Rokende oma

• Bedankt voor de reacties! Het doet deugd om te horen. De gezondheid gaat voor!
    Neuzeke, je slaat de nagel op de kop over het aanpraten van schuldgevoelens. Want dat wordt regelmatig uitgespeeld en ik zou het mij niet moeten aantrekken. Zeker nu niet omdat de geboorte zo dichtbij is en gewoon moet kunnen genieten van de laatste weken of dagen.
  • Tuurlijk gaat ze u proberen schuldgevoel aanpraten. In haar ogen nemen jullie haar kleinkind af, terwijl er maar 1 iemand verantwoordleijk is en dat is oma zelf.
  • Een roker zou nooit ofte nimmer mogen babysitten op mijn kinderen. Die rook hangt overal. In de kleren, in het haar, op de huid,... Als ze dus nog maar op de schoot zouden zitten, stinken je kinderen al helemaal naar sigaretten. Neen echt, dat vind ik degoutant!
    Ik zou zelfs nooit in een huis komen waar er binnen gerookt wordt en al zeker niet met mijn kinderen erbij. Als ze blijft roken, zou ik er dus geen voet meer binnen zetten als ik van jou was. Indien ze niet stopt, is ze echt een egoïst.
  • Helemaal eens met hierboven! Ik vind het zeer egoïstisch van oma.
    Je hoort heel vaak van grootouders dat ze hun kleinkinderen nog liever zien dan hun eigen kinderen. Maar als zij het vertikt om eens paar uurtjes die sigaret te doven voor haar eigen kleindkind... triestig.

Ik hoorde laatst van een politieman die zei dat die generatie (60-70 jarigen) echt wel de meest hardleerse generatie is momenteel. Toen die generatie jong was, mocht alles: autorijden zonder gordel, overal roken, autorijden en drinken, enz... alles was doodnormaal.
    En nu moet die generatie voor alles de knop omdraaien (wel al over enkele decennia natuurlijk) en dat is voor veel van hen moeilijk. Soms zie ik dat ook van mijn ouders. Als er familiefeest of zo is, willen die steeds dat onze kinderen een aperitief meedrinken. "alle, je bent nu al 12, het wordt tijd dat je eens proeft hoor!". Dan zeggen wij "neen", en ook de kinderen willen eigenlijk niet. Maar blijkbaar was dat in hun tijd 'normaal'. Niet dat ze er alcoholiekers van maakten, maar als 12-jarige zoon voor de eerste keer meeging met zijn vader gaan kaarten op café, dan moest die een pint drinken, en werd het ook als 'normaal' aanzien.

Maar ja, je zal maar zo'n oma hebben die het vertikt om steeds in je buurt te roken...
  • ik had dit met de peter van ons kleintje, als ik naar daar ging zaten we buiten maar binnen in de rook...nooit.
    heb hem daar ook nooit alleen achtergelaten.
    sorry dan zou ik een andere plek zoeken voor je kindje, maar zet je kind aub niet in de rook.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld