team uitnodigen op trouw?

• team uitnodigen op trouw?

Mijn vriend heeft mij een tijdje geleden ten huwelijk gevraagd. Nu zijn we ondertussen aan de gastenlijst begonnen.
    Dus ik heb een vraagje voor de getrouwde dames onder jullie tongue.gif
    Ik ben sinds kort team leader en dit is ook mijn eerste job, ik kwam recht van de schoolbanken.
    Nu is mijn vraag of ik hun "moet" uitnodigen uit beleefdheid (niet voor het eten maar dan voor het avondfeest)? ik heb echt geen idee of zoiets gedaan wordt of niet...
    Ik kom goed overeen met elk van hun, ik mag mij echt gelukkig prijzen met zo een supportive team maar buiten werk zie ik ze dus nooit.
    Daarbij komt nog eens dat ik trouw op een vrijdag en ze dus allemaal vrij zouden moeten nemen (wat langs mijn kant uiteraard geen probleem is aangezien ik diegene ben die hun verlof moet goedkeuren) , zullen ze zich dan niet wat verplicht voelen? ik wil hun nu ook niet "verplichten" een dag verlof in te zetten smile.gif
  • Het hangt er ook een beetje van af hoe groot je team is. Ik werk in een team met meer dan 40 collega's. Hen allemaal uitnodigen op mijn avondfeest zag ik echt niet zitten. Dus wij hebben hen uitgenodigd voor de receptie.
  • Mijn man zijn team is aangesloten vanaf het dessertbuffet
    Die zijn allemaal gebleven tot in de vroege uurtjes.
    Naar het huwelijk zelf kwam niemand dus of uw team verlof zal vragen ???
    Hangt allemaal wat af van hoelang jullie elkaar al kennen natuurlijk. Ik zou voor mijn bazin bijvoorbeel geen dag opofferen 😃😄.

• Toen ik trouwde was ik verantwoordelijke van 11 mensen.
    Ik wilde trouwen op een zaterdag, dan werken we ook, maar dan konden ze 's avonds blijven zitten.
    Zaal was niet vrij, dus getrouwd op een vrijdag. Een avondfeest is niet tijdens de werkuren, er wordt gewerkt tot 21u op vrijdag, maar die dag moest niemand van mijn groep een late shift doen. Zaterdag vroeg natuurlijk wel. Ze hebben dat onderling uitgemaakt en de 2 die zaterdag de vroege hadden, zijn recht van het feest gaan werken smile.gif
    Ik was veruit de jongste van de groep, maar ze bleven ferm zitten allemaal. Ik was toen zo'n 4 jaar hun verantwoordelijke (en ze kenden me dus ook maar 4 jaar want ik kwam van aan ander filiaal). We waren met 5 verantwoordelijken op het werk en de zaakvoerster. Ook die waren uitgenodigd en allen aanwezig. ook de partners trouwens.
    Ik trouwde niet in de stad waar ik werkte, maar diegenen die in de voormiddag niet moesten werken, zijn wel komen kijken aan het stadhuis.
  • Ik ben zelf niet getrouwd dus geen ervaring. Maar op mijn werk worden vele collega's pas gevraagd vanaf het dessertbuffet. Zo hoeven je collega's geen verlof te nemen en kunnen ze er toch bij zijn.
  • Een team waar je niet echt close mee bent, zou ik enkel uitnodigen op de receptie, niet op het avondfeest.
    Het principe van pas uitnodigen vanaf het dessert heb ik nooit begrepen. Dat geeft de mensen echt het gevoel van niet gewenst te zijn én ze komen pas toe op het moment dat de andere mensen al goed gedronken hebben en in stemming zijn, dus dat is echt niet leuk voor de mensen die pas vanaf het dessert mogen komen. Ik ben één keer op zo'n uitnodiging ingegaan, maar dat is niet voor herhaling vatbaar en doe ik dus nooit meer.
  • Ik trouw deze zaterdag en ik heb mijn team uitgenodigd (incl. partner). Er komen er heel wat speciaal af (moeten allemaal uit het buitenland komen) en ik heb iedereen voor de hele dag uitgenodigd. Ik maak geen onderscheid tussen gasten, iedereen is voor alles uitgenodigd maar ze mogen wel zelf kiezen voor welke delen van de dag ze aanwezig willen zijn.
  • @als ik vind dat dus zelf veel leuker dan de receptie smile.gif.
    Op een receptie staan en iedereen staat leuk samen en dan sorry tafels worden afgeroepen en jij staat daar en mag vertrekken smile.gif.
    Dat is ook zo kort en soms echt de moeite niet.
    Als je vanaf het dessertbuffet komt dan krijg je eerst nog een receptie, krijg je een tafel en kan je echt nog mee feesten. Voor mij veel leuker 😃😄.
  • @Neuzeke, normaal is er tussen de receptie en het avondfeest een uurtje tijd zodat de mensen van de receptie al lang weg zijn tegen dat de gasten van het avondfeest aankomen.

Een receptie hebben we niet gehad hoor toen we uitgenodigd waren vanaf het dessert. Wij kwamen binnen, het was al niet duidelijk waar de voordeur was van de zaal (ik neem aan dat het wel duidelijk aangegeven was voordat het feest begon), dus die moesten we eerst gaan zoeken en uiteindelijk hebben een paar echte gasten ons de weg gewezen. Het feest was in volle gang en bruid en bruidegom waren nergens te bekennen, die moesten we gaan zoeken om te feliciteren. Een tafel hebben we niet gekregen. De tafels die er stonden, waren volzet en voor de gasten die pas vanaf het dessertenbuffet mochten komen, waren er geen extra tafels voorzien. Het dessertenbuffet zelf trok op niet veel en aangezien we geen tafel hadden, moesten we rechtstaand eten. Echt welkom voelden we ons dus niet. En de wijn en de muziek trokken ook op niets, maar dat heeft niets te maken met het feit dat we pas na het feest mochten komen natuurlijk.
  • @els: dat zal dan aan de organisatie van dat koppel liggen. Want ik ben al uitgenodigd geweest vanaf dessertbuffet en dit was perfect geregeld.

De mensen die kwamen voor het dessertbuffet werden in een aparte (aangename) ruimte samengebracht en we kregen daar al een glaasje aangeboden. Daar is het koppel ons dan ook komen begroeten. En dan werden we naar de grote feestzaal gebracht waar voor ons tafels stonden.

Het zal allemaal te maken hebben met organisatie.

Ik zou ook liever uitgenodigd worden voor het dessertbuffet dan voor receptie.
  • Vorig jaar naar een trouw van iemand van management moeten gaan. Deel was enkel receptie, enkele waren ook voor het feest.

Dat zou ik persoonlijk nu niet doen. Ofwel van het werk iedereen receptie, ofwel iedereen ook feest.
    Die dat naar het feest mochten gaan, werkte hij al iets langer mee. Misschien een jaartje. Wij die niet mochten komen, werkte hij het intensiefste mee samen. Sommigen waren écht wel kwaad..

En toppunt.. wij zijn nogal een leuke bende, al zeg ik het zelf, receptie was lachen en plezant.. en blijkbaar eens we weg waren, sloeg de sfeer beetje om en was de feest op zich niet al te denderend.
    Met die van ons werk dat niet naar de feest mochten nadien samen uit eten gegaan en was écht enorm fijn!! Heel wat foto's en filmpjes gemaakt, waardoor die op het feest nadien dan weer wat lastig waren omdat wij nadien zoveel plezier hadden gemaakt (!!??).. tja..

Op onze trouw is iedereen van mijn werk naar de receptie gevraagd. Maar dan ook iedereen, toch wel een 30 man. Ik werkte toen in een autogarage als bediende. Dus van management tot mechanieker tot de poetsvrouw, iederen mocht komen.

Maar wel enkel receptie.
    Ik kwam daar héél goed mee overeen, met iedereen. maar wij moesten keuzes maken. Anders was er op de feest 300 man en dat wilden we niet.
  • Wij nodigden op de recepte de "verplichte" mensen van het werk uit; bazen, HR etc. Op het avondfeest de collega's waar we goed mee overeenkwamen. Ik zou mijn baas niet op mijn avondfeest willen en mijn collega waar ik dagelijks mee werk niet enkel op de receptie.
    En we waren niet de enige die dat toen zo deden.
    Op de trouw zelf waren er best wel veel collega's aanwezig (was wel een zaterdag). Tijdens de namiddag gingen die dan in de buurt op verkenning, iets eten en dan naar het feest. Bij ons was het wel allemaal redelijk national/international. De mensen uit het buitenland waren sowieso voor de hele dag uitgenodig.
  • wij uitgenodigd voor receptie, en ook al meermaals moeten gaan voor receptie. we zijn wel een hechte kliek, 20 personen + de partners.
    en eigenlijk zijn die trouwpartijen altijd leuk. receptie, daarna gaan we altijd nog met heel de groep stapje zetten. Terrasje doen, iets eten,...
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld