Tantra massage: sex of niet?

• Toch graag eens de meningen hier horen..

Ik ben nogal een spiritueel iemand.
    Ik hou mij graag bezig met het menselijk lichaam én geest.
    En dit gaat dan over juiste voeding tot relaxatie en yoga.

Nu heb ik reeds enkele workshops tantra massage achter de rug en zou doodgraag hiermee starten bij mij thuis.
    Ik heb de plaats om een ruimte degelijk in te richten. En ik zou hiervoor dan deeltijds zelfstandige willen worden.

Maar wat een reacties dat ik krijg!!

Denken jullie bij het woord tantra ook direct aan sex??
    Want dat heeft er nu eens niets mee te maken!

Mijn man vindt het alvast niet erg
    .. die weet ook uit ervaring wat tantra juist is wink.gif

Vinden dit jullie tantra massages geven done of not done???
    Heel mijn omgeving doet precies alsof ik in de erotische wereld stap en mijn lichaam wil verkopen om mannen op te geilen...
  • Ik weet eerlijk gezegd niet wat een tantra massage is (maar ben ook geen fan van massages e.d.).
    Ergens in mijn achterhoofd maak ik wel een link met het erotische, maar als ik de juiste informatie krijg hierover zou ik die link wel kunnen 'uitzetten'. Dus misschien is het een goed idee om een website of zo op te richten wanneer je als zelfstandige aan de slag gaat en je daarin heel duidelijk uitlegt wat tantra massages precies inhouden?

Het is waarschijnlijk een vooroordeel zoals er zo velen zijn. Bijvoorbeeld van hypnose denken de meeste mensen ook dat ze in slaap gedaan worden en dan overgeleverd zijn aan de hypnotiseur, en dit is ook niet waar.
  • nog nooit van tantra massage gehoord, maar (professionele) massage op zich doet me niet denken aan sex nee
  • Mij doet dat wel aan sex denken,maar ik was dus mis blijkbaar'
  • Ik heb een gegoogled op tantra massage en kom toch allerkei erotische dingen tegen .... nervous.gif
  • Ik kom toch ook op allerlei erotische dingen terecht, dan toch niet gek lijkt mij dat mensen die associaties hebben daarbij.
  • mij lijkt het zoiets als 'veel investeren' en weinig eruit halen.
    Ietske verder was er bij ons ook zo een massage (helemaal niet erotisch) maar die zijn ondertussen al lang terug gestopt wegens niet genoeg klanten. Ik zou zoiets ook alleen in een sauna overwegen om te doen, nooit bij iemand thuis en ik denk niet dat ik hierin een grote uitzondering ben
  • Tantramassage is een diepgaande ontspanningsmassage waarbij het gehele lichaam gemasseerd wordt. Hoewel de massage heel sensueel aanvoelt en de seksuele energie kan laten stromen, is het geen erotische massage. Seksuele bevrediging is niet het doel. Tijdens de massage ligt de nadruk op de kwaliteit van het aanraken: zorgzaam, respectvol en vooral met veel liefde. Dit vond ik terug op het internet, en ik moet eerlijk zijn, ik heb het wel degelijk moeten opzoeken om te weten of het al dan niet met sex te maken heeft.
  • Was 'n Youtube filmpje van, sorry, maar hoe je het ook verwoordt, voor mij toch wel te sensueel, te seksueel getint, ook al is dat niet het doel. Kan me er goed bij voorstellen dat het voor veel mannen misschien toch meer is. Borsten die ook worden gemasseerd, met bloot lichaam van masseur op bloot lichaam van gemasseerde gaan liggen, ... je moet er toch voor zijn en snap die associaties wel. Niet iedereen heeft dezelfde lijnen/grenzen als het gaat over intiem of seksueel getint of niet.
  • In you tube filmpjes zie ik een blote vrouwelijke masseur die bovenop een blote man ligt die gemasseerd wordt en vice versa. Voor mij is dat dus toch wel lichtjes seksueel getint goofy.gif
  • Mannen die daarvoor bij jou gaan komen gaan ook die bepaalde verkeerde verwachtingen hebben vrees ik. Snap ook niet waarop je zoiets zou willen doen, er zijn genoeg andere massage vormen die geen tantra inhouden wink.gif
  • Even gegoogled, en als dat niets met erotiek en seks te maken heeft, dan weet ik het ook niet meer wink.gif Ik zou een andere massage kiezen als ik van jou was.
  • Ik vind dit een raar topic.. Net eens zitten googelen en het is één en al seks dat je tegenkomt. Ik kan me moeilijk voorstellen dat als je hier een opleiding / cursus voor gekregen hebt, je dan niet weet wat het eigenlijk is??
  • [url]nl.wikipedia.org/wiki/erotisch…[/url]

Ik citeer "In de Tantra kent men ook bepaalde vormen van erotische massage. Bijvoorbeeld kabazzah of pompoir.".

De mannen die bij jou gaan komen gaan meer verwachtingen hebben. Tenzij je "verborgen" prostitutie wil doen.
    Er zijn heel wat massages-salons waar je meer krijgt dan een massage.
    Mooi voorbeeld van hier in de buurt: [url]http://www.birgitmassage.be/[/url]

En ik citeer weer: "Soorten massages: relax, tantra, body2body, prostaat, hot-stone, foot, all-in, enz"

Als je belt en je vraagt of er meer kan zal ze antwoorden dat ALLES mogelijk is.
  • "Leeftijdverificatie" zegt inderdaad al genoeg bigsmile.gif
  • Ik heb onlangs een tantra massage gekregen en die was zeker seksueel getint. We waren allebei naakt trouwens...
  • persoonlijk vind ik het ook echt wel 'sex' hoor. Zou het ook eerlijk gezegd niet willen krijgen van iemand buiten mijn partner blush.gif .
    Maar als je partner het goed vindt, doen waar je zin in hebt en niks van 'ons' aantrekken bigsmile.gif
  • Natuurlijk is dat een sexuele getinte massage...ik zou ze niet willen krijgen van of geven aan een vreemde!
    En mijn ventje moet het ook niet gaan riskeren! goofy.gif
    Maar je moet zelf zien in hoeverre jij daar in wil gaan (o wat klinkt dat dubbelzinnig) dus echt je beroep van maken bedoel ik en hoe je partner daar tegenover staat.
    Je wil het thuis doen maar lopen daar "kleine" kinderen rond?
    Denk je je ook moet indekken tegen sommige klanten en hun wensen en verwachtingen...er lopen wat exemplaren rond!
    Enfin ieder zijn ding...succes!
  • Ze vraagt meer hoe jullie tantra massage zien....
    Ik hoop dat je een fijne en degelijke opleiding gekregen hebt;)
    Een echte tantra sessie kan heel verrijkend zijn zowel voor man als vrouw.
    Er komen verschillende aspecten aan bod zoals, zachte aanrakingen, chakra stimulatie, yin/yang balans, drukpunten.
    met als resultaat een heerlijk, diep relaxerend gevoel, je lichaam tintelt van de energie.
    Menig man/vrouw heeft dit helaas nog nooit of maar weinig beleeft.
    U leert ook uzelf, uw eigen lichaam beter kennen.
    Iedereen heeft een naakt lichaam, dat mag geen schroom zijn om 150% van je eigen energie te genieten.

Tantra massage is helaas een heus cliche om puur sex te verkopen,
    Volgens mijn opvatting, het is geen seks, het is geen body body massage
    massages hier worden enkel met de handen gegeven en dat is al krachtig genoeg geloof mij;)
    het is niet aan elke masseuse gegund om een tantra masseuse te zijn.

Het is misschien leuk om niet telkens in de cliches te springen, kijk ook eens wat verder
    Wij doen ons best om u als klant iets moois door te geven....
    Dank u
    Lashiva
  • Tantra

Tantra is een heel mooie massage. Gever en ontvanger zijn naakt wat erotische gevoelens kan opwekken. Er komen toch wat intieme aanrakingen bij te pas , toch zeker als er ook een Yoni of Lingam massage gedaan wordt, maar dat hoort er bij. Je hebt geen seksueel contact met elkaar. Maar................het is allemaal enorm duur: 120, 150, 200 euro wordt er veelal gevraagd voor 1 of 1:30 uur en dat is spijtig anders liet ik me ook meer tantrisch masseren. Ik laat me 1 à 2 keer per jaar tantrisch masseren bij een echte opgeleide dame in Tao Tantra en dat kost me 120 euro per keer, toch heel wat geld voor een massage. Je moet er wel 2 à 3 uur voor uittrekken , maar de massage op zich duurt 1:30 uur. Regelmatig laat ik me ook door een man tantrisch masseren en dat is heel wat beterkoop en doenbaar, alhoewel ik toch de voorkeur aan een dame geef, kwestie van het Ying/Yang evenwicht. Zelf ben ik ook opgeleid masseur maar geef geen massages meer.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld