hypnose vermageren

• hypnose vermageren

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met vermageren door hypnose?
    Ik overweeg dit, maar zou graag wat erv&a&ringen van mensen horen.
    HAd het effect?
    Was het effect blijvend? Of komt het er daarna weer allemaal bij?
    Hoeveel sessies heb je moeten doen?

Alvast bedankt
  • geen ervaring mee, maar bij de cardioloog had ik laatst een verpleegster die haar ervaringen wel deelde met mij.
    1000 euro om thuis elke dag naar een bandje te luisteren dat ze geen zin had in zoetigheid, ze moest alvast een kledingstuk kopen in 2 maten kleiner, dat hangt daar nu nog goofy.gif
    Ik heb het ook willen proberen, maar na haar getuigenis toch maar gelaten wink.gif
  • Mijn schoonmoeder heeft dat ook een tijdje gedaan.
    Dat was zogezegd een hypothetische maagring die ze had...
    Eerste maal ter plaatse moeten gaan en dan elke week naar een bandje luisteren.
    In het begin was ze zeer enthousiast.

Maar ondertussen heeft ze al een aantal maanden geleden een maagverkleining ondergaan...
    Dus zo succesvol zal het niet geweest zijn...
    Het was een laatste poging, vooraleer toch de beslissing voor een operatie te nemen.
  • Mij lijkt een zeer bizar verhaal.
    Stoppen met roken met naar een bandje te luisteren daar kan ik nog inkomen maar vermageren.
    Vermageren komt er op neer dat je minder calorieën moet opnemen dan dat je verbruikt en dan pas val je af.
    Je hoeft echt niet minder te gaan eten om te vermageren maar anders.
    Niet meer snoepen is niet evident, zeker als je dat heel graag doet maar weet dat je een gewoonte hebt aangeleerd en afgeleerd op 21 dagen.

Ik ben persoonlijk geen voorstander van "hulpmiddeltjes" bij diëten. Ik ben er vrijwel van overtuigd dat het neerkomt op je leven anders invullen. Meer bewegen en anders eten.
    Beweging is KEY he. Hoe meer je beweegt, hoe meer spieren je opbouwt in je lichaam en hoe meer spieren, hoe meer calorieën je lichaam al van zichzelf verbrandt zonder extra inspanning want spieren onderhouden in je lichaam vraagt veel meer energie dan vetmassa onderhouden.

En probeer niet ineens je leven 180°C te draaien maar met kleine beetje te starten. Te drastisch in eens hou je niet vol.
    Laat het snoepen na 20u 's avonds biijvoorbeeld en binnen twee weken maak je er 19u van en dan 18u zodat je uiteindelijk niet meer snoept.
    Eet wat minder vlees en meer groenten, eet meer saus bij je pasta en dus ook minder pasta, ... simpele dingen..
    En wandelen wandelen wandelen...

Ook goed luisteren naar je lichaam en proberen te achterhalen wat je lichaam wel en niet goed verteert zodat je je comfortabel voelt.

En hier en daar eens snoepen moet kunnen he i uiteraard ! Maar één blokje chocolade ipv een reep. Niet elke keer een dessertje eten maar één keer per week.
  • Volledig mee eens met hierboven. Jammergenoeg lijkt het zo makkelijk, maar is het voor sommige mensen aartsmoeilijk.

Ikzelf ben ook een echte bourgondier. Ik merk wel dat ik een stress-eter ben. Als het druk is op het werk, lange dagen kloppen, weinig tijd om boodschappen en zo te doen, heb ik veel meer de neiging om ongezond te eten. Een tas soep in de microgolf: OK, lekker en gezond, maar dan moet je wel tas vullen, en 2 minuten wachten tot ie warm is, opdrinken, tas afspoelen,... Terwijl een wafel zo uit de verpakking is, en ik kan gewoon door blijven werken. Idem met boodschappen: snel-snel naar de buurtwinkel achter een lasagne is vlug gedaan. Maar een gezond slaatje maken, naar de groentenboer rijden, enz... vraagt meer tijd.

Ik moet al 20 jaar op mijn voeding letten. Het lukt me aardig, BMI schommelt altijd rond de 24, dus 'gezond'. Maar soms is het heel lastig.
    Moeilijkste vind ik nog als we bv. in het weekend etentje gehad hebben met vrienden of zo. De dag erna snakt mijn lichaam precies terug naar vet, suikers, alcohol, enz...

Ik heb ook mijn twijfels bij zo een cassetje. Misschien goed om ernaar te luisteren tijdens het joggen, dan sla je 2 vliegen in één klap. haha.

• In een buurtwinkel verkopen ze toch ook slaatjes?
  • Hier toch niet hoor.
    woon wel in klein dorp, met nog oud winkeltje waar ze eigenlijk niks 'vers' hebben. is gepensioneerde dame die nog winkeltje openhoud op tijd te passeren denk ik...
    ik werk ook thuis, dus normaal kom ik niet vaak in de stad.
    Verschil met vriendinnen van me die in stad werken, en iedere dag of paar dagen stoppen in de winkel/slager/groentenboer achter 'vers'.
  • Ga je dan niet 1 keer in de week naar de winkel?
    Koop vers fruit en verse groenten.
    Koop diepvries fruit.
    Haal rijstwafels in huis.
    Maak eens verse soep en verdeel in porties.
    Als je thuis werkt is dat toch kei handig.
    Frigo open of kast en je neemt gewoon het gezondste er uit.
    Die wafel zal niet rapper gaan dan een mager yoghurtje of stuk fruit zeker.
    En als je vind dat je te veel tijd verlies met soep opwarmen, zet dan voor je start een thermos klaar met warme soep in.

• Mij lijken het ook gewoon uitvluchten smile.gif
    Ik maak elke week een keer of twee 2 liter verse soep. Groenten snijden (of een diepvrieszak soepgroenten), in de soepmixer gooien, water en kruiden erbij en op 't knopje duwen. Een half uur later is de soep klaar, gemixt en wel, zonder er verder nog naar om te kijken. Als ik een zak diepvriesgroenten gebruik, kost dat mij 2 minuten voor 3 dagen soep en als ik vers snij, kost het mij nog geen 10 minuten.
    Een extra kom uitspoelen of in de afwasmachine zetten, dat is ook het werk niet. Van de lasagne moet je toch ook je bestek afwassen? En die moet je toch ook opwarmen, zelfs langer dan die soep?
    En inderdaad, ga je niet één of twee keer per week naar de supermarkt? Daar kan je sowieso kant en klare slaatjes kopen. Of overleef je een hele week lang op kant-en-klare maaltijden van het kleine buurtwinkeltje?
    Kook je trouwens 's avonds niet? Dan kan je toch wat extra maken en een overschotje eten 's middags? Of gewoon een volkorenboterham met wat beleg (of soep)? Er zijn genoeg gezonde alternatieven voor wanneer je het druk hebt smile.gif
  • Wij zijn thuis opgegroeid met de focus op gewicht. Denk dat ik 9 jaar was toen ik voor het eerst zei dat ik moest afvallen smile.gif Niet gezond natuurlijk, kan me ook niet herinneren dat ik er toen ook mee bezig was maar mijn mama stond elke dag op de weegschaal met de melding dat ze dringend op dieet moest.
    Ik ben blij dat met het feit dat hoe ouder ik word ik meer geluk leg in hoe ik me voel in mijn lichaam dan in het cijfer op de weegschaal. Streven naar mager is niet ok, streven naar je goed voelen in je vel wel.

ik geloof ook wel dat de mindset, hoe je in het leven staat, hoe gelukkig je bent, een invloed heeft op je metabolisme of je eet gedrag. Hoe ongelukkiger ik ben hoe meer ik snoep en eet en hoe dikker ik word en dus weer ongelukkiger wordt. Ik ben een emo eter. Achterhalen waarom je eet en wat je eet is al veel waard denk ik.

En ik zweer bij avocado's. Veel maar goeie caloriën, veel vezels, gezonde vetten, goed voor je darmflora. Niet voor niets de gezondste vrucht ter wereld ! beetje tomaat bij, kruidenkaas, wat kiemen, dressing of peper en zout , et voila ... Eitje erbij als je wil voor je proteïnen, donker bruin brood als je nog wil ... Easy, geen werk, kei lekker ! Als ik kon, at ik het elke dag maar ben geen kei in goeie avocado's vinden bigsmile.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld