Medisch onderzoek 1ste middelbaar

• Tuurlijk Kimberley. Je blijft er ook mee bezig, net als met het topic over misbruik. Ik merk bij mezelf toch dat ik er geregeld aan denk, waardoor ik ook elke keer opnieuw hier terecht kom om te lezen of er al nieuws is...
  • Alvast soory dat ik gister niet meer ben komen reageren maar ik heb gister echt geen tijd gevonden om nog even langs te komen.
    Gister ben ik dus naar de directie gegaan van de school en mijn verhaal gedaan, zei hebben mij ook doorverwezen naar het clb omdat zei niet veel kunnen doen. Er komt sowieso wel een klasgesprek waar er verteld gaat worden dat blijkt dat deze dokter een aantal dingen heeft gedaan er gaat ook verteld worden wat wat niet mag (er wordt wel niet de naam van mijn dochter vermeld). Dan kunnen de kinderen als er bij hun ook zo iets is gebeurt ook een appart gesprek met klastitularis krijgen en kijken wat ze verder kunnen doen. EN er wordt een brief naar de ouders gestuurd.
    Dus ik ben direct ook naar het clb gegaan daar was een vriendelijke dame die natuurlijk ook erg schrok van het verhaal en bevestigde dat dit inderdaad niet de bedoeling hoort te zijn wat hij allemaal gedaan heeft.
    Helaas was de des betreffende dokter niet aanwezig, maar er komt nu dus een gesprek met hem (waar ik niet bij ben).
    Ik heb dus ook een klacht ingediend.
    En er komt volgende week maandag ook een gesprek met mijn dochter (niet met die verpleger) maar met een andere persoon van het clb.
    Ze hebben liefst dat ik niet bij dit gesprek ben, maar als mijn dochter graag heeft dat ik er wel bij ben mag dat.
    Zo, ik laat zeker nog weten hoe het verder verloopt!
    Groetjes.
  • Goed dat je stappen ondernomen hebt.Zou ik ook zeker gedaan hebben.
    Een mens zou schrik hebben als hun kinderen op medisch onderzoek moet gaan.
  • Hoe is het geweest vandaag? Heeft je dochter een goed gesprek kunnen houden? candle.gif
  • Heb even alles vluchtig gelezen, maar ik schrok wel eigenlijk.

Daardoor rijst mijn vraag, ik heb twee dochters, zijn ze echt verplicht om deel te nemen aan het medisch schoolonderzoek ?
  • Petra; Ik kan dat goed begrijpen, die medische onderzoeken zijn bijna traumatiserend thumbdown.gif met hun beledigende commentaren... je bent bijlange nog niet volgroeid en ze zitten al te zagen als je een beetje overgewicht hebt e.d.

Soit, over het werkelijke onderwerp...
    Als dit inderdaad gebeurd is, is dit volgens mij écht niet aanvaardbaar, als de dokters dat nu nodig vinden of niet.
    Bij mij hebben ze 1x vluchtig gekeken naar mijn borsten.
    En dat was het, niks gevoeld, geen broekje uit of ingekeken, niks!
  • Hoi Hoi,

Toen ik nog op medisch onderzoek moest, werd dat toch allemaal niet gedaan hoor...

Lengte gewicht, potje plassen, ogen, luistern hart, kijken rug, Hand blazen en snelle blik in onderbroek (denk meer voor liesbreuk op te sporen) Meen me te herinneren dat het altijd een dame was. Mochten ook een hemdje aandoen tot bij dr en dan onze bh aanhouden...

Als het echt is (omdat iedereen zegt dat het vakantie is en exames en ...) dan zou ik toch maar eens bellen naar school of clb of ...
    Want borstonderzoek? en inwendig? Nooit laten doen op school!
    1ste x was bij gyn op eigen verzoek voor mijn pilvoorschrift en borstonderzoek dat doe ik zelf wel of de gyn maar de werkarts moet ook niet zomaar mijn borst gaan onderzoeken...
  • Uiteraard niet alles gelezen...

Hoe ist gegaan? candle.gif
  • Het clb vroeg een gesprek alleen met de dochter? In geen geval dat ik dat zou toestaan, ik zou eisen om er zelf bij te zijn..
  • Tuurlijk daar zou ik ook willen bijzijn, een minderjarige kan toch helemaal niet alles op hun woord geloofd worden
  • Hoi,

ik zou een gesprek enkel met je dochter ook niet toelaten. Dan maar met jou en eventueel een onafhankelijk iemand er bij. Je weet niet hoe ze dingen gaan vragen, misschien haar bepaalde antwoorden proberen uit te lokken e.d.

Ook mijn kindje zou niet zonder mij naar zo'n onderzoek mogen. Nu zit het hier zo dat ik zelf slachtoffer ben van misbruik en ik heb het er daarom moeilijk mee dat een mannelijke arts in het broekje van mijn dochter zou willen kijken. Ik vind het nergens voor nodig en wil dit gewoon niet. Natuurlijk mag ze best onderzocht worden, maar haar ondergoed blijft gewoon aan en daar hebben ze maar af te blijven.
    En al die enge verhalen die je de laatste tijd hoort. Ik wil er gewoon op toezien wat er met mijn dochter gebeurt.

En daarnaast kun je zoiets echt wel weigeren hoor! Ze kunnen je echt niet verplichten om je kind naar zo'n onderzoek te laten gaan. Net als inentingen, dat is ook gewoon op vrijwillige basis. Ik kan me niet voorstellen dat je als ouders opgepakt wordt of een boete krijgt omdat je niet wilt dat je kind naar zo'n onderzoek gaat!
  • kleur ondergoed

heeft de schoolarts niet stiekum gekeken,wat voor kleur onderbroek en hemd je aanhad?ik heb weleens gehoord,dat de schoolarts specifiek kijkt naar de kleur van je ondergoed.dit doet ze zowel bij meisjes,als bij jongens.
  • medisch onderzoek clb

Voor wat is dat nodig dat de dokter naar je ondergoed kijkt voor de kleur dat is toch prive denk ik je kiest het toch zelf ?
    En wat heeft het te maken met je onderzoek bij de dokter .Het was bij mij soms wit of blauw maakt niet uit denk ik ?
    of zijn er nog andere zaken die bij een onderzoek horen .zou ik graag vernemen ? smile.gif
  • Hm, denk niet dat ze naar kleur van ondergoed kijken, eerder naar kenmerken of de puberteit al begonnen is. Bij jongens of de teelballen ingedaald zijn, bij meisjes of er al borstvorming is, bij beide of er al schaamhaar groeit. Ze zullen aan de kinderen zelf misschien zeggen dat het over de kleur van het ondergoed gaat om hen minder verlegen te maken? Ik herinner me van vroeger dat de dokter die dingen heel snel checkte, gewoon eventjes elastiek van je onderbroek paar cm wegtrok om één secondje te checken, wrsch om te vermijden dat je daar heel verlegen van werd ofzo?
  • MEDISCH ONDERZOEK SCHOOL

ik vondt het toch niet leuk vroeger als ik naar het school toezicht moest en onderzocht werd met de klas en uitkleden .
    dan plassen testen doen bij de dokter gaan alles laten zien deze dokter woonde dan in mijn gemeente ,
    en hij zag ook alleen mijn slipje aan en was wit denk ik en hij keeg graag naar mijn piemel en lang onderzocht .
    altijd was ik beschaamd nog altijd als ik bij de arts ga . disappointed.gif
  • medisch onderzoek

als meisje moet het toch niet leuk zijn als de dokter je onderzoekt het afwachten wat het gaat geven en is het toch niet altijd een andere arts .Die je onderzoekt om het medisch onderzoek die toch alles onderzoeken ook het intieme gedeelte .Daar je staat in je onderbroekje en dan oudere ,artsen die naar je staan gapen of andere dingen willen zien . happy.gif
  • medisch onderzoek

beste ik ben een jongen van 14 jaar .
    en bij mij als ik naar de dokter moest op school moest ik meegaan met mijn klas naar het medisch onderzoek .
    moest ik alle testjes doen oren en ogen laten nakijken . dan mij uitkleden alleen mijn onderbroekje mocht ik aan laten .
    wachten op de dokter in een kleedhokje het was er koud .dan kwam de dokter mij halen als mijn klasgenoot buiten ging in zijn onderbroekje .

dan onderzocht de dokter mij helemaal zoals mijn hart en longen denk ik en mijn bloeddruk nameten .zij hij tegen mij .
    dan moest ik gaan liggen op zo een tafel .en ging hij mijn buik onderzoeken en mijn onderbroekje ging uit en mijn piemel was zichtbaar .
    en hij voelde er aan en hij vroeg alle soorten vragen aan mij .onderzocht mijn piemel en balletjes .vond ik niet leuk .hij werd groter denk ik .
  • Iemand die zich verveelt en zich voordoet als een jong gastje...
    Niemand van die leeftijd zal op dit forum zitten, alsook niet een post starten met anoniem...
    En de manier hoe dit geschreven is, is zeker niet van iemand die in het eerste middelbaar zit.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld