Mijn dochter wordt gepest,hoe kan ik haar helpen...?

• Mijn dochter wordt gepest,hoe kan ik haar helpen...?

Mijn dochter rijdt pony samen met haar best vriendin uit haar klas (beiden 11 jaar 6de leerjaar),sinds een week of 2 wordt ze gepest door 2 andere meisjes uit de manège en ook haar beste vriendin doet hier aan mee...Mijn dochter is hier zeer gevoelig voor en zou haarzelf weg cijferen om toch maar in hun gratie te staan.Ze had haar vriendin gevraagd wat ze moet doen om terug vrienden te zijn en ze kreeg het antwoord 'veranderen van manège'...Ze heeft niks misdaan maar is dus het slachtoffer van 2 pestkoppen die jammergenoeg veel invloed hebben op haar beste vriendin waarschijnlijk omdat die 2 meisjes wat ouder zijn.Ze zijn ook een 'anti F groep' gestart op instagram waarin ze plannetjes zouden smeden om haar te pesten,...zoals haar pony opjagen zodat ze ervan zou vallen...Ik weet nu niet meer wat ik moet doen om goed te doen...Ik wilde even praten met de moeder van haar beste vriendin omdat ik zeker weet dat zij hier absoluut niet mee akkoord zou zijn maar dat wil mijn dochter niet.Mijn dochter heeft al 2 x een gesprek gehad met het CLB omdat ze in het verleden al eens in haar arm heeft gesneden en dat had ze getoond aan een vriendinnetje,dat vriendinnetje had dat dan gezegd aan de juffrouw en zo ben ik dus extra alert...Ik heb daarnet een lang gesprek met haar gehad en ze heeft gelukkig veel verteld ik heb geprobeerd om haar gerust te stellen maar ze heeft veel verdriet...Mijn hart breekt door haar zo te zien en ik zou dit echt willen oplossen maar ik weet niet hoe....Iemand tips?
  • heb je print screens van die plannetjes om te pesten? Een pony opjagen dat ze eraf zou vallen, vind ik al erg genoeg om hiermee naar de manège te lopen. Dit kan niet.
    En dat meisje is geen vriendin. Vrienden doen dit niet
  • Ik zou zeker contact opnemen met de moeder indien je haar kent!
    Hoe gaat het op school? Pest ze daar ook of is het enkel in de manège als de 2 andere kinderen erbij zijn? Als het op school ook is, zou ik dit daar zeker melden, ook al is het de laatste week.
    Volgt je dochter les in de manège samen met haar 'vriendinnetje' en de 2 andere meisjes? In dat geval zou ik zeker ook de manège inlichten.
    Gaat je dochter volgend schooljaar naar dezelfde school als het 'vriendinnetje'?
  • Ze zitten niet in dezelfde groep om te rijden,mijn dochter is later begonnen en zit dus een groep lager maar wel op dezelfde dag.Maar ik heb haar nu ingeschreven op een andere dag en ze kan ook veranderen van manège...Ze gaat in september gelukkig niet naar dezelfde school als haar vriendin.Ze wou dit aanvankelijk wel maar ik wilde dat ze naar een school dichter bij huis ging omdat ze zo gevoelig is wil ik haar liever nog wat dichtbij houden en ook in een kleinere school.Die andere school was een school met bijna 1000 leerlingen en daar moest ze dan naartoe met trein en bus...nu kan ze met de fiets op 10 minuutjes is ze thuis.Ze is nu zelf ook blij daarmee.Ze heeft in school wel veel andere vriendinnen ze is niet alleen.Ik had al in de gaten dat ze haar teveel liet doen in de manège zoals geld lenen aan haar vriendin om een ijsje te kopen maar nooit niks terug krijgen...Mij overtuigen om rond te rijden om haar vriendin op te halen omdat haar ouders haar niet konden voeren..Het is echt een pleaser wat wel mooi is aan haar karakter maar teveel is teveel en nu zie je maar....Ik zou idd eens wat screenshots kunnen nemen als ze dat wil tenminste want ze wil niet dat ik haar help omdat ze dan gaan zeggen dat ze een klikspaan is...
  • Ik zou mijn kind zeker een assertiviteitstraining laten volgen en een luisterend oor voor haar zijn. Ook een psycholoog lijkt me geen slecht idee.
    Ik zou je dochter overtuigen om haar toestemming te krijgen om met de moeder te praten. Want pesten lost zich niet van zelf op.
    Maar zomaar de moeder aanspreken zou de relatie met je dochter kunnen schaden. ze vertrouwt je nu.

Volgens de bijscholingen die ik gevolgd heb, is het zeer belangrijk dat je dochter het gevoel heeft dat ze niet alleen staat. Kan je geen andere meisjes uit haar groep aanspreken, vragen om te komen spelen, zodat ze daar een hele goede band mee krijgt en niet meer het gevoel heeft dat ze bij haar 'vriendin' in gratie moet staan.

Ik zou ook zeker alle bewijzen verzamelen.
  • Door haar in te schrijven op een andere dag en het feit dat ze naar een andere school zal gaan, zal ze deze kinderen waarschijnlijk vanaf volgende week niet meer zien.
    Hopelijk is het dan daarmee afgelopen!
  • De storm is wat gaan liggen,...dit weekend is ze uiteindelijk niet naar de manège geweest en met haar vriendin uit de klas heeft ze erover gepraat de vriendschap is wel gekoeld heb ik de indruk maar gelukkig heeft ze nog vriendinnen.Gisteren is ze naar een feestje geweest en ze heeft haar rotgeamuseerd zei ze zelf...ik hou het in de gaten.Het is in ieder geval een rotgevoel als je hoort dat je kind gepest word.Mijn stekels stonden direct recht... smile.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld