30 jaar en gaan voor 1e kindje, wie nog?

• Zo jij was nog laat op tongue.gif .
    Een creche vinden is in Belgie ook moeilijk dus. Wij hebben het nu wel geregeld. 30 uur is wel lekker he. Ik ga 29 uur werken straks. Ben je een vaste dag vrij ofzo?

Het buikje groeit gestaag door. Je kunt er niet meer omheen. Het is echt duidelijk nu. Volgens de ene een kleine buik maar mijn moeder vind hem juist weer groot??? Tja. Hij zit iig al redelijk in de weg met schoenen aandoen. Gelukkig heb ik ritsen dus dat is iets minder lastig.

We zouden afgelopen woensdag de meubeltjes krijgen maar dit kwam ons werktechnisch niet uit. Nu krijgen we ze maandag. Spannend hoor. Dan is het kamertje echt helemaal af. Ik kan niet lang van het kamertje genieten want we hebben ons huis verkocht en moeten er 1 juli uit zijn. Dan tijdelijk ergens anders totdat onze nieuwbouwwoning klaar is. Gelukkig kan ik tot na de bevalling in de woning blijven dus dat geeft heel erg veel rust.

Fijne avond ik ga zo naar zwangerschapsyoga. Even relaxen na een hectische werkdag pfff wave.gif
  • Zo wat is het hier rustig zeg!!!!

Even een updat hoe het met mij gaat.
    YES!!!!!Nu is het helemaal zeker GEEN!!!!! lange cyclus deze keer........Maar ik hoop een hele lange

Van middag naar de fertiarts geweest en het eitje was weg. Ik had al het idee hoor de temp gaf het al een beetje aan(hoewel ik zeer flinke buikgriep heb gehad zondag, geen koorts). En ik had zaterdag wat krampjes aan de linkse kant en mijn baarmoedermond stond goed op zaterdag(Ik weet niet hoe ik het anders moet zeggen)
    Meteen bloed laten prikken of mijn progesteron hoog genoeg is moet ik weer op vrijdag en op dinsdag doen.
    Is deze hoog genoeg dan is de volgende ronde weer met alleen clomid is deze niet hoog genoeg dan moet ik toch pregnyl gaan spuiten.

Nu dus meteen op de wachtbank! en die duurt nu nog maar 10 dagen .

Een cyclus van 27 dagen dus.

Sorry dat alles een beetje door elkaar staat maar ben nog niet helemaal opgeknapt en nog wat warrig in mijn hoofd.

Zo even geplakt uit een blogje.

Voor iedereen een dikke knuffel van mij wave.gif
  • Hey Bloemke,

Het is hier inderdaad erg stil. En om nou tegen mezelf te gaan praten wink.gif .

Wat goed zeg! Dat klinkt zeker hoopvol! Wat ontzettend goed dat ze je zo goed volgen nu. Geeft toch een stuk meer hoop en vertrouwen toch? En nog maar 10 daagjes wachten... ik hoop dat ze snel voorbij zijn met een super goed resultaat! Mijn duimen draaien in ieder geval volop! thumbup.gif

Met de anderen ook alles goed??

wave.gif
  • Wauw bloemeke thumbup.gif thumbup.gif thumbup.gif .Ik gun het je zo erg x.
    Hier alles goed, steeds ronder en heb nog redelijk veel maaglast( maagzuur en braken,...)Ik verlang al tot de baby er is wink.gif .Morgen mogen we voor een pretecho, jippieee bigsmile.gif .
    Dikke knuff hug.gif
  • Hey thrallgi. Mooie buik hoor!! Het gaat hard he!! Wat leuk een 3d echo! zet je de foto's op je profiel? Spannend want dan zie je echt hoe het eruit gaat zien. Ik ben ook zo benieuwd hoe onze kleine eruit ziet. Ik kan niet wachten.

Bloemke hou je het nog een beetje uit? Ik hoop het zo
    thumbup.gif

Maribel en oudje ook alles goed met jullie?

Fijne dag vandaag hug.gif
  • Hallo meisjes xxx,
    Ik hoop dat alles ok is met jullie... hug.gif
    Wauw opnieuw sneeuw, zo mooi, jammer dat ik er strax door moet om te gaan werken...Oh ja nog even genieten van de vrije tijd nu wink.gif
    De 3 D echo volgt iets later,de kleine kapoen trok zijn knietjes op en zette zijn elleboogjes erop zodat zijn gezichtje bijna niet te zien was, nu al zo'n deugeniet hihi content.gif , net zijn papa...We mogen op 13 februari terug voor een nieuwe 'fotosessie', jippie bigsmile.gif
  • hey hetty,wwat zie ik op je banner?Ben je pregnant.gif ?Nen hele dikke proficiat!Das pas het jaar goed beginnen!En heb je last van kwaaltjes?
    hug.gif Maribel
  • Ronde weer voorbij ongi is er cry.gif .
    ronde 21 maar weer.

Hetty gefeliciteerd als je banner klopt dan.
  • Hoi Bloemke,

Dank je wel. De banner klopt inderdaad.
    Ik vind het heel jammer dat het voor jou nu nog niet gelukt is. Ik wens je heel veel sterkte en blijf voor je duimen.

Ik ben begonnen met me in te lezen. Volg elke dag hoe mijn kindje groeit en ga me van de week aanmelden bij een verloskundigpraktijk. Ik ben ontzettend voorzichtig merk ik, en zou graag willen dat de eerste 12 cruciale weken voorbij zijn om dan het nieuws van de daken te schreeuwen. En dan de eerste echo en het hartje horen..dat lijkt me helemaal geweldig. Maar goed..even afwachten tot die 12e week dus.
    Tot zover even mijn nieuws.

Oh en Maribel..ja, ik ben zoooo moe en mijn borsten voelen alsof ze elk moment kunnen exploderen! Af en toe een beetje misselijk, maar dat is echt niet heel erg ofzo. Maakt me ook allemaal niks uit eigenlijk, hoort er ook bij!

Groetjes
    HettyAangepast door hetty op 08/02/2009 13:07
  • He Bloemke cry.gif . Weer niet sadhug.gif . Ik had er deze keer goede hoop op. Het leek zo goed.... Wat een vreselijke dompers krijg je toch steeds te verwerken. Sterkte meid sadhug.gif

Hetty, Wat super voor je. Van harte gefeliciteerd! Geniet van je zwangerschap!
  • Dank je Linda.

Ik ben nu alleen mijn banner kwijt...ik snap niet hoe dat kan. Jammer, want dat is juist zo leuk.
  • Hey Hetty,

Volgens mij heb je hem weer gevonden wink.gif . Gaat alles goed? Last van de eerste klachtjes??

Groetjes Linda
  • Hallo linda,

Ja, ineens was mijn banner terug. Dat is toch leuker.
    Qua kwaaltjes...ja ik heb wel last van het een en ander. Alleen niet in zo'n mate dat ik me er continue van bewust ben. Vermoeidheid is wel het ergst en ik vertoon ook wat "kattig" gedrag volgens anderen. Lastig, want ik heb me voorgenomen niemand iets te vertllen tot de eerste 12 weken voorbij zijn. Er is wel 1 kwaaltje waarover ik niet zeker ben of dat erbij hoort. Dat is een beetje een zeurderig pijntje/drukkend gevoel in/rond mijn lies aan de rechterkant. Het is aanwezig, maar het doet niet zoveel pijn dat ik crepeer oid.

Heeft iemand een idee wat dat is?
  • Een soort bandenpijn mss Hetty ... wink.gif Succes thumbup.gif .
    Dikke knuff aan allen hug.gif
  • Hey Hetty,

Ik denk dat dat het uitzetten van je baarmoeder is. In het begin heb je gewoon wat pijnscheuten her en der. Soms op de meest vreemde plekken wink.gif . Ik moest ook erg wennen aan al die gevoelens en pijntjes en ze gaan nooit weg. Ik heb nog dagelijks dat ik denk wat is dat nou weer??

Ik had in het begin ook erg last van mijn lies. Wanneer ik moest niezen of mijn neus moest snuiten moest ik mijn benen omhoog trekken anders schoot er een helse pijn door mijn lies. Ik heb ook geen idee wat dat geweest is.

En tja je gaat veranderen. ondanks dat je denkt dat het zelf meevalt wink.gif . Ik leef nu veel meer in mijn eigen wereld. Vergeet hierdoor afspraken en kan me veel minder goed concentreren. Ook kan ik enorm fel uit de hoek komen niet echt handig. Een voordeel; als ze het straks weten vergeven ze het je allemaal goofy.gif .

Heb je al een afspraak gepland bij de gyn/ vk ?

Met de rest ook alles goed??

wave.gif
  • Hoi Linda,

Fijn om te weten dat er meer mensen zijnmet dat kwaaltje. Ik heb af en toe bij te snel op staan zo'n pijnscheut ook. En ook dat ik feller uit de hoek kom met mijn dingen. Vandaag ben ik toevallig weer erg gevoelig en staan de tranen snel in mn ogen. Stiekem moet ik er ergens echt om lachen, want ik vind het eigenlijk heerlijk...het hoort er zo bij.

Over 2 weken krijg ik mn eerste echo. Ik zit nog te dubben of ik ook een nekplooimeting en serumtest moet laten doen, hebben mensen hier daar ook ervaring mee? Ik ben 33 immers en ook al is het pas bij 36 standaard, het wordt je wel gevraagd of je dat wilt en ik weet het niet?

Over 3 weken ga ik overigens voor het eerst naar de verloskundige. Heb ik zin in, dan kunnen we het hartje horen namelijk! Lijkt me geweldig!

Goed weekend voor nu iedereen!
  • Hey Hetty,

Ja erg he die emoties. Ik zit nu in de knuffel periode. Het kan me niet genoeg. Ik vind mezelf dan ook erg zielig wanneer ik niet ieder uur een knuffel krijg haha. Mijn vriend wordt knettergek van me. Het is inderdaad ook wel een beetje hilarisch tongue.gif . Ik heb mijn vriend destijds een boekje gegeven, help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt. Heel grappig boekje waarin de nukken van ons in begrijpelijke, humoristische taal voor mannen is geschreven. Dus mocht hij je niet begrijpen wink.gif .

Ik heb vandaag ineens vreselijk last van mijn onderrug en mijn bekken. Niet echt fijn en behoorlijk pijnlijk. Kan echt amper meer bukken. Nou ja maar even rustig aan doen vandaag wink.gif .

Ja lastig is die keuze he. Ik ben zelf 32 en wij hebben iom de verloskundige ervoor gekozen om het niet te doen. De doorslag voor ons was: Het is en blijft een kansberekening waardoor je na de uitslag nog steeds geen zekerheid hebt. En wij zouden het in geval van een mongooltje niet laten weghalen. Heb je die brochure ook ontvangen? Daar staat het vond ik heel helder in omschreven.
    Maar moet je die keuze nu al maken dan??

wave.gif
  • Hoi Linda,

Dat boekje ken ik, geschreven door Kluun toch? Is wel een goede tip om inderdaad ook aan mijn vriend te geven..haha.

Dus jij begint last te krijgen van je bekken...het zijn voor jou alweer de laatste loodjes zon beetje joh! Spannend hoor...weet je al wat het gaat worden of is dat een verassing?

De vraag of ik een nekplooimeting wilde werd me bij aanmelding voor de verloskunidgepraktijk meteen gesteld. Omdat ik gelezen had over een kansberekening en dat het eigenlijk geen zekerheid gaf was mijn gevoel in eerste instantie om het niet te doen. Toen begon ik te twijfelen...maar nu kom ik erop dat je alleen zekerheid krijgt als je een vruchtwaterpunctie of vlokkentest laat doen en daartoe ben ik niet bereid omdat er een kans op miskraam is. En stel je nou voor dat je dat overkomt en er blijkt niks met je kindje aan de hand te zijn? Ik heb inmiddels gelezen over down syndroom en de gevolgen. En ik sta er zelf een stuk positiever tegenover. Mocht het zo zijn dan is het ook bij ons welkom, we kunnen het wel aan. Mijn vriend staat daar ook achter.

Bovendien had ik nog rare verhalen gelezen met vals positieve uitslagen die alleen voor onnodige risicovolle vervolgtests en stress zorgen. Dat is ook niet goed en leuk. Ik wil gewoon genieten en dat doe ik nu ook. Ik zie uit naar de gewone echo..nog twee weekjes wachten.

Strekte met je bekken, rustig aan en lief zijn voor jezelf.

Thrallgi...hoe gaat het?

Groeten
    Hetty

Bd
  • Ja klopt dat is inderdaad van kluun. Het is echt grappig. Vrij dun boekje dus je bent er ook zo doorheen.

Ja het begint nu wel spannend te worden bij me bigsmile.gif . Gisteren de laatste yogales gehad en daarvan zijn er inmiddels al een aantal bevallen gek idee hoor! Met mijn bekken gaat het gelukkig wat beter. Volgens de vk is mijn baby afgelopen maandag ingedaald en heeft dit de kwaaltjes veroorzaakt. Hij ligt er dus helemaal klaar voor.

Wij weten niet wat het gaat worden. Ik noem onze beeb altijd hij en hem maar het kan net zo goed een meisje worden. Begin nu toch wel echt benieuwd te worden wat het gaat worden en hoe hij/zij eruit ziet. Volgende wk krijg ik een echo en ik hooop dat ik het dan nog steeds niet te weten te kom. Het zou nu jammer zijn natuurlijk. Ik vind het juist nu extra spannend. Qua kopen etc heb ik er niet eens zoveel last van gehad. Ja ik koop me nu gewoon niet helemaal ziek omdat ik straks gerichter kan kopen. En ik heb gewoon blauw hoor wink.gif . Ik draag zelf ook blauw en ben toch echt een meid haha.

Wil jij het van tevoren weten?? Is dit eigenlijk ook jouw eerste beeb??

Ja klopt wij kregen idd ook te horen dat je na een negatieve uitslag een waterpunctie moest doen. Zelfs daarna is het nog steeds niet zeker. Aangezien ik hiervoor een curretage heb gehad met 11 weken wilde ik dat echt niet. We waren veel te bang dat het weer een mk zou kunnen worden. Bij de 20 weken echo kunnen ze ook heel veel zien. Uiteraard bestaat er een kans dat ze iets over het hoofd zien maar ik vond het onvoorstelbaar wat ze allemaal (kunnen) controleren.

Wanneer krijg jij je eerste echo?? Spannend moment.

Met de andere meiden ook alles goed?? Jullie zijn zo stil goofy.gif .

Groetjes!!!!
  • Haihai, alles ok hier bigsmile.gif . Drukdruk hier,dus raak hier niet zoveel. Ik ben nu bezig aan mijn laatste werkmaand smile.gif . Ik verlang al om wat thuis te kunnen blijven 't begint lastiger te worden ponder.gif .En eigenlijk wil ik al kleertjes wassen, doopsuikers inpakken enzo...De nekplooimeting is hier wel gebeurd en alles was ok, moest het niet ok geweest zijn dan had ik ook niet voor de vruchtwaterpunctie enzo geweest, een klein kindje met down zou even welkom zijn als een gezond kindje wink.gif . En dan nog er bestaan zoveel afwijkingen die ze pas bij of na de geboorte zien, je moet er gewoon voor gaan, als je echt een kindje wil dan zie je het hoe dan ook heel erg graag en kun je toch de keuze niet maken om de zwangerschap te laten afbreken, lijkt mij toch disappointed.gif .Misschien is mijn mening ook wat gekleurd door mijn eerste zwangerschap waarbij ik mijn 'elfje' verloor...Oh ja, ik veroordeel ook niemand moesten er andere meningen rond bestaan, elk kiest zoiets en dat is heel erg persoonlijk.
    Dikke knuff, strax weer laatdienst hier ( mijn laatste late oeff wink.gif ) wave.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld