Meter vragen eerste kindje

• Meter vragen eerste kindje

Hallo iedereen ik zit met mijn handen in het haar, mijn zus is sinds deze week zwanger ik ben zeer blij voor haar maar
    Ik zag de problemen nog niet in van samen zwanger zijn als zussen nu het zit zo dat ik nu 28 weken zwanger ben super blij dat alles goed gaat want om zwanger te raken liep het niet van een leien dakje operatie enzo..... Waarbij ik nu nog 1 eierstok over heb nu,
    Het volgende zit eigenlijk zo wij gingen mijn moeder als meter vragen ze wordt voor de eerste keer oma van haar oudste dochter (mezelf)
    Ze is zo trots dat ze oma wordt en vraagt haar waarschijnlijk al af wanneer we het gaan vragen, dat wouden wij doen vlak na geboorte we wouden een tshirtje maken voor ons kindje en dit met de tekst wil je mijn meter worden we vonden het gewoon tof om na de geboorte te doen wat eigenlijk niet lang meer is 24-07-2017 (uitgerekend) maar mij zus is nu 5weken zwanger ze wist dat wij het zo gingen doen al van voor haar zwangerschap, nu zijn wij uitgenodigd met moedertjesdag en wat blijkt tot onze grote spijt we zijn eigenlijk ferm geschrokken dat ze mijn moeder zal vragen tijdens het etentje of zij meter wil zijn en nu weten wij even niet meer wat te doen help ons aub sad.gif het lijkt wel of ze het expres doen grtjs
  • dus je zus heeft je al gezegd dat ze ook je mama zal vragen om meter te zijn? heeft ze dat dan gezegd met als doel naar jouw mening hierover te polsen? zoja, heb je die gegeven?

je mama kan toch perfect meter van beide kindjes zijn?
    Mijn pepe was ook peter van mijn nicht en van mij. Mijn meme was ook meter van mijn neef en van mijn zus. Zo waren er nog wel een paar dubbels in onse familie denk ik. Geen probleem toch?
    Als je probleem ligt dat je het eerst wil vragen, spreek dit dan zo af met je zus. Ik vind het eerlijk gezegd wel vreemd om te wachten tot na de geboorte. Ik zou dat zelf opvatten denk ik als 'gevraagd worden omdat ze niemand anders vonden'

Mijn zus heeft het wel gelaten om mijn broer als peter voor haar jongste te vragen omdat die toen nog student was en al peter was van mijn oudste. Maar dan omwille van de combinatie student en tijd vrijmaken voor nog een extra petekind.
  • Hoi dankje om te reageren, we vragen het na geboorte omdat het al zo druk geweest is eigenlijk hebben amper tijd gehad voor alles wr hebben verbouwd zijn verhuisd ..... en we wisten nog niet zeker of we ons kindje gingen dopen nu hebben we er toch voor gekozen en dat wist mijn zus want heb haar nog vertelt dat we het gingen vragen aan mijn moeder ik vind het ook weer raar dat ze het voor ons wil doen ze moet zelfs nog voor eerste echo gaan en ze zou het dan nog vragen waar wij bij zitten nu moet ik zeggen dat zelfs mijn man het er moeilijk mee heeft
  • Ik was vergeten te vertellen ik er al heb over aangesproken maar er komt geen echte reactie naar boven
    Krijg als het volgende gewoon als antwoord ja of ik weet het niet
  • Dus eigenlijk gaat het erover dat zij met de "aandacht (of eer) gaat lopen"?
  • Negen maanden zwanger en geen enkel moment vinden om meter te vragen? Geloof ik niet... veeel oma s hebben verschillende metekindjes dus wat neem je je zus kwalijk? Koop iets kleins en stap vanavond in de auto en vraag je mama. Probleem opgelost! smile.gif
  • Uw zus gaat er mss vanuit dat je een andere meter gaat vragen ? Je hebt uiteindelijk wel al effe de tijd gehzd ook e
  • Ik denk dat het eerder te maken heeft met 'het beeld dat ze heeft om haar moeder te vragen'.
    Haar kersverse baby met 'wil je mijn meter worden' in de armen van oma leggen en dan wachten tot oma het leest.
  • Nu ja,kunnen jullie het dan niet samen vragen?Dan is niemand de eerste.Nu ja,eerlijk gezegd als jullie zo gaan beginnen,dat beloofd.
    Ik zie het probleem niet van meerdere kindjes voor 1 meter.Steek iets speciaal in elkaar met je zus,zal des te leukere Moederdag zijn voor je mama.
  • Ik begrijp je gevoel wel. Je had al een heel beeld voor je van hoe het zou lopen, hoe gelukkig je mama zou zijn om voor het eerst meter te worden. Je zus was blijkbaar op de hoogte dat je het zo zou doen. Dan is het wel een beetje achterbaks van haar om je nu snel voor te willen zijn zodat zij jullie mama als eerste meter zou kunnen maken. Ze zou ook gewoon kunnen wachten tot na jouw bevalling in juli, want dat is inderdaad niet meer zo lang.
    Als je zus het zo wil spelen, zou ik zorgen alsnog de eerste te zijn, wat dus wil zeggen dat je nog 2 weken tijd hebt om het op een andere manier aan haar te vragen...
  • de naam van meter en peter zet je toch mee op het geboortekaartje? ik zou het nu nog snel voor je zus vragen hoor, je hebt toch nog even tijd
    ik denk dat het ni zo leuk is voor je mama om pas na de geboorte als meter gevraagd te worden. je zet haar dan ook voor onvoldongen feiten, als ze nee zegt heeft het kind geen meter. het is voor haar toch leuker als ze tegen de mensen kan zeggen dat haar metekind geboren is + dan zal ze vast een extra speciaal cadeau kopen
  • Meen je dit? Dit is toch een grap? De enige die hiervan zou wakker moeten liggen, is je zus: je zal maar opgescheept zitten met zo'n flauw trees als zus. Als je zus dat nu wil vragen, dan mag ze dat toch? Of moet ze haar leven even on hold zetten omdat haar egoïstische zus het eventjes anders gepland had? Nee toch...
  • Ik vind het dan weer heel flauw en egoïstisch van de 2e zus dat ze het nog snel voor de 1e zus wil vragen.
    Rose, niets in het verhaal van TS doet mij vermoeden dat de grootmoeder nee zou zeggen als ze gevraagd zou worden als meter. TS zegt toch dat ze heel erg trots en blij is? Mij lijkt het ook wel een leuke manier om gevraagd te worden. Het baby'tje vraagt het eigenlijk zelf, dat is toch leuk smile.gif
  • Ik vind het toch een normale gang van zaken dat je op voorhand vraagt of iemand meter wil worden. Dat de ts het leuker vindt dat het pas bij de geboorte gevraagd wordt, dat is haar keuze, maar dat de zus van de ts moederdag een uitgelezen moment vindt, dat kan je haar toch niet kwalijk nemen? Ieder doet toch gewoon waar ie goesting in heeft, de zus kwetst er toch niemand mee door het nu al te vragen. Ik vind het al heel fijn van de zus dat ze het tegen de ts gezegd heeft, dan is ze al voorbereid want het zat duidelijk niet zo in de ts haar hoofd, zij wilt blijkbaar per se dat de zus wacht tot na de geboorte van haar 'wonder'.
  • Mijn vader is ook heel trots en blij, maar hij zou neen zeggen tegen het peterschap. Hij vindt de titel 'opa' al speciaal genoeg smile.gif Ik zou het niet aandurven om pas bij de geboorte de meter en peter te vragen. Stel dat ze onverwacht neen zeggen.. Ik begrijp dus ergens wel dat de zus het eerder wil vragen. Moederdag vind ik wel een heel mooi moment daarvoor!
  • Het gaat er niet over om de trees uit te hangen hoor het is het feit ook gewoon dat ze amper proficiat kon zeggen als wij zwanger waren en nog erger wij niks mochten vertellen over onze zwangerschap omdat dat voor haar pijnlijk was dus we hebben dan maar gezwegen en geduld gehad met haar met kerst mochten we er niks aan tafel over zeggen gelukkig vroegen andere mensen hoe het was, en uiteindelijk had zei gewoon geen geduld want ze dacht dat je morgen zwanger bent als je stopt met de pil wat in de meeste gevallen niet zo is. Meschien je het dan nu beter begrijpt, toch bedankt aan degene die het wel begrijpen
  • Maar dan ben je eigenlijk boos op iets anders, alleen reageer je dit nu op een rare manier af (op dezelfde manier als je zus, eigenlijk). Ik vind het - ongeacht wat je zus daarvoor al dan niet heeft gedaan of gezegd - haar goed recht om dit met moederdag te vragen. En haar gedrag voordat ze zwanger werd, dat is iets dat je misschien eens met haar moet bespreken, als het je zo dwars zit. Ik begrijp je reactie nu wel iets beter, maar ik vind ze dus evengoed kinderachtig/egoïstisch.
    Mijn moeder heeft trouwens ook geweigerd, omdat ze voor ieder kleinkind 'even veel' oma wil zijn. Misschien is de vraag van je zus dan wel een goede test... wink.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld