30 jaar en gaan voor 1e kindje, wie nog?

• Hey Hetty,

Ja met de borstvoeding gaat het goed. Lieke komt zelf om de 3 uur. Echt onvoorstelbaar maar bijna op de minuut nauwkeurig. In het begin kwam ze veel vaker en ik heb daar zelf eerst wat ritme in gebracht, voelde me namelijk echt een koe. Heb er zelfs aan gedacht om helemaal te stoppen. Ik blijf bv geven tot aan het einde van mijn verlof half augustus en dan ga ik over op fv. Ik zie het niet zitten om op mijn werk te gaan kolven. Ik wilde eerst nog sóchtends en s'avonds bv blijven geven maar ik denk dat ik dat niet ga doen. Het vergt veel van je lijf (je wordt er echt moe van) en om zo vroeg te moeten opstaan om haar te laten drinken denk ik dat dat stress bij mij geeft. Je staat dan op tijd en dat kan met bv echt niet.

Mijn moeder heeft ook geen bv gegeven ivm problemen en bij mij lukt het wel. Het kan dus best. Daarnaast heb ik wel een goede begeleiding gehad. Mijn start was ook moeilijk omdat Lieke zo moeilijk pakte nu gaat dat echt veel beter. Je moet er dus echt wel wat voor over hebben want het is echt even doorzetten. Gelukkig heb ik geen kwaaltjes zoals ontstekingen of kloofjes. In het begin doet het wel behoorlijk veel pijn. Ik had echt korsten op mijn tepels au.

Inderdaad hoe gaat het met de andere dames? Het is een beetje stil bij jullie ??

wave.gif
  • Hallo meisjes,
    blij te lezen dat alles goed gaat me jullie! Hetty, dat schoppen is idd grappig he, hier was het ook vaak 's nachts, mama wil slapen en daar was Ferre, van plan om mama goed te ambeteren en zo te laten weten dat alles ok was daar in de buik wink.gif .
    Linda , leuk dat Lieke al lacht, hier is het nog wat zo ongecontroleerd... grimasjes; lachen, fronsen, bezorgd kijken,...Hihi bigsmile.gif .
    Jah die borstvoeding hetty...Bij de één doet het niets van pijn bij anderen doet het een tijd pijn en bij mij blijft het pijn doen terwijl ik geen kloven of ontsteking heb (hypergevoelige borsten geloof ik wink.gif )Nu ja ik ben overtuigd van borstvoeding dus ik ga ervoor, verstand op nul en Ferre aanleggen op vraag wink.gif .IK ben naar een infosessie geweest rond borstvoeding en hierdoor neem ik de pijn erbij...Wist je bv dat de baby net na de geboorte naar je tepel toe kruipt al snuffelend om te komen zuigen...de tepel heeft dezelfde geur als je vruchtwater...De natuur zit zo mooi inéén. En als je baby ziek is dan geeft hij of zij die bacterieën door via je tepel en de volgende borstvoeding heeft jou lichaam al antistoffen in de melk die je geeft...prachtig toch wink.gif . Ik weet nog niet hoelang ik juist thuis ga zijn( 25 juni moet ik naar 't werk met mijn attestje van borstvoeing en dan ga ik weten tot hoelang ik juist thuis ben--oktober ergens). Maar ik ga tot dan borstvoeding geven, en ja het kolven op het werk zie ik ook niet zitten linda, dus ik denk van 's morgens en 's avonds hem alleen dan even aan te leggen content.gif En ja het melkkoetjes gevoel leeft hier ook, ik geef voedsel op vraag maar als het nog maar een uurke geleden is dan moet hij wel even wachten en leidt papa hem af( als hij thuis is...).
    Het is een flinke baby, heel lief en rustig maar echt al een grote, zondag is hij 1 maand en hij draagt nu al maatje 62... ponder.gif . 't Zal net zijn papa,worden zowel van gezicht als van grootte, papa is nl 1 m 92 groot( mama is 30 cm kleiner wink.gif )
    Dada meisjes xxx
    PS: bloemeke, alles ok meid?
  • Hoihoi,
    sorry dames dat ik niet vaker ben geweest.
    Heb een niet zo fijne tijd achter de rug met misselijk zijn.
    En vooral moe tired.gif zijn.
    De laatste paar weken druk geweest met solliciteren en vanaf vrijdag mag ik weer beginnen ik ga bij de sligro werken op de vis afdeling. via mijn broertje de sollicitatie door gekregen.

Nu gaat het redelijk met mij, Heb nu alleen last van schouders en nek en daardoor ook dagelijks hoofdpijn.
    Dit komt door de veranderde slaaphouding ik was altijd een buik slaper. Ik zie er echt weer naar uit om op mijn buik te kunnen gaan slapen.
    Nog 3 weken en dan de 20 weken echo.
    Wie weet zien we wat het wordt baby.gif baby2.gif zo niet niet erg dan maar niet.

Zo dat was het even voor nu heb erge hoofdpijn en moeite met mijn hoofd recht houden.

Voor iedereen een dikke knuffel en ik hoop tot snel.

wave.gif wave.gif
  • Hoi Ladies,

Hoe vergaat het jullie allemaal...?
    Bloemke, hoe vond je de 20-weken echo? Was alles goed?
    Jonge moeders, hoe staat het met de mooie kinders die jullie ter wereld hebben gebracht? Zijn jullie alweer begonnen met werk inmiddels..of dat nog niet?

Ik zit in week 27 momenteel en alles gaat goed. Wel begin ik echt slaapproblemen te krijgen, het draaien op bed wordt moeilijk en oh oh..dat lastige maagzuur. Dat vind ik pas echt naar. Verder nog geen klagen. Momenteel vier ik vakantie en ik heb ontzettende mazzel met dit weer! Genieten dus. Fietsen kan ik nog goed, dus daar maak ik maar flink gebruik van. Lopen wordt wel wt vermoeiender en ik moet echt op mijn houding gaan letten. Ook dingen als..teennagels knippen en bukken woden steeds lastiger..volgens mij heb ik zojuist voor de laatste keer mn eigen teennagels geknipt. Ik kon er amper bij!

Mentaal ben ik me aan het voorbereiden op de bevalling. 14 juli begint mijn zwangerschapscursus, daar heb ik ook veel zin in. Heb ook een boek gekocht met allerlei tips en trucs en uitleg. En natuurlijk koop ik zo hier en daar alles dat ik de eerste 3 maanden nodig heb voor mijn kleintje op komst. smile.gif

Groetjes van mij.
  • Hoihoi,
    Het is rustig hier.
    Heb afgelopen maandag de 20 weken echo gehad en alles was goed met de kleine.
    Ik moet alleen een echo met 30 weken want mijn placenta ligt voor de uitgang. en dan gaan ze kijken of hij mee naaar boven is gegroeid.
    Volgens mij heet het placenta previa.
    We weten voor 80% zeker wat we krijgen maar puk zat met de benen gekruist dus de zekerheid krijgen we hopenlijk met een volgende echo.

Gek he dat je al an je bevalling moet denken mijn zwangerschapsgym begint op 3 augustus en dan kan ik meteen niet want dan hebben we een pretecho.

Zo dat was het even voor nu later meer.

wave.gif wave.gif
  • Hey hey,

Ik was deze topic kwijt maar ik heb hem weer gevonden! Tjonge wat gaat dat hard bij jullie he! Al aan het voorbereiden voor de bevalling heel goed. Gaan jullie gym of yoga of iets anders doen? Ik heb destijds yoga gedaan. Erg leuk en gezellig. Ik heb nog steeds contact met de meiden. Ik vond het erg relaxend en de info was erg nuttig. Bij de bevalling heb ik er eigenlijk weinig aan gehad. Op de een of andere manier weet je wat je moet doen en luister je naar wat de vk of gyn op dat moment aangeeft.

Leuk he die 20 weken echo (als het goed is natuurlijk) ik vond het de leukste echo. Je hebt dan een heel goed zicht op de baby. Ik heb ook nog een liggingsecho gehad met ca 35 weken maar dan zie je echt vrij weinig. De baby is dan zo groot dat hij/ zij niet in beeld past. Het geslacht is dan wel goed te zien. Wij wilden het van tevoren niet weten dus ze is daar met het apparaat niet geweest.

Hier gaat het goed, Net verhuisd. We hadden ons huis verkocht en zitten nu tijdelijk in een woning totdat ons huis half volgend jaar klaar is. Lieke moest wel wennen want ze komt ineens weer vaker snachts. Qua slaap lopen we helaas erg achter. Ze groeit goed ze was de laatste keer 5 kg en 54 cm. Ze krijgt al echt een bolle toet heerlijk. Deze week had ze voor het eerst een lach met geluid. Het klinkt nog als een schaap haha maar het is zo grappig. Het wordt echt alleen maar leuker.

Ik ben nog steeds met verlof/ vakantie. ik begin 17 augustus weer. Ook wel weer lekker moet ik zeggen al zal het in het begin best zwaar zijn.

Nou meiden zet hem op en tot snel!

Groetjes Linda en baby.gif
  • Wat is het stil hier... zijn jullie er nog??

tongue.gif
  • Jazeker ben ik er nog. Nu moet ik zeggen dat ik me ook wat stil voel eigenlijk. Dagelijks wordt er aan me gevraagd hoe het gaat en elke keer antwoord ik hetzelfde. Dat het goed gaat muv een paar milde kwaaltjes, dat verandert ook eigenlijk niet...muv een dikker wordende buik blijft het allemaal een beetje gelijk op het moment. En eigenlijk ben ik een soort van aan het afwachten. Voorbereiden mentaal voor de bevalling die steeds minder "eng" lijkt te worden en ik neem bovendien veel tips aan in dankbaarheid van lotgenoten die nog niet zo lang geleden hetzelfde hebben meegemaakt.

Gisteren had ik "last" van nesteldrang volgens mij. Ik ben zeker geen tophuisvrouw, maar als je het huis nu ziet..joh...spik en span, werkelijk. En dat met dat warme weer..ook nog!
    Afgelopen week heb ik voor he eerst zwangerschapsgymnastiek gehad. Een paar nuttige oefeningen geleerd...en ik merkte hoe slecht het is om niks te doen. Daar wil ik dus nog maar een beetje verandering in brengen vóór de grote dag. Ik vond het overigens erg leuk om buiken te vergelijken. Gigantische verschillen heb je, terwijl de uitgerekende data niet eens zoveel van elkaar verschilden. Leuk vind ik dat.

Verder heb ik dus niet zoveel nieuws. Het gaat goed, gelukkig. Nog 5 weken werken en dan heb ik verlof...kan ik ook naar uitzien.

Hoe gaat het met jou dan Linda..en met Lieke. Is het moederschap je al helemaal eigen?
  • Hey Hetty,

Leuk wat te horen. Ja erg he al die vragen... wacht maar rond je uitgerekende datum wordt je helemaal gek haha. Gaan ze allemaal bellen en smsen of er al iets is... Gek werd ik ervan nou ja ze bedoelen het goed content.gif . Ja leuk he die verschillende buiken. En het zegt helemaal niks over de grote van het kindje. Dames met een kleine buik krijgen soms groteren kinderen dan mensen met een enorme toeter. Ik vond het behoorlijk interessant op de 9 maanden beurs. Sommige liepen er echt als waggelende eenden terwijl ik nog redelijk normaal liep. Op het laatst ook niet meer. Vooral toen ze was ingedaaald en met haar handen in mijn blaas kneep liep het erg ongemakkelijk. Ik liep dagelijks een flink stuk met mijn hond om een beetje in conditie te blijven, doe ik overigens nog steeds maar dan met de kleine in de kinderwagen of draagzak.

Lekker dat je verlof bijna begint. De laatste weekjes zijn zwaarder he! Ik heb tot vier weken voor die tijd gewerkt en de laatste 2 weekjes vond ik zwaar. Ik had het ook vrij druk met veel vergaderingen sávonds. Zelfs de laatste avond nog pfff. Maar als je verlof begint kun je lekker rusten. Doe dat ook echt want je hebt het zeker nodig!! Slapen is nadien echt even geschiedenis. Lieke komt nog steeds een a 2 keer per nacht en dat sloopt echt wel. Om 6 uur is ze klaarwakker en brabbelt erop los. Wel ontzettend schattig hoor <3 . Nog schattiger als dat om 7 uur is haha. Met lieke gaat het super. Bijna 6 kg alweer. Vandaag naar het bureau geweest voor haar 2e prikjes. Wel sneu ze zat zo te lachen en te brabbelen naar de dame en als dank krijgt ze twee nare spuitjes, je snapt het al cry.gif .

Morgen gaan we lekker met vakantie. Heerlijk met z'n drietjes weg. Gaan jullie ook nog weg?

Succes met de laatste loodjes. En heel goed dat je niet bang bent voor de bevalling! het is de beste insteek.

wave.gif
  • Hallo Linda,

Heb je een leuke vakantie (gehad)? Hopelijk wel.
    Inmiddels ben ik bijna aanbeland bij week 32 en ik voel me echt vermoeid sinds een week. Ik moet nog 3 weken voordat mijn verlof begint. Ik kan niet zeggen dat mijn werk nou echt zwaar is, want ik werk maar 24 uur gewoon reguliere werktijden. Ik zal maandag eens aan de verloskundige vragen of het "normaal" is dat ik zo moe ben. Het is namelijk wel echt een omslag. Ik was redelijk fit tot een week geleden ongeveer. Nu is af en toe opstaan en gaan zitten alleen al een hele opave en moet ik, op de dagen dat ik niet werk...overdag gewoon slapen anders hou ik het allemaal niet zo goed vol.

Inmiddels heb ik een voorlichtingsavond bijgewoond van een ziekenhuis en ga ik bewust proberen zonder pijnstilling te bevallen. Hoe heb jij dat eigenlijk gedaan Linda? Heb jij pijnstilling nodig gehad?

Verder maak ik me af en toe wat zorgen om die nare mexicaanse griep. Zwangere vrouwen zijn natuurlijk extra vatbaar..., maar ook kinderen tot 6 maanden. Hoe kijken jullie ertegenaan? Het is natuurlijk zo dat je er nu niet veel aan kunt doen behalve wat extra hygienische maatregelen te nemen en misschien wat grote evenmenten vermijden? Maken jullie je ook extra zorgen..ik vraag het me af?

Tot zover maar even, ik ga lekker eten.
    Hetty
  • Hey Hetty,

Lekker hoor bezig met je laatste weekkjes. De laatste weken wordt het gewoon echt zwaar. Ik kon staande slapen op het laatst. Hoe is het met je?

Tja ik weet niet of je in BE of in nl woont maar in nl is het niet gebruikelijk dat je pijnstilling krijgt voor de bevalling. Het kan wel maar dan moet je er expliciet om vragen en dan kun je dus ook niet thuis bevallen. Ik was van plan om thuis te bevallen maar ben na het doorprikken van de vliezen (thuis) alsnog naar het ziekenhuis gegaan omdat er ontlasting in mijn vruchtwater zat. Ik heb geen pijnbestrijding gehad. Pure oerkracht haha. En nu na 4 maanden ben ik de pijn een beetje vergeten en zou ik in de toekomst wel een tweede willen.

Wij hebben een heerlijke vakantie gehad. Heerlijk me z'n drietjes. OOk even goed hoor. Je merkt dat alles echt om haar draait en de slapeloze nachten helpen ook niet mee. Dus regelmatig gekibbel onderling. Gelukkig ging het op vakantie super en hebben we echt genoten. Ik ben nu alweer aan het werk. Gisteren de kleine meid naar de creche disappointed.gif . Gelukkig is het heel erg goed gegaan. En het ophalen is zo geweldig. Een dikke smile <3 . Ik heb haar de hele avond zitten knuffelen haha. Ik heb op mijn profiel even een nieuwe foto gezet.

Groetjes Linda
  • Hoi Linda,

Wat een leuke foto's van Lieke. 4 maanden alweer, wat gaat dat toch snel allemaal he. Jij bent alweer aan het werk zelfs. Hoeveel dagen gaat Lieke naar de creche?

Ik woon overigens wel in NL hoor, dus ik weet dat je om pijnstilling moet vragen. Ik ben wel van plan om in het ziekenhuis te bevallen en daar heb je dan keuze uit 3 soorten pijnstilling, maar als ik alle nadelen voor mij en het kind lees, dan ben ik meer geneigd om het maar op oerkracht te proberen. En hoeveel vrouwen hebben dat ook al gedaan..nietwaar? Bovendien gaat alles goed. Ik had afgelopen dinsdag een controle en mijn kindje is al ingedaald, mijn bloeddruk is goed, de hartslag van le bebe is goed. Dus alles gaat volgens het boekje...als dat nou ook eens het geval is bij de bevalling..dan klaag ik liever niet.

Ik heb het vandaag overigens wel behoorlijk zwaar, dat heeft echt met het weer te maken. Het is too hot! Dus ik pak zo mijn voetenbadje met koud water er maar even bij. Vandaag is de eerste dag van mijn verlof periode. Heerlijk. Boekje, tuin, bak water en Ice-Tea. bigsmile.gif

Morgen een proefdruk van ons geboortekaartje bekijken en we hebben een naam!! Eindelijk, ik dacht dat we er nooit uit zouden komen, maar het is gelukt!

Werkze als je moet werken vandaag. Ik hoop dat er airco is waar je werkt wink.gif

Groetjes
    Hetty

PS. Bloemke hoe gaat het met jou?
  • Hey Hetty,

Het gaat hard bij je he!! Hoe gaat het met je?? Het is weer wat koeler buiten dus dat is voor jou wel lekker denk ik.

Ben je met verlof?? Ikzelf zou thuis bevallen maar ben na het doorprikken van de vliezen thuis alsnog naar het ziekenhuis gegaan. Er zat nl ontlasting in het vruchtwater. Ik heb daar wel een pijnstilling/ prik gekregen maar waarom en waarvoor weet ik eigenlijk niet. Ik heb er niet om gevraagd maar ze gaven hem gewoon. Volgens mij omdat zij telkens mijn baarmoederrand verruimde en dat deed me vreselijk zeer. Ik kon alleen maar zeggen niet doen met die vingers haha. Maar ja volgens haar was het nodig. Ik denk dat ze daarom een spuit heeft gezet omdat ik daar zoveel last van had. Ga je in het ziekenhuis bevallen??

Lieke is echt al een heel kindje hoor. Ik moet zeggen dat ik het steeds leuker vind. Ze huilt nu niet meer om alles en lacht erg veel. Ze is al erg bezig met haar speelgoed en houdt erg van dollen. Zo leuk. Helaas slaapt ze nog steeds niet door snachts dus dat is wel minder. De ene nacht gaat het goed maar de volgende staan we weer 3 a 4 keer naast haar bed. Dat s naast werken best vermoeiend. Nou ja hopelijk gaat het binnenkort beter. En is de nesteldrang al toegenomen?? Huisje spik en span haha.

Fijne dag en geniet van je verlof!!

Groetjes Linda
  • O ja wat heerlijk dat jullie een naam hebben!! Ik vond een naam verzinnen ook erg moelijk. We kwamen er maar niet uit. En nu ik ben nog steeds blij met de naam. We zaten te twijfelen tussen lieke en jasmijn maar het is echt een lieke hoor, erg pittig goofy.gif Ben benieuwd naar jullie naam. Weten jullie eigenlijk wat het gaat worden??
    wave.gif
  • hallooooo!!!!!

Ik was jullie kwijt maar dankzij Linda heb ik jullie terug gevonden! bigsmile.gif
    Ben blij te zien dat jullie of pregnant.gif zijn of al een pracht van een kindje hebben. Proficiat allemaal!

Zelf zijn wij er terug aan begonnen voor een 2de! Ik hoop dat ik even snel als vorige keer pregnant.gif geraak. We zullen wel zien.

hug.gif Maribel
  • Tof hoor maribel!! Echt spannend. Is dit de eerste maand dat jullie er echt voor gaan? Nog steeds niks te bekennen?? Ik zie dat je overtijd bent. Ga je dit weekend testen??

Hoe is het met oona? Gaat het goed met haar? Alweer 1 jaar!!1 Onvoorstelbaar hoe snel het allemaal gaat.

Leuk om je weer te spreken/ lezen wink.gif
  • is idd de eerste maand dat we eraan bezig zijn. Heb dezemorgend al een testje gedaan maar was negatief. Nog wat wachten dus.
    Met Oona gaat alles super! Het is een brave, lieve meid die heel veel liefde en vreugde in ons leven brengt!
    hug.gif Maribel
  • De devil.gif zijn aangekomen! disappointed.gif
    hug.gif maribel
  • He wat jammer.... upset.gif . Hopelijk de volgende ronde meer succes!!! Bij mij zijn ze nog niet eens doorgekomen?? Is dat normaal dat dat zo lang duurt??
  • geef je borstvoeding? Ik heb borstvoeding gegeven en daarna heeft het nog 2maand geduurd voor ik ze kreeg. Tijdens borstvoeding had ik ze niet. Ik weet niet hoe het zit wanneer je geen borstvoeding gegeven hebt.
    hug.gif Maribel
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld