar ik ben blij dat ik het heb gedaan, want bij aankomst in het ziekenhuis en bij 9 cm ontluiting bleek bij het doorprikken van de vliezen dat Roan in het vruchtwater had gepoept. Ik had dus sowieso naar een ziekenhuis gemoeten.

Alles is in orde met onze vent, hij doet het prima. Mama is erg veel tijd kwijt met voedingen. Roan pakt de borst helaas niet, dus ik kolf melk af en geef dat mbv fingerfeeding in de hoop dat hij alsnog de borst leert pakken. We hebben inmiddels een lactatiekundige geraadpleegd...en we gaan de komende 2 a 3 dagen nog proberen Roan aan de borst te krijgen en anders ga ik de fles met moedermelk geven.

Ik ben een zeer trotse en gelukkige moeder die veel kraamtranen huilt als ik mijn kleine zie of als hij erg huilt, of als ik me bedenk hoe goed hij al kan boeren!! wink.gif

Tot zover even mijn verhaal..ik ga nu eerst uitvogelen hoe ik de banner kan aanpassen en zal een foto proberen te uploaden zodat jullie even kunnen spieken.

Groetjes
    Hetty
  • Hej Maribel,

ten eerste gefeliciteerd dat je zwanger bent. thumbup.gif En zo apart om te horen dat men niet echt op een tweeling zit te wachten. Als het zo mocht zijn verneem ik dat beide uiteraard van harte welkom zijn... Ik zou niets liever willen dan een tweeling... lijkt me heel erg leuk!En bij komt het ook in de familie voor... van moederskant, want vaderskant heeft geen invloed op de eitjes wink.gif

Ik wens je succes! En maak je er niet te druk over wink.gif
  • hey hetty!!!
    dikke dikke proficiat met jullie zoontje!
    Geniet maar van hem want ze worden zo snel groot(niet dat dat minder leuk is hoor!)
    Nu eventjes over mij;een tweeling zou echt van harte welkom zijn hoor.Maar we hadden er ni op gerekend. Zelf niet aan gedacht dat het er 2 zouden kunnen zijn. We wouden maar 2 kindjes eigenlijk. En we hebben al 1 dochterje. Ons huis is er niet op voorzien en een nieuwe auto zouden we dan ook moeten aanschaffen(plaats voor 3kinderzitjes),er zouden heel veel praktische problemen zijn. En dat kost natuurlijk centjes hé! Maar als het zo is dan vinden we er wel iets op. Liefde zullen ze alvast niet tekort komen <3
    En nu afwachten of het er wel 2 zullen zijn

hug.gif maribel
  • Hehe eindelijk kan ik weer wat melden aan jullie heb lang moeten hannesen om me weer in te tekenen was alles kwijt.

Hetty gefeliciteerd met jullie zoon.
    Hier zitten we in ons verlof en ik ben blij toe. Heb last van bekken en ben weer heel moe. slaap meer als een halve dag.
    Nog 1,5 week en dan mag ik yes.
    Krijg maandag een groeiecho want onze puk ligt/lag 2 weken voor op groei en dat gaan ze maandag extra chekken wat daarna afgesproken wordt weet ik dus nog niet later daarover meer.

wave.gif
  • Hey ladies!

Hetty gefeliciteerd met jullie zoon!!!! Wat geweldig!! we hadden het al een beetje in de gaten wink.gif . Het was zo stil haha. Gaat het goed? Ik hoop snel van je te horen!!

Zo en jij ook al met verlof Bloemke wat goed en nog maar 1,5 week te gaan het wordt nu echt spannend he!!

Maribel al een beetje bekomen van de schrik? Laat ze maar lullen hoor ik snap het best dat het even schrikken is. Zou ik ook hebben!! Het heeft niks te maken met of het welkom is de ja of de nee!! En wie weet is het er gewoon eentje tongue.gif . Voel je je goed??

Ik ga morgen even met de kleine meid naar de dokter. Ze blijft maar hoesten. Gewoon even checken voor de zekerheid! Ze lacht nog steeds dus ik denk niet dat het ernstig is ofzo maar misschien krijgt ze een kuurtje ofzo?

Ga even eten. Tot later wave.gif
  • Hoi Dames,

Linda, hoe is het met Lieke gegaan bij de dokter. Is ze alweer beter?

Maribel, gefeliciteerd...weer zwanger! En lees ik dat nou goed, een tweeling???

Hier gaat alles goed muv de borstvoeding. Roan pakt de borst niet, dus kolf ik alles en geef ik dat met de fles. Wat hard werken is het zeg..moeder zijn. De tijd voor jezelf is inderdad voorbij.Met mazzel heb ik even tijd om een boterham weg te werken of te douchen!
    Tegelijkertijd vind ik het wel heerlijk hoor! Heerlijk met mijn zoon alleen geweest vandaag en het was super gezellig. Ik moet natuurlik nog alle geluidjes en huiltjes leren herkennen, maar dat begint al te komen.

Onzekerheid maakt al plaats voor mijn moederinstinct en elke dag gaat het beter.

Tot zover mijn nieuws.
    Ik snap oerigens niks van de banners hier. Hoe krijg ik nou een banner dat mijn kindje geboren is?
  • hallo,

hetty; zo'n kleintje neemt idd veel tijd in beslag hé! Die eerste maanden zijn het zwaarste.En ja, bij mij ging borstvoeding ook niet van een leien dakje;kloven,borstontsteking,te weinig melk,... Ben toen ook in de weer geweest met afkolfmashiene en het was idd een heel werk!Maar voor een goed doel hé! Ik hoop dat het bij mij volgende keer beter verloopt.

Wij hebben dezemorgend onze 2de echo gehad(vorige keer waren er 2 vruchtzakjes te zien maar nog geen vruchtjes.)
    We hebben 1 vruchtje gezien met een kloppend hartje(120 slagen per minuut)!!! <3 Wat een geruststelling te zien dat alles ok is!Het vruchtje was 6mm groot.Het andere vruchtzakje blijkt bloed te zijn.Dus toch geen 2-ling. sad.gif Maar we zijn supergelukkig dat er toch 1kloppend hartje was! <3
    Zelf heb ik zo goed als geen kwaaltjes, daardoor dacht ik echt dat er iets mis was. Maar niet dus! thumbup.gif

hug.gif maribel
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld