Wat zouden jullie doen?

• Wat zouden jullie doen?

Hey, ik werk al sinds enkele jaren in het onderwijs, spijtig genoeg nog steeds niet vastbenoemd, ik ga nog van de ene interim naar de andere. Nu sta ik sinds begin dit schooljaar op een school waar ik echt niet graag werk, allemaal kliekjes bij de collega's, kan me niet echt inwerken, geef een vak dat ik minder graag geef, weinig steun van de directie, hoge werkdruk, etc. Ik sta momenteel in de uren van iemand die loopbaanonderbreking heeft genomen en net heeft laten weten dat zij ook volgend schooljaar niet zal terugkomen. Ik mag dus volgend jaar terug komen. Nu ben ik zwanger en moet eind december bevallen. Ik heb dus de keuze: ofwel neem ik de uren aan voor het eerste semester, ga dan in december in bevallingsverlof en daaropvolgend ouderschapsverlof tot juni óf ik weiger de uren en loop het risico niet meer aan de bak te komen voor het eerste semester. Mijn gevoel zegt dat ik er weg moet omdat ik me vaak slecht voel en aan mezelf begin te twijfelen, maar mijn rationeel gezien is de slimste oplossing om voor volgend schooljaar ook daar te blijven. Wat zouden jullie doen?
  • Hangt er wat vanaf hoe sterk jullie stabiel staan he. Als jullie even doorkunnen zonder uw loon zou ik niet meer terug gaan... Ik heb ook 1.5 jaar ergens gewerkt waar ik echt niet graag was dus weet perfect hoe het voelt.
    Als jullie het daarentegen niet aankunnen zou ik toch even doorbijten en eventueel af en toe op ziekenkas gaan om het dragelijk te houden.
  • Ik zou nog een aantal maanden doorbijten en het eerste semester in die school doen. Ik denk dat de kans om ergens anders aangenomen te worden heel klein is als je met zo'n dikke buik gaat solliciteren...
  • 'Als jullie het daarentegen niet aankunnen zou ik toch even doorbijten en eventueel af en toe op ziekenkas gaan om het dragelijk te houden.'

Huh, neem het aan en ga dan op ziekenkas?! Daar krullen dus mijn tenen van van zo'n mentaliteit!