Is iedereen preuts geworden?

• Is iedereen preuts geworden?

Ik ga al sinds de unief jaarlijks met mijn beste vriendin op vakantie. Wij delen na al die jaren nog steeds een hotelkamer, en dan gebeurt het wel eens dat we elkaar naakt zien. Als dat ter sprake komt (meestal na de vraag 'hebt jij dan geen nood aan privacy') vinden de meesten dat 'vies'. Ik ken dat meisje al zo lang dat ik me daar eigenlijk helemaal ook niet meer bewust van ben. Niet dat ik in mijn blote voor haar neus sta te dansen, maar als ik een bikini aandoe ofzo, ga ik niet speciaal naar de badkamer. Mijn vriendin had ook al eens een bolletje in haar borst en daar heb ik ook gewoon naar gekeken bijvoorbeeld.

Ligt het aan mij, of is iedereen preuts geworden?
  • Een vriendin van mij heeft ook een baby gekregen rond dezelfde periode en als wij samen gaan zwemmen nemen we een groot gezinskot, omdat daar ook een babytafel in aanwezig is. We kleden ons dan ook gewoon uit in elkaars aanwezigheid. Ik loop ook niet naakt rondjes te draaien in dat kot maar we hebben elkaar dus ook al meerdere keren volledig bloot gezien. Big deal!
  • als we op vakantie gaan bij schoonfamilie in Marokko, ga ik ook gewoon met mijn schoonzussen (en vorig jaar met mijn beste vriendin) naar de hammam. Daar ben je zo goed als naakt (je draagt enkel een bikinibroekje, maar als je met je 'bezig' zijn gaat dat ook uit of omlaag)… ik heb er eigenlijk niet veel moeite mee, en hoe ouder ik word hoe minder het mij stoort. Naar mannen toe is dat weer iets anders, ik heb nu al heel lang niet meer half naakt geweest bij een ander man dan de mijne, maar ik denk wel dat ik mij daar zelfbewuster bij zou voelen... Moest ik morgen met mijn vrouwelijke collegas moeten naar de sauna gaan, ik denk wel dat ik het zou aankunnen smile.gif maar als er 1 man bij zou zijn, is het toch iets anders...
    Na drie bevallingen, en verschillende rugproblemen en kinetherapiesessies (ook ivm bekkenboden en toucheren etc) ben ik veel minder preuts dan vroeger. Vorige week nog bij de kine geweest en die moest even aan mijn bekkenbodemspieren voelen (eerst 1 vingen, daarna 2 naar binnen)
    ik kan er mij echt niet meer druk om maken smile.gif
    Ik ben dan ook al 37 en weet je... waar ik mij 20 jaar geleden druk om maakte, dat lijkt nu zo onnozel smile.gif smile.gif
  • Ik had er dan weer geen probleem mee in mijn tienerjaren om in mijn blootje te gaan staan bij vriendinnen, maar nu, zoveel jaar later, zoveel kilo's meer en zoveel zwaartekracht later, hoeft het toch niet meer voor mij. Nee dank je, niemand hoeft mij nog bloot te zien!
    Dat heeft niets met preutsheid te maken trouwens, maar gewoon met mijn lelijk lichaam nu tov vroeger.
  • Ik ga ook regelmatig zwemmen met drie andere mama's en dan nemen we ook steeds een familiecabine. Het zijn wel drie vriendinnen die ik al ken sinds de middelbare school en we hebben elkaar al heel vaak naakt gezien, dus er wordt in het kleedhok ook niet angstvallig vanalles verborgen achter een handdoek ofzo. En ja, we hebben allemaal een flubberbuik na onze bevalling, en hangborsten tot en met, en striemen, en geen tijd om onze bikinilijn bij te werken... maar ik vind dat dat net goed doet, om te zien dat anderen eigenlijk ook geen perfect lijf hebben. Thuis noemt mijn man me altijd preuts dus het is echt iets wat ik alleen met deze vriendinnen doe.
  • Voor de dame hierboven een kleine anekdote. Ik had als twintiger een goede vriendin waarmee ik een paar keer op vakantie ben geweest. Een zeer zelfverzekerd type. Ik ben lang jaloers geweest op haar figuur, tot we op een keertje op strand lagen en ze monikini ging. Van die prachtige volle, ronde borsten in haar bikini bleven twee loshangende pannekoeken over, met twee gigantische tepels die op de koop toe van grootte verschillen. Ik bedoel: soms kan het inderdaad ook gewoon goed doen om eens 'normale' lijven te zien.
  • Ik zit al jarenlang in een damesvolleybalclub en wij douchen na een wedstrijd steeds samen, dus ik heb al honderden en honderden naakte vrouwenlijven gezien. Ik moet zeggen dat dat eigenlijk goed is voor je eigenwaarde. Ik heb me vroeger altijd onzeker gevoeld over mijn lichaam, maar wees er maar gerust in, iedereen heeft iets. Van geen borsten tot hangborsten, van kleine tot grote tepels, littekens, blubberbuiken, cellulitis... eens je aan "normale" lichamen gewoon bent, verdwijnt de gene als sneeuw voor de zon!
  • Eigenlijk kan het mij geen bal schelen hoe een andere vrouw eruit ziet. Ik wil er gewoon zelf niet meer dik uitzien. Na de vakantie dus maar eens stoppen met koolhydraten eten en binnen de paar weken is er weer 10 kg af smile.gif
  • Ik vind dat vooral jongere vrouwen preuts zijn, in elk geval preutser dan ik en ik ben begin 40 met tienerkinderen. Jongere collega's vinden het not done om naar een openbare sauna te gaan, terwijl ik en mijn even oude collega's dat wel doen, zelfs samen:)
    Mijn beste vriendinnen heb ik allemaal al bloot gezien omdat we vb samen op vakantie zijn voor een paar dagen en douchen om beurten in tempo om allemaal op tijd op restaurant te zijn, of omdat we samen gaan sporten zijn. Dat zijn allemaal normale vrouwen, met kinderen, met goeie lijven want ze zijn gezond. Dat er dan ene 5 kilo meer weegt of minder, dat boeit ons niet.
  • Ik ben zelf ook actief in de sportwereld en heb dus al ontzettend veel blote vrouwen gezien in allerlei soorten en maten. In het begin was ik heel onzeker, tot je merkt dat anderen eigenlijk ook geen ideaal lijf hebben. Je leert er ontzettend door relativeren!
  • Ik herken mezelf wel wat in bovenstaande opmerkingen. Op mijn achttiende ben ik met vijf andere vriendinnen op vakantie geweest naar Spanje en daar werd eigenlijk al snel gewoon omgekleed in de kamer terwijl iedereen er bij was. Ik vond van mezelf dat ik nu ook niet het mooiste lichaam had van ons allemaal, maar dan ontdek je dat goed ondergoed en de juiste kledij VEEL verhulde bij mijn vriendinnen, van uitzakkende borsten tot een buikje.
  • ik behoor beetje tot de preutse groep.
    ik zal NOOIT naar een naaktsauna gaan maar ik zal me wel omkleden bij vriendinnen als het zo uitkomt dat dat moet gebeuren.
    ik loop thuis niet naakt rond.
    Vroeger met mijn beste vriendinnen was dat anders. We leerden elkaar ook hoe we een tampon moesten gebruiken bijvoorbeeld... zonder gène.
    Geen idee van waar die gène nu wel komt.
    ik ben altijd heel onzeker geweest over mijn lichaam.
    Ik zal mijn borsten ook nooit aan iemand laten zien (ik loop ook altijd met BH aan) terwijl die waarschijnlijk niet zo abnormaal zijn.
    Alles zit tussen onze twee oren want ik zou ook veel liever veel losser zijn op dat gebied !
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld