Tweedehands kleding

• @ Kaatje, bedankt voor 't aanbod maar hier geen ski-vakantie dit jaar (alle 2011)
    smile.gif
  • Hallo
    Leuk onderwerp.ikzelf koop regelmatig 2de hands spullen op 2dehands en vroeger kapaza.
    Naar een 2dehands beurs ben ik nog niet durven gaan.Ik ben daar een beetje beschaamd voor.
    Erg he?
    Bang om bekende tegen te komen.
  • Tweedehands kopen heb ik nog nooit gedaan maar ik heb wel al hopen kleren gekregen van m'n neefje. Wat ik mooi vind doe ik aan. Andere dingen niet. Maar mijn zus en ik hebben wel ongeveer dezelfde smaak dus het meeste gebruik ik.
    Het zijn zowel merk als merkloze kleren. Persoonlijk kijk ik of ik het mooi vind of niet. Het merk kan me eigenlijk niet zoveel schelen.
  • Ik koop regelmatig op de tweedehandsbeurzen van de gezinsbond. Het is er wel altijd immens druk en daar moet je wel zin voor hebben om daar dan tussen te lopen.
    Zo heb ik in het voorjaar heel wat topjes, shortjes en leggings gekocht voor 2 euro per stuk. Ze zagen er nog ongedragen uit, dus nog tip top in orde.

Het voordeel vind ik wel dat je ziet van wie je koopt.
    Je hebt ook beurzen waar alles gesorteerd hangt per maat en geslacht. Dan weet je natuurlijk niet van wie je koopt.
  • Idd Merriejane, als je op de beurzen koopt waarbij de verkoper aanwezig is lijkt het me makkelijker. Als je via internet zou kopen weet je nooit waar de kleding vandaan komt. Goh ik moet er niet aan denken dat ik bijv. iets zou kopen bij de buren van mijn schoonouders, oei daar zit de schimmel op de vitrage, ik kan me niet voorstellen dat hun kleiding fris is.

Groetjes Sophia
  • de beurzen van de gezinsbond zijn hier toch ook altijd gesorteerd per maat. je brengt de kledij binnen op zaterdag , beurs is zondag en na afloop kom je je geld + niet verkochte stuks weer ophalen. daar weet je dus niet van wie je koopt.

gelukkig zijn er veel mensen die wel van vreemden willen kopen , want zo heb ik al heel veel van mijn zoontje verkocht !

wave.gif
  • Ik koop vaak tweedehands kleding en speelgoed.
    Kleding wordt gewoon gewassen als ze aankomt, speelgoed koop ik enkel dingen die ik kan afwassen.

Waarom ik tweedehands dingen koop. Omdat het goedkoper is, maar vooral uit principe (ik heb het niet zo met onze consumptiemaatschappij) en uit ecologische overwegingen.

Vaak kan ze zelfs nieuwe dingen op de kop tikken voor een prikje, dingen die mensen gekocht hebben in de verkeerde maat of die ze gekregen hebben, maar dat hun smaak niet is.

Ik haal er mijn neus zeker niet voor op.
  • Ik heb nog nooit tweedehands kleding en speelgoed gekocht, dat zou ik ook nooit doen. Het idee dat een ander kindje het heeft gedragen vind ik niet fijn.
    Wat ik wel tweedehands heb gekocht is een kledingkast en een commode, verder is alles nieuw voor de kinderen. Gelukkig heb ik twee jongens kort op elkaar, dus de jongste krijgt nog wel eens wat doorgeschoven wat er netjes uitziet.
    Ik heb wel eens 2 zakken tweedehands gekregen viaviavia maar heb ik teruggegeven, niet omdat ik ondankbaar wil zijn maar gewoon omdat ik mijn kinderen dat toch nooit ga aantrekken.

Vroeger toen wij het niet breed hadden was heel ons huis zowat van de kringloop (meubels) maar nu hebben we het goed dus zou ik niet meer iets tweedehands kopen maar ben er niet op tegen hoor! Ik was toendertijd erg blij met de kringloop voor onszelf maar nu we beiden goed betaalde banen hebben hoeft het niet meer. blush.gif
  • Ik koop ook op beurzen van de Gezinsbond en elke keer dat ik in Antwerpen centrum ben, neus ik even rond in de kinderafdeling van de Pardaf.

Speelgoed heb ik nog niet tweedehands gekocht, op zich geen bezwaar tegen. Alleen dingen als knuffels, kussens, matrasjes enzo, daar ben ik dan wel vies van omdat je dat volgens mij toch nooit 100% proper krijgt.
  • hier komen de neutrale stukken door van mijn schoonzus en daar pik ik dan uit wat ik leuk vind, of hou ik er een paar opzij als reserve
    ik moet eerlijkheidshalve wel bekennen dat het meeste ongebruikt terugkeert, maar dat is omdat ik het zelf niet kan laten om spulletjes te kopen. Het is in ieder geval wel handig, en lekker goedkoop. Ook de relax, borstvoedingskussen en de eerste zwangerschapsjas waren van haar in bruikleen, scheelt een pak als je die niet zelf moet aankopen!
  • Hallo, een vriendin van mij verkoopt kleren.. als er iemand geinteresseerd is neem gerust een kijkje!!! ga dan naar "Vinted.nl" en zoek haar naam op "En els261012"
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld