ouderschapsverlof loonverlies

• ouderschapsverlof loonverlies

ik ben aan het twijfelen om ouderschapsverlof te nemen
    ik zou het 4/5e doen zoals ik voor eerste kind ook had gedaan
    nu was ik eens aan het bekijken voor halftijds. Ik dacht immers dat wanneer mijn brutoloon maar de helft zou zijn, mijn nettoloon maar iets van een vierde meer zou zijn. Nu blijkt met de calculator van jobat dat als je loon rond de 1500 eur is bruto, je nog 1300 eur overhoudt? is dat waar? ik vind dat zo moeilijk te geloven, gezien het feit dat ik met een voltijds loon meer dan 1000 eur belastingen betaal... voor een half loon zou dat dan maar 200 eur meer zijn??
    zijn er mensen die halftijds ouderschapsverlof genomen hebben? wat zijn jullie ervaringen?
    En ik bedoel dan ZONDER de tussenkomst, die is er niet bijgeteld (voor halftijds krijg je 340 eur voor 4/5e iets van een 100 eur en voor voltijds iets van een 750 eur dacht ik, van vergoeding, maar dat is er dus niet bij geteld in die berekening van jobat
  • Bij parttimers wordt sowieso minder afgehouden.
    Heb mijn loonfiche eens bekeken, ik hou van de ongeveer 1450 euro bruto, 1150 euro over.
    Geen ouderschapsverlof, ik werk gewoon parttime.
  • Je moet eens googelen op nettoloon berekenen.

Veel online tools.

Wij weten immers je gezinssituatie niet ...
  • De enigste manier waarop je dit zeker kan weten hoeveel je nog zal krijgen is langsgaan op de personeelsdienst van je werk hé!
  • En die personeelsdienst zoekt dat gewoon op met de online tools die je zelf ook ter beschikking hebt smile.gif
  • Ik had nog iets van een €1060 over halftijds en normaal €1550-1600 voltijds (2 jaar geleden)
  • ik heb 1850 bruto en hou 1300 over halftijds
  • Des te minder je verdient, des te minder belastingen je betaalt.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld