wat is het meest originele doopsuiker dat je gekregen hebt??

• hoi dames,

ik ben lekker zwanger van mijn 4de spruitje!
    nu begint het stilaan tijd te worden en te kriebelen om lekker crea te worden met mijn doopsuiker en geboortekaartje.

geboortekaartje staat al vast, wordt een schijfje met een zelfgemaakt filmpje door mijn 3 andere kindjes. die hebben het crea-brein van hun mama wat mee! dus zijn zij daar lekker over aan het brainstormen.

maar mijn doopsuikertjes... daar zit ik wat vast in!!

mijn 1ste kindje: kleine cactusjes in zelfgemaakte keramieken potjes met de naam ingebakken

2de kindje: theelichtcompositie met handgeschilderde figuren

3de kindje: mini-levensboompje gemaakt met kralen

misschien kunnen jullie helpen met ideetjes te geven.

wat is het meest speciale dat jullie al gekregen hebben als doopsuiker??

ik wil liever niets handklaar en enkel te vullen, geen AVA-dingetjes, geen doopsuiker-winkel-ideetjes..

ik ben 20 weken ver, heb dus zo'n dikken 15 weken nog de tijd, want er mag best wat werk in steken!!

hopelijk lees ik hier fijne ideeën

wave.gif
  • Toen ik bevallen was kreeg ik van vrienden een plant .
    Had geen idee wat voor een plant het was blush.gif tot dat er een vroedvrouw binnen kwam en heel het verhaal begon te vertellen :
    De plant was "Kindje-op-moeders-schoot " .
    Ze vertelde dat er onlangs een moeder was die dit had gegeven als doopsuiker . Kleine potjes gevuld met een mini plantje .
    Naar het schijnt kan je nl heel makkelijk stekjes van deze plant nemen ?
    Misschien een idee ?
    Veel succes thumbup.gif
  • Ik had in de ikea glazen potjes voor theelichtjes gekocht en met een spéciale stift de naam van ons kindje opgeschreven en daarin een theelichtje en ee stoffen zakje snoep.

Of je kan ook zo van die kleine snoeppotjes kopen bij ikea, ze doen er kruiden in maar ze lijken op die oude glazen snoeppotten waar je het dekseltje van moet draaien, daar kan je ook snoepjes in doen wink.gif .

Of gouden sterretjes in hout uitzagen en in goud verven en haar naam erop, zo heb je filmsterrejes en die passen dan een beetje bij de film van je geboortekaartje wink.gif
  • Misschien kan je iets doen met popcorn ? Dat ligt ook een beetje in het thema film ?
  • wij hebben helemaal rond thema film gewerkt.
    Biscoopticket als geboortekaartje

bekers popcorn met suikerbonen
    rolletjes mentos (wel niet met de mentos tekens op)
    zakjes snoep (zo die zakjes met een kartonnen kaartje aan)

Fotos staan op mijn profiel.
  • wat ik leuk vond (maar weinig werk aan... tenzij je er zelf wat bijmaakt) waren zakjes doopsuiker die vastgemaakt waren aan van die kleine vuurwerkstaafjes. allé, ik weet eigenlijk niet hoe dat noemt, maar van die stokjes die je moet bovenaan aansteken, en dan spuit er zo vuurwerk uit. Je ziet het ook veel op taarten of zo bij huwelijksfeesten.
    sommige mensen gaven reactie dat ze het gevaarlijk vonden, maar het werd uiteraard alleen aan de volwassenen gegeven. De kindjes kregen zakjes snoep.

Ook eens een klein puzzeltje gekregen, en vond ik ook heel tof. weet eigenlijk niet of ze het zelf gemaakt hadden of niet. Geboortekaartje was puzzel in 4 stukjes, en doopsuiker zat bij puzzel van 20-tal stukjes (en dan kreeg je foto van de baby).
  • Ik heb van een heel goeie vriendin een wit potje met daarin een melkje van inex en errond chocoladedruppels. Er stond een handleidingske bij met: ...(de naam) eerste choclamelk en dan het receptje dus de melk en druppels in het kommetje en laten smelten in de microgolf. Heel leuk gedaan vond ik!
  • Hallo,

Wij hebben vorig jaar bij een geboorte een gipsfiguurtje gekregen. Dat figuurtje was precies de baarmoeder met daarin het kleintje. Echt heel mooi was ook zelf gemaakt. en dan aan het voetje van het figuurtje hingen de doopsuikers en naam rond. Vond het zelfs zo mooi dat het zelfs uitgestalt staat bij ons in huis.

groetjes en veel succes bij het denkwerk thumbup.gif
  • potje met zaadjes van klavertje 4.

"Wij willen ons geluk delen."
    En dit dan in ee mooi doosje (kan je zelf knutselen.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld