Spaarrekening

• Spaarrekening

Dag dames , nog iemand die zich zo schuldig voelt als er maandelijks aan de spaarrekening gegaan moet worden , hele hoop verbouwingen gedaan , lening van de woning , alimentatie en vaste kosten moeten maandelijks van de gewone rekening waardoor we soms niet rond komen en aan de spaarrekening moeten gaan , die mindert en mindert staat nu n goeie 7000 euro op en dat maakt me benauwd , vind ik weinig moest er ons iets voorvallen .
    Nog mama s die dit herkennen ?
  • Ja wij hebben het ook wel eens moeten doen. En ook ik ben er absoluut niet te spreken over. Maar soms moet je en heb je niet veel keuze. Dat is het voordeel als je een centje achter de hand hebt. Maar ook nadeel omdat je dat bedrag dan flink ziet zakken.
  • In jouw verhaal zijn er twee dingen die mij verontrusten:
    1) je moet elke maand geld van je spaarrekening halen, niet eens af en toe
    2) er staat nog maar 7000€, zo goed als niets dus, op

Zijn de verbouwingen ondertussen afgelopen zodat je hopelijk terug kan beginnen sparen nu? Want als dat niet zo is, is je spaarrekening binnen een paar maanden volledig leeg en wat dan?
    Indien je eigenlijk nog verbouwingen gepland had, zou ik toch overwegen om die even uit te stellen zodat jullie wat financiële ademruimte kunnen creëren.
  • Ziet het er naaruit dat jullie terug kunnen sparen binnenkort?
    Dan zou ik mij niet te druk maken.
    Als het de komende tijd zo zal blijven en er gewoon constant aan de spaarboek moet gezeten worden, dan zou ik eens aan tafel zitten en zien waar er kan bespaard worden.
    Sowieso leven naar wat binnenkomt.
    Moet je daardoor iets uitstellen, dan is dat maar zo.
    Enkel wat echt moet, dan maar eventjes.
  • Toen wij aan het bouwen waren, hadden we gewoon geen spaarrekening meer smile.gif al het geld kroop in de bouw. Op vakantie/restaurant ... gingen we niet. We wisten wel dat onze ouders ons uit de nood zouden helpen op financieel vlak als er bv een auto stuk ging. Inmiddels zijn we vijf jaar verder, en staat er weer een mooi bedrag op de spaarrekening. (we hebben wel een nieuwbouw, dus nooit echt onverwachte kosten gehad)
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld